مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

nasim


salam khaste nabashid man ie soal dashtam man vase arosam kafe darya gereftam foroshande goft ini k too akse iranie o ie chiz dg bem dad k goft kharejie behtare,on mokaabi shekle.vali jensesh mese hamine.b nazareton eshkali dare

سلام کاربر گرامی

لطفا....برای همیشه...سوالاتتون با حروف فارسی تایپ کنید...!

خارجی و ایرانی هیچ فرقی با هم ندارن! چون حاصل فرآورده های دستی و انسانی نیستن! و به صورت طبیعی به وجود میان و نیازی به هزینه کردن نداره


حمید رضا

باسلام خسته نباشیدخدمت آقای نجفی میخواستم بدونم دوجفت عروس هلندی دریک مکان بزرگ حدودا 2متر درارتفاع 1/5 میشود مثل سایرپرنده ها پرورش داد ممنون از راهنمایی شما

سلام حمید جان

در صورتی که جفت ها هر کدوم مولد هستن...زمان تکثیر از هم جدا باشن...و در ماه های استراحت با هم داخل محل مورد نظرتون باشن!


میکسر

خیلی خوشحالم که یک مرجع کامل همراه با تجربه شخصی رو پیدا کردم ...
نمی دونم چطوری باید تشکر کنم از بس خوشحالم.
تقریبا دو هفته هست که عروس هلندی خریدم . احتمالا به گفته ی فروشنده که خودش جوجه گرفته از جفت بالغ . عروس من 3 ماهه هست . اوایل اصلا محلم نمیگذاشت اما الان بهتر شده و خلاصه فرار میکنه و باید با کلی التماس بیارمش رو دستم ...

میدونم طبیعی هست ولیکن دوست دارم حرف بزنه و با من دوست باشه .. .

در فرصت های عاطی بشتر از مطالب استفاده خواهم کرد . و سوالاتم رو مطرح میکنم . فعلا بدرود

سلام

اگر سوالی بود در خدمتم


محسن

سلام آقا حامد عزیز
شما لطف کردید در مورد انتخاب پرنده و محل نگهداری اونها توضیحاتی رو دادید اما در مورد نحوه نگهداری دانه ها و تشخیص دانه های تازه از کهنه و گاها کرم زده رو اگه توضیح بدید ممنون میشم.
راستش من و یکی از دوستانم دانه های مخلوط شده رو در دبه نگهداری میکنیم و متآسفانه پس از چند ماه کرم میزنه البته فقط مختص به دانه ها هم نیست در مورد تخمه هائی که در بازار هم هست گاها دیده میشه که کرم خورده یا بیش از اندازه کهنه و پوک هستن.
از محبتتون ممنونم

سلام دوست گرامی

بهترین و اساسی ترین راه برای شما...تنها خرید دونه ...به صورت تازه به تازه ست....

مواد مختلفی برای مبارزه با آفات دانه ها وجود داره ولی چون این دونه ها رو نمی شه برای مصرف پرنده  شست...بنابراین...بهتره استفاده هم نشه!

ولی در کل قرار دادن دانه ها در فضای خنک....یا حتی فریز...رشد آفات متوقف می کنه!


محمد نوری

سلام آقا حامد عزیز ...
ممنون از اینکه جوجه منو تعیین جنسیت کردین، جوجه من یه ریز سوت هایی می زنه ولی آواز نمی خونه ، بسیار رام هستش (البته ممکنه به خاطر چیده شدن بالهاش باشه ) صورتش هم زرد است و لپ هاش رنگ قرمز تیره ای هم داره
ممکنه که نر باشه یا قطعا ماده ست؟ به نظر شما صبر کنم تا پر بریزه یا سریع ببرم پیش فروشنده و عوضش کنم؟
راستش خیلی جوجه خوبیه ولی من دوست دارم تقلید صدا کنه ... لطفا یه راهنمایی کنین... منتظرم

از پاسخ گویی شما ممنون

سلام محمد جان...

از طریق عکسی که برای من ارسال کردین...بنده نظرمو گفتم...ولی برایت تشخیص جدید...باید پرنده ها رو مستقیم دید نه از طریق عکس بارها این مورد را به کاربران گل وبلاگ هم گفتم!

به نظرم این قدر عجله نکنید...تا آخر تابستون صبر کنید....کاملا مشخص میشه...جوجه ی شما نر هست یا ماده و حتی خودتونم می تونید تشخیص بدین.

از اونجایی که تابستونا معمولا به پرنده هام استراحت می دم و جفت نمی زنم...متاسفانه در حال حاضر جوجه ای هم برای فروش ندارم!


مریم بانو


امیدوارم این کامنت من رو زود ببینید و کمکم کنین چون من خیلی وبلاگ رو زیر و رو کردم اما جوابم رو پیدا نکردم با اینکه مطمئنم قبلا درباره جواب سوالم اینجا خوندم:(

یادتون هست که گفتم عروس هلندی ماده دارم و یه مدت هست جیغ میزنه امروز صبح دیدم که تو ظـرف دونه ش تخم گذاشته!!!!!!!!!!!!!!!!!! تخمش رو برداشتم چون با تعجب خیلی زیادی نگاهش میکرد و بهش نوک میزد!! بعد از اینکه در قفسش رو باز کردم و خواستم بیاد رو دستم دیدم که داره به کم زور میزنه و یه عالمممممه مدفوع سبز و سنگین ازش دفع شد بعد از اون یه ربع خوابید بعدش هم مثله قبل از شروع شدن جیغ های این مدتش اومد رو شونه م و شروع کرد به بازی کردن و دیگه خبری از جیغ نبووود! این همههه حرف زدم که بپرسم آیـا باید تقویتش کنم؟؟با توجه به اینکه اصلا نا آروم یا خسته یا هیچ مشکل دیگه ای نداره؟؟ باید چه جوری بهش برسم؟ این تخم گذاری بدون جفت گیری براش ضرر نداره؟؟ با این شرایط آیا باید براش جفت بگیرم؟؟ توروخدا راهنماییم کنین..اگه کامنتم طولانیه نیازی به نمایش نیست فـقط راهنماییم کنین..خواهش میکنم :((

سلام دوست عزیز


اشکالی نداره ولی لینکش هم میذارم که شما یا گاها سایر کاربران استفاده کنند

http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/07/post-561/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/01/post-97/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/02/post-99/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/20/post-156/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/01/15/post-460/

پرنده چه بر اثر جفتگیری تخم گذاری کنه و یا از طریق مستی...فیزیک بدنشون به گونه ای هست  در زمان تخم سازی بدن، مدفوع ذخیره میشه و جمع شده و بوی بد گرفته و به خاطر مقدار زیادش...پرنده پس از گذاشتن هر تخم به سختی مدفوعش دفع  می کنه

و پس از تخم گذاری پرنده غریزتا و به عمد مدفوعش را تا 24 ساعت و گاها 48 ساعت نگه می داره...تا زمان بیشتری روی تخم بیشینه و تخم ها سرد نشن


اگر براش جفت تهیه نکنید...ممکنه هر دو ماه یک بار چنین شرایطی براش پیش بیاد...یا اینکه با استفاده هاز داروی EGG stop

بر روی تخم گذاریش کنترل داشته باشین


البته همه ی ماده ها...چنین رفتاری ندارن...برخی سالها چنین ماده ای با یک نر نگهداری می کنند ...ولی هرگز چنین عکس العملی نمی بینن...و برخی هم..مثل شما...


البته یکی از علت های اصلی تخم گذاری هرزه در عروس های خانگی...به خاطر رام بودن پرنده ست...وگرنه چنین خصوصیتی در پرنده های وحشی به ندرت دیده میشه!




محمد

سلام آقای نجفی از مطالب خوبتون استفاده کردم.
یک سوال .توی مقالاتتون یک جا نوشته بودید از کولر آبی استفاده نکنید و یک جا گفته بودید از کولر گازی و از برعکسشون در هر دو مطلب گفته بودید که استفاده کنیم.گیج شدم؟
ولی با توجه به رطوبتی بودن محل زندگی عروس ها عاقلانه کولر آبی میاد.
ضمنا من 2 تا عروس ابلق نر دارم(ابلق زرد خاکستری)میخوام براشون جفت بگیرم.بنظرتون چی بگیرم براشون؟لوتینو؟راهنمایی کنید لطفا.
ممنون

سلام دوست عزیز

کولر آبی از یک جهت خوبه اون هم هنگامی که شما جفت مولد خودتونو داخل منزل نگهداری می کنید و ممکنه در حال نگهداری از تخم باشن....که دور کندش...خیلی هم خوبه و استفاده بشه

ولی در سایر زمان ها، رطوبت زیادی و از طرفی به خاطر غیر قابل کنترل بودن سرمای کولر های آبی  و استفاده ش به طور مداوم...مسلما پرنده سرما می خوره

ولی کولر گازی از حیث قابل کنترل بودن دمای محل و کنترل مقدار رطوبت محیط و هم از جهت فیلتر کردن هوا هم برای سلامتی شما و اعضای خانواده و هم برای پرنده مناسبه....که متاسفانه با این گرونی ها........

آقا محمد خیلی دوست دارم کمکتون کنم و بگم چه نژادی بگیرید ولی مطمئن باشین...احتمال یافتن نژاد خالص یک در سی هست...

بنابراین ممکنه بنده بگم شما لوتینو بخرید ولی لوتینوی شما ناقل خاکستری باشه و همه ی جوجه های شما خاکستری دربیان..

از کاربران همین وبلاگ جفت خاکستری تهیه کردن...جوجه هاشون لوتنیو شده ن...!!!

من فقط پیشنهاد می دم ولی هیچوقت به اطمینان نمی گم که قطعا همون رنگ جوجه ها رو بدست میارید:

در درجه ی اول ماده ی مرواریدی...اگر نبود لوتینو و اگر لوتینو هم در دسترس نبود...گل باقالی


معین

سلام
عروسهاتوی زمانی که جوجه دارن جفتگیری نمیکنن؟

سلام معین جان

همونطور که جواب پیامک شما رو دادم :

نا مساعد بودن محیط و عدم استاندارد تغذیه...ممکنه باعث بشه..پرنده های شما در هر شرایطی جفتگیری و تخم گذاری کنند.

مثلا زیاد گرم کردن محل نگهداری یا......استفاده ی مدوام از جوانه ی گندم یا شاهدانه مخلوط غذاها....

باعث می شن...جفت های شما حتی در شرایط جوجه کشی...مجددا تخم گذاری کنند



محمد نوری

سلام آقا حامد براتون عکاس رو با حجم پایین ایمیل کردم... اگه ماده است هر چی با هاش حرف زدن کار کنم نتیجه بخش نیست؟

سلام

پاسخ به ایمیل شما فرستاده شد.


تینا

سلام
من الان 3 ماهه که یک جفت عروس هلندی بالغ و مولد خریدم( البته به گفته فروشنده ) اوایل رابطه داشتند و همدیگر را تمیز میکردند ولی جفت گیری نداشتند الان یک ماهه لانه گذاشتم داخل خانه زیاد میروند و یک هفته است که جفت گیری کرده اند البته زیاد روزی 3-4 بار را من دیده ام ولی به نظرم درست نمی آید(موقعی که جفت گیری می کنند به صورت موازی نر روی ماده نیست بیشتر شبیه علامت + است )و در هنگام این کار صدای خاصی در میآورند مثل اینکه با دهان بسته صدا در می آورند . می خواستم ببینم می توانم منتظر جوجه و تخم گذاری باشم یا خیر؟ در ضمن یک روز در میان جوانه گندم میدهم
من بازهم از اینکه این سایت را طراحی کردید و پاسخگو هستید ممنون.

سلام دوست عزیز

قطعا....

ولی خواهشا...دخالت نکنید...بهتره زمان جفتگیری محل ترک کنید...

متشکرم از لطف شما

موفق باشید


فرخ

سلام آقاحامد
واقعا هرروز بهتروکاملترازقبل میشه وبلاگتون،ازاینکه انقدر باحوصله راهنمائی میکنین خیلی ممنون.
من چندتا سئوال دارم
1)من یه نرخاکستری دارم که حدود 5 ماه پیش مادش مرد،ازاون موقع تاحالا جفت نداره.البته کناره جفتای دیگه ولی جدا نگهش داشتم.بهترین موقع باسه جفت زدنش کیه؟بهترنیست تا اولای پائیز صبرکنم؟تا اون موقع تک نگهش دارم مشکلی ایجاد نمیکنه؟عادت بدی هم داره که پرهای جدیدش که داره در میادو میکنه واین عادت و وقتی ماده داشت هم انجام میداد.چیکارش کنم؟
2)یک جفت مرواریدی هم دارم که تا 2ماه پیش روی تخم بودن ولی چون تخماشون پوک بود اززیرشون برداشتم.از اون روز تا حالا با avisol وگندم و تخمه برنامه غذائی براشون گذاشتم.
2ماه پیش به مدت 20 روز از avisol استفاده کردم،(هر 2 روز 1 بار 6قطره دارو داخل ظرف آب کاسه ایشون ریختم)بعد مدتی استراحت دوباره 1 هفتس یه دوره avisol براشون شروع کردم.نره تا دست طرف قفس میره مادشو میزنه وجدیدا خیلی دعوا میکنن.بعد از اینکه دوره اول داروئیشون تموم شد انگار رفتن تو پرریزی وپرهاشون ازریز تا درشت داره کم کم میریزه و جای گزین میشه.من تو این مدتی که از تخم گذاری قبل میگذره دیگه هیچ جفت گیری ازشون ندیدم.منم چون هم جفت گیری نمیکردن هم تو پرریزی بودن گفتم شاید بهترباشه لونشون و بردارم.الان 1 هفته ای هم میشه که لونه هم نذاشتم.دلیلش چیه که تخم گذاری نکردن تا حالا و اینکه چرا دعوا میکنن و کلا برای نتیجه بهتر شما چه راهنمائی میکنین؟

سلام فرخ عزیز

جواب سوال اول : توصیه می کنم الان عروس از بیرون تهیه نکنید...چون فصل واردات جوجه هاست...و شیوع بیماری...

بنابراین احتمالا پاییز زمان بهتری باید باشه...و حتی الامکان از کاربرا و فروشنده های سایت ها خریداری کنید.

در مورد پرکنی و پر جوی...خوشبختانه طی ماه اخیر مطلب جدید منتشر کردم که لینکشو می ذارم و با توجه به شیوه های درمانی که ذکر کردم...یک مورد انتخاب کنید و ادامه بدین.


جواب سوال دوم:لطفا مصرف مولتی ویتامین متوقف کنید...استفاده ی مکرر...ضررهای منحصر به خودشو داره

استفاده از تقویت کننده های معدنی در این دوره ، مورد مناسبی هست.

فصل پرریزی تقریبا در بیشتر پرنده مخصوصا عروس هلندی به خاطرگرمای هوا و فیزیولوژیک بدن داره رخ می ده و تو این دوره فعلا خبری از جفتگیری معمولا نیست...

پس

فرخ جان...پرریزی که متوقف شد...لونه رو نذار...مطمئن بشید که هر دو جفتگیری کردن ؛مثلا بعد از دو یا سه بار که دیدین...لونه رو با اطمینان بذارید.

دعوا...تاثیری در جفت شدن نداره...زمان جفت شدن...رفتارشون 180 درجه تغییر می کنه


رضاپور


سلام چطور میتونم جفت عروسم روجدا کنم ویک ماده دیگه باهاش جفت کنم

سلام

یک. ماده رو کاملا از نر جدا کنید...و بلافاصله ماده ی جدید جایگزین کنید...البته با روش دور آشنایی

دوم.برای ماده ی پیشین،نر خریداری کنید و برای نرتون هم یک ماده و هر چهار پرنده رو با دور آشنایی جفت بزنین...


سخت نگیرید...ممکنه جفت خوردن کمی طولانی بشه ولی ...نشدنی نیست


امیر

سلام استاد
براى جوجه هاىى که دچار گرفتگى چىنه دان شدن چه باىد کرد
سوال دوم. من 15 عدد کوتوله برزىلى خریدم البته همه جوجه وهمشون زرد رنگ با سر قرمز حالا براى تکثیر چه باىد بکنم.
با تشکر

سلام امیر جان

قصد دارم عوارض وبیماری های چینه دان از همین هفته شروع کنم  و منتشر کنم بنابراین اگر کمی صبر کنید...

حتما به تمامی جواب هاتون می رسین

بهترین راه جفت زدن ، لاوبردها...همه رو داخل کلونی ریخته...و بعد از یک ماه، جفت شده ها رو جدا و سایرین بفروشین...

اینطور خیلی راحتتر نتیجه می گیرید...حتی بدون اینکه نیاز داشته باشید جنسیت پرنده ها رو بشناسید. البته امیدوارم در بینشون ماده هم باشه.


محسن

یا عرض سلام
من یک جفت عروس هلندی دارم که برای نخستین بار تخم گذاشتند
درحال حاضر هر دو روز یک تخم گذاشته میشود
تخم اول به سلامت گذاشته شد و کامل هم روی تخم مینشینند ولی پرنده نر تخمهای دوم و سوم را به بیرون لانه انداخت و شکست
لازم بذکر است که پرنده نر گاهی در زمانی که ماده رو تخم نشسته خارج از نوبتش اقدام به گرفتن تخم از ماده و نشستن روی ان میکند و زود هم بلند میشود و دوباره ماده روی تخم مینشیند ولی در سایر موارد پرنده نر و ماده هردو کامل و بترتیب مینشینند.
دیروز هم کف قفس کمی پوشال ریختم که اگر دوباره تخمی افتاد نشکند و بتوانم به داخل قفس برکردانم.
ممنون میشم بتوتنید کمکم کنید

سلام محسن جان

من لونه ی پرنده هاتون ندیدم ولی ممکنه ایراد از لونه باشه...بهتره یک عکس از لونه به ایمیلم ارسال کنید

مورد بعدی هم جوان بودن نر شماست....که با چند دوره جفتگیری ....تجربه ی لازم بدست میاره.


محمد نوری

با سلام خدمت شما و تشکر از مطالب خوب و آموزنده ی شما...

یه سوال داشتم : دیروز (جمعه 17 خرداد ) رفتم خلیج برای خریدن جوجه عروس ؛ یه دونه جوجه خریدم ، فروشنده بهم گفت که حدودا یه ماهه ست و نره چون لپش قرمز تره ، ولی من مطمئن نیستم لذا خواستم شما برام تعیین جنسیت کنین.

توضیحات : وقتی گشنش میشه یا میترسه یه صدایی تو مایه های صدای کاسکو در میاره. عکس هاش هم گذاشتم تو ایمیلتون ، اگه ماده است چی کار کنم یعنی اصلا بدرد نمیخوره؟ لطفا توضیحات کاملی ارائه دهید ... با تشکر ایمیل من : mr.nouri76@yahoo.com

سلام آقای نوری گل

اگر از جنیست اطمینان ندارید یک ایمیل حاوی عکس جوجه به ایمیلم ارسال کنید.

صدایی که ازش نام بردین...علامت ترس و اضطرابه...که همه ی عروس هلندی ها در هنگام مواجهه با عامل تنش زا..مثل صاحب جدید، مکان جدید و پارتنر جدید نشون می دن.

ماده هم مثل نر کاملا رام میشه....ولی متاسفانه قابلیت سخنگو شدن نداره

و گاها بعد از رسیدن به سن بلوغ و گذاشتن تخم های هرزه...رفتارش تغییر می کنه!


پوریا

سلام حامد جان.خسته نباشید.جفت های من بعد یه سال در نهایت بعد از گذاشتن چندین بار تخم هرزه جفتگیری کردن.اخرین بار که ازتون سوال کردم و پرسیدم که آیا لونه رو بردارم یا نه گفتید صبر کن.من یه مقداری محلول ad3 داشتم و بهشون دادم و تقریبا روزی 2 تا 3 بار جفتگیری میکردن.الان ماده چهار تخم گذاشته که 8 روز از گذاشتن اولین تخم میگذره ولی خبری از نطفه نیست.میخواستم بپرسم چرا ودلیلش چیه؟در ضمن توی کندلینگ توی تخم ها یه غشای تیره رنگ دور تخم رو گرفته ولی در قسمت بالای تخم به اندازه ی نیم سانت این غشا وجود نداره.این حالت تقریبا تو همه ی تخم هایی که ماده گذاشته چه الان چه قبلی ها که هرزه بود وجود داشت.چرا تخم ها این شکلی هستن و آیا امکانش هست که این تخم ها نطفه داشته باشن؟تشکر

سلام آقا پوریا عزیز

سوال اول من از شما : شما علاوه بر جسم مذکور داخل تخم، رگ های خونی میبینید یا خیر؟حتی اگر اون جسم نباشه...باید رگه های خونی باشن وگرنه تخم فاقد نطفه ست...

اگر خدایی نکرده مجددا تخم ها فاقد نطفه بودن...(با توجه به تمامی سعی شما و شیوه ی تغذیه ی استاندارد) به ناچار عروس نر تعویض کنید.

ان شاء الله که تخم ها نطفه داشته باشن...حتما تخم ها رو هم توی دوازده الی پونزده روزگی یک بار چک کنید تا مطمئن تر بشید.


محمد

سلام آقا حامد ممنون از کمکتون
عروس هلندی من گاهی اوقات سرش را به راست و چپ تکان می دهد و همراه با لرزاندن بدنش انگار می خواهد چیزی را از خودش دور کند
به نظر شما درونش مشکلی است یا عادی هستش من خودم احساس می کنم حشره ای درون پرهاشه
ممنونم حامد جان

سلام

چسبیدن مواد غذایی و پرزها و دون ها به بدن و پرش

یا خاریدن گوش پرنده

می تونن علل شایع باشن

در کنارش از احتمالات میشه از مایت ها و حشرات ریز صحبت کرد...که نیاز به اثبات داره

مثلا ملتحب شدن نواحی مختلف بدن یا خونی شدن ، یا هر گونه زخم...

حتما خودتون ، بدن پرنده رو چک آپ کنید و به من گزارش کنید.


رضا (رشت)

سلام. من یک جفت عروس بالغ دارم که چند وقتیه جفت خوردن و تخم گذاشتن. به تازگی هم 4 تا جوجه آوردن. یک هفته قبل از بیرون اومدن اولین جوجه , عروس ماده (اِلی) اسهالی شد و رنگ مدفوعش به صورت مشکوکی قهوه ای و بصورت گلی بسیار رقیق شد. ولی بعد بصورت مستمر چکش کردم ولی آثارش خودبخود از بین رفت. اما امروز بعد از گذشت یک هفته از بدنیا اومدن جوجه ها (دو هفته از آثار اسهال قبلی) باز هم همون آثار وجود داره و اینبار کمی مضطربه و گاهی هم آثار استفراغ در قفس دیده میشه. اینو بگم که چون فقط آثارش رو دیدم دقیقا نمیدونم که مربوط به عروس ماده (اِلی) است یا عروس نر( تیکو). در ضمن تغذیه اونها در حال حاضر همان ترکیب پیشنهادی شما به عروس هلندی برادرم ( نقره) است( ترکیب شاهدونه, کتان, ارزن ریز و درشت, کافیشه). البته روزانه با توجه به تغذیه جوجه ها از گندم پخته شده هم استفاده میکنم.
حالا با توجه به آنچه مطرح شد 1- در خصوص آثار بیماری آیا نظر خاص یا تجویزخاصی وجود دارد؟
2- تغذیه مناسب برای این دوران (تغذیه جوجه ها) چیست؟
3- آیا خوراک مناسبی برای زمان اسهال و یا استفراغ وجود دارد؟
ممنون از لطف همیشگی شما

سلام دوست عزیز

مورد اول : احتمال عفونی شدن گوارش پرنده هست...که از بی خطرترین روش ها...استفاده از انتی بیوتیک هست ولی چون جوجه دارن...نمی تونید استفاده کنید...متاسفانه.....باید صبر کنید تا جوجه ها بزرگتر بشن و خودشون بتونن غذا بخورن...تا ماده رو قرنیطینه کنیم و با دارو درمانش کنیم...!

مورد دوم :http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/26/post-633/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/21/post-625/

حتما مطالعه کنید

مورد سوم : در پاسخ به سوال اول شما گفته شد...چه شیمیایی و چه طبیعی...فعلا نمیشه استفاده کرد...ولی لطفا مصرف سبزیجات کمتر کنید یا مدتی قطع کنید.


رضاپور

سلام سئوال منو جواب ندادید درمورد عروس ماده ام بعدازمدتی که بادمقعدش خوابید لکه های زردی بوجود اومد
بمدت یکماه ونیم استراحت بهش دادم بعد ازاینکه دوباره لونه گذاشتم باز پشتش متورم شد چیکار باید بکنم
باتشکر

سلام آقای رضا پور

همه ی سوالات بنده جواب دادم...منتها شما در پست پیشین پاسخ به سوالات...مثل اینکه پاسخ منو نخوندین...

من از شما خواستم که عکس برام بفرستین ولی مثل اینکه از پاسخ سوالتون مطلع نشده بودین...!

منتظرم


مریم بانو

واییییییییییییی توروخدا چرا جواب منو نمیدین :((

عروسم امروز باز یه تخم دیگه گذاشته :((((((((((((((((((

حالش خوبه ظاهرا اما من نگرانشم :(((((((((( تخم اولی رو از روش بلند شد و من همون روز از قفس درش آوردم ...امروز ساعت 11 عروسمو گذاشتمش تو قفس و الان که 12 هست رفتم پیشش دیدم باز تخم گذاشته و از روش بلند نمیشه :((((((((((((((( خواهش میکنم ازتون راهنماییم کنین:((


سلام کاربر گرامی

نگران نشین و حول نکنید...

در همین پست به سوال شما جواب داده شده...حتما مطالعه کنید.

ضمنا تخم ها رو تا زمانی که تعدادشون تکمیل نشده ن...برندارید...در غیر اینصورت پرنده برای تکمیل تخم ها پشت سرهم می ذاره...زمانی که مثلا سه یا چهار تا تخم رسید...همه رو بردارید....البته با یک روز گذشت زمان از پایان تخم گذاری!



آموزش های اساسی و تربیتی عروس هلندی (قسمت دوم)


در مقدمه درباره ی ضرورت آموزش های تربیتی و اساسی عروس هلندی ذکر شد و پست دوم به بررسی هر یک از آموزش ها می پردازیم.

 

ادامه مطلب ...

پاسخ به سوالات...

رضا

ا سلام
اخیرا یک ماده وایت فیس خریداری کردم که زیر بالها دارای لکه های سفید مشابه لکه های ماده لیتینو است
1- بنظر شما چه نری واسش تهیه کنم
2- آیا با نر لیتینو جوجه های وایت فیس ابلغ خواهم داشت

سلام دوست گرامی

سوال اول : حتی الامکان یک نر وایت فیس و در وهله ی دوم عروس هلندی لوتینو

سوال دوم: بله...ولی احتمالش 50 درصد هست و بستگی به این داره که ماده ی شما ناقل چه نوع نژادی هست!


محمد

با عرض سلام و خسته نباشید
آقا حامد عروسم رنگ بدنش سفیده سرش زرد میخوام جوجه هاش هم رنگ خودش باشن یا کلا سفید باشن براش چه جفتی بخرم که جوجه هاشون این رنگی بشن و اینکه من همیشه قفسشو تمیز میکنم نمیدونم چرا هی خودشو تکان میده به نظر شما برا چی اینکارو میکنه ممنون

سلام آقا محمد گل

اگر درست از سوال شما منظورتونو متوجه شده باشم...شما عروس هلندی لوتینو نگهداری می کنید و قصد دارید جوجه کشی کنید و جوجه های هم رنگ خودش تهیه کنید.

به طور کل خرید یک جفت هم نژاد خودش و یا نژاد صورت سفید(وایت فیس) بهترین گزینه برای تولید جوجه های مقصود هست.

در مورد سوال دوم شما : بهتر بود کمی بیشتر جزئیات توضیح می دادین...مثلاسرشو به سمت بالا تکون می ده یا سرشو افقی تکون می ده گویا قصد داره به چیزی ضربه بزنه...یا قصد داره شیء یا چیزی رو از خودش دور کنه...خواهشا بیشتر توضیح بدین تا بتونم کمکتون کنم.


رها

سلام جناب نجفی .من دو تا جوجه هام که یکی ۷۰روزش یکی ۳۷روزش که جداشون کردم خیلی سروصدا میکنن اصلامیوه نمیخورن فقط گندم خیس کرده میخورن.بزرگتره کمی ارزن میخوره بنظرتون چکارکنم میوه بخورن.مرسی

سلام دوست عزیز

آموزش خوردن میوه و سایر غذاهای جدید ، ضمن استفاده از غذاهای مورد علاقه یا غذاهای پیشین به کار می ره

به عنوان مثال جوجه عروس من فقط نون خرد می خوره...داخل کاسه ش طبق معمول نون خرد شده می ریزم ولی با غذای جدید هم مخلوطش می کنم.

در مورد میوه هم...شما ابتدا با یک خیار یا هویج که معمولا عروس هلندی ها دوست دارن امتحان کنید و مزاجشونو بسنجید..

از هر کدوم که خوششون اومد با غذا جدید ترکیب کنید و براشون بذارید تا بخورن

در مورد خوردن ارزن...کاملا طبیعه که نمی تونن...نگران نباشید ...کمی زمان می بره...خودشون غریزی یاد می گیرن!


رضا

سلام. خسته نباشید.
ناخن عروس من بلند شده. طوریکه وقتی که از پارچه زیر قفس میخواد بره بالا. ناخنش گیر میکنه و اذین میشه.
خودم ناخنش را بگیرم یا یدم به یه نفر دیگه

سلام آقا رضای گل

شما ابتدائا پست هایی که در خصوص نحوه ی کوتاه کردن ناخن عروس هلندی هست به انضمام عکس ها مشاهده و مطالعه بفرمایید و اگر متوجه شدین که قادر به انجامش نیستین...حتما به یک باتجربه بسپرید...


mohamad javad

سلام من یه قفس بزرگ با چوب و طوری مرغی دادم نجاری برامبسازه ولی متاسفانه از چسپ چوب اسنفاده کرده و روی چوبام ریخته حالا باید چی کارکنم ؟؟؟؟؟؟؟

سلام آقا جواد

چسب چوبی که خشک شده باشه...ترکیباتش سمی نیست...حتی گاها توصیه می کنم که اون دسته کاربرانی که مواد داخل لونه رو عروساشون به بیرون پرت می کنن با چسب چوب بچسبوننش


الهه

سلام. ببخشید عروس هلندی دو ماهه رو میشه رام کرد؟

سلام دوست عزیز

قطعا قابل رام هست ولی نسبت به رفتارهایی که تا به حال یاد گرفته ممکنه بیشتر طول بکشه

مثلا عروس هلندی که گاز می گیره یا مدام از دست صاحبش فرار می کنه...به مراتب رام شدن نسبت به عروس هلندی که تنها فرار می کنه کمتر هست...ولی در کل امکانش هست نگران نباشید ولی بهتره آموزش هرچه زودتر شروع کنید.


Ho3ein khosravi

Salam Aghaye najafi
khaste nabshid
aghaye najafi man yek joft aroos khakestari balegh dashtam ke natonestam dasti konamesh vase hamin forokhtameshoon
man jamchenan montazere be foroosh gozashtan jeje haye shomam k betoonam azatoon bekharam
mitoonam bedoonam k chand modat dge jojehatoono vase foroosh mizarid va gheymat taghribish cheghad hast
mamnun az rahnamayi hatoon
سلام حسین عزیز
والله چون هنوز اطمینانی به جوجه شدن ندارم..(چون فصل تابستونه و فقط استثنائا یک مورد جفت انداختم) نمی تونم زمانی در نظر بگیرم...


علی
با سلام و خسته نباشید به شما دوست عزیز. ایا بعد از چیدن پرها مجدد پرها در میان یا باید انها رو کشید؟ با تشکر قبلی
سلام علی جان
بله بعد از کوتاه کردن پرها...معمولا دو الی سه ماه بعد پرها ریخته و پرهای جدید جایگزین می شن...نیازی نیست بکشیدشون.

مجید

آقا حامد سلام عزیز جان شرمنده از ابراز این سوال من دو تا طوطی ملنگو گرفتم دقیقا نمیدونم که آیا یکی نر و دیگری ماده هست یا نه من عکسها رو براتون ایمیل میکنم با تشکر مجید
سلام آقا مجید
جوابتون به ایمیلتون فرستادم...

sobhan
سلام دوست عزیز
خسته نباشید
اگر راهنماییم کنید ممنون میشم
دیشب از بازار پرندگان زینتی آزادگان یه جوجه عروس سه ماهه خریدم کلاً سه تا داشت و ایرانیم بودند نه پاکستانی
گفت به احتمال زیاد نره میشه شما مطمئنم کنید؟
عکساشو واستون میذارم اگر مشخص نبود بگید بازم میفرستم
منتظر پاسختون هستم
ممنون
سلام آقا سبحان
جواب ایمیلتونو دادم.

سرو
سلام
ممنون بابت وبلاگ خوبتون
من یه عروس هلندی دارم که حدود دو ماه مریضه. تا الان پیش 4 دامپزشک متخصص بردمش هرکدوم یک تشخیص دادن تشخیص اول نیوکاسل بخاطر مجاورت دو هفته ای با یک گنجشک بود که با آنتی بیوتیک و مولتی ویتامین اُ ار اس تقریبا خوب شد حدود 10 روز بعد نشونه ها با کمی تغییر از جمله تنگی نفس و اسهال و استفراغ برگشت پزشک تشخیص عفونت ثانویه به دلیل ضعیف شدن بدن رو داد و دوباره آنتی بیوتیک و مولتی ویتامین و سروم در حال حاضر مشکل عمده اش اسهاله که البته همیشگی نیست و عطسه که چند روزه شدیدا دچارش شده که البته بخاطر کولر هستش ولی بخاطر شرایط خونه و بی قراریه خود پرنده نمیشه توی جای گرم بزاریمش . حالا سوال من این هستش که با توجه به این حالت آلرژی و گرفتگی بینی امکان مرگ عروسم هست؟ چون شنیدم که گرفتگی بینی به مرور باعث مرگ پرنده میشه
سلام دوست گرامی
گرفتگی بینی به واسطه ی عفونت در نواحی و دستگاه تنفسی و عدم رسیدگی به مرور زمان باعث مرگ پرنده میشه...
توصیه می کنم اگر به بنده امکان دسترسی ندارین به بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران یا بیمارستان رازی حیوانات یا بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان البرز  مراجعه کنید.



آگهی فروش عروس هلندی کاربران

با سلام

فروش سری سوم جوجه عروس های تکثیر خودم که از الان تقریبا همگی 10 روزی هست با سرلاک و با سرنگ تغذیه می شوند و از پدر مادر جدا شده اند

مشکلی تو خوردن غذا با سرنگ ندارند فقط کافیه سرنگ رو جلوی نوکشون بگیرید خودشون دهنشون رو باز میکنند و سرلاک میخورند , چون جوجه ها هنوز دون خور نیستند و سرلاک میخورند مقداری سرلاک تا زمان دون خور شدن جوجه ها به خریدار ( مجانی ) میدم که مشکلی با تهیه سرلاک و ... نداشته باشه
-------------------------------
جوجه ها متولد
خاکستری متولد 13 اردیبهشت : 130
خاکستری متولد 27 اردیبهشت : 120
خاکستری متولد 25 اردیبهشت : 120
گلباقالی متولد 17 اردیبهشت : 125
گلباقالی متولد 21 اردیبهشت : 120
لوتینو متولد 26 اردیبهشت : 150
-------------------------------
این آگهی تا 92/4/3 اعتبار داره , چون بعد از این تاریخ مسافر هستم مجبورم به پرنده فروشی واگذار کنم

تحویل حضوری در یزد و ارسال به سراسر ایران با اتوبوس , هزینه ارسال با خریدار
09199619673 مهرادوند

http://s4.picofile.com/file/7792537632/IMAG0501.jpg

چه نکاتی را هنگام خرید عروس هلندی در نظر داشته باشیم؟ (قسمت دوم)


با توجه به نزدیک شدن  فصل تابستان و اشتیاق پیدا کردن گروهی از افراد،در هر سن و سالی به خریدن پرندگانی از دسته ی طوطی سانان مخصوصا عروس هلندی (با توجه به قیمت پایین آن نسبت به سایر طوطی ها ، شیرین کاری ها و به ساده رام شدن آنها) تصمیم گرفتم یک پست اختصاصی در این زمینه منتشر کنم، هرچند که سال گذشته پستی در این زمینه منتشر شد ولی به خاطر خلاصه بودن مطالب آن...لازم دونستم این پست را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای منتشر کنم و به امید آنکه رفع ابهام بشود.

 

ادامه مطلب ...