مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نحوه ی اهلی کردن جوجه عروس هلندی

عکس هایی از جوجه عروس های 10 روزه خودم

تمامی حیوانات برحسب غریزه ی خود در هنگام مقابله انسان ها که از وی دیدی به عنوان دشمن دارند از خود دفاع نموده و یا در صورت ناتوانی سبب بروز استرس در وی و درصدد فرار کردن از انسان خواهد بود.

عروس ها نیز همانند سایر حیوانات نسبت به صاحب خود چنین دیدی خواهند داشت در درصورتی که در سنین پایینی به سر می برند به راحتی می توان توسط اقداماتی که خواهم گفت آنان را به سمت خودتان سوق دهید و در غیر اینصورت برحسب زمانی که از عمر آنان می گذرد نسبت به شما بدبین تر خواهند شما و در مقابل شما واکنش هایی همچون گازهای شدیدی از خود بروز می دهند.


برای رام نمودن جوجه عروس هلندی به نکات زیر توجه فرمایید:


1.حتما جوجه را در سنین پایین از والدین جدا کنید و تنها صاحب پرنده است که باید به عروس خود غذاب بدهد تا به تدریج به او عادت نماید.


2.زمانی که جوجه در سنین بسیار کمی است حتما از سرنگ بدون سوزن برای تغذیه ی وی استفاده نمایید و زمانی که به سنین بالاتری رسید می توانید از سایر غذاهای ویتامینه استفاده کنید .در کل غذا دادن شما به عروس خود برای جوجه در حکم مادر خواهد بود سبب انس گرفتن وی با شما خواهد شد.


به تدریج جوجه عروس در اثر تغذیه ی مکرر عکس العمل های مثبتی نشان می دهد و علاقمندی وی به صاحب خود کاملا ملموس است.


زمانی که جوجه رشد بیشتر ی یافت یعنی در حدود یک ماه و نیم الی دوماه ، باید سرنگ را کنار بگذاریدو از این به بعد غذا در کف خود قرار داده و  پرنده را دعوت به خوردن غذا از دستان خود نمایید.

در صورتی که شما به تازگی یک جوجه کوچک و در این سن یعنی یک ماه و نیم الی دوماه خریداری کرده اید ، بهتر است غذا را در کف درست خود قرار دهید و او را عادت دهید که از قفس بیرون آمده و از کف دستان شما غذا بخورد.وممکن است در دفعات اولیه ممکن است تمایلی نشان ندهد اما به تدریج عادت خواهد کرد.


نکته ی مهم: تلاش شود غذای مورد علاقه ی عروس خود را بیابید تا به سادگی بتوانید او را رام نمایید.


حال بهتر است صاحب پرنده رابطه ی خود رابا پرنده اش بیشتر نمایدو هر از چندی او را از قفس بیرو ن بیاورد و با کف دست خود پس سر عروسش را نوازش کند و با او بازی نماید

و همین امر سبب می شود که عروس در همان سن پایین به ملامسه عادت کرده در غیر اینصورت هرگز موفق به لمس نمودن سر وی در سنین بالا نخواهید  شد.


نکته: پرنده را به شیوه ای دان خور نمایید که هم از کف دست و هم از ظرف غذا بخورد تا در صورت نبودن شما از گرسنگی تلف نشود.

نظرات 1 + ارسال نظر
ali سه‌شنبه 3 آبان 1390 ساعت 09:02

آقا سلام.
یه اس ام اس هم براتون زدم . خدا وکیلی دم شما گرم. آدم کیف میکنه از خوندن مطالبت. واقعا دست مریزاد به همتت و به اطلاعاتت. خسته نباشی. یه سوال فقط برام مطرحه: ممکنه لطف کنی و بگی در زمان سرنگی بودن،‌از چه غذایی برای جوجه ها استفاده می کنی؟ من فندق خودمو زمانی گرفتم که تازه دونخور شده بود. نقلی کمی بزرگتر بود. بیوتی بد قلق هم بیشتر توسط پدر مادر تغذیه شده بود که پوست از سرم کند تا گاز گرفتنشو از سرش بندازم!!!! بابولی هم بالغ بود که گرفتمش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد