مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

مشکل یبوست در طوطی سانان ( عروس هلندی)


ممکن است برخی ازصاحبان طوطی سانان با این مشکل پرنده ی خود مواجه شوند به صورتی که طوطی آنها قادر به دفع،نبوده و گاهاً شاهد خونریزی در ناحیه ی مقعد پرنده خود در اثر مشکل یبوست باشند ، به همین دلیل قصد دارم در این پست به بررسی مشکل یبوست طوطی سانان بپردازم.


  ادامه مطلب ...

معرفی یک مولتی ویتامین جامع انسانی برای عروس هلندی


اگر پست های پیشین، در باب استفاده از داروهای مکمل و تقویتی عروس هلندی را مطالعه کرده باشید، در تمام پست های مذکور تاکید بسیاری به مصرف مولتی ویتامین پرندگان شده است و هیچگاه استفاده از مولتی ویتامین انسانی پیشنهاد نشده بود...       لطفا به ادامه ی مطلب مراجعه بفرمایید

 

ادامه مطلب ...

ویدئو : عروس هلندی که با آهنگ نواخته شده ی کیبورد، می خواند!

نخستین نامزد موزیک آکادمی....



                                       لینک دریافت

بررسی تخصصی انگل در طوطی سانان


خطر بیماری های انگلی در پرندگان خانگی کمتر از انواع وحشی است زیرا در محیط کنترل شده قفس به سر می برند. پرندگان مبتلا دچار پرریزی شده و سلامت عمومی شان به خطر می افتد. وجود انگل نشانه مشکتلا بزرگتر بعدی است و باید آن را در نطفه خفه کرد.حال در این پست قصد داریم به صورت کاملا تخصصی به بررسی انگل های موجود در طوطی سانان که عروس هلندی نیز در راسته ی آنان قرار می گیرد ، بپردازیم.

  ادامه مطلب ...

افتتاح بیمارستان تخصصی حیوانات در استان البرز(شهرکرج)

آدرس: کرج، بلوار نبوّت، بعد از مرکز خرید مهستان، خیابان بوعلی ، نبش بوعلی 3،

تلفن :32544524  -32512711    فکس : 32543852

اورژانس شبانه روزی : 09396791717  -09396791818


این پست جنبه ی تبلیغاتی ندارد و جهت اطلاع رسانی به شهروندان ساکن استان تهران و استان البرز می باشد!



پاسخ به سوالات...

امیر

سلام
استاد من ىه ماده دارم تخم مىذاره ولى پوست تخم شله, ممکنه درمان بشه, چجورى؟
ممنون

سلام امیر جان

علت اصلی کمبود مواد معدنی بدن هست،

لطفا کف دریا برای همیشه در قفس قرار بدین. دوم اینکه با استفاده از مینرال که از پرنده فروشی ها می تونید تهیه ش کنید و درون آب آشامیدنی پرنده بریزید. و در صورتی که به هیچ یک از موارد فوق دسترسی نداشتین می تونید مولتی ویتامین مینرال که به صورت کپسول هست، از داروخانه ها خریداری کرده، بازش کرده و پودر داخلشو به چهار قسمت تقسیم کنید. و از یک چهارم از پودر را داخل صد میلی لیتر کاسه ی آبش حل کنید.


نسیم

سلام خسته نباشید
یه سوال داشتم دوستم یه عروس نر 6 ماهه خریده ولی پرنده دم نداره یعنی انگار فروشنده بریده نمی دونم چرا:-(((
به نظرتون دوباره در میاد؟اشکالی نداره؟
و اینکه این پرنده نمیدونم به خاطر ترسشه یا چیز دیگه خیلیییی بد گاز میگیره!!!تا حدی که خون میاره دستو.اصلا نمیزاره بش دست بزنیم.یعنی رام میشه؟؟؟؟

سلام،قطعا درمیاد، شاید یک الی یک ماه و نیم بعد!

و مورد دوم اینکه، پرنده ای که از زمان جوجگی تربیت نشه ، این عادت بد برای همیشه یاد میگیره ،و میشه کَمِش کرد ولی متوقف نمیشه...

اگر قصد رام شدنش به این معنا رو دارید که هیچوقت گاز نگیره و مثل یک عروس رام،با صاحبش مانوس بشه، در مورد پرنده ی دوست شما ، صدق نمی کنه...

از طرف بنده به ایشون پیغام برسونید بهتره یک جوجه عروس سه الی چهار ماهه خریداری کنن!


آرا

سلام اقای نجفی البته نمیدونم امکان راهنمایی هست یا نه اما من یک شاه طوطی دارم فکرکنم الان حدودا یکسالشه .۴ماهه با ما هستش البته حرف نمیزنه .رو دست میاد ولی خیلی رام بودنش قابل اعتماد نیست.الان ۵-۶روزه صبحها ساعت ۷ شروع به سروصدا میکنه وهمه رو بیدار میکنه قبلا اینجوری نبود میشه واسه کنترل سروصداش کاری کرد یا نه؟داره خستمون میکنه

سلام،پرنده متعلق به طبیعته و نمیشه از ارتباط ذاتش با طبیعت جلوگیری کرد ولی ...

اخیرا کاورهایی با عنوان کاور قفس پرندگان ،تمیز، در رنگ های مختلف و کشی در فروشگاه های پرندگان، فروخته می شه، که با تهیه ش و استفاده ی کاور به مدت ده ساعت در طول شب، کمک شایانی به تربیت پرنده تون می کنه!

البته امیدوارم که در قفس شاه طوطی تون اسباب بازی گذاشته باشید! تا مشغول باشه!


محمد

ا سلام و خسته نباشید خدمت دوست خوب ما و دوستدار پرندگان.

من یک جفت عروس هلندی دارم دو بار تا حالا تخم گذاشتن و هر دوبار جوجه ها بعد از یکی دو روز مردن از آخرین جوجه یه عکس گذاشتم که بنظر می رسد گلوش پر از هواشده لطفا راهنمایی بفرمائید/با تشکر
http://upload7.ir/images/81401132541471056892.jpg


سلام محمّد جان

بخش گوارش پرنده عفونت کرده به دو دلیل:

یک . آلوده بودن غذایی که مورد استفاده قرار گرفته یا غیراستاندارد بودن غذا...که بهتر بود توضیح بیشتری در این مورد می دادین.

دوم. آلوده بودن جفت های شما یا به عبارتی ، ناقل به باکتری خاصی « که این علت بیشتر در مورد پرنده های وارداتی صدق می کنه»

اگر  به مورد دوم تکیه دارید، قرص های تتراسایکلین،اکسی تتراسایکلین، محلول داکسی سایکلین و فوزباک اثر بخش هستند، هر یک خریداری کردین، در مورد نحوه ی مصرفش با بنده در ارتباط باشید.


مهرادوند

سلام حامد عزیز
این سری هر چی جفت ما جوجه داد یا خود به خود افتاد مرد و یا از تخم بیرون نیومد... 3 تا جوجه ها الکی افتادن مردن.. تغذیه هم تخم کتان و ارزن دون درشت بوده فقط همین 2 فکر کنم غذاشون نرم و سهم الحضم نیست که جوجه ها تلف میشن... ممنون میشم غذاهایی نرم که میشه به جفت داد تا جوجه ها رو بزرگ کنند بهموون معرفی کنید تشکر

سلام آقا ابوالفضل

« قبلا در مورد این جفت باهاتون صحبت کردم ولی خریدینشون...بگذریم»

به هر حال کمتر اتفاق افتاده که غذایی که والدین به جوجه ها می دن راحت الهضم نباشه،چون خرد میشه و نرم میشه و به صورت خمیری دراومده و به جوجه ها داده میشه « به استثنای ارزن که مغزشون بدون پوسته و به همراه آب دهان به جوجه میدن»...و فقط در مورد جفت های تازه کار این، مشکل مرگ و میر جوجه ها درا ثر غذا دادن پیش میاد نه جفت های شما!

از جمله غذاهایی که شما می تونید برای جفتتون استفاده کنید:

گندم خیس شده و نرم،حبوبات آبپزشده « به شرط اینکه یه روز قبل در آب خیس خورده باشن» آبپز کنید و برای جفتتون بذارید البته به استثنای عدس، ذرت تازه که الان فصلش هست،تخم مرغ آبپز خواه به صورت رنده شده یا عادی،سویا آبپز،بیسکویت های حاوی جوانه ی گندم،


نسیم

دوباره سلام و خسته نباشین آقای نجفی
عروس هلندی دارچینی از چه ترکیبی حاصل میشه و اینکه اگه نر دارچینی باشه و ماده خاکستری ناخالص( فک کنم والدینش گلباقالین) بچه ها چه شکلی میشن حدودی؟
ممنون ازتون بخاطر جوابای صبورانتون

سلام

دارچینی مثل خاکستری و لوتینو ، یک نژاد مجزاست و ترکیبی نیست. و سخن شما در مورد ناخالص بودن ماده،باید دید که ماده ناقل چه نژادی هست مثلا ممکنه ماده ناقل لوتینو یا نژاد زرد، یا حتی وایت فیس باشه،بنابراین اگر منظور شما این باشه که مادر ،ماده خاکستری گل باقالی بوده باشه و الان اگر ماده ی شما ناقل این نژاد باشه، احتمالش زیاد هست جوجه های خاکستری و گل باقالی تهیه کنید.

البته نکته ی دیگه اینجاست که نژاد گل باقالی رو از چند راه می شه تهیه کرد :

یک. جفت زدن نژاد زرد + خاکستری

دوم. جفت زدن لوتینو ناقل زرد +خاکستری

سه. جفت زدن گل باقالی +خاکستری

چهارم . جفت زدن گل باقای + لوتینو

پنجم . جفت زدن خاکستری ناقل زرد +خاکستری

و....بسیاری احتمالات دیگه


بنابر این علل، نمیشه حدس درستی در مورد جوجه های شما زد!


وحید

سلام
می خوام بدونم عروس هلندی اگه 2 تا بشن صداشون زیاد می شه

سلام،

جفت نر داخل یک قفس معمولا سرو صدای بیشتری نسبت به جفت نر وماده عروس هلندی دارن!


امیر حسین

سلام
من شما رو تو وبلاگم لینک کردم اگه امکان داره من رو با آدرس http://azhdar2013.mihanblog.com لینک کنید...
ممنون حامد جون
سلام، حتما
تمامی وبلاگ ها و وبسایت ها با مضمون حیوانات حتما لینکشون درج می شه.

محمد
سلام آقا حامد گل چند تا سوال داشتم ممنون میشم کمکم کنید
1-عروسم یک ساله هست چه میوه و سبزیجاتی براش بهتره استفاده کنم
2- اصلا تخم مرغ دوست نداره چه روشی بکار بگیرم که بخوره
3- زرده تخم مرغ براش بهتره یا سفیده
4- سه ماهش بوده خریدم تا امروز نشستمش ایرادی داره یا نه
5- کف دریا تو قفس همیشه می گذارم هیچ وقت بر نمیدارم و عروسم گاهی استفاده میکنه به نظر شما ایرادی نداره همیشه در قفسش می گذارم
6- این اسپری که شما میگی حشراتو از بدنش دور میکنه میشه خرید و همیشه استفاده کرد یا فقط در صورت مشاهده حشرات میشه استفاده کرد
7-آینه بسیار دوست داره آنقدر که اگه آینشو بردارم گاز میگیره این عادتش خوبه یا نه
8-چگونه بفهمی حشره در بدنش هست یا نه اگه میشه علامتاشو بگین
شرمنده سوالاتم بسیار ه ممنون میشم کمکم کنید
سلام دوست محترم
یک. کاهو،جعفری،کلم،هویج و میوه های غیرترش و کمتر آبکی مثل سیب ، خیار و موز و...
دوم. مخلوط غذاهای مورد علاقه ش بذارید اگرنخورد، کمی گرسنه ش بذارید و اگرپافشاری کرد...نگران نشید، از غذاهای جایگزینی که در جدول غذایی گذاشتم استفاده کنید.
سوم.هر دوشون براش مفیده ولی چون استفاده ی زیادی از زرده به کبد حیوان آسیب می رسونه ، بهتره کمتر استفاده بشه.
چهارم. توصیه ام اینکه بهتره پرنده تا قبل از یک سالگی کمتر شسته بشه تا ترشحات پوستی که حافظ سلامت و استحکام پرهاست شسته نشه .
پنجم. بهتره کف دریا همیشه داخل قفسش باشه و ضرری هم نداره
ششم.این دسته اسپری ها سمی نیستند « سری که درد نمی کنه دستمال چرا ببندیم» فقط زمانی که موردی مشاهده کردین، اقدام به اسپری کردن پرنده و محیط کنید.
هفتم. احتمالا در آینده برای جفت زدنش با مشکل مواجه بشید... هرچند که الان خوبه ولی در کل آینه برای پرندگانی استفاده میشه که عرفا به صورت مجزا در قفس نگهداری میشن تا افسرده نشن مثل کاکادو و کاسکو و شاه طوطی و...
هشتم. یک مداد ، خودکار ، چوب تمیز، قلم به دست گرفته و در جهت مخالف پرها بکشید تا بتونید ، میان پرها و پوست پرنده تونو ببنید، درصورتی که قرمزی ، خون مردگی مشاهده کردین، می تونه یکی از دلالیش حشرات باشن.

علی
سلام آقای نجفی من یه عروس ماده داشتم بعد از مدتی یه نر براش خریدم یک ماه بعد مادم 4 تا تخم گذاشته هر دوتاشون رو تخما میخوابن ولی نره خیلی بیشتر این کارو میکنه از وقتی اینا با هم تو قفس بودن من ندیدم جفت گیری کنن الان 18 روز از روی اولین تخمشون میگذره به نظرتون از روی مستی تخم کرده باید چیکار کنم
ممنون میشم کمکم کنید
سلام علی آقا...
اگر شما اثری از جفتگیری ندیدید...بهتر بود از همو ابتدا که تعداد تخم ها تکمیل شده بود، تخم ها به انضمام لونه برداشته و تا زمانی که اثری از جفتگیری ندیدین...لونه رو نذارید...
الانم دیر نشده ، تا بیشتر از این ضعیف نشدن، دست به کار بشین!

رضاپور
سلام ایا پمادی که فرمودید انسانیست؟چطوری وچه مقدارو مدت باید استفاده بشه/طریقه استعمال داخل یا بیرون مقعدهستش؟
باتشکر
سلام، شما می تونید از داروخانه ی دامپزشکی تهیه کنید، تا پنج روز ، و به صورت موضعی روی پوست مالیده بشه و قبلاً هم خدمتتون گفتم، برای عروس هلندی در صورت خوردنش سمّی هست، اگر می تونید با روشی مانع خورده شدن پماد بشید، استفاده کنید!

مهرادوند
سلام حامد عزیز
داداش اون جفت یه جفت دیگه بود که گفتید درمان کنم... یه توضیح میدید در مورد بخور گرم و سرد و کدوم مناسب تخم عروس هلندی هست ؟
یه مشکل هم داشتم جوجه من بعد از 4 روز که از مسافرت اومدم ( کمتر از 14 روز سن داره یه خورده چشمش باز شده ) اومدم دیدم کف لونه پاهاشو 360 درجه باز کرده و داره انگار جون میده... اوردمش از لونه بیرون و به پای راستش که نمیتونم خم کنه و دائم کاملا باز هست پماد دیکلوفناک زدم پای دیگه هیچ مشکلی نداره اما اوون یکی رو نمیتونه جمع کنه همش به کنار کاملا باز هست... یه سری دیگه هم جوجه این شکلی شده بود و تلف شد خوراک همه چی خوب و پر ارایی میکنه و خمیازه میکشه خودشو میکشه خیلی سر حال هست چطوری پاشو خوب کنم بی زبون اگر تلف نشه زندگی به این شکل براش سخت میشه تا الان بیش از 10 جوجه داده و هیچکدوم مشکل نداشته اما سری قبل مشکل داشت که بی اهمیت بودم و تلف شد و این سری که از لونه با اینکه تنها جوجه بود خارجش کردم.
سلام آقای مهرادوند...
بخور سرد و گرم فرقی نمی کنه و مهم وجود رطوبت در هواست خواه با دستگاه بخور ،خواه با دستمال خیس روی قفس ، یا کاسه ی آب داخل قفس و...
و در مورد سوال دوم شما: ضعیف بودن جوجه و از طرفی هم کمبود خاک اره داخل لونه تاثیر گذار هست، بهتره برای جلوگیری از دررفتگی ،پاهای جوجه رو به هم نزدیک کنید و با دستمال یا پارچه ای نرم ببندید،و به یه گوشه تکیه ش بدین و غذاشم درست بهش بدین، نگران نباشید ، برطرف میشه!

محمد
سلام آقا حامد
عروسم یک سالشه میشه توضیح بدهی که چه جوری حمامش کنم 1- مواد شوینده استفاده کنم یا نه 2-آب رو سرش بریزم یا نه 3- کلا چگونه بشورمش 4- چه جوری خشکش کنم
ممنون میشم کمکم کنید
سلام
طریقه ی استحمام به دور روش انجام می گیره:
یک. با استفاده از آبپاش و پاشیدن آب ملایم روی تمام قسمت های بدن پرنده به استثنای سرش تا حدی که پرنده کاملا خیس  شده و آب از بدنش بچکه
دوم. یک کاسه ی آب حاوی آب ولرم که بهتره کاسه به صورت مسطح باشه و عمق آب نهایتا دو سانتی متر باشه

برای خشک کردنش، یا دقایقی جلوی آفتاب بذارید تا خشک بشه ، یا اینکه با استفاده از سشوار، همه جای بدنش خشک کنید به استثنای سر !

رامین
سلام.ببخشید من عکس عروسم رو براتون فرستادم و گفتین نر و تقریبا سه ماهشه.من سه روز که خریدمش این جوجه عروس از دست راحت غذا میخوره اما دستی نیست فکر کنم نیمه رام هستش ازتون میخوام واسه دستی کردنش راهنماییم کنین و یه برنامه ی غذایی بهم بدین. خیلی ممنون بابت زحماتتون.
سلام آقا رامین روش های رام کردن از بخش های زیر مطالعه کنید
یک
دو
سه
و در مورد جدول غذایی هم این جدول مطالعه بفرمایید.
توصیه می کنم ، حتما بخش تربیت عروس هلندی رو در قسمت موضوعات مطالعه کنید.

سامان
سلام
من یه عروس هلندی نر جدیدا خریدم , به گفته فروشنده 8 ماهش هست و کاملا رام ودستی هست و خودش رو دست میاد و هیچ ترسی از آدم نداره .تو روز 3-4 بار آواز میخونه و بعضی موقع ها که میخواد بیاد بیرون از قفس جیغ میکشه,دمش هم راه راه نیست !
می خواستم بدونم 100% نر هست ؟نژادش چی هست؟تو 8 ماهگی میشه بهش خوندن و تقلید و حرف زدن یاد داد؟اگه میشه بهترین راه رو پیشنهاد کنید. بعد اینکه اول صوت یادش بدم یا حرف زدن؟
من خود عکس رو گذاشتم تا شما هم اگه میشه بگید که سنش همون 8 ماه هست یا کمتره یا بیشتر ؟
http://www.8pic.ir/images/40224973259030965191.jpg
http://www.8pic.ir/images/97690011021460617847.jpg

سلام دوست عزیزم
بله نر هست و تقریبا سنش هم درسته
و اما در مورد تقلید صدا ؛هر چند که واقعا کمی دیره ولی با وجود اینکه کاملا رام هستش...شاید بتونید چند کلمه ی کوتاه به پرنده یاد بدین و یادتون باشه ، به پرنده سوت یاد ندین و در عوض با  کلمه آشناش کنید
توصیه می کنم ،حتما بخش آموزش تقلید صدا رو کاملا مطالعه کنید و هر کدومش که با رفتار پرنده ی شما سازگار بود، به کار بگیرید.

موفق باشید

علی
با سلام و عرض ادب.
یک سوال فوری داشتم... ارسال کردم به آدرس ایمیلتون.ممنون میشم زودتر راهنمایی کنین.:-(
سلام علی آقا
به همه ی ایمیل ها جواب داده شده، بنده باز هم بررسی می کنم

وحید
سلام
من یه عروس ماده دارچینی حدود 9 ماهه دارم
سوال اولم اینه من صبح تا 5 بعد از ظهر نیستم وقتی می ام خونه خیلی صدا میکنه (جیغ میزنه)تا بیارم پیش خودم فکر کنم صبها خیلی خسته می شه فکر کردم یه جفت براش بگیرم که میگن صداشون زیاد میشه یعنی زیاد سروصدا میکنند آیا این درسته
من دوست ندارم زیاد صدا کنن الان این تنهاست خوبه صدا زیاد نداره تقریبا ساکته

ممنونم راهنمایم کنید
سلام
اگر جفت نر و ماده بشن، به هم عادت کنن، صداشون کمتر هم میشه...

محسن.اراک
سلام .باتشکرازشما چند جفت عروس مولد ازکجا تهیه کنم
سلام
بنده فعلا یک جفت مولد برای فروش گذاشتم...
ضمناً می تونید به سایت های خرید و فروش حیوانات هم مراجعه کنید.

فروش فوری جفت مولد خودم

فروش جفت مولد مجرب با سابقه ی هشت مرتبه جوجه کشی...




ویژگی های نر: کاملاً وحشی و غیر قابل رام شدن  و مختص جوجه کشی با شش سال سن،خاکستری خالص

ویژگی های ماده :کاملاً وحشی و غیر قابل رام شدن و مختص جوجه کشی با چهارسال سن،نژاد سینامون،ناخالص و ناقل نژاد زرد


شرایط غذایی: بدون محدودیت


قیمت نهایی جفت های مولد 550 هزار تومان


فروخته شد !


عدم امکان ارسال به شهرستان ها



کاربران در صورت قصد خرید، از طریق تماس تلفنی یا پیامکی و همچنین می توانند از طریق ایمیل با بنده در ارتباط باشند.


cockatiels_site@yahoo.com

09394528648


عکس ها :

نر

ماده

زمان جفتگیری

ویدئو غذا دادن به جوجه

پاسخ به سوالات...

رامین

سلام من دیروز یه عروس هلندی خریدم که جوجس من نمیدونم چند ماهشه؟میخواستم بدونم شما راهی میشناسید که متوجه بشم.واسه تعیین جنسیت هم فروشنده گفت چون جوجس مشخص نیست باید بزرگ بشه.اما خودم احساس میکنم مادس چون لکه ی قرمز روی صورتش کمرنگ و دمش هم راه راهه.ممنون میشم راهنماییم کنید.مرسی

سلام آقا رامین

شما یک عدد عکس واضح و با حجم مناسب به ایمیل بنده ارسال کنید.cockatiels_site@yahoo.com

به خاطر سن پایین ، کم رنگ یا پر رنگ بودن پرها تاثیری در جنیست نداره....

منتظر عکس هستم!


میثم

سلام حامد جان خسته نباشی
سه تا جوجه دارچینی متولد92.02.02
دارم شرایط نگهداریه همشونو ندارم تعدادشون زیاد شده از جفت های خودم کاملا سرحال و خوشکل جنسیت احتمالی ماده قیمت 150 خواستم لطف کنی آگهی کنی تحویل در رشت


09392378910




محمد


سلام و خسته نباشید آقا حامد گل
گفته بودم عروسم یک سالشه بعضی اوقات کل بدن و سرشو همراه با هم تکان میده انگار میخواد چیزی رو از خودش دور کنه شما گفتید بررسی کنم که جایی از بدنش التهاب داره یا خونی هست یا نه بررسی کردم هیچ مشکلی نداره حالا به نظر شما علتش چیه عادیه یا نه ممنون از شما

سلام

با توضیحات شما...

جای نگرانی نیست ولی برای کم شدن عادتش جهت روندن کرک ها و پرزها ، حداقل ،هفته ای دو مربته حمومش کنید.


ناهید

سلام و خسته نباشید.
ببخشید من به سه روز است که یک طوطی برزیلی ۴ ماهه کاملا رام و دستی که بصورت سرلاکی بزرگ شده است خریده ام.
ظاهرا برزیلیها در ۶ ماهگی به بلوغ میرسند و حتما خلق و خوی رام آنها تبدیل به عصبانیت و گاز گرفتن و وحشیگری تبدیل خواهد شد.
با توجه به اینکه من تازه این برزیلی را خریده ام و تنها هدفم هم از خریدش این بود که برای من رام و اهلی و دستی بماند و اصلا قصد ندارم که برایش جفت تهیه کنم.
با تمام این شرایط من چه کارهایی میتونم انجام بدهم تا حدالامکان و تا آنجاییکه میشود بلوغش را به تاخیر بیاندازم.
مثلا دقیقا چه غذاهایی را باید بهش بدهم و چه غذاهایی را بهش ندهم و کلا هر کاری که میتوانم بکنم تا این طوطی همچنان برای من رام و دستی و اهلی بماند را به من بگویید.
با کمال تشکر . همیشه موفق باشید

سلام

راهی برای تاخیر بلوغ به معنای واقعی نیست ولی استفاده از رژیم غذایی با طبع سرد می تونه موثر باشه

از طرفی هر چقدر که این پرنده ها از صاحب خود فاصله داشته باشن ،زودتر به خلق طبیعیشون برمی گردن

بنابراین در صورتی که پرنده ی شما همچنان رام هست،سعی کنید ، ساعاتی از روز را خارج از قفس و کنار خودتون نگهداری کنید و سعی کنید ، این پرنده ، تک پرنده ی خونه ی شما باشه ،  و از بردن پرنده به طبیعت خودداری بشه....

< به نظر بنده ، اگر قصد خرید پرنده ای رو داشتین که برای شما تا ابد رام بمونه و شما رو مونس خودش بدونه ، بهتر بود عروس هلندی یا طوطی ملنگو و یا اگر توانایی مالی داشتین ، کاسکو خریداری می کردین!

و توصیه ی آخر اینکه ، حتما برای پرنده ی تون اسباب  بازی تهیه کنید!



ساسان

سلام آقا حامد عزیز
ممنون از مطالب مفیدی که ارایه کردید. من یک ماه پیش یه جفت عروس هلندی گرفتم.ماده دارچینی و نر خاکستری هست.از حدود پانزده روز پیش شروع به جفت گیری کردن.تقریبا روزی یک الی دو بار جفت گیری می کنن. اما نر خیلی ماده رو می زنه و برخی اوقات که ماده تزدیک ظرف غزا میشه اونو میزنه و نمی زاره غزا بخوره.
1. به نظر شما چه کار باید بکنم؟
2. به نظر شما چند روز دیگه تخم می زازه؟ لونه بزارم؟
3. عروس ماده چند وقت یه بار حالت فین فین می کنه. آیا نیاز به درمان داره؟

سلام دوست عزیز

رفتارها از روی غریزه هست....نمیشه برطرفش کرد و با توجه به شرایط کنونی < آمادگی برای تخم گذاری > روش موثری رو نمیشه در نظر گرفت ولی به احتمال زیاد ، در دوره های بعدی این ناهنجاری ها به حداقل حالت ممکن می رسن!

-معمولا عمل تخم گذاری بعد از گذشت حداقل هجده الی بیست روز از اولین جفتگیری آغاز میشه و در جفت های تازه کار ممکنه طولانی تر بشه

و با دیدن اولین جفتگیری حتما می بایست لونه رو قرار بدین.

- اگر منظور شما حالت فین فین کردنش.....در زمان ترسش باشه....طبیعیه ولی در سایر مواردتا قبل از تولد جوجه می تونید به مدت سه روز در ظرف آّبخوریش یک سوم تتراسایکلین حل کنید تا مصرف بشه.


صادق

salam..bebakhshid man mitoonam khosoosi bahatoon tamas dashte basham...mikham biayn az nazdik ghafas va aroosamo vizit konid..hazinasham pardakht mikonam..mrciii


Salam aghaye najafi
az site khubetoon mamnoonam vaghean..man ye joft aroose holandi daram..ke aroose nar 2saleshe...va aroose made 19 maheshe va az 8 mahegi ba aroose nar bude...alan 3 mahe ke joft giri mikonan..roozi chandin bar miran tooye loone..man tooye loone chizi nazashtam....ama harchi sabr mikonam khabari az tokhm nist..lotfan mano rahnamaiee konid merci



سلام دوست عزیز

درصورتی که در دسترس باشم به تمامی سوالات پیامکی یا تلفنی جواب میدم چه داخل ایران و چه برای شما که خارج ایران هستید ولی اگر خودم ایران نباشم ، معمولا تلفنم خاموش می کنم تا کاربران هزینه ای رو متقبل نشن!

آقا صادق عزیز، از این پس لطفا سوالاتتونو فارسی تایپ کنید تا کاربران در خوندنش به مشکل برنخورن !


مورد اول : اگر بعد از گذشت سه ماه خبری از تخم نیست...به خاطر ضعف بدنی ماده ست...که توصیه می کنم حتما اینجا و هم اینجا رو مطالعه بفرمایید...

ضمنا...

در مدتی که از نظر غذایی به وضعیت پرنده ها رسیدگی می کنید ، بهتره از هم جدا و در دوقفس کنار هم باشن،تا نزدیکی صورت نگیره و جفتشون ضعیف تر نشن!

ضمنا، حتما از داروخانه های حیوانات، یا پرنده فروشی ها یک تقویتی « مایع» که حداقل حاوی مقادیر آ ، د3 و ای باشه ؛ خریداری کنید.

اگر پس از رسیدگی نتیجه ای حاصل نشد، ماده رو تعویض کنید.


مسعود

با سلام
جنابعالی میتونین برای بنده یه عروس وایت فیس نر ۳ تا ۶ ماهه تهیه بفرمایین؟
در صورتی که جواب منفی است شخص مطمئن ترجیحا در اصفهان سراغ دارین؟
با تشکر

سلام آقا مسعود...متاسفانه خودم موردی ندارم و با فروشندگان در ارتباط نیستم...

ولی دوستان وکاربرانی هستن که در این وبلاگ و یا سایر وبلاگ ها و وبسایت های متعدد، آگهی فروش می ذارن و اگر موردی پیدا شد، اطلاع رسانی میکنم!


آمستیس

سلام
عروس من تقریبا یک ماهس
دو روزه که خریدمش احساس میکنم بی حاله
زیاد به محیط توجه نمیکنه
اسهال شده فکر میکنم
باید چکار کنم؟

ممنون

سلام

کاملا طبیعیه....جوجه عروس یک ماهه بیشترین مواردی که در این دوره باید برایش رعایت بشه، غذای مورد استفاده ش هست و هم زمان استراحت

لطفا از بخش ، غذای جوجه سرنگی، غذای مورد نظر برایش انتخاب کنید.

ضمنا در مورد اسهال بودن پرنده ، اگر مقدار غذایی که استفاده می کنید ، آبکی هست، کمی غلیظ ترش کنید.

از طرفی ورود پرنده به محیط جدید و ترس و اضطراب به دنبال آن باعث به وجود آمدن چنین شرایطی برای پرنده میشه...

که ان شاء الله با گذشت زمان برطرف میشه!


نازنین

سلام آقای نجفی،
من باز مزاحم شدم ،
میخاستم بپرسم که من می خام اواخر آبان و اوایل آذر یه عروس لوتینو بخرم.
شما اون موقع دارید جوجه شو؟ البته من چون اولین بارمه میخام عروس بخرم ترجیح میدم 3 ماهه باشه که کمی خطر از سرش گذشته باشه!
می تونم روی شما به عنوان فروشنده حساب کنم؟
ممنون

سلام خانم نازنین...خواهش می کنم!

در حال حاضر نمی تونم وعده ی پرنده ای رو بدم که الان موجود نیست ولی اگر تولید کردم حتما در زمان مقرر اطلاع رسانی می کنم!

اگر تا اون زمان داشته باشم؛ چرا که نه!...می تونید حساب کنید...


سلدا

سلام ببخشید من دو تا عروس نروماده دارم چند روز پیش دو بار جفت گیری کردن بعدش دیگه ماده نذاشت و همش فرار میکنه از نره البته قبل جفتگیری زیاد سر نرو میخاروند بی زحمت میشه دلیل این رفتارشو بگین؟به نظرتون اینا تخم میذارن با دو سه بار جفتگیری؟

سلام دوست عزیز

شما می بایست حداقل بعد از گذشت هجده و نهایتاً یک ماه از اولین جفتگیری شاهد گذاشته شدن اولین تخم عروس هلندی های خود باشید، و اگر بنا به هر دلیلی تخمی گذاشته نشد « ضمنا با دیدن اولین جفتگیری میبایست لونه رو قرار داده باشید»....جفت پرنده های خودتون از هم حداقل به مدت بیست روز جدا نگه داری کنید و بهتره کنار هم نباشن و فقط صدای هم بشنون...و در این مدت چند روزه با استفاده از این جدول غذایی تقویت کنید و مجددا کنار هم بذاریدشون


اسی

سلام من یه جفت عروس با جوجه گرفتم ولی جوحه نمیتونه راه بره سنشو نمیدونم ولی پرهای روی کمرش هنوز تکمیا نیست میخواستم بدونم این طبیعیه یا نقص عضو؟

سلام دوست عزیز

در صورتی که پاهای جوجه به صورت 180 درجه نیست ، احتمالا به خاطر ضعف غذایی و سن پایین هست که با درنظر گرفتن این جدول غذایی برای عروس هاتون..مشکل جوجه هم تدریجی حل میشه



مجید

سلام آقا حامد عزیز
حامد جان دوست عزیزم از راهنمایهای مفید شما نهایت تشکر رو دارم
حامد جان طوطی های من پنچ تخم گذاشتن حدود 25 روز هست که روی تخم شسته هستن تا حالا 3 تا از اون تخمها رو شکوندن دقیقا بع از 20 روز از تخم گذاری فکر میکنم اصلا نطفه دار نباشند در مجموع حالا دو تخم دیگر هست که روی اون نشسته هستن نمیدونم اون دو تا رو بردارم یا نه در ضمن این اولین بار تخم گذاری اونها هست من قبلا عکسشون رو برای شما ایمیل کرده بودم که لطف کردین جواب هم دادین.
متشکرم و منتظر راهنمایی جنابعالی هستم
قربان شما دوست کوچک شما مجید

سلام مجید عزیز...

با احتساب مدت زمان گذشت دو روز از هر تخم،جوجه ها متولد میشن،بنابراین از زمان اولین تخمی که می بایست حداقل در بیست روزگی باز میشد ، ده روز بگذره...و اگر خبری نشد، همه ی تخم ها به همراه لونه بردارید ، حداقل یک ماه استراحت بدین و تقویتشون کنید و مجددا جفت بزنید.


میثم

ا سلام و خسته نباشید خدمت آقا حامد عزیز.
حامد جان چند مدتی است که عروس هلندی بنده از خارش زیر بال رنج میبرد. به حدی نوکش را شدید زیر بال می کشد که سبب زخمی و خونین شدن این ناحیه شده. ریزش پر هم پیدا کرده و هر روز یکی دو تا از پرهایش می ریزد. غذا خوردنش خوب است و تغییر نکرده. لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.

سلام میثم جان

با توجه به شرایط حاضر پرنده ی شما...

حتما هفته ای یک مرتبه پرنده رو استحمام کنید ولی در مورد خارش، حتما باید علت یابی بشه،

در صورتی که از نبود ، حشرات و...مطمئن هستید و مطمئن هستید که به خاطر آلرژی و حساسیت پرنده هست « که بهتره این کار توسط یک دامپزشک انجام بشه»

و اگر ناشی از حشرات و موجودات ریز داخل پرهای پرنده باشه، می تونید اسپری مورد نظر از پرنده فروشی ها خریداری کنید که سمی نیستن و روی بال های پرنده اسپری کنید...

و اگر ناشی از حساسیت باشه، داروی کلومیپرامین پیشنهاد می کنم که جنبه ی ضد حساسیت داشته و این اختلالات تا حدودی برطرف میکنه...

البته قرص های دیگه ای هم هست ...که هر چند حسایت پرنده رو برطرف میکنه ولی سیستم ایمنی بدن حیوان رو مختل می کنه...

توصیه ی بنده اینه که حتما به دامپزشک نشون بدین، تا با معاینه ی مستقیم...روش درمان بهتری را در نظر بگیرند.





پاسخ به سوالات کاربران (قسمت دوم )

حامد مهدوی نراقی

سلام باتشکر اززحماتتون من یه جفت عروس دارم که از عید تاحالا دوبار جوجه دادن باراول 2تاوالان 3تا .نربازهم مستی میکنه درحالی که بزرگترین جوجه جدیدشون 8روزست ومشکل اینه که فکرکنم ماده هم از 25روزگی همین کاروبکنه ودوباره تخم بگذارند بهترین راه حل برای جلوگیری از تخمگذاری مجددشون چیه؟تاضعیف نشند. 
جوجه های سری قبل جداکردم ودرقفسی درکنار والدین هستند کاکل ندارن چون نرکنده بوده وهنوز رشدنکرده ولی غذافقط ارزن وکمی تخم مرغ میخورن چی بدم که خوب چاق بشن اونا 60روزه هستند.ممنون اگه میشه به ایملم خبربدیدتاازپاسختون مطلع بشم نمیرسم هرروز سربزنم 25521

سلام آقای نراقی

متشکرم از لطفتون.

مورد اول : در حین رسیدگی به جوجه ها ، بهتره هفته ای یک بار با آبپاش والدین استحمام کنید، و سعی کنید فقط از غذاهایی مثل ارزن و تخم کتان« از هفته ی دوم به بعد» و همچنین ذرت و گندم خیس شده و تخم مرغ آبپز استفاده کنید و بعد از دو هفته شدن جوجه ها « میوه ها وسبزیجات هم وارد رژِیم غذایی کنید» و علت محدود کردن شما به این مواد غذایی به خاطر وضعیت پرنده های شماست ،همچنین بهتره زمان هایی که جفت شما قصد جفتگیری دارن، مانع بشید « مثلا با حضورتون در محیط یا راندنشون از هم»

در مورد رژیم غذایی جوجه ها ، چند وقت گذشته جدولی رو منتشر کردم که توصیه می کنم ، حتما مطالعه کنید.



wiki

سلام وقت بخیر 
یک جفت عروس دارم که سه سری تخمگذاری کردن اما هیچکدوم از تخمها تبدیل به جوجه نشده.عروس نر خاکستری و حدودا 2 سال سن داره. 
1-آیا ممکنه نر مشکل داشته باشه و تخمها نطفه دار نباشه ؟ 
2-اگر مشکل از ماده است با تغییر ماده مشکل برطرف میشه ؟ 
3-اگه مشکل از نر باشه راهی هست که این مشکل برطرف بشه؟ 
4-چه دارو و غذاهایی رو پیشنهاد میکنید ؟


سلام دوست عزیز

مورد اول: نمیشه به یقین گفت البته به شرط اینکه از نظر جیره ی غذایی استاندارد ها رو رعایت کرده باشین.

مورد دوم : کمتر پیش میاد که ایراد از ماده باشه، با این حال با توجه به برنامه ی غذایی  باید نظر بدم.

مورد سوم : توصیه می کنم ، قبل از هر گونه تصمیمی از رژیم غذایی درست بهره بگیرید  مثل این جدول 

و در مورد جفت شما ، حتما از تقویتی مایع که دارای ویتامین های A .D3.E باشه استفاده کنید « البته مخصوص پرندگان»

و اگر با انجام تمامی این اعمال ، به نتیجه ای نرسیدین...در وهله ی اول ، عروس نرتون تعویض کنید« با یک نر هم سن خودش»



ادم

کدوم رنگ از عروس هلندی ها بهتر حرف می زنن؟خاکستری یا زرد؟من گیج شدم کمکم کنید

سلام دوست عزیز

رنگ و نژاد عروس هلندی ها ، هیچ تاثیری در هوش و تکلم  عروس ها نداره ولی نکته ی مهم سن و جنسیت پرنده ست که بهتره جوجه زیر 5 ماه تهیه کنید و حتما جنس نر باشه!

نژاد خاکستری ،نژاد اصیل عروس هلندی هست و رنگ زرد هم از نژاد های جهش یافته ست....و به کل هیچ فرقی نمی کنه و اصل مهم حوصله و تربیتش توس شماست!



بهار

سلام 
من یک عروس هلندی دستی و رام رو 1 هفته ای میشه خریدم ولی خیلی کم غذا هست :( همش میخواد پیش من باشه و در نبودم ناآرومی میکنه بجز کمی کاهو سبزی یا میوه دیگه ای نمیخوره نگرانم اتفاقی براش بیوفته لطفا کمکم کنید ممنون

سلام دوست عزیز

کم غذا بودنش ، به خاطر وضعیت فعلی و جدیدش هست که ان شاء الله برطرف میشه ولی بهتره شما هم کوتاهی نکنید و از غذاهایی که در وبلاگ نامبرده شده بهره ببرید.

و اما در مورد وابستگیش نسبت به شما توصیه می کنم برای رفع این ناهنجاری ، حتما این لینک مطالعه بفرمایید.



حانیه

سلام 
یه جوجه عروسه۴ماهه خریدم که نره.روزه یک روز که از اودنش ب خونه میگذشت اصلا کاریش نداشتم.اما دیدم لب به غذاش نمیزنه برای همینم سقف قفشو برداشتم و اوردمش بیرون.بعد از یه رب کلنجار رفتن باهاش اجازه داد سرشو بخارونم و چند تا دونه ارزن خورد از دستم.وقتی گذاشتمش تو قفس بازم اصلا ارزن نخورد.روز بعد مجبور شدم بیرونش بیارم دوباره.دیگه بهمحیط تقریبا داره عادت میکنه و ترسش از ما خیلی ریخته و الان نیمه رامه و فقط از دست غذا میخوره و اصلا حتی رویه ظرفه غذاشم نمیره!نمدونم باید چیکارش کنم.قست دارم که ببرمش و عوضش کنم 
خیلیم کم هوشه.طوطیه قبلیم با اینکه دو ماهو نیم داشت اما تمامه خونرو زیر و رو میکرد.اون ماده بود.ولی این هرجا ولش میکنم میره رو قفسش و یا یه گوشه میشینه!علائمی از مریضی هم نمیبینم توش!وقتیم که غذا میخوره به مقدار کم میخوره.و میل به پرواز داره اما بالش قیچی شدس!تخم مرغم نمیخوره!درکل اصلا طوطیه خوبی نیس.جیغشم خیلی ارومه.نمیدونم شاید چون خلق و خویه نر و ماده ها باهم فرق داره و طوطیه قبلیم ماده بوده این برام غیر عادیه.اما الان بزرگترین مشکلم اینه که بهش یاد بدم که از ظرف غذاش دونه بخوره.کمکم کنین:(

سلام دوست عزیز

مورد اول : اشتباه اول شما اینه که ، پرنده ای رو که تازه 24 ساعت از آوردنش نگذشته ، قصد خوراندن غذا رو بهش دارید....و شما پافشاری و اصراری که انجام دادین و با ادامه دادن روش غذا دادنتون ، کاملا عادتش دادین که فقط از دست شما غذا بخوره.

تنها راه استفاده از قوه ی قهریه ست:

روش اول : غذاهایی که حیوان می خوره، کف قفس ریخته و نسبت به حیوان تا 24 ساعت بی تفاوت باشید « درصورت بد قِلِق نبودن، حتما از فرط گرسنگی خودش می خوره»

روش دوم : پرنده رو از قفس بیرون آورده و روی قفس بپوشونید ، مقداری غذا کف زمین ریخته یا اقسام نقاط محوطه بریزید تا خودش غریزتا و از فرط گرسنگی بخوره و چند بار تکرار بشه....از دست خوردن فراموش می کنه

روش سوم :پرنده تون حداکثر یک هفته داخل قفس یک عروس میزبان قرار بدین تا رفتارها و عادات از اون عروس یاد بگیره « که تو این روش زحمت شما کمتر میشه»

مورد دوم : سن پایین پرنده هست که باعث میشه ،حیوان رفتار آرومی داشته باشه ، هرچقدر که زمان بگذره...رفتارش تغییر می کنه.!



امیر

سلام استاد 
برای استراحت جفت ها بعد از جوجه دهی چه مدت باید جدا باشن و چه غذایی برای تقویت مجدد خصوصا نرها برای نطفه باید بدهیم


سلام امیرجان

اگر جفت های شما ، از اون دسته پرنده هایی هست که در صورت مقاربت، اقدام به جفتگیری می کنن، بهتره از هم جداشون کنید و اگر قصد دارید پشت سر هم جوجه بگیرید، حداقل یک ماه ، در هر دوره استراحت بدین یا اینکه سه فصل جفت بندازید و فصل تابستون « سه ماه کامل» استراحت بدین.

در مورد تقویت و نوع غذا حتما این قسمت مطالعه بفرمایید.



mohammad

سلام و خسته نباشید خدمت آقا حامد عزیز 
1.یه جفت مولد دارم میخوام بدونم کی به کی باید بهشون جوانه گندم بدم؟ 
2.یکی از دوستان بنده هم یک جفت دارند اگه بیارم خونه و در یک قفس جدا در یک اتاق با جفت خودم باشند مشکلی پیش نمیاد در جفت گیری و....؟ 
3.این جدول غذایی برای قبل از جفگیری و تولید مثل هست یا بعد از تولد جوجه ها: 
http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/29/post-583/ 
با تشکر از وبلاگ عالیتون

سلام آقا محمّد

سوال اول شما: هر زمانی که قصد جفت انداختن پرنده هاتونو دارید ، مقدار مصرف جوانه ی گندم به حداکثر برسونید« مثلا هر روز» ولی در سایر ایام سال ، هفته ای دو روز هم کافی هست.

سوال دوم شما : خیر، مشکلی پیش نمیاد تا زمانی که در قفس های مجزا باشن!

سوال سوم شما : این جدول غذایی ، تمامی غذاهای مفید و موثر برای تقویت عروس ها چه به صورت تک نگهداری بشن و یا جفت باشن به کار می ره < قبل از جفتگیری > و اگر جدول غذایی جفت های جوجه دار می خواید به این جدول مراجعه کنید.


شاهس

سلام من قصد دارم یک جفت عروس هلندی بخرم به نظر شما بهتر جفت بگیرم یا دو پرنده که هنوز با هم جفت نخردن البته اینم بگم تا حالا از هیچ نوع پرنده ای نگهداری نکردم 
ممنون میشم بتونید کمکم کنید

سلام آقا شاهین

اگر فردی با حوصله هستین و خوش خلق ؛ می تونید طبق سلیقه ی خودتون و با اطمینان از جنسیت عروس هلندی های خریداری شده جفت بزنید « شاید یک هفته بعد جفت بخورن شاید یک ماه و یا شاید یک سال بعد»

در غیر اینصورت...توصیه می کنم جفت مولد از محل مطمئن خریداری کنید.



احمد

سلام من یه عروس لوتینو ماده گرفتم( 5روز پیش)اول حالش خوب بود وآب وغذا می خورد ولی از دیروز تا حالا غذا و اب نمی خوره و کسله مدفو عشم بخش عمدش سفید رنگ وبقیش سبزه گاهی هم کا مل سفید لطفا منو راهنمایی کنید که اون چشه

سلام دوست گرامی

امیدارم که پرنده تون گرما زده نکرده باشید و در محل با دمای مناسب نگهداری کرده باشید.

آقا احمد ، توصیه می کنم که حتما این برنامه ی غذای بخونید و از غذاهای موجود برای تقویت پرنده تون استفاده کنید « مطمئن باشید به خاطر جدید بودن غذاها ،بهشون لب می زنه»

اما اگر همچنان شرایط ادامه داشت، احتمالا به خاطر عفونت گوارشی باشه « ماجرای پرنده های وارداتی» که با مصرف یک سوم قرص تتراسایکلین در 150 میلی لیتر آب و درمان پنج روزه ی حیوان ، به نتیجه می رسید.


مهدی

سلام 
دوست عزیز من یک جفت عروس هلندی داشتم که جوجه ازشون گرفتم و بعد از مدتی عروس ماده مرد و عروس نرم تنها شد هرچی گشتم عروس ماده که خوب باشه پیدا نکردم بعد از چند روز یک عروس پیدا کردم که جفت داشت و روی تخم خوابیده بودش و منم انو خریدم و از نرش جداش کردم و با عروس قلبی نرم جفتش زدم حالا مدت یک سال هستش که هر چند وقت یک بار جفت گیری می کنن ولی تخم نمی زارن 
اینم بگم که عروس ماده ای که تازه خریدم توی قفس خیلی بزرگی بزرگ شده ولی حالا توی قفس های خونگی هستش و اینکه غذاهای چرب بهشون می دم هفت دانه تخمه کتان تخمه آفتاب گردان ارزن شاه دانه 
بنظر شما دلیل اینکه تخم نمی زارن چی هستش؟ 
بعضی از وقت ها با هم دعوا هم می کنند و با نک به نک همدیگه می زنن

سلام آقا مهدی

با در نظر گرفتن رعایت شما بابت رژیم غذایی پرنده هاتون، توصیه می کنم ، حتما یک مکمل غذایی <مایع> از پرنده فروشی ها خریداری کنید و براشون مصرف کنید و اگر نتیجه ای حاصل نشد، ایراد از ماده ی شماست که باید تعویض بشه!

هرچقدر در این قضیه متمرکز میشم  به یه ایرادی بر می خورم این که...اگر ماده ی شما مثمر بود، پرنده فروش ، از تخم بَرِش نمی داشت و کنار نر قبلی می ذاشت و گرونتَر می فروخت

اندازه ی قفس، در شرایطی که قبلا جفتگیری کرده باشن و تخم گذاری کرده باشن، اهمیّتی نداره  و از طرفی رفتار جفت با همدیگه نمی تونه دلیلی قاطع بر جفت نشدنشون باشه


صدف

سلام سلام. 
خوبی آقای نجفی؟ 
یه سوال دارم که اگر جوابش توی سایت هست من نتونستم پیدا کنم. 
من چطوری به صفا یاد بدم از ظرف آب استوانه ای آب بخوره؟ 

و اینکه 
من هر چند روز یه بار یکی از غذاهای مجاز رو کنار ارزن و تخم کتان که خیلی دوست داره می ذارم براش. اما بهشون توجه نمی کنه. این طوری پیش بره هیچ چیز جز ارزن و تخم کتان نمی خوره که :-(

سلام،متشکرم

ابتدا ، ظرف های آبی که به گوشه های قفس وصل میشن برای آبش استفاده کنید وبعد از اینکه به خوردن آب از اون عادت کرد، ظرف آب استوانه ای را در کنارش وصل کنید.

مطمئن شدین که از ظرف استوانه ای آب خورد، ظرف های آب قبلی رو کاملا بردارید.

 مورد دوم: پرنده را کمی گرسنه بذارید ، و بعد از غذاهای جدید مقابلش بذارید، اگر امتناع کرد، کمی از غذای مورد علاقه ش هم کنار غذای جدیدش بذارید، با چند بار تکرار ، عادت بدش برطرف میشه!


مهرادوند

سلام اقا حامد این سری 2 تا تخم از عروس های ما جوجه توش تلف شد و دیدم تخم سیاه و کدر شده بازش کردم دیدم جوجه توش مرده 2 تخم از یک جفت که همیشه تخمش جوجه میشده... 
دلیل مردن جوجه ها تو تخم چی میتونسته باشه؟ ایا کمبود رطوبت ؟ ایا میتونم سری بعد از دستگاه بخور استفاده کنم ؟ شب و روز روشن باشه یا خیر 2 روز مونده جوجه به دنیا بیاد ؟ لطفا در این مورد توضیح دهید

سلام مهندس

اگر یادم مونده باشه؛ قرار بود ، دوره ی درمانی رو شروع کنید ، آیا شروع کردید و به اتمام رسید و مجددا با این مشکل مواجه شدین؟

در صورت مثبت بودن پاسخ شما، امکانش هست از کمبود رطوبت یا نبود خاک اره در کف لونه باشه!

در مورد نحوه ی استفاده از دستگاه بخور....از زمان گذاشتن اولین تخم تا تولد آخرین جوجه بهتره ، حداقل روزی دو ساعت در زمان های مختلف روشن باش« مثلا یک ساعت صبح و یک ساعت عصر»

و اگر درمان شروع نکردین....حتما یک ماه رو به دوره ی درمانشون اختصاص بدین! « که قبلا ذکر شد»


مصطفی

سلام حامد جان. 
چرا مرجع تخصصی کوتوله برزیلی خالیه و هیچ مطلبی بازگذاری نشده. 
مشکلی داره سایت یا من تو باز کردنش مشکل دارم؟

سلام آقا مصطفی

حجم کاری بنده به من اجازه نمیده ، کار وبلاگ طوطی برزیلی شروع کنم، اگر بتونم،یه خرده در کار وبلاگ عروس هلندی صرفه جویی کنم که به وبلاگ طوطی برزیلی رسیدگی کنم.


علی

با سلام خسته نباشید به شما دوست عزیز.ایا میشه واسه عروس در سن 9 ماهگی جفت گرفت؟

سلام

می تونید تهیه کنید ولی عجله ای در جفت شدن پرنده هاتون نداشته باشید.


سارا

با سلام من یک جوجه عروس 22 روزه دارم که خودم بهش غذا میدم دیروز بهش کمی پودر پسته به همراه اب سیب دادم اما تا امروز نتونسته غداش رو هضم کنه و همش چرت میزنه لطفا بگین چیکار کنم نمیخوام از دست بدمش ببرمش دکتر؟

سلام دوست عزیز

این برنامه ی غذایی رو از کجا تهیه کردین؟!!!!!!!!!!!

چون سنش پایینه ، نمیشه کاری براش انجام داد.........شما حتما دامپزشک ببریدش...امیدوارم راه حلی برای درمانش پیدا کنن!


نسیم

سلام آقای نجفی 
خسته هم نباشین 
من یه عروس ماده خاکستری (ناخالص) دارم که 5 ماهشه و هنوز کامل رام نیست میزاره نوازشش کنم البته زمانی که خودش بخاد در بقیه موارد گاز میگیره دارم سعی میکنم با روش شما گاز گرفتنو ترکش بدم. الان دنبال خرید یه دوست یا جفت آتی براش هستم کی باید اقدام کنم و اینکه میشه از شما تهیه کرد چون شما رو قبول دارم که هم تجربه دارین و هم مهارت. 
با تشکر 
سلامت باشین

سلام خانم نسیم

بنده در حال حاضر پرنده ی بالغِ تک برای فروش ندارم! اگر مورد مطمئنی به دستم رسید حتما در وبلاگ اطلاع رسانی میکنم!


حانیه

سلام.خسته نباشید. 
چند تا سؤال:بهترین سن برای دادنه هفت تخم به عروس چه زمانیه؟ 
آیا میشه دو جنس مخالف عروس رو از سه ماهگی در یک قفس و به صورت دستی نگه داشت و بعد اونهارو جفت زد؟ 
اگه وبلاگی دارید که داخلش درباره لاو برد مطلبی مینویسید لطفا ادرسش رو بنویسید 
در رابطه با اون اطلاعیه گم شدن عروسمم میخواسم بگم که دیگه زحمتشو نکشید.خیلی ممنون 
اون عروس های لوتینویی که رویه بالشون یه قسمته خاکستری دارن ابلق محسوب میشن؟!!

سلام

مخلوط هفت تخم اکثر اوقات برای تقویت پرنده ها جهت جفت خوردن استفاده می شه ولی در شرایط عادی هم میشه استفاده کرد « مثلا حداکثر سه روز در هفته»

قطعا میشه نگهداری کرد ولی اینکه جفت بشن یا نشن....نمیشه به یقین گفت!شاید تا ابد برای هم دوست بمونن!

وبلاگ تخصصی لاوبرد تاسیس شده ولی متاسفانه کارهای خودم و کارهای این وبلاگ...بهم اجازه نمیده...مگر اینکه از رسیدگی به این وبلاگ ، تدریجاً صرف نظر کنم تا به وبلاگ بعدی برسم!

در مورد سوال بعدی شما هم : نِسبی هست و قطعی نیست....حتما باید دید تا گفت نر هست یا ماده!


jinoo

عروس من زمانی که شروع به خوردن سبزیجات کرد بروکلی ،اسفناج و کاهو می خورد أما الآن تمایلی به خوردنشون ندارد مگر به اندازه خیلی کم میانه خوبی هم با میوه جات ندارد فقط بعضی وقتها سیب به مقدار کم می خورد در عؤض عاشق حبوبات به صورت جوانه است لطفا راهنماییم کنید چطور میتو أنم بیشتر سبزیجات و میوه جات را وارد رژیم غذائی أش کنم؟ 
سپاس


با سلام

برای مدتی ، غذاهایی به استثنای میوه جات وسبزیحات استفاده کنید تا این یکنواختی غذاها ، فراموش بشن و کم کم در کنار غذاهای قبلی رژیم سبزیجات و میوه جات شروع کنید البته زیاده روی نشه!