مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 3**

 

حمید

آقا حامد خسته نباشید.
عروسای من 2 هفته است تقریبا هر روز جفتگیری میکنن. میخواستم بپرسم از کی میتونم لونه براشون نسب کنم؟ به نظر شما از کدام یک از مواردی که در سایت ذکر کردین برای پوشش کف لونه استفاده کنم بهتره؟
ممنون.
سلام

بهتره از همین الان لونه رو بذارید...

بهترینش خاک اره یا همون چوب رنده شده ست...اگر در دسترستون نبود پوشال و در غیر اینصورت پودر چوب...

و توصیه می کنم قطعا استفاده می کنید...


امین

ا سلام
خسته نباشید ، دوست عزیز سانی (عروس من) که قبلا عکسش برای شما فرستادم و گفته بودین 90 % نر هستش ولی الان بعد از گذشت 7 ماه یک بار هم آواز نخونده و تنها ریز صدا در میاره و گاهی فقط جیغ میکشه ! تازگیا هم بالاشو تو قفس باز میکنه سرش میگیره پایین و دمش میده بالا
به نظر شما بازم با این تفاسیر میگید نر هستش یا ماده؟
آخه میخوام اگر ماده باشه براش یه وایت فیس بگیرم ، ولی تا تعیین جنسیت سانی برای این کار مردد هستم !
لطفا راهنمایی کنید

سلام.مرسی

اگر سانی بعد از اولین پر ریزیش مشاهده کردید که رنگش تغییر کرده به عنوان مثال دیگه خال خال هایی روی دم وجود ندارن و یا اینکه رنگ صورت مایل به زرد می شه مطمئنا نر هست...

حال با وجود تفاسیری که فرمودید احتمالا ماده هست...برای اطمینان هم لطفا عکس جدیدی ازش برام بفرستید...

تا دقیقا مشخص بشه...


سپیده

سلام اقا حامد من میخوام عروس بخرم تا حالا هیچ پرنده ای رو نگه نداشتم و به جز طوطی سانانم از هیچ پرنده ای خوشم نمیاد ممکنه منو راهنمایی کنین که بتونم یه جفت عروس سالم بخرم  و ایا میتونم از پسش بر بیام؟  
و در آخر به نظر شما جفت هارو از جوجه ای کنار هم بزارم یا نه؟
با تشکر.

سلام

برای آگاهی درمورد نحوه ی خریدن عروس هلندی لطفا به این لینک های زیر مراجعه کنید

**مطلب اول**

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم

لینک چهارم


درمورد نحوه ی خریدن هم به هر شکلی که بخرید فرقی نمی کنه چون تا زمانی که جوجه به بلوغ جنسی نرسه جفتگیری نمی کنه.......


حمید

سلام
ممنون از جوابتون به سئوالم ولی مشکلی پیش اومده. وقتی میخوام لونرو براشون نسب کنم شدیدا وحشت میکنن حالا باید چیکار کنم تا بتونم لونرو براشون نسب بکنم؟
ممنون

سلام.ممنونم

برای نصب لونه می تونید:

1.اول جفت هاتون را از قفس بیرون کنید و بعدش لونه رو وصل کنید

2.در حالی که جفت ها در قفس هستند ، آنها را یک گوشه متمرکز کرده و سپس لانه را به آرامی وصل کنید

در مورد وحشتشون هم نگران نباشید مشکلی پیش نمیاد...

حتی بعد از نصب لانه هم ممکنه جفت ها به مدت چند روز از رفتن به محوطه ی لانه پرهیز کنند که باز هم عادیه و ظرف چند روز مشکل شما حل می شه و عادت می کنند

و برای نصب لونه هم حتما درقسمتی نصب کنید که حدفاصل بین کف قفس و سقف رعایت بشه به طوری که لانه را در ارتفاع بالایی نصب نشه...


بابک

سلام اقا حامد . زمانی که تخمها باز شدن اگه قفس و جابجا کنم  مشکلی پیش نمیاد  الان گذاشتمش روی دیوار تقریبا نزدیک سقف  میخوام بیارمش توی هال و دم دست که بهتر بهشون برسم.

سلام

همه چیز بستگی  به شناخت شما  به عروساتون داره...اگر را م هستن  احتمالا مشکلی پیش نمیاد و در غیر اینصورت پیشنهاد می کنم این کار را نکنید..

به طور کل پیشنهاد می کنم تا قبل از باز شدن چشم جوجه ها  12 الی 15 روزگی جابه جایی انجام ندید

درضمن درصورتی که قصد جابه جایی داشتید حتما قفس را جایی قرار بدید که حداقل میزان رفت و آمد وجود داشته باشه..


حمید

با سلام .حدود ۵ ماهه که یه عروس نر گرفتم.پر جنب وجوش و پرانرژی هستش.خیلی باهاش کار کردم که دستیش کنم.همه روش هارو امتحان کردم.فایده نداره.جدیدا مرتب گاز میگیره و شدیدا پرخاشگر شده. .مرتب گاز میگیره .انگار از دست من دیگه نمیترسه چون فرار نمیکنه ولی یاد گرفته با گاز گرفتن میتونه دست منو پس بزنه.از کنار قفسش رد میشم به میله ها نوک میزنه!!فکر کنم دیگه نشه رامش کرد.چیکار کنم.حالم خیلی گرفته.من یه ماده دستی داشتم چون نمیخوند رفتم با این عوض کردم حالا پشیمون شدم.یک سره میخونه!!دستی هم که نمیشه.جفت بگیرم جای امید هستش.یا بیشتر باید کار کنم؟روش های جدیدی برای رام کردن سراغ دارین؟

سلام

هرچقدر سن عروس هلندی شما بیشتر باشه امکان رام شدنش خیلی کمتر می شه .

در مورد جفت زدن هم وضعیت چندان تغییر نمی کنه...

توصیه می کنم همچنان تمرین ها رو باهاش ادامه بدین...کمی حوصله کنید...

برای رام کردن عروس هلندی تون پیشنهاد می کنم از راه های زیر استفاده کنید...

 لینک اول

لینک دوم

لینک سوم




نظرات 3 + ارسال نظر
حمید جمعه 19 اسفند 1390 ساعت 19:53

سلام
ممنون از جوابتون به سئوالم ولی مشکلی پیش اومده. وقتی میخوام لونرو براشون نسب کنم شدیدا وحشت میکنن حالا باید چیکار کنم تا بتونم لونرو براشون نسب بکنم؟
ممنون.

حمید پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 17:58

سلام
آقا حامد خسته نباشید.
تقریبا از اولین جفتگیری عروسای من 20 روز گذشته. لونرو هم 5 روز پیش نسب کردم ولی نه تو لونه میرن نه تخمی گذاشتن. به نظر شما مشکلی وجود د اره که هنوز تخمی نذاشتن؟ از دید من همه مواردی که در سایت ذکر کردین رعایت کردم ولی فعلا که خبری نیست لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنم؟
ممنون.

siavash سه‌شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 20:36

salamkhaste nabashid.
man taghriban 4.5roozi mishe aroos holandi joft gereftam.taghriban 7.8maheshoone.chetori mitoonam ahlishoon konam .
mer30 az site khoobetoon

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد