مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

آقا مرتضی

سلام حامدجان!

ممنونم از پاسخت! اینجا دامپزشکی پیدا نمیشه چه برسه به متخصص طوطی! باید عرض کنم خدمتتون که همون طور که قبلا هم عرض کردم عروسمو مهرماه 90 خریدم و فروردین 5تا تخم گذاشت که 4تاش نطفه داشت! و از این چهارتا 3تاش به دنیا اومد و یکیش توی تخم مرد، و یه جوجه هم بعد از چند روز ،2تای دیگه صحیح و سالم بزرگ شدن،پرهای صاف، با جنب و جوش و غذاشون هم خیلی خوب بود!
سری بعد که 5تا تخم گذاشت هیچکدوم نطفه نداشت چون نر جفت گیری نکرد!
و این سری دوتا تخم گذاشته که یکیش به دنیا اومده و یکیش مرده توی تخم! امروز که به جوجه دقت کردم دیدم چشماش رو نیمه باز کرده بعده 6روز! و فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه!

در ضمن این رو هم باید اضافه کنم که هرموقع عروس ماده تخم میذاره پرهای سینش میریزه و بعد دوباره در میاد! و اصلا هم میوه نمیخورن متاسفانه!!!

حالا باز هم با این تفاسیر فکر میکنید مشکل سالمولنا باشه!؟

تشکر



آقا پوریا

سلام خسته نباشید حامد جان.متاستفانه هنوز جفت هام جفتگیری نکردن و مثل قبل نر فقط یک پاشو میذاره رو ماده و بالا نمیره.چند وقت پیش دیدم که نر کامل روی ماده سوار شده بود ولی خبری از جفتگیری نبود.من احساس میکنم ماده پزیشنه جفتگیری رو نمیگیری به همین خاطر عمل جفتگیری درست انجام نمیشه. این کار رو تقریبا هر روز انجام میدن.چیکار کنم؟اینا جفت میخورند؟در ضمن هنوز از از آدث استفاده میکنم.از هفت تخم هم همینطور و نسبتا استقبال میکنند.مشکلی که نداره؟ممنون

سلام مرتضی عزیز

علت ریختن پرهای ماده در چنین شرایطی..بستگی به فصل و دمای آن و شرایط بدنی ماده داره

به عنوان مثال در فصل تابستان به خاطر گرمای زیاد هوای پرنده ها ریزش پر دارن و زمان تخم گذاری هم چندین برابر  می شه..به همین خاطر همیشه می گیم که تابستون فصل استراحت پرنده ست...نه جفت انداختن آنها...

در مورد مشکوک بودن پرنده ی شما به بیماری خاصی...چون معاینه نکردم دو احتمال وجود داره

توصیه می کنم حتما لینک های زیر مطالعه کنید . با توجه به مشاهده ی  حال و احوال پرنده تون...تشخیص بدین:

لینک اول

لینک دوم


سلام حامد جان .اگر امکانش هست در مورد طوطی های رزیلا و لوری کیت های کوهی و فنچ های گلدین مطالب بیشتری تو ویکی برد قرار بده.ممنون

سلام..

حتما به فکرش هستم...ولی محض اطلاع بگم..در مورد هر کدوم از پرنده های مذکور...حداقل مطالب به اندازه ی مطالب این وبلاگ می رسه...ولی حتما سعی می کنم به صورت خلاصه هم که شده توی 300 الی 400 پست در موردشون به بررسی این پرنده ها بپردازیم..


آقا آرمان

استاد سلام
حامدجان این کارو هم کردم جفتگیری هم میکنند میرن تو لونه هم ولی هیچ اثری از تخم نیست

سلام آرمان جان

همونطور که بارها توی اغلب پست ها گفتم..این ما نیستیم که زمان تخم گذاری تعیین کنیم...و همه چیز بستگی به شرایط بدنی و جنسی ماده داره...مثلا در جفت های بی تجربه و تازه وارد...زمان تخم گذاری می تونه طولانی تر از زمان مورد انتظار ما باشه..و گاهی در جفت های بالغ و با تجربه..فاصله زمانی اولین  جفتگیری تا اولین تخم گاهی بین هشت روز تا ده روز می رسه...

پس عجله نکنید..لطفا طبق رژیم غذایی که براشون در نظر گرفتین ایا اینکه از اینجا مطالعه کنید.. و پیش برید...


آقا محمد

سلام.
من دو تا عروس هلندی دارم یکی نره یکی ماده. طوطی ماده نوک صورتی و ناخن کوتاه داره و پا هاش هم شفافه. دم کوتاه هم داره در حالی که نسبت به طوطی نر که نوک تیره و ناخن بلند و دم بلند داره کمتر سر حاله. احساس می کنم سن عروس ماده داره زیاد میشه. آیا واقعا سنش زیادتر از نره هست و یا مریضه؟
ممنون

سلام محمد جان

برای راهنمایی بهتر..بهتره یک عکس از جفت عروس هلندی ها برام ارسال کنید تا راحتتر بتونم راهنمایی تون کنم...

cockatiels_site@yahoo.com


آقا ترکان

سلام حامد جان.سفر بخیر.این آقا اسماعیل منصرف شدن از فروش جفت ها.چون تخم گذاشته اند.هر جفت 2 تا تخم گذاشته و منصرف شدند

سلام آقا ترکان

ممنونم از لطفتون

متاسفم...اگر مورد دیگه ای پیش اومد حتما اطلاع رسانی می کنم


آقا آرمان

سلام حامد جان عروس هام  توی یه قفس کوچیک بود جفت گیری میکردن تو لونه هم میرفتن ولی خبری از تخم نبود گفتم که شاید قفسشون کوچیکه یه قفس از نجاری درست کردن برام حدود 120 در 100 لونه رو هم کف قفس گذاشتم ژنبه رو برداشتم خاک اره ریختم حالا دیگه جفت گیری نمیکنن علتش چیه راستی تخم میزارن

سلام آرمان جان

از علل این رفتارشون می تونه

تغییر لونه...تغییر فضای زندگی شون باشه..نگران نباشید...زمان می بره...تا عادت کنند

در مورد لونه هم کف قفس نذارید..به دیواره ی قفس وصل کنید و در ارتفاع کمتری از سطح زمین قرارش بدین...به عنوان مثال ده یا پونزده سانت نسبت به کف  قفس...

برای اطلاع از رژیم غذایی شون به اینجا مراجعه کنید


جناب کیخا

سلام دوست عزیز

من یه جفت عروس هلندی خریدم با 4 تا تخم الان تخم هاش به 6 تا رسیده و خوابیده روی تخم
امکان داره تخم ها جوجه نشن؟
و اینکه انتقالش به خونه ما باعث خراب شدن تخم ها که نمیشه؟
متشکرم
منتظرم

سلام

زمان خرید آیا از فروشنده پرسیدین که جفتگیری کردن یا نه؟؟؟

اگر مطمئن نیستید..دیر نشده..لطفا یکی از تخم ها رو با دستکش بردارید و مقابل نور لامپ بگیرید اگر رگ یا توده ی تیره ای در تخم مشاهده کردین ..تخم ها نطفه دار هستن..در غیر اینصورت تخم ها فاقد نطفه هستن..لونه رو بردارید..و برای دوره بعدی آماده شون کنید...

در مورد انتقال تخم ها...اگر ماده روشون بشینه...جای نگرانی نیست...و خراب نمی شن..ولی اگر بیشتر از بیست و چهار ساعت روی تخم ها نشینه...تخم ها خراب می شن...


آقا مسعود

سلام.ایمیل براتون گذاشتم ولی جواب ندادین واسه همین اینجا میپرسم سوالمو.
ی عروس نژاد لوتینو گرفتم.فروشنده ب شرط نر بودن داد و گفت ۷ماهشه.رام هم هست البته.مطالب سایتتونو خوندم راجبه تشخیص جنسیت اما چون میخاسم مطمعن شم چندتا عکس ازش میزارم ببینید نر هست یا ماده؟و سنش چقدره؟
۲۲۰خریدم.

سلام مسعود عزیز

جوابتونو به ایمیل هاتون ارسال کردم

در مورد جنیسیتش بله..نر هست...و سنش هم تقریبا بین 5 ماه تا 7 ماه...

در مورد قیمت هم نمی تونم نظری بدم...قیمت پرنده ها در اقسام نقاط ایران فرق می کنه


خانم شیوا

سلام من 2سالی هست 1 جفت عروس هلندی دارم یکیشون وایت فیس و اون یکی خاکستریه ماده که وایت فیس هست همیشه داره تخم میزاره ولی جوجه نمیشه اوایل پرنده ی نر روی تخم ها نمی نشست تازگیا میشینه اما بازم خراب شدن تخما پرنده ی ماده ی من بیش از حد متعارف تخم میزاره پشت سر هم هر سری هم 5_6 تا میخواستم ببینم مشکلشون چیه 1سوال دیگم دارم تقریبا 2هفته ای هست تو مدفوع ماده دانه های ارزن به صورت درسته دیده میشه میخواستم بدونم مریض شده؟ ظاهرش که سالمه کرچ هم هست رو تخم هم میشینه مشکلی براش پیش اومده؟ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام


در مورد تخم گذاری بی رویه حتما این پست مطالعه بفرمایید...

دوم...

سوم

در مورد...مشکوک بودنمون به بیمار بودن پرنده احتمال..وجود ویروس در بخش گوارش بدن ماده وجود داره...و اگر نشانه هایی مثل بی اشتهایی، کم وزنی...افسردگی در پرنده مشاهده کردین

از متوکلوپرامید یا سله کوکسیب استفاده کنید....









نظرات 3 + ارسال نظر
شیوا پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 16:36

سلام عروس ماده ی من اصلا کم اشتهایی نداره که هیچ ولش کنن منم میخوره افسرده ام نیست به خاطر ارزن تو مدفوعش ببرمش دکتر؟راستی 1 سوال دیگه عروس های من لونه ندارن از اولشم نداشتن میخواستم ببینم لونه تو جوجه شدن تخم ها تهثیر داره؟اونا تو ظرف دونشون که کف قفس قرار داره تخم میکنن همونجا هم رو تخما میشینن چند بارم خاک اره ریختم ته قفس اما نر همه شونو انداخت بیرون تخماشون نطفه داره اما جوجه نمیشن بخاطر نداشتن لونست یعنی؟

مسعود پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 18:59

ممنون از راهنماییتون.چه عجب ی پرنده فروش صادق پیدا شد!! سنه عروس رو صحیح گفته بود!
حامد جان چطوری باید بهش حرف زدن یاد بدم؟کلا اگر باهاش کار کنم ب حرف میاد عروسم؟چطوری باهاش کارکنم؟
ممنون

کیخا دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 23:17

سلام دوست عزیز
من یه لونه برای عروس هلندی هام دادم درست کنن ولی ابعادش یکم بزرگ شد 35*35
به نظرت خیلی بزرگه؟؟ باید عوض کنم؟؟
و اینکه راهنماییم کن سویا رو چطور برایشون درست کنم که بخورن
اگه عکس هم از سویا داشته باشی بذاری خیلی خوبه
تشکر
منتظرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد