مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

بررسی بیماری عفونت زرده در عروس هلندی


امروزه از آنجایی که بیشتر دارندگان عروس هلندی ، طوطی خود را از مراکز خرید پرنده و پرنده فروشی های مستقل خریداری می کنند برای برخی عروس های ماده ی آنان مشکل عفونت زرده به وجود می آید و سبب از بین رفتن جوجه های آنان در بدو تولد یا قبل از تولد خواهد شد.


به طور کل بیماری عفونت زرده به دو شکل تاثیر گذار است:

شیوه ی اول : نوعی بیماری که عروس ماده در کلن های کلی عروس ها از سایر عروس ها ابتلا گشته است و در حالت عادی هیچ نشانه ای از خود نشان نمی دهد.

حال بعد از آنکه اولین مرحله ی تخم گذاری را انجام داد بعد از مدتی شاهد مرگ عروس ها هستیم

که جوجه ها یا در داخل تخم تلف می شوند یا خارج از آن:

درصورتی که در داخل تخم تلف شوند نشان دهنده ی بیماری شدیدی است که در انتهای بدن عروس رخنه کرده است و درهنکام تشکیل نطفه وارد تخم شده و ظرف 24 الی 48 ساعت سبب تلف شدن نطفه شده .

در شیوه ی دوم حاکی از آلوده بودن محل تخم گذاری عروس ها است و ممکن است که لانه به این ویروس الوده شده باشد و معمولا به دلیل بی توجهی صاحبان که ناشی از عدم شستشوی لانه ی آنها و ضد عفونی کردن لانه است پیش می اید که در این حالت عامل ناقل به سادگی وارد بافت تخم شده و در اندک زمانی نطفه را از بین می برد.


نشانه های تخم های آلوده: یک تخم الوده را اگر باز کنید خواهید دید که رنگ آن تغییر کرده است

و این تغییر رنگ به گونه ای است که زرد ی آن به رنگ سبز کم رنگ و سفیده ی آن رنگ شیری یا کرم گرفته است و معمولا بوی بسیار بدی هم دارد.



راه حل:


عروس های جفت را از لانه بیرون کنید و تخم ها را بردارید و در یک محلی دفن کرده یا به طور کل دور بیندازید.لانه را به طور کامل توسط مواد شوینده ضد عفونی کرده و سپس در مقابل آفتاب قرار دهید. همچنین جفت عروس ها را کاملا استحمام کرده(با آب ولرم)=هم سبب از مستی بیرون آمدن آنهاست جهت جلوگیری از تخم گذاری های مجدد و هم سبب نظافت بدنی آنها است.

لانه را با اسپری ضد عفونی مجددا تمیز نموده و قفس را نیز حتی الامکان شستشو دهید.


درصورت تمایل می توانید عروس های خود را به یک دامپزشک نشان دهید در غیر اینصورت می توانید از داروهایی نظیر بولفو که در داروخانه های دامپزشکی نیز موجود است یا می توانید از پزشکان داروخانه کمک بخواهید( خود سرانه از دارو ها با دز دلخواه استفاده نکنید)


در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با پل ارتباطی سایت در ارتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد