مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

شیوا

سلام
لطف کنین این جوجه رو آگهی کنین.
جوجه برزیلی دو ماهه. رام . سالم و سرحال.بوس میده. به احتمال زیاد نر .قیمت 170000. تحویل تهران . برای خریدار واقعی تخفیف هم داره. شماره تماس 09394302535


http://upcity.ir/images/51471924518676447705.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/kp5n6qequ5tttuy0z6ae.jpg



امیر

سوال من این است که تا کی نر باید به لانه بره وبیاد وچرا وچند بار باید باهم جفت کنن باتشکر

سلام

رفت آمد جنس نر به داخل و خارج لونه ، امری غریزیه...که در طبیعت به منزله ی فراهم کردن اسباب و  محتویات داخل لونه هستش..اما امروزه در قفس ، نر تنها به طور غریزه ،این عمل رو داخل قفس به صورت رفت و آمد و مرتب کردن چوب های داخل لونه انجام میده.

در مورد مراتب و تعداد جفتگیری ...هر چه بیشتر باشه بهتره...البته به شرط در نظر گرفتن شرایط تغذیه  به صورت عالی...در غیر اینصورت حتی بیشتر از بیست مرتبه...ممکنه باعث نطفه  زدن تخم ها نشه...


سجاد

سلام دوست عزیز واقعا وب عالیی داری میخواستم ببینم میای تبادل لینک کنیم اگه خواستی بیا تو وبم بگو با چه اسمی لینکت کنم
ممنون میشم

سلام

بنده هر وبلاگ و وبسایتی رو فقط با موضوع حیوانات رو درج می کنم  با هر اسمی که مایلین لینک کنید.


فرخ

سلام
اول تشکر میکنم ازمطالب بسیارمفیدتون تو وبلاگ.درضمن 1 سئوال دارم.
من 1 جفت عروس خاکستری مولد دارم که خیلی وقته باهم جفتن.
تا حالا خودم ازشون جوجه نگرفتم ولی قبلا جوجه دادن.چندروزیه نرم وقتی مادش رو تخمه میره داخل لانه واقدام به کندن پر مادش میکنه و با پری که کنده وتودهنشه سری ازلانه بیرون میاد.دلیلش چیه ؟

سلام

مشتکرم از لطفتون...

پیشنهاد بنده اینه که بهتره مدتی استراحت بدین...حداقل دو ماه...مجددا جفت بزنین...تا حالت مستی  نر از بین رفته...و قصد جفتگیری مجدد نداشته باشه...وگرنه چنین روالی همچنان ادامه پیدا می کنه...

اگر بعد از مدت معینی استراحت...همچنان ادامه داشت...بهتره عروس نرتونو تعویض کنید و یه نر جوان خریداری کنید.



امین

سلام
آقا حامد من یه جفت عروس دارم ، عروس نرم خیلی شیطون هستش الان 2 روز گردنش کج نگه میداره ، دیروز بردمش پیش فروشندش گفت احتمالا گردنش جایی گیر کرده و کشیده شده باید بزاری به مرور زمان خودش جوش بخوره!
می خواستم بدونم خود به خود خوب میشه یا کاری من باید براش انجام بدم؟

سلام

در صورتیکه به سالم بودنش و مبتلا نبودنش به بیماری خاصی قطعا و کاملا مطمئن هستین...

با دو مورد روبه رو هستیم:


1. کمبود ویتامین آ. د3 و کلسیم....که حتما از طریق مولتی ویتامین  حیوانی تامین بفرمایید.

2. در صورت هر گونه آسیب  رسیدگی ، لطفا دستمالی نکنید...با تغذیه ی مناسب و مرور زمان بهتره میشه.


فرخ

سلام حامدجان
اول باید ازت تشکرکنم بابت این وبلاگ خیلی مفیدت.همین قسمت پرسش وپاسخی که قرار دادی خیلی مفیده و با مطالعه همین قسمت هم میشه اطلاعات خیلی خوبی کسب کرد.ازاینکه وقت میزاری خیلی ممنونم.من چندتا سئوال دارم(من 1جفت خاکستری خالص دارم)

1-مادم روی سرش (ازخودتاج)تا پشت گردنش و دوره گردنش و پشتش (از بالای دم تا وسط کمر)پرهاش ریخته.البته تقریبا داره تمام قسمتهاش درمیاد غیراز روی سرش.ممکنه همینجر بمونه یانه؟اگه راه درمانی داره لطفا کمکم کن.
2-من به پیشنهاد خودتون میخوام بعد ازاینکه این جوجه هاشون در اومد لونشون رو بردارم و 3 ماهی استراحت کنن.ممکنه بعداز این مدت دیگه تخم نکنن؟
3-ناخنهای پاشون خیلی بلند شده باید چیکارکنم؟درضمن نوک نرمم از ابتداش انگار پوست داره میندازه.طبیعیه؟
4-اگه امکان داره چند نمونه از داروهای مهم و مولتی ویتامینهای موثرروهم که بشه پیدا کرد با نام مارکش برام معرفی کنین.تا تهیه کنم.

از اینکه اینقدر با بچه ها همکاری میکنیدم خیلی ممنون.واقعا این وبلاگتون تقریبا داره به یه مرجع تبدیل میشه.

سلام فرخ عزیز...

متشکرم از لطف شما...

مورد اول: ریخته شدن پرهای قسمت های مذکور از بدن ماده؛ طبیعیه...درمیاد..البته هر چه شرایط تغذیه بهتر باشه و بشه...و پشت سرهم جفت نندازین...جای نگرانی نیست...نهایتا تا یک ماه و نیم دیگه تکمیل میشه...

از جمله علت ها میشه ضعف بدنی و تغییرات هورمونی بدن ماده ها اشاره کرد که نه تنها در عروس ها بلکه در اکثر ماده پرندگان از طیور گرفته تا پرندگان زینتی وجود داره.


مورد دوم: در مورد نحوه ی گرفتن ناخن های پاها؛ چند ماه پیش یک پست تخصصی به همراه  دو ویدئو داخل وبلاگ منتشر کردم که حتما مطالعه و تماشا کنید به عنوان مثال لینک زیر

لینک  چیدن ناخن

لینک دوم


در مورد ترمیم نوک ها جای نگرانی نیست ، تقویت با مکمل هایی حاوی D   کلسیم...به عنوان مثال مینرال موجود در پرنده فروشی ها به راحتی مشکلشون حل میشه


مورد سوم: در مورد زمان استراحت...زمانی لونه رو بردارید که مطمئن بشید یا جوجه ها می تونن دون و آب بخورن..و  یا زمانیکه جفت ها مستن و پر جوجه ها رو می کنن..حداقل جوجه ها رو از بیست و پنج روزگی  از لونه جدا کنین...و داخل یک جعبه ی سقف باز داخل قفس بذارین تا درخواست غذا کنن و غذا بگیرن


مورد چهارم: مولتی ویتامین های دامی و طیور داخل کشور ، خیلی زیادن و اگر بنده موردی رو معرفی کنم...شاید تصور بشه قصد تبلیغات دارم ولی در کل پست هایی در این زمینه منتشر کردم که  در پایین می تونید ببینید...

http://cockatiels.blogsky.com/1390/11/13/post-403/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/07/post-246/



و یادتون باشه که نکته ی اساسی در همه ی این مکمل  ها تاریخ تولید و تاریخ انقضاشونه ...لطفا دقت کنید...


 

ترکان

سلام حامد جان.خوبی؟
این عروس نر وایت فیس مال پسر خالمه.

لطفا آگهیش کن.

kia.1991@yahoo.com


قیمت رو هر جور صلاح میدونی بزار.

http://iranparrot.ir/images/bi2ei3mgan0rk2wq3tvc.jpg

سلام ترکان جان

به خاطر نوسانات بازار...من هیچ قیمتی رو پیشنهاد نمی دم...

ولی بهتره پایه ی قیمت از صد و پنجاه هزار به بالا باشه...


مونا خسروی

سلام- من یه عروس هلندی دارم که خیلی کسله و همش ناراحته- چی کارش کنم؟ مریضه؟

سلام...

لطفا یک عدد عکس با کیفیت و حجم کم برای من به ایمیل وبلاگ ارسال بفرمایید و حتما داخل ایمیل مورد پرنده تونو ذکر بفرمایید...تا سریعا رسیدگی بشه...


(بی نام: لطفا ازین پس نام خودتون، به همراه ایمیل ذکر بفرمایید ، در غیر اینصورت پاسخی داده نمیشه)


سلام
من یه عروس خاکستری ماده دارم.دستی هم هست.شش ماهشه. الان چند روزه که مست شده. به نظر شما جفت بگیرم براش؟ یا بذارم بزرگتر بشه ؟
وقتی ماده خاکستری باشه میشه ازش جوجه لوتینو گرفت ؟ بهتره با چه رنگی جفت بزنم ؟ پدرش خاکستری و مادرش لوتینو بوده.
مرسی از راهنماییتون

سلام

بروز دادن علائم مستی توی سنین پایین نشونه ی آماده بودن برای جفت خوردن نیست..بلکه  نشون دهنده ی وارد شدن پرنده به  سن  بلوغ هستش...این حالت مستی گذراست...و ممکنه بعد از یک ماه کاملا برطرف بشه...تا یک سال خورده ای  که این بار باید جدی گرفته بشه و می تونید براش یک عدد جفت جوون و آماده برای جفگیری تهیه  بفرمایید.

در مورد سوال دوم شما: اگر ماده ناقل لوتینو باشه...چرا که نه

با توجه به شناسنامه ی پرنده ، احتمالش زیاده بتونید لوتینو بگیرید...به همین منظور شما می تونید نر لوتنیو یا وایت فیس...حتی نر ابلغ خریداری بفرمایید..


آوا


سلام اقا حامد
عروس ماده من ۴اسفند یک تخم گذاشت دومی رو ۶اسفند گذاشت اماشبها روش نمی خوابه هردوتابیرون لونه می خوابن بنظرشماجوجه میدن یا نه درضمن قطره تقویتی عمومی براش بگذارم یا نه؟مرسی

سلام

یک نکته ی مهم و اساسی که در بیشتر پرنده ها و حتی طیور دیده میشه...اینه که تا زمانی که تعداد تخم ها تکمیل نشه...پرنده میل زیادی به خوابیدن روی اونا نداره...

به همین  منظور صبر کنید تا تخم گذاری تکمیل بشه...اگر تکمیل شد و نخوابید...شب ها می تونید یک عدد لامپ چراغ خواب کم نور نزدیک قفس بذارید تا نترسه و داخل لونه بمونه...

و لطفا...و به  هیچ  شرایطی به تخم ها دست نزنید....


از الان  تا دو ماهه شدن جوجه ها ...مصرف مولتی ویتامین قطع بشه و غذای طبیعی جایگزین بشه...

و اگر به مطالب پیشین وبلاگ دقت کرده باشین...نزدیک به سه جدول شامل  غذای برای جفت زدن، غذای برای دوران خوابیدن روی تخم ها ، غذای هنگام رسیدگی به جوجه ها، داخل وبلاگ هست...لطفا دریافت کنید و استفاده بفرمایید.



نظرات 25 + ارسال نظر
فــــــــــرخ سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 00:20

سلام حامدجان
با تشکر از راهنمائیهای خیلی خوبت

من دیروز مادم و از دست دادم،هم جفت داشت و هم 3 تا تخم داشت .
نرم از دیروز تا حالا به شدت جیغ میکشه،ممکنه نرمم ازبین بره؟
آیا میتونم براش 1 ماده دیگه بگیرم یا باید یه مدت صبرکنم؟با توجه به اینکه نرم تقریبا 2 سالشه اگه ماده بگیرم چقدراحتمال داره جفت بخورن و اگه جفت بخورن نتفه دار میشن دوباره؟با توجه به اینکه نرم خاکستریه بهترین پیشنهاد باسه جفت زدنش چه نژادیه؟چجوری براش ماده انتخاب کنم؟

حانیه سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 00:42

سلام.عروسه مادم رفته تو دوازده ماه.شاهپراییش ک تو سه ماهگیش زده بودیم کاملا رشد کرده.والان تو خونه هروقت خواست پرواز میکنه(فوقش چهاربار در روز).من مشکلی با این موضوع ندارم و بچه حرف گوش کنیم هس!برای خودش خوشه!من نمیخوام ناراحتش کنم و شاهپرشو بزنم.چند روز پیش وقتیکه داشت پرواز میکرد یه دفه در باز شد و رفت بیرون دو دور دور حیاطمون پرواز کرد و خودش برگشت.با این حساب بازم میتونه خطری داشته باشه؟اخه دلم براش میسوزه که اینکارو بکنم.و یه چیز دیگه.ناخوناشم خیلی بلند و تیز شدن.تو قفسش چوب داره.من با ناخوناش مشکلی ندارم و برای اینکه اذیت نشه نمیخوام ناخوناشو بگیرم.این اشکالی نداره؟باتشکر

وحدت سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 22:15

سلام خسته نباشید با تشکر از زحمات شما
بنده یک عروس طوسی دارم حدود 5 ماه است که خریدمش دستسی هم شده ولی از صبح ساعت 7 یسره اواز میخونه میخواستم ببینم این اوازها طبیعیه یا چیز میخواد ما نمیدونیم.
با تشکر

فــــــــــرخ چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 22:09

سلام آقا حامد
ازاینکه انقدر با صبرو حوصله دوستان رو راهنمائی میکنی واطلاعات خوبی رو در اختیار دوستان میدی ممنون
من چندتا سئوال دارم:

1- من 1 جفت عروس داشتم که متاسفانه 4-5 روز پیش مادم ازدست رفت.
باتوجه به این فاصله زمانی آیا میتونم برای نرم یه مادیه جدید انتخاب کنم یانه چه وقت برای این کار مناسبتره؟اگه میشه براش ماده بگیرم ممکنه با هم جفت نخورن،اگه جفت بخورن ممکنه نتفه دار نباشن؟البته نرمم تقریبا 2 سالس و هنوز مسته!(کلا این موضوع خیلی برام معضل شده)

2- 1 جفت مولد دیگه هم دارم که چند وقتی جائی دیگه بودن و میخوام بیارمشون پیش خودم،آیا میتونم کناره این نره تنهام نگهشون دارم،البته جدا ازهم.درکل اگه جفتهای دیگه داشته باشم شرایط نگهداریشون با این نرم چیه؟

3- عروسهای من اصلا به خوردن هویج و کلم بروکلی وگندم پخته و کاهو و... علاقه ای نشون نمیدن.حتی 7تخمم نمیخورن.فقط بعضی وقتا گشنیزوجعفری اونم خیلی کم میخورن.وکلا 99% غذاشون شده ارزن و کتان.دلیلش چیه؟چطور میتونم به خوردن میوه و سبزی تشویقشون کنم؟

محمد جواد جمعه 18 اسفند 1391 ساعت 13:03 http://gozashtesorkh.blogfa.com

سلام
یک عروس هلندی نردارم از آب می ترسه ولی همش خودشو با نوکش تمیز می کنه ! لطفا منو کمکم کنید !!!!
ممنون از لطفتون

ستاره جمعه 18 اسفند 1391 ساعت 17:37

سلام.
خسته نباشید.
ممنون برای وبلاگ زیباتون.
من یک عروس تازه دان خور شده میخوام. ترجیحآ هم از این ابلقا یا از این لوتینو های زرد...میدونین از کجا میتونم پیدا کنم؟ یه سالم و خوب و سرحال!
ممنون میشم که راهنمایی کنین. در ضمن از تهران هستم!

wiki یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 20:36

سلام
وقت بخیر
درابتدا ازتون بابتون صبر و حوصله و پاسخگویی به سوالاتم تشکر میکنم و ازتون ممنونم که هردفعه ایمیل زدم جواب دادین
من آلان جفتم از هم جدا کردم تا استراحت کنن
باید همدیگرو نبینن ؟
آخه نر خیلی شلوغ میکنه ، وقتی قفس ماده میزارم کنارش آروم میشه.
دیگه اینکه زمان استراحت باید چه مدت باشه ؟
بهترین زمان جفت کردن مجدد چه فصلی از ساله ؟

غزل سه‌شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 12:27

سلام اقا حامد واقعا شرمنده چرا جواب ایمیل م نمیدید به خدا ما به شدت در انتظاریم.. به شما گفتم عروسای ما در 15 بهمن 2تا تخم گذاشت تا الان 5 تا شد هیچ کدوم در نیامدن که هیچ 2تا دیگه تخم کردن.. واقعا علت چی؟؟ چرا اون تخم ها در نیامد؟؟ اون تخمها داخلش دیدیم جنین هست اما خبری نیست.. تورو خدا جوابم بدید

mgh شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 11:55

سلام آقا حامد
1-می خواستم بدونم که آیا عروس من تخم داره یا خیر؟؟شاه پر هاش که بیشتر اوقات افتاده(آویزانه).پرهای پشتش هم نامرتبه،فضلش هم یکم بزرگ تر شده اما فک نکنم که تورم داشته باشه.امروز روز سومه که تو این وضعیته.
اینم عکس:
http://www.8pic.ir/images/wpgkx0zqjshyjqszm0z2.jpg
2-یه نکته دیگه هم اینه که خیلی کم توی لونه میرن.بعضی اوقات نر و خیلی کم هم ایشون تشریف میبرن تو لونه ولی نهایتا7-8 ثانیه بیشتر نمی مونن و بازم میان بیرون.وقتی تخم بذاره آیا درست میشه؟؟

3-دیروز دوبار دیدم که عروس هام می خواستن جفت گیری کنن.اول ماده به جلو خم میشه بعد عروس نر سوار ماده میشه و بعد یه چند ثانیه عروس ماده شروع به تکون خوردن میکنه و به نوعی کاری می خواد کنه که نر عمل جفت گیری رو انجام نده و اونو از پشتش میندازه پایین.
می خواستم بدونم که علت این کارش چیه؟؟؟آیا آماده نیست؟؟چه غذا هایی برای آماده سازی پیشنهاد میکنید؟؟
تغذیه هم بهشون ارزن کتان شاهدانه کاویشه هویج کاهو جوانه گندم و سبزیجات میدم.مکمل هم دیروز دوره مولتی ویتامین تموم شده هفته گذشته هم کلسیم دادم.
ممنونم.

سارا پنج‌شنبه 1 فروردین 1392 ساعت 17:06

سلام
من می خوام یه عروس هلندی بخرم
می خوام یه جورایی دست اموز بشه یعنی خونگی بشه
جوری که وقتی صداش میکنم جوابم رو بده
می ن اگه باهاش کار کنی می تونه بحرفه
راست می گن؟
یه جورایی عاشق این عروسا شدم
می خوام بدونم جوجه چند وقته باید بخرم که بتونم به خودم عادتش بدم
ممنون می شم راهنماییم کنین
سارا

محمدرضا جمعه 7 آذر 1393 ساعت 12:29

سلام دوست عزیز عروسام چند روزه جفت خوردن و نر میره توی لونه ولی ماده رو نمیزاره بیاد و میزنه میشه بگید دلیلش چیه؟؟؟؟

علیرضا سه‌شنبه 30 خرداد 1402 ساعت 21:31

باسلام
من یه ماده دوساله دارم که از مستی تخم هرز میزاره .الانم نزدیک ۷ماهه نر خریدم ولی جفت نخوردن ودوباره تخم هرز گذاشته .ولی نر تازگیها علایم مستی داره همش میره لونه یا بیرونش میکنه یا نوازشش میکنه .همش آواز میخونه وبه قفس نوک میزنه .لطفا راهنمایی کنید تخمها رو بردارم

کیمیا شنبه 21 مرداد 1402 ساعت 18:11

سلام
ی مدتیه عروس هلندی نر ب داخل لونه میره و نمیزاره عروس ماده بره داخل لونه
علتش چیه ؟

امیر پنج‌شنبه 18 آبان 1402 ساعت 02:03

سلام وخسته نباشید من یه جفت عروس دارم که تازه لونه گذاشتم فردا لونه گذاری جفتگیری کردن ویک باردیگه هم سه روزبعدش ولی دیگه اتفاقی نیوفتاد الان نره میره کلی تولونه میمونه ماده هم دم لونه میشنه و وقتی میره داخل یهو جفتشونم باعجله فرار میکنن بیرون وگاهی اوقاتم سراین موضوع یاجلو درلونه نشستن دعوا میکنن میخواستم راهنماییم کنید ممنون
باسپاس

طاها جمعه 24 آذر 1402 ساعت 15:57

سلام من عروس مادم تخم گذاشته در سینی قفس بعد من گذاشتم تو لونه الان عروس نرم نمیزاره عروس ماده بره تو

ali جمعه 15 دی 1402 ساعت 20:24

طوطی نر من توی لونه نمیره وقتی ماده ام میره سریع میره تو لونه بیرونش میکنه بعدم میاد بیرون چیکار کنم این اخلاقش درست بشه

احمدرضا جمعه 22 دی 1402 ساعت 17:47

سلام علت بیرون نیامدن عروس هلندی ماده از داخل لانه چیست فقط نر بعضی وقتا میاد بیرون دون آب میخوره میره داخل لانه

مهدیه یکشنبه 8 بهمن 1402 ساعت 19:02

علت ننشستن عروس هلندی رو تخم هاش ؟

مهدی چهارشنبه 18 بهمن 1402 ساعت 10:15 http://Bbwghknbwgjgg

با سلام
عروس هلندی نرمیره به لونه ولی ماده روبه لانه نمیزاره .وقتی ماده به لانه میره نر میزنه لطفا چرا اینجوری میکنن
ممنون

زینب رضایی جمعه 20 بهمن 1402 ساعت 20:38

سلام وقت بخیر
من ۴روزه عروس هلندی خردیدم و۵ تا تخم از قبل گذاشته اند،امروز تخم ششم هم گذاشتن
صبح تا شب عروس هلندی نر ماده داخل لونه هستند فقط برای غذا خوردن بیرون میان
نگرانم ی موقعه مشکلی نداشته باشن

فاطمه یکشنبه 22 بهمن 1402 ساعت 15:25

سلام
عروسهای من جفتگیری کردن و سه تا تخم دارن ولی نر هنوز به شدت ماده رو میزنه و ماده هم اسهال گرفته
اینا طبیعیه؟

جواد سه‌شنبه 8 اسفند 1402 ساعت 08:23

اقا سلام روز بخیر من یه جفت عروس دارم که نر خاکستری و ماده لوتینو ،اینا باهم خیلی خوب بودن الان ماده دوتا یک روز در میون تخم کرده نر روانی شده انگار ،همش دنبال اینه که ماده رو بزنه از لونه بیرون کنه و دنبالش کنه که بزنش چیکار کنم

فردین پنج‌شنبه 2 فروردین 1403 ساعت 19:37

سلام من دوجفت عروس دارم میخواستم چندتاسوال کنم ممنون میشم جواب بدین سوال اول:عروس هلندی نرهمش میره توقفس میمونه ولی بیرون نمیاد سوال دوم:زمانی که عروس هلندی روگرفتم یکی ازبال هاش قیجی کردن همه بال های یک سمت دلیل این کارش چیبوده

امید یکشنبه 5 فروردین 1403 ساعت 23:50

سلام من من یه جفت عروس هلندی دارم هشت تا تخم گذاشته الان دو روزه شبا ماده نمیره روی تخم بخوابه چه مشکلی داره

Ms rad دوشنبه 20 فروردین 1403 ساعت 21:10

سلام وقت بخیر
عروس های من دوماهی هست که جفت خوردن و هر روز جفتگیری میکردن ولی چند روزیه وقتی که ماده مستی میکنه نر باهاش جفتگیری نمیکنه و نوکش میزنه
بنظرتون ممکنه دوباره جفتگیری کنن؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد