مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

راهنمای اورژانسی غذا دادن به جوجه های سرنگی


گاها برای بسیاری از دارندگان پرندگان خانگی ، پیش می آید که جفت مولد آنها بنا به دلایل بسیاری که درباره ی آنها بحث شد ، از غذا دادن به جوجه های خود امتناع کنند... از این رو این وظیفه ی شماست که این وظیفه رو بر عهده بگیرید....



ادامه مطلب ...

پاسخ به سوالات کاربران

شیوا

سلام
لطف کنین این جوجه رو آگهی کنین.
جوجه برزیلی دو ماهه. رام . سالم و سرحال.بوس میده. به احتمال زیاد نر .قیمت 170000. تحویل تهران . برای خریدار واقعی تخفیف هم داره. شماره تماس 09394302535


http://upcity.ir/images/51471924518676447705.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/kp5n6qequ5tttuy0z6ae.jpg



امیر

سوال من این است که تا کی نر باید به لانه بره وبیاد وچرا وچند بار باید باهم جفت کنن باتشکر

سلام

رفت آمد جنس نر به داخل و خارج لونه ، امری غریزیه...که در طبیعت به منزله ی فراهم کردن اسباب و  محتویات داخل لونه هستش..اما امروزه در قفس ، نر تنها به طور غریزه ،این عمل رو داخل قفس به صورت رفت و آمد و مرتب کردن چوب های داخل لونه انجام میده.

در مورد مراتب و تعداد جفتگیری ...هر چه بیشتر باشه بهتره...البته به شرط در نظر گرفتن شرایط تغذیه  به صورت عالی...در غیر اینصورت حتی بیشتر از بیست مرتبه...ممکنه باعث نطفه  زدن تخم ها نشه...


سجاد

سلام دوست عزیز واقعا وب عالیی داری میخواستم ببینم میای تبادل لینک کنیم اگه خواستی بیا تو وبم بگو با چه اسمی لینکت کنم
ممنون میشم

سلام

بنده هر وبلاگ و وبسایتی رو فقط با موضوع حیوانات رو درج می کنم  با هر اسمی که مایلین لینک کنید.


فرخ

سلام
اول تشکر میکنم ازمطالب بسیارمفیدتون تو وبلاگ.درضمن 1 سئوال دارم.
من 1 جفت عروس خاکستری مولد دارم که خیلی وقته باهم جفتن.
تا حالا خودم ازشون جوجه نگرفتم ولی قبلا جوجه دادن.چندروزیه نرم وقتی مادش رو تخمه میره داخل لانه واقدام به کندن پر مادش میکنه و با پری که کنده وتودهنشه سری ازلانه بیرون میاد.دلیلش چیه ؟

سلام

مشتکرم از لطفتون...

پیشنهاد بنده اینه که بهتره مدتی استراحت بدین...حداقل دو ماه...مجددا جفت بزنین...تا حالت مستی  نر از بین رفته...و قصد جفتگیری مجدد نداشته باشه...وگرنه چنین روالی همچنان ادامه پیدا می کنه...

اگر بعد از مدت معینی استراحت...همچنان ادامه داشت...بهتره عروس نرتونو تعویض کنید و یه نر جوان خریداری کنید.



امین

سلام
آقا حامد من یه جفت عروس دارم ، عروس نرم خیلی شیطون هستش الان 2 روز گردنش کج نگه میداره ، دیروز بردمش پیش فروشندش گفت احتمالا گردنش جایی گیر کرده و کشیده شده باید بزاری به مرور زمان خودش جوش بخوره!
می خواستم بدونم خود به خود خوب میشه یا کاری من باید براش انجام بدم؟

سلام

در صورتیکه به سالم بودنش و مبتلا نبودنش به بیماری خاصی قطعا و کاملا مطمئن هستین...

با دو مورد روبه رو هستیم:


1. کمبود ویتامین آ. د3 و کلسیم....که حتما از طریق مولتی ویتامین  حیوانی تامین بفرمایید.

2. در صورت هر گونه آسیب  رسیدگی ، لطفا دستمالی نکنید...با تغذیه ی مناسب و مرور زمان بهتره میشه.


فرخ

سلام حامدجان
اول باید ازت تشکرکنم بابت این وبلاگ خیلی مفیدت.همین قسمت پرسش وپاسخی که قرار دادی خیلی مفیده و با مطالعه همین قسمت هم میشه اطلاعات خیلی خوبی کسب کرد.ازاینکه وقت میزاری خیلی ممنونم.من چندتا سئوال دارم(من 1جفت خاکستری خالص دارم)

1-مادم روی سرش (ازخودتاج)تا پشت گردنش و دوره گردنش و پشتش (از بالای دم تا وسط کمر)پرهاش ریخته.البته تقریبا داره تمام قسمتهاش درمیاد غیراز روی سرش.ممکنه همینجر بمونه یانه؟اگه راه درمانی داره لطفا کمکم کن.
2-من به پیشنهاد خودتون میخوام بعد ازاینکه این جوجه هاشون در اومد لونشون رو بردارم و 3 ماهی استراحت کنن.ممکنه بعداز این مدت دیگه تخم نکنن؟
3-ناخنهای پاشون خیلی بلند شده باید چیکارکنم؟درضمن نوک نرمم از ابتداش انگار پوست داره میندازه.طبیعیه؟
4-اگه امکان داره چند نمونه از داروهای مهم و مولتی ویتامینهای موثرروهم که بشه پیدا کرد با نام مارکش برام معرفی کنین.تا تهیه کنم.

از اینکه اینقدر با بچه ها همکاری میکنیدم خیلی ممنون.واقعا این وبلاگتون تقریبا داره به یه مرجع تبدیل میشه.

سلام فرخ عزیز...

متشکرم از لطف شما...

مورد اول: ریخته شدن پرهای قسمت های مذکور از بدن ماده؛ طبیعیه...درمیاد..البته هر چه شرایط تغذیه بهتر باشه و بشه...و پشت سرهم جفت نندازین...جای نگرانی نیست...نهایتا تا یک ماه و نیم دیگه تکمیل میشه...

از جمله علت ها میشه ضعف بدنی و تغییرات هورمونی بدن ماده ها اشاره کرد که نه تنها در عروس ها بلکه در اکثر ماده پرندگان از طیور گرفته تا پرندگان زینتی وجود داره.


مورد دوم: در مورد نحوه ی گرفتن ناخن های پاها؛ چند ماه پیش یک پست تخصصی به همراه  دو ویدئو داخل وبلاگ منتشر کردم که حتما مطالعه و تماشا کنید به عنوان مثال لینک زیر

لینک  چیدن ناخن

لینک دوم


در مورد ترمیم نوک ها جای نگرانی نیست ، تقویت با مکمل هایی حاوی D   کلسیم...به عنوان مثال مینرال موجود در پرنده فروشی ها به راحتی مشکلشون حل میشه


مورد سوم: در مورد زمان استراحت...زمانی لونه رو بردارید که مطمئن بشید یا جوجه ها می تونن دون و آب بخورن..و  یا زمانیکه جفت ها مستن و پر جوجه ها رو می کنن..حداقل جوجه ها رو از بیست و پنج روزگی  از لونه جدا کنین...و داخل یک جعبه ی سقف باز داخل قفس بذارین تا درخواست غذا کنن و غذا بگیرن


مورد چهارم: مولتی ویتامین های دامی و طیور داخل کشور ، خیلی زیادن و اگر بنده موردی رو معرفی کنم...شاید تصور بشه قصد تبلیغات دارم ولی در کل پست هایی در این زمینه منتشر کردم که  در پایین می تونید ببینید...

http://cockatiels.blogsky.com/1390/11/13/post-403/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/07/post-246/



و یادتون باشه که نکته ی اساسی در همه ی این مکمل  ها تاریخ تولید و تاریخ انقضاشونه ...لطفا دقت کنید...


 

ترکان

سلام حامد جان.خوبی؟
این عروس نر وایت فیس مال پسر خالمه.

لطفا آگهیش کن.

kia.1991@yahoo.com


قیمت رو هر جور صلاح میدونی بزار.

http://iranparrot.ir/images/bi2ei3mgan0rk2wq3tvc.jpg

سلام ترکان جان

به خاطر نوسانات بازار...من هیچ قیمتی رو پیشنهاد نمی دم...

ولی بهتره پایه ی قیمت از صد و پنجاه هزار به بالا باشه...


مونا خسروی

سلام- من یه عروس هلندی دارم که خیلی کسله و همش ناراحته- چی کارش کنم؟ مریضه؟

سلام...

لطفا یک عدد عکس با کیفیت و حجم کم برای من به ایمیل وبلاگ ارسال بفرمایید و حتما داخل ایمیل مورد پرنده تونو ذکر بفرمایید...تا سریعا رسیدگی بشه...


(بی نام: لطفا ازین پس نام خودتون، به همراه ایمیل ذکر بفرمایید ، در غیر اینصورت پاسخی داده نمیشه)


سلام
من یه عروس خاکستری ماده دارم.دستی هم هست.شش ماهشه. الان چند روزه که مست شده. به نظر شما جفت بگیرم براش؟ یا بذارم بزرگتر بشه ؟
وقتی ماده خاکستری باشه میشه ازش جوجه لوتینو گرفت ؟ بهتره با چه رنگی جفت بزنم ؟ پدرش خاکستری و مادرش لوتینو بوده.
مرسی از راهنماییتون

سلام

بروز دادن علائم مستی توی سنین پایین نشونه ی آماده بودن برای جفت خوردن نیست..بلکه  نشون دهنده ی وارد شدن پرنده به  سن  بلوغ هستش...این حالت مستی گذراست...و ممکنه بعد از یک ماه کاملا برطرف بشه...تا یک سال خورده ای  که این بار باید جدی گرفته بشه و می تونید براش یک عدد جفت جوون و آماده برای جفگیری تهیه  بفرمایید.

در مورد سوال دوم شما: اگر ماده ناقل لوتینو باشه...چرا که نه

با توجه به شناسنامه ی پرنده ، احتمالش زیاده بتونید لوتینو بگیرید...به همین منظور شما می تونید نر لوتنیو یا وایت فیس...حتی نر ابلغ خریداری بفرمایید..


آوا


سلام اقا حامد
عروس ماده من ۴اسفند یک تخم گذاشت دومی رو ۶اسفند گذاشت اماشبها روش نمی خوابه هردوتابیرون لونه می خوابن بنظرشماجوجه میدن یا نه درضمن قطره تقویتی عمومی براش بگذارم یا نه؟مرسی

سلام

یک نکته ی مهم و اساسی که در بیشتر پرنده ها و حتی طیور دیده میشه...اینه که تا زمانی که تعداد تخم ها تکمیل نشه...پرنده میل زیادی به خوابیدن روی اونا نداره...

به همین  منظور صبر کنید تا تخم گذاری تکمیل بشه...اگر تکمیل شد و نخوابید...شب ها می تونید یک عدد لامپ چراغ خواب کم نور نزدیک قفس بذارید تا نترسه و داخل لونه بمونه...

و لطفا...و به  هیچ  شرایطی به تخم ها دست نزنید....


از الان  تا دو ماهه شدن جوجه ها ...مصرف مولتی ویتامین قطع بشه و غذای طبیعی جایگزین بشه...

و اگر به مطالب پیشین وبلاگ دقت کرده باشین...نزدیک به سه جدول شامل  غذای برای جفت زدن، غذای برای دوران خوابیدن روی تخم ها ، غذای هنگام رسیدگی به جوجه ها، داخل وبلاگ هست...لطفا دریافت کنید و استفاده بفرمایید.



پاسخ به سوالات کاربران+ به روز رسانی

هانیه


سلام.عروسم الان ده ماشه و تازه پرریزیش تموم شده.برنامه غذاییش به این صورته:هفته ای دوبار تخم مرغ.دوبار سویا.سبزی همیشه.پاپ کرن یه بار.تخمه سه بار.گندم خیس دوبار.و به تازگی میخوام بهش هفت تخمم بدم.این برنامه خوبه؟من چون با گوشی میام نتونستم برنامه غذاییشو دانلود کنم

سلام

برنامه خیلی خوبه...ولی در مورد ذرت بو داده...بهتره پرهیز بشه ...


حمید

مدت ده روزه که جفت عروس هلندی من چهار تا تخم گذاشتن الان سه روزه که شبا از ساعت هفت شب ماده شروع به سرو صدا و بی قراری میکنه وتاصبح هم هیچ کدام روی تخمها نمی خوابند ضمنا سه ماه پیش دوتا جوجه ازشوون گرفتم .ازشما به خاطر سایت خوبتون ممنونم.

سلام

آیا استراحت بهشون دادین؟؟

اگرشب ها بی قراری می کنه و جنس نر روی تخم ها می خوابه...بهترین کار برای کم کردن تحرک و سر و صدای پرنده استفاده از یک رو انداز روی قفس هست...به طوری که تمام قسمت های قفس نپوشونه و قسمت هایی از پایین برای عبور نور باز باشن تا احساس ترس و اضطراب نکنن!!

بعد از این دوره لطفا زمان بیشتری برای  استراحت در نظر بگیرید...تا به مشکلی برنخورین...


مهدی

سلام دوست عزیز

مدتی هست که با وبلاگ شما آشنا شدم و از مطالب اون خیلی استفاده کردم. از شما تشکر میکنم.
یک هفته هست که دوتا جوجه عروس خریدم که هنوز دون خور نشدند. می‌خواستم اگر ممکنه در مورد غذا دادن و همچنینن دون خورشدنشون کمکم کنید.
خاکستری با اینکه سنش زیاده (به نظرم بالای 50 روز باشه) هنوز از سرنگ غذا می‌خوره. البته خیلی به سختی.
مرواریدی هنوز جیک جیک میکنه ولی سفیده تخم مرغ رو از دست می‌خوره. عکساشون رو به ایمیل شما می‌فرستم. خواهشا کمکم کنید.

سلام

متشکر از حسن و لطف شما

اگر به طور واقعی پنجاه روزش باشه...باید خودش بلد باشه نوک بزنه و دون ها و غذاهای اطرافش  رو مزه مزه کنه ولی در مورد آب خوردن ممکنه تا دو ماهگی حداکثرش  طول بکشه...که یاد می گیرن.


در مورد آموزش دون خور کردن و آموزش آب خور کردن جوجه های عروس هلندی دو پست مجزا و تخصصی در این موارد گذاشتم که حتما از داخل وبلاگ جستجور کنید و مطالعه شون کنید...


http://cockatiels.blogsky.com/1391/01/12/post-452/


ابوالفضل مهرادوند


با سلام حامد خان لطفا عروسهای من رو اگهی کنید , تشکر


با سلام

تعداد 4 عدد جوجه عروس هلندی نژاد خاکستری موجود می باشد از جوجه های تکثیر خودم هستند و پاکستانی نیستند
در سن 33 - 31 - 29 - 27 روزه
کاملا سالم و سر حال با پرهای کامل و صاف
هر 4 تا به شدت رام و دستی هستند و سر میدن و عاشق بازی کردن باهاشون  اما لوس نیستند هر جا صاحبشون رفت اونا هم بخوان بیان خیلی اروم هستند
فعلا با سرنگ تغذیه می شوند
محل تحویل حضوری یزد و یا ارسال به سراسر کشور با اتوبوس
قیمت 120 ت با هزینه ارسال
اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
09199619673
تصاویری از این جوجه ها
( عکس متعلق به هفته پیش است )
http://s2.picofile.com/file/7661862147/IMAG0031.jpg



علیرضا


لطفا ابعاد لانه ارتفاع * طول * عرض و اندازه سوراخ لانه را هم بیان بفرمایید لطفا جواب را به ایمیلم ارسال فرمایید


سلام

شما این بخش مطالعه کردین؟؟؟

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/26/post-323/


رضا


سلام
آق ما یک لانه با ام دی اف دادیم برامون درست کردن برابر دستور ساخت دوستان توی سایتها دریچه لانه رو دادیم 12 سانتی متر درست کردند ولی بنطر میاد خیلی گشاد هستش عروس کل هیکلش پدیدار هست لطفا اونی که تجربه اش رو داره جواب بده قطر این سوراخ 8 باشه کافیه عروس اذیت نمیشه لطفا جواب رو به ایمیلم با آدرس
farda61@yahoo.com ارسال کنید

سلام آقا رضا

یک پست اخیرا در این مورد منتشر شد که امیدوارم کمک کننده باشه.


امین

سلام.من یه عروسه ماده دارم دو روزه راه نمیره یعنی اصلا نمیتونه راه بره نمیدونم مریض شده، پاش شکسته . لطفا بیشتر راهنمایی کنید.

سلام امین جان

لطفا کاملتر و دقیق توضیح بدین...آیا پاش شکسته؟؟ یا مریض شده؟؟

لطفا عکسشو بفرستین به ایمیلم


فرید


سلام حامد جان
خوشحالم که هنوز با قدرت پای وبلاگت هستی.
راستش من در مورد بیماری هلیکوباکتری در عروس میخواستم بیشتر بدونم. ظاهرا علائمی مثل خمیازه های عجیب و تکراری و همین طور تکون دادن سر و عطسه های تکرار شدنی در طول روز از نشونه های خاص این بیماری میتونه باشه.
کاش درباره ش توضیح بدی چون فکر میکنم عروس دو ساله من دچار این حالت شده و البته در عروس های دوستان دیگه هم چنین علائمی دیدم.
درباره درمان هم چه به صورت خانگی و چه زیر نظر دامپزشک نظرت رو بگو.
ممنونم ازت.

سلام

حتما در این مورد یک پست جدید منتشر می کنم تا رفع ابهام بشه...

با تشکر


علی

با سلام و تشکر مجدد از وقتی که میگذارید . در بخشی از مطالب قبلی سایت در رابطه با خوراک جوجه ها , نوسته بودید که به هیچ وجه تا چهل روزگی به آنها دارو های تقویتی ندهید .ایا برای جفتهایی که خودشان بچه را بزرگ میکنند در مدت زمان نگه داری از جوجه نیز صادق است یعنی میشود در اب یا خوراک آنها این مواد را استفاده کرد.

سلام

بله صادق هست..و فرقی نمی کنه..به هر حال زمانی که والدین آب می نوشن، همون آب رو به جوجه منتقل می کنن که تجربه تلفاتشو داشتم...


علیرضا


سلام من یه سوال ساده دارم
میخواستم بدونم اگه با عروس هلندی از بچگی کار کنیم حرف میزنه چون رفتم بخرم مرده گفت حرف نمیزنه

سلام

اولین راه برای تکلم پرنده ، عادت دادن پرنده به خود و رام بودنش هست که حتما در این مورد هر چه زودتر مطلب می ذارم

ولی در کل برای داشتن عروسی با قابلیت تکلم تقریبی بهتره جوجه از دو ماهگی خریداری کنید و اگر تجربه ی  بزرگ کردنشو دارین جوجه از  یک ماهگی خریداری کنید تا در تربیت و تکلم پرنده به مشکل بر نخورید.


کریم


نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه تو رو خدا
هیچ وقت عروس ها رو فراموش نکن
مرسی

سلام

ترک نمیشه...حالا حالاها اینقدر موضوعات زیادن....که ببینیم چی میشه!!!


امید

pas ba in hesab fek konam aros holandie man do jensas

سلام امید جان

شما یک عکس از پرنده تون برام بفرستین...و لطفا در ایمیل ذکر کنید که ماجرا از چه قراره چون تعداد نامه ها فوق العاده زیاده و اشتباه میشه...

با تشکر


غزل

سلام  اقا حامد  ما  یک جفت عروس  گرفتیم  15  بهمن   
2تا تخم  گذاشتن  تا 23 بهمن  شد 5 تا  اما تا الان هیچ کدوم  در نیامد  ما از  کجا بفهیم  اینا هرز هستن؟  یا  جوجه دارن؟/ همسرم خیلی نگران.. همش  میگه چرا در نمیایید.. همش  میگه حتما نطفه دار نیستن.. اگر ممکنه بگید  تخمه کی در میاد اصلا چه مدت؟؟ اقا حامد خواهش میکنم جواب بدید

سلام

برای تولد اولین تخم...حداقل هجده روز زمان لازم هست، به عنوان مثال اگر 15 بهمن اولین تخم گذاشته شده باشه...حداقل زمان لازم برای به دنیا اومدن جوجه ی اولین تخم سوم اسفند هستش...و سایر تخم ها، با فاصله ی زمانی یک روز نیم الی دو روز از تخم قبلی خود شکسته می شن...

جدا از این مورد در مورد هرزه بودن تخم ها در مرحله ی اول ، باید مطمئن باشید که تخم ها، حاصل از جفتگیری عروس های شمان،و عروس ماده ی شما بی مورد تخم گذاری نکرده باشه.

در درجه ی بعدی برای اطمینان از نطفه دار بودن تخم عروس هاتون، بهتره بصورت رندومی ، یک یا دو تخمشون رو با دستکش برداشته و مقابل نور لامپ برده و اگر رگ و یا جسمی تیره رنگ می بینید که فضای زیادی از تخم پر کرده و مانع از عبور نور از تخم می شه ، مطمئن باشیدکه تخم نطفه دار است....


محمد

سلام آقا حامد ممنونم به خاطر اطلاعات خوبی که در اختیار ما میگداری
1ـآقا حامد عروسم  9 ماهه هست به نظر شما الان براش جفت بخرم یا زوده ؟
2ـبه نطرت بخرم یه مدت جدا باشن تا اونم دستیم بشه بعد تو یه قفس بزارمشون  چطوره؟

سلام

متشکرم از لطف شما محمد جان

1. اگر قصد سرگرم شدن خودتونو دارین و کم شدن زحمتتون ، خریدن جفت هم سن یا یک یا دو ماه کوچیکتر توصیه می شه... در غیر اینصورت لطفا برای جفت زدن عجله نکنید...به خصوص که اگر پرنده ی شما رام باشه... این شرایط رو تا حدودی از دست می دین..

2.همونطور که خدمتتون گفتم، بهترین زمان برای جفت زدن پرنده تون حداقل شش ماه آینده ست، اگر قصد تفریح دارین و پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی ، می تونید بخرید و رام کنید و کنار پرنده تون بذاریدش ولی لطفا از عجله کردن برای جفت زدن پرهیز کنید.


farrokh


باسلام
من 1جفت عروس خاکستری خالص دارم که مولد هستن.الان 5 عدد تخم دارن که تقریبا از آخرین تخمشون تا الان 3 روزی میگذره.ولی نرم جدیدا وقتی مادش روی تخم خوابیده میره داخل لانه و اقدام به کندن پرهای ماده میکنه.هردوتاشونم تو لک بودن ولی تقریبادارن از لک درمیان.دلیل این کاره نر چیه ؟

سلام

به احتمال زیاد و به نظر بنده...مثل اینکه دارین پشت سر هم جفتشون می ندازین...درسته هست که شما رسیدگی لازم رو دارید و اونا هم به میل جفتگیری کردن ولی توالی این کار...در آخر منجر به این عواقب میشه...

اگر همچنان چنین شرایطی ادامه داره...توصیه می کنم به خاطر سلامتی خودشونم که شده تخم ها رو بردارید و سه ماه استراحت بدین...مطمئن باشید...بعد از دوران استراحت چنین اتفاقی نمی افته





اطلاعیه

دوستان و کاربران عزیز همیشگی وبلاگ، قصد دارم هرچه زودتر مطالب مرتبط با عروس هلندی را به پایان رسانده و مباحث جدید و کاملا تخصصی در مورد لاوبرد ها و پاراکیت ها شروع کنم...



اگر هر گونه وقفه ای در به روز رسانی وبلاگ پیش آمده و یا در دریافت سوالات خود دچار مشکل شدین..عذر خواهی می کنم و سعی می کنم جواب تمامی ایمیل ها و سوالات کاربران رو هر چه زودتر بدم....و مباحث جدیدتر رو شروع کنیم...



از اینکه همراه  و حامی همیشگی وبلاگ خودتون هستید...

سپاسگذارم