مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

راهنمای اورژانسی غذا دادن به جوجه های سرنگی


گاها برای بسیاری از دارندگان پرندگان خانگی ، پیش می آید که جفت مولد آنها بنا به دلایل بسیاری که درباره ی آنها بحث شد ، از غذا دادن به جوجه های خود امتناع کنند... از این رو این وظیفه ی شماست که این وظیفه رو بر عهده بگیرید....



در این حین برای اولین مرتبه ای که قصد غذا دادن به جوجه یا جوجه های خود را دارید، ممکن است با لوازم مورد نیاز ، آشنایی لازم را نداشته باشید یا اینکه در منزل و در دسترس شما نباشد...


در اینجا وظیفه ی خود می دانم ، که با وجود طرح چند پست دراین زمینه مجددا مواد لازم رو توضیح مختصری بدم:

مواد لازم:


یک عدد سرنگ حداقل پنج میلی لیتر

یک عدد سر سرم که به صورت یک بست همراه با شلنگ نازک می باشید که طول این شلنگ بهتر است حداقل سه سانتی متر ببرید تا در موارد بعدی هم کار ساز باشد.

یک عدد دستمال کنار دست شما برای نظافت

و غذای برای جوجه های سرنگی


که توضیح داده شد:


حبوبات پخته شده و آبپز شده و له کردن آنها و رقیق کردن آنها با آب و کشیدن آنها به داخل سرنگ و دادن به جوجه یا جوجه ها

یا

زرده ی تخم مرغ آب پز و رقیق  کردن آن با آب و با سرنگ دادن آن به جوجه یا جوجه ها

یا


مخلوط موقتی نشاسته ها که عبارتند از برنج و پاستا یا ورمیشل که کاملا پخته و نرم شده و له کرده و با آب مخلوط کرده و بدهید.

 و....


به یاد داشته باشید که آب مورد استفاده می بایستی قطعا آب جوشیده شده باشد و با دمای عادی استفاده شود.



بعد از ذکر موارد بالا....


ممکن است برای عده ای ممکن است در حالت اورژانسی تهیه ی سرنگ و...مشکل باشد...

پس راه حل چیست؟؟




بلـــــــــــــــــــــــه!!!


جای تعجب نیست...در شرایط اورژانسی...به راحتی با پرکردن مخزن این قوطی ، به راحتی می توانید جوجه های خود را از گرسنگی و تشنگی نجات بدین...


ولی طبق معمول حتما به یاد داشته باشید:


یک. ابتدا کاملا شسته و تمیز باشد و عاری از هر نوع مواد دارویی...

دوم:خروجی قطره را مستقیما داخل نوک پرنده نبرده ، بلکه از گوشه ی نوک پرنده را تغذیه نمایید.

سوم: قطره ، قطره عملیات غذا دادن را شروع کنید و محتویات داخل بطری را ناگهان تخلیه نکنید.


یادتون نره ..که همیشه از آب جوشانده برای غذا دادن به جوجه های استفاده کنید.

نظرات 9 + ارسال نظر
بیتا یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 17:09 http://arosholandi.mihanblog.com/

با سلام و خسته نباشید.
استاد من لینکتون کردم خوشحال میشم لینک کنید وب کوچولوی منو...
پاینده باشید.
راستی اون بخش های جدیدو زودتر بگذارید من 1 جفت رزیلا گرفتم که خیلی نیاز دارم به راهنماییتون.

مهسا سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 17:04

سلام بر شما . متشکرم که بدون هیچ مزد و منتی دانش و تجربه خودتان را در اختیار ما قرار می دهید.
من یک جوجه عروس لوتینو دارم که 3 ماهش است و از 25 روزگی خودم بصورت سرلاکی بزرگش کردم و حالا هم کاملا رام و دستی هست و بسیار به من وابسته هست.
یکی از آشناها یک جوجه مرغ عشق هم که تازه میخوات دونخور بشه به من داده که البته باید تا یک هفته با دست بهش غذا بدم تا کاملا دونخور بشه.
می خواستم از تجربیات شما استفاده کنم و بدونم که آیا اینکه من هم عروس 3 ماهه رام و دستی خود را داشته باشم و هم جوجه مرغ عشق را بزرگ و دستی و رام کنم ممکن است که باعث شود عروس هلندی من وحشی شود؟
آیا مرغ عشق و عروس هلندی می توانند با هم بصورت صلح آمیز زندگی کنند؟
به نظر شما اگر این دو را به هم و دیدن هم عادت دهم باعث می شود که با همدیگر اخت شوند.
و در پایان آیا بهتر است که از خیر بزرگ کردنش بگذرم چون ممکن است که دیگر عروس هلندی وابستگی اش را نسبت به من از دست بدهد و نه مرغ عشق رام شود و عروس هم وحشی شود.
البته من عکسها و فیلمهای دیده ام که مرغ عشق و عروس هلندی با هم رفتارهای زییبایی انجام می دهند و با هم دوست هستند و حتی سر همدیگر را نوازش میکنند.
خواهش میکنم من را راهنمایی کامل بفرمایید.
قربان محبت شما.

وحدت سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 22:10

سلام خسته نباشید با تشکر از زحمات شما
بنده یک عروس طوسی دارم حدود 5 ماه است که خریدمش دستسی هم شده ولی از صبح ساعت 7 یسره اواز میخونه میخواستم ببینم این اوازها طبیعیه یا چیز میخواد ما نمیدونیم.
با تشکر

اوا شنبه 19 اسفند 1391 ساعت 13:31

سلام اقا حامد .عروسهای من کلا؛۲تاتخم کردن .ازصبح تاغروب بیشتر عروس نر روی تخمهاشون می خوابه اماحدود ۵-۶ غروب که جاشون روعوض می کنند نره شروع میکنه به داد کشیدن اینقدجیغ جیغ میکنه تاتاریک بشه یامن زودترجاشو تاریک کنم .تازه بازهم طول میکشه تاساکت بشه باتوجه باینکه اتاقشون جداست ورفت وامد ناراحتشون نمیکنه.بنظرشمااین رفتارطبیعیه ؟
مرسی

Farid شنبه 19 اسفند 1391 ساعت 15:32

سلام!
الان شما دانشجوی دامپزشکی هستین؟؟

شما جوجه عروس تازه دونخور شده دارین؟! برای 7-8ام عید؟؟

pop دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 17:12

سپاس بیکران

پوریا چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 12:52

سلام حامد جان.خسته نباشید.من عروسم بعد از حدود یک سال تخم کرد ولی متاستفانه همشون هرزه بود.یه مدت بود مادم صدای مستی(برای اولین بار) از خودش در میاورد بعد از چند روز دیدم یه تخم کف قفسه تخم رو برداشتم گذاشتم تو لونه و به ترتیب تخم دوم و سوم رو هم گذاشت تخم های چهارم و پنجم هرکدوم بافاصله ی یه هفته گذاشته شدن.بعد فهمیدم که تخم ها همشون هرزن.از اون موقع به بعد لونرو برداشتم و دیگه هیچ نشونه ای از جفتگیری ندیدم البته قبلش هم جفتگیری شون رو ندیده بودم فقط میدیدم نر نصفه میره بالا و جفتگیری کامل انجام نمیشه.خواهشا حامد جان کامل راهنماییم کن.نرمو اگه باید عوض کنم نره خوب که جوجه داده باشه داری؟ممنون

عمار میرفخرائی یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 ساعت 10:20 http://www.2tshop.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید.
با اجازتون من لینکتون کردم. افتخاریست اگر شما هم وبلاگ منو لینک کنید. ممنون

http://www.2tshop.blogfa.com

صدف جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 21:16

سلام سلام.
مقدار آب مصرفی برای رقیق کردن زرده تخم مرغ و حبوبات چقدره؟ میزان خاصی داره؟
از پوره ی میوه هایی مثل موز و سیب هم می شه استفاده کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد