مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

عروس هلندی و نیکوتین !!!


درج این پست ، از نظر بنده ، امری غیر ضروری بود  چرا که هر دارنده ی پرنده یا هرحیوانی  به عواقب اثرات مواد دودزا مانند سیگار و... هم برای سلامتی حیوان خود وهم برای سلامتی خودش آگاه است!!! ولی بد نیست که با نتیجه ی سهل انگاری ها آشنا باشیم.

  پرندگانی که صاحبان آنها سیگار مصرف می کنند ، متأسفانه در معرض استنشاق دود سیگار و نیکوتین آن قرار می گیرند و گاهاً پرنده اقدام به خوردن تنباکوی سیگار می کند و از این طریق سبب مسمومیت او می شود که هیچ نتیجه ای جز مرگ ندارند و فاقد درمان است.

طی چند تحقیق و مطالعه در رابطه با تأثیر مواد دودزا با طوطی سانان به این مطلب برخوردم که  مقدار کوتینین که در بدن طوطی سانان آنان هست دقیقاً برابر با  همان مقدار در بدن صاحب اوست.


حال مطابق عرف همیشگی به نشانه های و علائم بالینی می پردازیم.


نشانه ها معمولاً به صورت تنفسی و چشمی خودشان را نشان می دهند. که در حوزه ی تنفسی می توان به عطسه های مداوم حیوان ( به همراه ترشحات)  و چشمی هم می توان به متلحم شدن چشمان پرنده اشاره کرد که در نتیجه ی تحریک مزمن در مجرای تنفسی عروس شما رخ داده است.

در پست پیشین به عوامل خارش زا اشاره کردیم و لازم هست که به ادامه ی پست پیشین بیفزاییم که نیکوتین  و تماس با آن از سوی عروس شما  ، می تواند سبب جویدن و کنده شدن پرنده و اختلالات پوستی و خارش شود  که حاصل از درماتوز صورت و پاها هستند.


توجه داشته باشید که حتی دست های آلوده به نیکوتین برای حیوان شما خطرناک است.

بنابراین همانطور که شاهد هستید ، بیماری ها تنفسی و چشمی از علائم شایع بودند و در کنار آن می توان به عارضه های دیگری مانند  اسهال، استفراغ و حملات ناگهانی در حیوان اشاره نمود.


درمان :


همانطور که ابتدای این پست گفته شد، خوردن تنباکو...فاقد جنبه ی درمانیست...پس مراقب باشید..

در سایر موارد و ارتباط با دود این مواد،اصلاح محیط ، و نگهداری حیوان در محل بهداشتی ، با مصرف مایعات و مواد غذایی آبکی به تدریج بهبود می یابد.



نظرات 4 + ارسال نظر
مینا شنبه 3 آبان 1393 ساعت 14:22 http://cockatiels.blogsky.com/

سلام خسته نباشید خواهش میکنم منو راهنمایی کنید دیروز ۲ تا عروس هلندی خریدم فروشنده گفت ماده تخم داره و ۲۰ روز دیگه تخم گذاری میکنه . من از کجا بفهمم که صحت داره و اینکه اینا کلا خیلی ساکت هستن و همش یکجا ساکن مینشینند و کمتر غذا میخورند . میشه راهنماییم کنید ممنون .

ستایش پنج‌شنبه 8 آبان 1393 ساعت 22:04

سلام لطفا فوری جواب بدین.
تو ارزن و کتانی که به عروس هلندی هام ریختم یه حشرات ریزی حرکت میکردند که زرشکی رنگ بودند و 3 میل بودند.ایا اون ها کک هستند؟ اگر نیستند یا هستند چه کارشون باید بکنم . تند هم بر روی دونه ها حرکت میکردند

یاسین پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 03:02

ببخشید دوست من یه طوطی عروس داشت که متاسفانه به دود تریاک معتادش کرده بودن و ناگهان از توی حیات پرکشید و رفت به نظرشما نرسیدن دود به عروس باعث بی آرومی یا مرگ او میشودلطفآ هرکسی میدونه جواب بده

سحر جمعه 12 آبان 1402 ساعت 17:12

سلام عروس هلندیم تازه ی ماه نشده گرفتم دیشب حالش خیلی خوب بود غذا می‌خورد ولی ی مدت بود خیلی میخابید ینس از اول زیاد میخوابید فک میکردم چون جوجه اینوری ولی بازی میکردی باهات بازی می‌کرد صب پاشدم دیدم بدنش کلا فلج شده بردم همونجا ک خریدم بهش دارو دادن بهتر شد ولی میگن بدن خالی شده الان باز فلج شده راه درمان داره ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد