مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

ویدئوی:نحوه ی کوتاه نمودن پرهای بال عروس هلندی

کاربرانی که قصد رام نمودن عروس هلندی خود را دارند و در صورتی که نگرانی از پرواز و فرار عروس هلندی خود داشته؛ با استفاده از این روش،که آموزش آن را در پست های قبلی گذاشته قادر به کوتاه نمودن بالهای عروس خود خواهید بود.اکنون ویدئوی ان را در این پست می توانید دانلود و مشاهده نمایید.

                         

                                   دریافت ویدئو

پاسخ به سوالات به روز رسانی **7

سعید

سلام اقای نجفی عزیز

بنده 1 ماه پیش یک جفت عروس از یکی از همین سایت های معروف تهیه کردم به اسم مولد.و تو این مدت حسابی بهشون رسیدم . مشکل اینجاست که عروس ماده به صورت ریتمیک میخواند و نوکشو به قفس میزنه یعنی رفتارش مثل نرهاست و وقتی نره میخواد بره روش از این کار ممانعت میکند . با کسی که عروسها را به من فروخته تماس گرفتم و ایشان فرمودند که دچار بیماری هتروزیگوتی شده و کاریش نمیشه کرد .قبلا به من گفته بود از این جفت 2 بار جوجه کشیده  .خلاصه مارا حسابی دیوانه کرده نمیدونم چیکار کنم .اینم بگم که گفته بیارماده را عوض کنم من اگر بخواهم کرایه بدم تا تهران ببرمش و عوضش کنم یک ماده بخرم سنگینترم .من ساکن کرج هستم .به نظر شما من چه کاری انجام دهم و این بیماری که ازش نام بردم چیست؟

سلام

اگر به طور کاملا خلاصه از این عامل صحبت کنیم:

هتروزیگوتی به معنای تغییر در صفات ژنتیکی که به نوعی منجر به الگوی وراثتی ناقص شده که در نتیجه ی آن شاهد  غیرفعال شدن ژن X  خواهیم بود و شایع ترین علت آن می تونه تولید مثل های متعدد و یا ناشی از صفات ارثی باشه که از یک از جفت فنوتیپی به جوجه منتقل شده.

حالا خود شما مختارید اگر قصد تعویض آن را دارید و مطمئن هستید که می تونید ماده ی مناسب گیر بیارید خودتون تعویض کنید.

اگر هم به فکر درمان مادتون باشید که به نظرم یک عروس دیگه خریداری کنید هزینه ی کمتری متحمل می شید...


عماد

سلام خسته نباشید.من یک جفت عروس سالم و مولد دارم حدود 1ماه پیش بعداز اینکه 4تا جوجش رو باز کرد و بزرگش کردن، پای راست عروس نرم فلج شد و دیگر قادر به جفت گیری نبود! و بعد از مدتی مرد!! :(( بنظرشماچرا فلج شد ؟
طریقه درمان؟:(

سلام

بیماری های مختلفی می تونن در فلج شدن پای عروس شما در این شرایط تاثیر گذاشته و باعث مرگش بشن.بنابراین  بیماری های مختلفی مثل نیوکاسل،پاچکو،و یا ضعف ویتامین E باشد ، به همین خاطر برای اطلاع از علت مرگ عروستون بهتره نمونه برداری انجام بشه.


منصور

سلام آقای حامد امیدوارم همیشه پرازانرژی باشید
جوجه عروس من سه ماه است ودرروز خیلی عطسه میکنه سوراخ بینیش هم قرمزشده چیکاربایدبکنم ویافکرمیکنید چه دارویی براش موثره؟
درضمن جوجه عروسم دارم آموزش صحبت کردن وبهش یاد میدم که جوابش شده اینکه آهنگ کلماتی که بهش میگم میزنه این کار طبیعیه یانه؟واصلااینکه به حرف میاد؟
ممنون
درضمن من جوجه لوتنیو صورت سفید میخوام شمادارید واگردارید قیمتش چنده؟

سلام

خیلی ممنونم

قرمز شدن بینی عروس هلندی می تونه نشانه ای از سرماخوردگی و حساسیت غذایی و یا هوایی باشه.

پیشنهاد می کنم به روش طبیعی درمانش کنید:لطفا از تخم آفتابگردان=حساسیت زایی ، استفاده نکنید.

دمای محیط نگهداری بین 27 الی 30 درجه کافی هست.لطفا عروستون را حمام  نکنید.

استفاده از مولتی ویتامین هم فراموش نشه...

درصورتی هم  جوجه عروستون را جفت نگهداری می کنید ، لطفا از جفتش جدا کنید.



مهدی

سلام خسته نباشید. یکی از اقوام ما یک جفت مرغ عشق داشت که بچه هم می کردند. بعضی اوقات میومدن توی خونه و آبتنی می کردن. یک روز مرغ عشق ماده حین پرواز خورد به دیوار و افتاد. البته سریع بلند شد ولی از فردای اون روز دیگه راه نمیرفت. البته علت برخورد با دیوار نبود چون از فردای اون روز بین دو پای مرغ عشق ماده یک ضایعه  ای دقیقا مثل تخم ولی بدون روکش آهکی فقط با پوست نازک وجود داشت. مدتی بعد هم مرد. به نظر شما علت چی بود؟ موفق باشید.

سلام

مباحثی که در خصوص مرگ مرغ عشقتون مطرح کردید هر کدام جدا از یکدیگر در تلف شدن پرنده تون دخیل هستن.

در خصوص برخورد پرندگان به سطوح مختلف در حین پرواز باعث بروز ضربه شدید به نقاط بدن از جمله سرشون می شه و به خاطر اختلالات نرونی که هر کدام خواص خودشان را دارند سبب مرگ پرنده می شن و در مورد توده ای که بین پاهای مرغ عشق ماده: می شه به عوارضی هم چون توده های چربی یا تومور، عفونت ها درون بدنی خواه توسط غذا و خواه در اثر روابط جنسی...

ولی از آنجایی که شما به وجود تخمی با پوسته ی نازک اشاره کردید:

احتمالا پرنده ی ماده ،در حال آمادگی برای تخم گذاری بوده که ضربه ی وارد شده سبب مرگ او شده.

یا گیر کردن تخم در مجرای اویدوکت و بی اطلاعی صاحب مرغ عشق که باعث مرگ پرنده شده:معمولا این حالت در اثر تخم گذاری های متعدد به وجود میاد.


بابک

با عرض خسته نباشید من عروسهام 4تا تخم گذاشتن روز هجدهم تخمارو از لونه انداختن بیرون یکی شو شکستم جوجه داشت و زنده بود و 3 تا تخم دیگه رو دوباره گذاشتم تو لونه ولی دیگه نخوابیدن علتش چی میتونه باشه .ممنون

سلام.سپاسگذارم

بی توجهی مولد ها می تونه شامل:شکستن تخم یا نخوابیدن باشه.

در مورد عروس ها شما این حالت معمولا زمانی که:

1.جفت مولد اولین مرحله ی تخم گذاریشون بوده و بی تحربه بودن و حتی گاهی این بی تجربگی باعث می شه به جوجه غذایی ندن.

2.مریض بودن جوجه های داخل تخم یا تلف شدن جنین باشه.


علت مراجعه نکردن جفت به لانه و رسیدگی به تخم ها ،بی اعتمادی به لانه، یا بو گرفتن تخم ها باشه.پیشنهاد می کنم تخم ها را بردارید و لانه را تمیز کنید و آنها را برای دوره ی بعد آماده کنید.



پیمان

سلام
یکی از عروس های من اطراف یکی از چشماش ورم کرده و اطراف چشمش قرمز شده و تو چشمش خیسه چشمش نیمه بازه دلیلش چی میتونه باشه و روش درمانش چیه؟

سلام

ملتحمه شدن اطراف چشم اغلب ناشی از سرماخوردگی عروس یا گرفتگی در ناحیه ی بینی یا حساسیت باشه.

پیشنهاد می کنم برای درمان سریعتر:

ابتدا از جفتش جدا کرده و در یک قفس دیگه قرار بدید.

دمای محیط بین 26 تا 28 قرار بدید.

به مدت ده روز تنها از ارزن استفاده کنید.

استفاده از مولتی ویتامین را هم فراموش نکنید.

در صورتی که ادامه پیدا کرد طبق این روش عمل کنید:

شما می تونید از داروهایی مثل تتراسایکلین، کلر تتراسایکلین، اکسی تتراسایکلین به مدت یک هفته در آب آشامیدنی استفاده کنید.و لطفا در این دوره برای پرنده مولتی ویتامین استفاده نکنید.

هم چنین داروی دوکسی سیلین که به صورت شربت هست را می تونید به صورت یک قطره روزانه ار راه دهان به پرنده بدید.


mohamad

سلام محمد جان

به هر حال هر یک از دوستانی که قصد خرید عروس هلندی را دارند، پیشنهاد می کنم اول به عرف بازار مراجعه کنن و تا قیمت اصلی دستشون تا موقع خرید مبلغی بیشتر را نپردازند و متضرر نشن.

و در مورد قیمت هم شما درست می گید و به نظرم نباید با چنین قیمت بالایی عروس های جفت را فروخت.

دوستان برای آگاهی از قیمت خرید عروس هلندی ها حتما قسمت تعرفه ها را ملاحظه کنند و در صورت هر گونه تغییری حتما به روز رسانی می شه.


میرحامد

سلام من یه جفت عروس هلندی امروز خریدم که ماده گل باقالیه و تو چشمش یه مایعی هست به رنگ قهوهای فروشنده گفت  هیچی نیست شاید ارثی باشه نظرتون چیه بیماری چیزی که نداره

سلام

تا نبینم اصلا نمی تونم نظری بدم.لطفا ایمیل کنید. ولی خواهش می کنم حتما و دقیقا هنگام خرید به سلامتی پرنده ای که می خرید دقت کنید و هیجوقت حرف پرنده فروشان را دلیل قرار ندید.چون که قصد اونا تنها فروش و کسب سود هست بنابراین یک پرنده فروش هیچوقت عیب حیوان(مبیع) خودش را مطرح نمی کنه.



حمید

سلام آقا حامد
خیلی از اینکه دوباره سایت فعال شده و تشکر از اینکه وقت برای پاسخ به سوالات ما میگذارید.
یک ماه از خرید عروس نر من میگذره و از همون اول در قفسی مجزا و در فاصله ای که فرموده بودید نسبت به قفس عروس ماده قرار دادم ولی فقط حدود یک هفته است که عروس نر شروع به خوندن کرده و قبلا فقط در جواب ماده جیغ میزد آیا برای جفت شدن حالا میتونم قفساشونو یکی کنم یا از وقتی که شروع به خوندن کرده باید یک ماه صبر کنم؟ بازم ممنونم از لطف شما

سلام

خواهش می کنم .متشکرم.

توصیه می کنم کم کم این کار را انجام بدید و لطفا در آماده شدنشون هم برای تکثیر عجله نکنید.


bratz

سلام عروس من خیلی به کنجد علاقه نشون میده نظرتون راجع به کنجد چیه؟ البته بگم بسیار بد غذا هست نه میوه نه سبزی نه هیچ دونه ای به جز ارزن نمیخوره. فقط بعضی وقتا چوب جعفری رو گاز میزنه.البته تازه یه هفتست دارمش اصلا هم رام نیست.به نظرتون میشه از همین کنجد واسه رام کردنش استفاده کرد؟ تورو خدا یه راه ارتباط با خودتون به من نشون بدین تا من سوالامو بپرسم آخه نمیشه هر روز سوال بپرسم و هی منتظر جواب باشم.آخه این اولین تجربه ی من تو پرنده داری هست نمی خوام خراب بشه.  

سلام

من خودم شخصا تا به حال از کنجد استفاده نکردم.ولی با توجه به اطلاعاتی که از این دانه ی روغنی دارم پیشنهاد می کنم خیلی کم استفاده کنید.

چون استفاده ی افراطی از اون باعث افزایش چربی بدن پرنده که به دنبال آن باعث کم تحرکی و کسلی میشه.

در مورد راه ارتباطی هم حتما طی هفته ی آینده راه تماس را مجددا برقرار می کنم تا نه تنها شما بلکه سایر دوستان هم بهره مند بشن.

در ضمن در حال حاضر می تونید از طریق مسنجر یاهو در ارتباط باشید.


سیما

سلام خسته نباشید می خواستم بدونم چه جوری می تونیم ناخن های پای عروس هلندی رو بگیریم ؟

سلام

به خاطر دارم که یک مطلب در این مورد در وبلاگ منتشر کردم ولی در صورتی که پاسخگوی نیاز شما نیست ، حتما یک ویدئو برای کوتاه کردن ناخن عروس هلندی در وبلاگ قرار می دم.


میرحامد

سلام حامد جان
راستش جوجه عروس 5 روزه من مرد نمیدونم علتش چی بود ولی تو چینه دانش یکم غذا بود ولی روز اخر خیلی بیحال بود و شب مرد میترسم دفعه دیگه بازعروسام خنگ بازی در بیارن جوجه هاشون بمیره
راستی یه سوال دیگعه من تو یه نفر یه جفت عروس دیدم که میخام بخرمشون ولی یکم نگرانم اخه صاخحبشون اونارو وقتی خریده که جوجه داشتن و برا تکثیر خریده الان جوجه هاشون حسابی بزرگ شدن و اون میفروششون من نگرانم اگه جوجه میدن چرا خودش تکثیر نکرده یه فیلم ازشون داده ولی نمیدونم چطور برات بفرستم لطفا یه راهی بگو برات بفرستمشون نظر بدی بخرم یا نه ممنونم ازتون

سلام

نگران نباشید و مطمئن باشید با تعداد دفعات تخم گذاری که عروس هاتون انجام میدن ،به طور غریزی یک سری تجربیاتی  را به دست میارن.

در ضمن علت مرگ جوجه ی شما می تونه:ورود هوا به درون چینه دان،ورود مقادیری آب از والدین به جوجه که باعث عفونت روده می شه و یا آلودگی دانه ها و یا آلودگی لانه باشه.

لطفا به ایمیلم ارسال کنید چه به صورت پیوست یا اینکه در سایتی اپلودش کنید  ولینک اون را به وبلاگم پست کنید یا به ایمیلم بفرستید.

سعی کنید قبل از اینکه بخرید حتما به  مابین پاهای ماده دقت کنید:ماده های مولد اغلب فاصله ی پاهای اونها نسبت به هم زیاده (به دلیل شگل گرفتن  توسط تخم)


بابک

خسته نباشی اقا حامد میدونم زیاد تکرار شده  ولی لطف کن وتغذیه قبل ازتخم گذاری و تغذیه اولین روز تخمگذاری تا بازشدن تخمها رو کاملتر توضیح بده زمانی که تخم دارن از غذاهای مست کننده استفاده نشه یکم توضیح بدی ممنون میشم؟

سلام. ممنونم.حتما...


حمید

سلام آقا حامد
عروس ماده من دو روزه  فعالیتش کمتر شده و بیشتر از همیشه پراشو تمیز میکنه و کم تحرک تر از همیشه شده و پف کرده به نظر میاد امروز دیدم کف قفسش خیلی پر ریخته در ضمن توجهش به محیط اطراف کمتر شده اینم بگم که هنوز عروس نر و مادمو توی یک قفس نکردم  و فقط در جواب صدای نره فعالیتش کمی ببیشتر میشه به نظر شما مریض شده یا این حالتش طبیعیه؟

سلام

ریختن پرها در کل نمی تونه نشانه ای از وجود بیماری باشه مگر اینکه خلافش ثابت بشه یعنی ناشی از کمبود ویتامین یا بروز بیماری های قارچی و باکتریایی باشه و اگر مطمئن هستید که چنین مشکلی نیست بنابراین طبیعی هست.در خصوص کم فعالیتیش هم می تونید از گشنیز  و جوانه ی گندم استفاده کنید تا پرنده تحرک بیشتری داشته باشه و شاهدانه هم به مقدار متعارفی نسبت به سایز غذاهاش استفاده کنید.

..........البته گاهی پر ریزی ناگهانی می تونه ناشی از تغییراتی دمایی نامتعادل محیط نگهداری عروس ها باشه .پیشنهاد می کنم ،حتما ماهی دو مرتبه عروس هاتون را استحمام کنید و البته فراموش نکنید ،به خاطر سرد بودن هوا سریعا خشک کنید:دقایقی نزدیک رادیات، استفاده متناسب از سشوار، دقایقی کوتاه در کنار نور خورشید قرار بدید... تا پرهاشون خشک بشه  و سرما نخورن...


bratz

salam.man ye aruse holandi kharidam ke aslan ram nist.kheili mitarse azam. nqazdikesh ke miyam shoru mikone be larzesh.hichi joz arzan nemikhore! chikaresh konam?
bratz69108: kheili dusesh daram vali dige kalafe shodam.jadidan konjed mikhore unam az posht mile haye ghafas.vasash bad nist?az ghafas ke aslan birun nemiyad.har sedaye bugh ya gonjeshki dar miyad shoru mikone be jigh keshidan. az diruz ta hala ye kam ab rizesh bini ham gerefte!!! dige az in badtaram hast?! cheghad arezoo dashtam dashte basham vali hala ke daram sahebe khubi nistam!

ببینید ، چنین حالاتی معمولا برای عروس های وحشی ،زمانی که وارد یک محیط جدیدی می شن وجود داره و یا شاید هم بدتر و به مراتب با عادت کردن به محیط اطراف و صاحبشون کم کم این حالت وحشیانه کم رنگ می شه ولی از بین نمی ره.

در مورد چنین عروس هایی پیشنهاد می کنم در روز های اولیه خریداریتون توجه چندانی به اون نکنید و فقط غذایش را فراهم کنید و بهش اجازه بدید تا یک ماه به شرایط جدیدش عادت کنه، چون که وحشی هست.بعد از این مدت بهتره صاحبش شروع به برقراری ارتباط باهاش بکنه.به این شیوه که اولا غذای مورد علاقه اش را پیدا کنه...سپس با کمال احتیاط با فاصله توسط دست خودش غذای پرنده شو بهش بده..و احتمال زیادی داره که پرنده ابتدا از دست نپذیره...یا حتی دست صاحبش را گاز بگیره..ولی به مراتب کاملا عادت می کنه.........

سپس صاحب باید به پرنده نزدیک تر بشه یعنی دستش را داخل قفس ببره و همچنان ممکنه پرنده ابتدا احساس ترس کنه ولی خیلی سریع شروع به پذیرش غذای مورد علاقه اش از دست شما می کنه.

کار دیگری که شما باید انجام بدید.باید،باید، باید......سعی کنید پرنده را روی یکی از انگشت هاتون بنشونید...حتی اگر گاز بگیره....

شیوه به این صورت هست که حتما پرنده در قفس باشه،و شما باید فقط یک انگشتتون که معمولا همان انگشت اشاره هست را به زیر سینه ی پرنده نزدیک کنید.توجه داشته باشید که اگر کف دست را مستقیم نزدیک پرنده ببرید یا پرنده حالت تهاجمی به خودش می گیره  و یا اینکه فرار می کنه...

به همین ترتیب انگشت اشاره تون را نزدیک سینه پرنده برده و امکان داره پرنده فرار کنه و یا شروع به گاز گرفتن کنه که پیشنهاد می کنم از دستکش استفاده نکنید چون بیش از پیش وحشی می شن.

این عمل را روزانه ده مرتبه امتحان کنید و دراین راه شما باید پرنده را خسته و تسلیم کنید که بر روی انگشت شما بنشینه که معمولا دو هفته ای طول می کشه ولی قطعی هست.

معمولا وقتی که پرنده با پافشاری شما خسته می شه ......بی اختیار پاشو روی انگشت اشاره ی شما می ذاره و سپس پای بعدیش را و این عمل را طی چند مرحله تکرار کاملا موفق به دستی کردنش می شید

حالا نوبت ان است که پرنده بیرون از قفس بیاد:

یا بالهای پرنده را بچینید

یا اینکه اتاق یا فضای مورد نظر فاقد هر گونه کنج یا فضای برای فرار عروستون باشه...


عروس را بیرون بیارید و ابتدا روی قفس بنشونید و سپس  اون را بر روی انگشت اشاره تون نشانده و قفس را بپوشانید یا به گونه ای مخفی کنید.

حالا سعی کنید با نزدیک بردن پرنده به سمت سینه تون اون را وادار به نشستن بر روی شانه کنید که معمولا طی چند مرحله ی کوتاه پرنده ی شما کاملا دستی می شه...

بنده با این روش تا به حال یازده عدد عروس را رام کردم و کاملا جواب داده

و تنها چیزی که در این مرحله نیاز داشتم صبر بود که محیا شد و به شما هم پیشنهاد می کنم.

در مورد غذایش هم ارزن کافیه ولی سعی کنید از مولتی ویتامین هم استفاده کنید.کف دریا هم استفاده کنید .

آبریزش بینی هم به خاطر سرما خوردگی هست  که اگر دمای محیطش بین 27 تا 30 باشه و از مولتی ویتامین هم استفاده کنید در حالت عادی کاملا برطرف می شه

و در صورت پیشرفته شدن انتی بیوتیکی مثل تتراسایکلین کفایت می کنه.



mehdi

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بگم وقتی  سوالی دارم از کجا مطرح کنم و کجا دنبال جوابم بگردم تو ایمیل یا جای دیگه ؟ با تشکر از مدیریت خوب سایت
واگر امکانش هست برای تنوع عکس بالای وبلاگتون رو عوض کنید هم برای تنوع هم اینکه نوشته های بالای وبلاگ به خوبی دیده نمیشه یعنی یه جورایی شلوغه  ببخشید که جسارت کردم ممنون

سلام مهدی جان . از پیشنهادت خیلی ممنونم.

در مورد مطرح کردن پرسشتون می تونید در قسمت طرح سوال واقع در زیر هر پست سوال خودتون را مطرح کنید و یا اینکه به ایمیل وبلاگ سوال خودتون را ارسال کنید که در حالت اول برای مشاهده ی پاسخ سوالتون به آخرین قسمت پاسخ به سوالات مراجعه کنید که معمولا بالای هر پست آنها عنوان..به روز رسانی...مطرح شده که به معنای پاسخ به سوالات جدیدتر هست و می تونید در آنجا پاسخ خودتان را ببینید.

یا در حالت دوم سوالی که به ایمیل وبلاگ فرستادید پاسخ فقط به ایمیل شما فرستاده می شه و در صورتی که سوال مهمی باشه در وبلاگ هم درج می شه.....

در مورد هدر سایت هم ...حتما......تغییرش می دم...



حمید

سلام آقا حامد
هدر جدید مبارک
یکی از دوستان میگفت وقتی از روش دور آشنایی استفاده میکنی دو عروس نباید همدیگرو ببینن و فقط باید صدای همدیگرو بشنوند و بعد یک ماه نیازی نیست به تدریج به هم نزدیکشون کنی آیا درست میگه ؟

سلام

تا قسمتیش کاملا درسته و در مورد آشنایی جفت عروس ها من خودم توصیه می کنم بهتره این عمل تدریجی باشه. البته در محیط های پرنده فروشی نیاز ی به تدریجا نیست و آشنایی آنی هم کافی هست.


کیا

سلام.چند تا سوال دارم. اگه عروس تک و ۳  ۴ ماهه بگیرم چقدر احتمال داره در بزرگسالی جفت بخورن و جوجه بدن؟ نژاد آلبینو۸۰ هزار میارزه بگیرم؟
سایز قفس ۴۰*۴۲*۳۲ برا یه جفت کافیه؟ راستی لونه که بیاد داخل قفس کوچیک میشه.باید چیکار کنم؟
برا من که تازه کارم کدوم نژاد خوبه؟
شما عروس خوب سراغ ندارین؟جفت یا تک

سلام

تعیین این موضوع محول به آینده است و شما نمی تونید از الان پیش بینی کنید و در کل نحوه ی جفت زدن عروس ها بستگی به نوع تجربه ی صاحب یا دارنده ی آنها داره.

ولی نکته ی مهمی که من خودم اغلب اوقات تجربه اش کردم اینکه بیشتر عروس های غیر رام بهترین مولد ها هستند.

در مورد نژاد آلبینو اگر از سن و سلامتیش و جنسیت آگاهی کامل دارید بسیار خوبه و خیلی مراقب باشید عروستون اقیم نباشه.

سایز قفس برای یک جفت تقریبا کافی هست ولی شما باید اندازه را طوری مدنظر قرار بدید که تولد جوجه ها و گشت و گذار آنها درقفس به مشکلی برنخورید.

در مورد لانه هم متاسفانه این مشکل برای برخی از کاربران پیش میاد که ناچارم بگم که باید قسمتی از میله های قفس را به اندازه ی سوراخ قفستون ببرید و لانه را در بیرون از قفس بذارید تا هم

حجم کمتری را اشغال کنه

و هم از میزان آلودگی سطحی آن کمتر بشه(فضولات پرنده هاتون)


بهترین نژاد هم برای افراد تازه کار ، نژاد خاکستری و دارچینی هست.

در کل در مورد تهیه ی جفت ،این فصل زمان مناسبی نیست ولی در کل بنده در حال حاضر مورد خوبی سراغ ندارم ولی احتمال داره طی دو ماه آینده چندتا از جفت های خودم را بفروشم که حتما در وبلاگ آگهی می دم که دوستان در صورت تمایل مراجعه کنند.

همچنین بهترین  وضعیت خرید عروس هلندی ، خرید عروس خانگی هست که  هم از سلامتیش آگاهی دارید و هم به طور کل قابل اطمینان هست.


حمید

سلام آقا حامد
عروس ماده من حالش بدترشده فعالیت و توجهش به اطراف کم شده خیلی پر ازش میریزه و مدفوعش هم زرد مایل به قهوه ای با حجم زیادتر از معمول و کم غذاتر از همیشه شده
به نظر شما چه مریضی گرفته ؟ممنون

 سلام حمید جان

با توجه به نشانه هایی که شما بیان می کنید نیازمند معاینه ی دقیق هست. به نظر من احتمال وجود مسمومیت در پرنده زیاد هست...مثل مسمومیت فلزات از جمله غیربهداشتی یا استاندارد نبودن قفس...

از طرفی ریزش ناگهانی پر و سایر علائم دیگر می تونن نشانه ای از ضعف ویتامین های محلول در چربی یا احتمال مبتلا شدن پرنده تون به بیماری پاچکو باشه .


پوریا

سلام.ممنون از سایت خوبتون.متاستفانه من به دلیل ااطلاعات کم یک عروس لوتینو کچل خریدم و با خوندن سایت شما متوجه دلیل کچلی عروسم شدم.البته فروشنده هنگام خرید به من گفت که پرهای قسمت کچل بعد از مدتی در میاد.میخواستم ببینم آیا راهی برای درمانش هست یا نه؟

سلام

خیلی ممونم پوریا جان.

اگر عروس هلندی شما کم سن و سال هست ، اصلی مشکلی نیست و مطمئن باشید ترمیم می شه.

در حال حاضر بهترین راه های درمان جهت ترمیم زودتر:

استحمام مناسب ، ماهیانه دومرتبه

استفاده از مولتی ویتامین جامع که حاوی گروه ب و اسید فولیک ها باشه مانند AVI_vit ;که قیمت آن در بازار تقریبا هفت هزار تومان هست.


بابک

فایلی برای دانلود ترجمه مقاله لانه تکثیر وجود نداره

فایل ترجمه مقاله دوران خوابیدن روی تخم هم وجود نداره

سلام

مرسی بابک جان. متاسفانه بنده هم فایل ها رو در اختیار ندارم . از دوستان خواهشمندم درصورتی که مقاله های مورد نظر را قبلا دانلود کرده اند به پست الکترونیکی وبلاگ ارسال کنند..

از لطف کاربران وبلاگ ممنونم...لینک ها اصلاح شدند...




پاسخ به سوالات به روز رسانی 3##

ویدئویی بسیار زیبا از رقص عروس هلندی(ویدئوی کاربران)


                                        دانلود ویدئو



مهدی

سلام خسته نباشید. عروس ماده من مدفوع خود و عروس نر من رو که کف قفس چسبیده با نوکش میکنه و میخوره براش ضرر نداره؟ ممنون

سلام

احتمال ضررش هست . البته خوردن مدفوع دلایلی هم می تونه داشته باشه از جمله کمبود ویتامین و املاح معدنی بدن .که پیشنهاد می کنم از مواد طبیعی مانند کف دریا و همچنین مولتی ویتامین های معدنی استفاده کنید.



امید

سلام متاسفانه چندتا از مرغ عشق ها مردن.شاید برای استرس جابجایی بود شایدم دلیل دیگه ای.یه چیزی که برام عجیبه اینه که پس مرغ عشق ها مثل قناری تمیز نیست .مثل اینه که اسهال جزئی داشته باشه نمیدونم این طبیعیه برای مرغ عشق ها یا مریض هستن.اگه مریضن درمان چیه ؟ممنون

سلام

معمولا تجربه نشان داده برای تشکیل و پرورش گروهی مرغ عشق ها باید با کمترین مقدار شروع کرد تا هم امکان رسیدگی بیشتر باشه و هم ضرر کمتری متقبل بشید و سایر کاربران هم پیشنهاد می کنم درصورتی که قصد تکثیر پرندگانی در جثه ی مرغ عشق ها را داشتند حداقل از 5 جفت شروع کنند تا حداکثر  10 جفت.

میزان مدفوع گذاری مرغ عشق ها نسبتا به عروس هلندی ها بسیار زیاد تر هست.از طرفی استفاده از مواد غذایی حاوی مقدار بیشتری آب به سرعت میزان ادرار بدنشون را افزایش می ده.

پیشنهاد می کنم کمتر از میوه جاتی مثل خیار استفاده کنید.

دمای هوا هم در این وضعیت مرغ عشق ها موثره چون پرنده هایی حساس به دمای پایین هستند سعی کنید در دمای حداقل 20 درجه تا حداکثر 27 درجه نگهداری کنید تا میزان تولید و باروریشون هم افزایش پیدا کنه.

تمیز بودن قفس هم شرط اوله. بدین منظور می تونید از اسپری های باکتری زدا بر روی قفس استفاده کنید(قفس خالی)


مهدی

سلام خسته نباشید. من قفس عروسامو گذاشتم توی پاسیوی خونه. توی پاسیو هم چندتا گلدون درختچه گذاشتم.درب قفس هم همیشه بازه و عروسام فقط توی پاسیو بازی میکنن ولی بعضی موقع ها اگر از چیزی بترسند یا از روی شاخه ای بیفتن پرواز میکنن و به در و دیوار میخورن. لازمه بالشون رو بچینم؟ اگه بچینم دوباره در میاد؟

سلام

گذاشتن عروس ها در پاسیو خانه مشکلی نداره. فقط بابت گیاهایی که در پاسیو گذشاتید مراقب باشید لطفا لیست گیاهان خطرناک را در وبلاگ جستجو کنید

در مورد کوتاه کردن پرها درصورت نیاز می تونید کوتاه کنید و در مورد ترمیم معمولا تا دو ماه بعد ترمیم مجددا پرها شروع شده و مشکلی در مورد عروس هاتون به وجود نمیاد.


امید

سلام آقا شرمنده.امکان داره یه نر نرگسی بتونه چند ماده رو از لحاظ جنسی تامین کنه؟علت این سوال وجود نرگسیهای نر فراوان در پرنده فروشیها وکمیاب بود جنس ماده.ممنون

سلام

بله.البته فقط در طبیعت و یا در قفس های گروهی پرندگان...و معمولا شاید قادر باشه با چهار ماده رابطه داشته باشه..


پیمان

لام
من گفته بودم یه عروس خاکستری ماده دارم ویه لوتینو که نمیدونم نره لپاش پر رنگه ولی گفتین که نمیشه با رنگ لپ گفت حتما نره من که دقت کردم خاکستری مژه داره ولی لوتینو مژه نداره ایا داشتن یا نداشتن مژه میتونه ملاکی برای نر یا ماده بودن باشه؟هر ۲ هم سن هستن

سلام

اصولا هر پرنده ای مژه داره و لی در برخی از اونها به دلیل فاقد رنگدانه مانند نژاد لوتینو ی پرنده ها به سادگی قادر به دیدن آنها نیستیم.

بنابراین مژه نمی تونه عاملی برای تشخیص جنسیت باشه.لطفا برای تعیین جنسیت دقیق تر به رابطه ی دو جنس با یکدیگر و آواز پرنده و اندازه ی لگن پرنده توجه کنید.

یا برای تعیین دقیق تر از روش دو نر و یک ماده برای چند ساعتی استفاده کنید (ویدئویی در این  زمینه قرار دادم)تا از لحاظ تشخیص جنسیت اطمینان بیشتری کسب کنید.


امید

سلام.میدونم وبلاگ تعطیله ولی مجبورم چون چندتا از مرغ عشقهام مردن.یه بیماری یا واکنش عجیبی از مرغ عشقها دیدم که تا حالا ندیده بودم.مثلا یه روز میرم میبینم که یکیشون یه کم ضعیف شده  یا اسهال داشته باشن سواشون میکنم تا بهتر بهش برسم.توی این شرایط بیشترشون تقویت شده ونرمال میشن ولی بعضی دیگه مثل اینه که دیوونه میشن و مرغ عشق  مذکورحرکات عجیبی میکنه.مثل یه معتادمیشه.یعنی به خودش میپیچه ویه جورایی خودشو تاب میده که فکرمیکنی داره بازیگوشی میکنه ولی اینطور نیست ویه جورایی خودشو توی میله های قفس یا گوشه قفس گرفتار میکنه و سر وبدنشو  مثل ورزش کشتی فیتیله پیچ میکنه(میدونم که خنده داره ولی حقیقت داره)وبعضی مواقع به سمت آدم حمله میکنه.البته اصلا دستی نیست وبعداز چند روز میمیره.مشکل ودرمان؟

سلام

در خصوص رفتار و حرکات ناموزون معمولا در جمع گروهی پرندگان دیده می شه ولی نمی تونه به تنهایی عاملی اساسی در مرگ مرغ عشق هاتون باشه.

ولی در کل اعمال برخی از حرکات  غیرعادی در حیوانات می تونه ناشی از وجود دردی در ناحیه ی بدن باشه خواه قسمت گوارش بدن و یا بیماری های جلدی.

برای درمان ابتدایی پیشنهاد میکنم ابتدا پرنده های مشکوک را جدا کنید و سعی کنید به صورت انفرادی نگهداری کنید.

در نوع غذا تجدید نظر کنید و لطفا از سبزیجاتی مثل گشنیز و یا جوانه استفاده نکنید چون اثر محرکی دارن.

در صورتی که این وضعیت ادامه داشت:نیازمند تهیه ی نمونه ی آزمایشی از مرغ عشق های بیمار هستیم تا علت اصلی این حالات تشنجی که می تونه عوامل قارچی و باگتریایی بوده که خواه ناشی از غذای مورد استفاده و یا سرایت از یک پرنده ی مریض به سایر پرنده های سالم باشد.


محمد علینژاد

با سلام نام وسیله ایکه بوسیله آن به تخمها نور تابانیده اید محل تهیه و قیمت آن مورد سوال من است سایت شما بسیارجامع وکامل است خیلی دوست دارم فرصت پیدا کنم و دارنده عروس هلندی شوم فعلا  بوقلمون مرغ کبک اردک و مرغ شاخدار دارم موفق باشید

سلام

اصولا به این دسته دستگاه های تعیین نطفه، با عنوان دستگاه کندلینگ یا تشخیص نطفه گفته  می شه که طرز کارش به صورت تابش نوری شدید و با وضوحی بالا به تخم بوده و در اندازه های مختلفی موجود هست .و قیمت های گوناگونی از سی هزار تومان به بالا موجود هست.

برخی از داروخانه ها یا برخی فروشگاه های تهیه ی لوازم طیور و دامی خریداری کنید.

نمونه ای از دستگاه کندلینگ:


میرحامد

سلام بالاخره امرو عروسایه من یه جوجه در اوردن ولی من خیلی نگرانم میترسم لهش کنن یا بهش اسیب بزنن اخه اصلا هواشو ندارن ماده خابیده رو تخمای دیگه نرم هی رفتو امد داره بچه هم وسط لونه افتاده
توصیه ای چیزی در رابطه با غذا و … ندارین بهم بدین
راستی اگه نرو جدا کنم به نظرتون چطوره
راستی بیشتر نگرانی من از اینه که نر از چند روز ژیش شروع کرده بود به اواز خوندن و بیخیال تخما شده بود همش ماده میخابید رو تخما نرم بیرون لونه هی مست میشد یه بارم با ماده جفت گیری کرد میترسم از فرط امادگی به جوجه اسیب برسونه نظرتون چیه لطفا راهنمایی بفرمایین

سلام

اولین کاری که باید انجام بدید این هست که لطفا اگر از عامل تقویتی یعنی مولتی ویتامین ها استفاده می کنید لطفا هر چه زودتر ان را قطع کنید.

اگر تخمی را فاقد نطفه ملاحظه کردید لطفا آن را از لانه برداشته تا پرنده مجددا تخم گذاری نکنه.

در مورد شیوه ی نگهداری این دسته از جفت ها لطفا آن ها را با نور طبیعی وفق داده تا درصد جفتگیری احتمالی کم بشه.

در صورتی هم که تعداد مراحل جفت گیری بیشتر شده و احتمال تخم گذاری مجدد بالا بود بنابراین بهتر هست که جوجه در لانه مانده و تا زمانی که والدین غذا می دن باقی بمونه چون که در برخی عروس ها در عین حال که تخم گذاری مجدد انجام شده ،جفت هنوز به جوجه ی قبلی رسیدگی می کنند ولی اگر خلاف آن ثابت شد، لطفا جوجه را از بیست روزگی جدا کنید و خودتان پرورش بدید . و این رفتار جفت ها معمولا به خاطر کم تجربگی آنهاست و یا دخالت صاحبان آنها در غذاشون هست.

در مورد تغذیه ی الان جوجه لطفا در حال حاضر تنها از ارزن استفاده کنید.

حتما روزانه از سفیده ی تخم مرغ استفاده کنید چون که نرم  و مقوی بوده و هضم آن هم ساده تر هست.

اگر هم عروس هاتون از تخم آفتابگردان استقبال می کنن لطفا دریغ نکنید چون حجمی بیشتر داشته و در سیر شدن جوجه به جفت کمک می کنه.

معمولا می تونید از سنین سی روزگی از مولتی ویتامین در غذای جوجه استفاده کنید(با توجه به شرایط جوجه عروس شما)این در حالی هست که در سایر جفت ها استفاده از مولتی ویتامین حتی در هنگام تولد جوجه ها مشکلی نداره.

مولتی ویتامین مورد استفاده باید حداکثر مقدار ویتامین ها از جمله گروه ب در رشد سریعتر و آ و د و ای و سی و اسید فولیک موثر در رشد پرها باشه.



سحر

سلام خسته نباشید
من تازه یک عروس خریدم  5 ماهشه دستیه و سفید رنگه.
یک سوال داشتم این عروس من وقتی میره تو قفس فقط چرت میزنه در ضمن اصلا صداش در نمیاد یعنی مریضه؟ممنون.

سلام

همانطور که خود شما فرمودید ، جوجه ی شما فقط 5 ماهشه بنابراین نمی شه انتظار خواندن را ازش داشت.

و در مورد کسل بودن پرنده ،احتمالا به خاطر تنها بودن پرنده هست و یا امکان کمبود ویتامین در جوجه وجود داره ،لذا حتما از مولتی ویتامین های عرضه شده در پرنده فروشی ها و داروخانه های دامپزشکی تهیه کرده و استفاده ی آن را ادامه بدید و شاهدتاثیر چشمگیری خواهید بود و نکته ی مهم آنکه حتما به تاریخ تولید و انقضا توجه نمایید.همچنین استفاده از جوانه ی گندم را فراموش نکنید.

جهت آشنایی با مولتی ویتامین ها و نحوه ی مصرف آنها لطفا به اینجا مراجعه نمایید.




اطلاعیه ی مهم

آدرس پرنده فروشی های کشور

وبلاگ تخصصی عروس هلندی در نظر داشته برای سهولت هر چه بیشتر کاربران وبلاگ جهت خریداری عروس هلندی آدرس تمامی مراکز پرنده فروشی در سطح کشور را در اختیار کاربران قرار دهد.

از این رو از کاربران خواهشمندیم که در هر نقطه ای از ایران ساکن هستند ، آدرس پرنده فروشی های آن جا را به وبلاگ ارسال کرده تا مورد توجه سایر کاربران قرار بگیره.


فروش عروس هلندی


آن دسته از کاربرانی که بنابه هر شرایطی تمایل به فروش عروس هلندی خود دارند . اطلاعیه ی فروش عروس هلندی خود را می توانند از راه های ذیل اعلان دارند:

1.از طریق انجمن وبلاگ

2.از طریق درج اطلاعیه ی فروش عروس هلندی خود در قسمت پیام نگار وبلاگ


وبلاگ عروس هلندی هیچگونه مسئولیتی در قبال داد و ستد پرنده ها نداشته و هدف آن صرفا سهولت امور کاربران وبلاگ است.

اطلاعات کلی در تغذیه ی جوجه عروس های سرنگی (1)

مطلبی که را که مطالعه می فرمایید برگرفته از یک مطلب تخصصی به زبان انگلیسی از سایت کاکاتیل کاتیج بوده و امیدوارم مورد توجه کاربران محترم قرار بگیره.

ادامه مطلب ...