مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .**5

شب تاب

سلام خسته نباشید
آقا حامد من وخانوادم میخواهیم برو یم مسافرت به شمال اگر عروسم را ببرم اشکالی ندارد چون کسی نیست ازش مواظبت کنه وچون اکثر اوقات بیرون از قفس است اگر تنها بمونه میترسم از نظر روهی صدمه ببینه چون دورش اکثرا شلوغ  از تنهایی خوشش نمییاد چون هروقت کسی دورش نیست جیغ میزنه ببخشید مزاحم شما شدم ممنون از راهنمایی شما.

سلام

اگر نگهداریش در خونه براتون م

قدور نییست...ناچارا می تونید ببریدش!

با سلام ومزاحمت مجدد وعرض پوزش

عروس من امروز شاه پر یکی از بالهاش شکست ومن مجبور شدم ان را قیچی کنم حالا فقط یکی از بالهاش شاه پر دارد ایا شاه پر بال دیگر را هم قیچی کنم یا نه ؟اشکالی ندارد که فقط یکی از بالهاش شاه پر داشته باشد

سلام

نیازی به قیچی کردنش نیست...شاهپر شکسته شده هم ظرف یک ماه و نیم تا دوماه ترمیم می شه...


ابوالفضل

سلام حامد گل
داداش اولین جفتگیری رو عروسهای من   روز 4 شنبه اون هفته  انجام دادن تا امروز 10 روز میگذره از اولین جفتگیری.
جفتگیری دوم رو جمعه و سوم رو شنبه انجام دادند که من اون ها رو هم دیدم ( از فاصله دور )
تا امروز هیچ خبری از تخم نیست  زیر معقد ماده هم که باد نکرده . فقط عروس ماده  حس میکنم  یه خورده مدفوعش بیشتر شده که نمیدونم قبل هم همین شکلی بود یا خیر. هنوز هم  از  جوانه گندم هر ضبح + تخم کتان + ارزن و کافیشه و شاهدونه استفاده میکنم تو غذاشون اما خبری از جفتگیری دوباره نیست نمیدونم اصلا اینا درست جفتگیری کردن یا خیر ! ممنون میشم  کمکم کنید و ااینکه  اگر امکانش هست عکس یا فیلمی از  عروس ماده بالغ  که اماده تخم گذاشتن هست یعنی جفتگیری کرده  و عروس ماده معمولی برام بزارید

سلام

تعداد مراحل جفتگیری هرچقدر که بیشتر باشه امکان نطفه دار بودن تخم هابیشتره..بنابراین نیاز نیست نگران باشین...

در مورد جوانه هم تا قبل از گذاشتن تخم استفاده کنید..

اگر هم مولتی ویتامین در اختیار دارین ، الان زمان مناسبیه!

در  مورد در خواستتون هم گذاشتم ولی مجددا می ذارم..

در مورد بزرگ شدن مدفوع و بد بو شدنش هم توی این دوره طبیعیه...!


شب تاب

سلام مزاحم همیشگی

اقا حامد ایا میتوانم عروسم را با شامپو بشورم ؟اگر جواب مثبت چند وقت به چند وقت میشه شامپو زد تا کمی از چربی روی بال هاش کم بشه ممنون از این که وقت میگذارید برای جواب و من را ببخشید که اینقدر سوال می پرسم

سلام

متشکرم...استعمال شامپو و هر گونه مواد ضدعفونی و تمیز کننده برای پرنده ممنوعه..!

استفاده از آب ولرم کفایت می کنه...!!!


رضا

حامد جان عکس هارو واست فرستادم.
درمورد اینکه گفتی نر ها بال هاشونو باز میکنن و میخونن من چندبار دیدم که لوتینو اینکارو به مدت چند ثانیه کرد اما ساکت بود و فقط بالهاشو باز کرد و آورد بالا. اما خاکستری رو ندیدم همچین کاری کنه. شایدم کرده باشه و من ندیدم چون من امسال کنکور دارم و فقط واسه غذاشون بهشون سر میزنم. یه چیز دیگه اینکه وقتی به هم نزدیک میشن خاکستری لوتینو رو میزنه و لوتینو فرار میکنه
راستی اگه از رو عکس معلومه چند ماهشونه؟ و کی میشه ازشون جوجه گرفت که از الان لونه بزارم؟!
ممنون

سلام

در مورد رسیدگون این شرایط براشون کافیه...

و بهتره صبر کنید تا به نتیجه برسید...ضمنا پاسخ سوالات ایمیلی به ایمیل ها فرستاده می شه

سلام دوباره. حامد جان شرمنده اگه زیاد سوال میکنم
در مورد آرایش قفس که گفتی دارم یه قفس تهیه میکنم این قفس موقت بود
یه چیز دیگه: آقا حامد من گیج شدم کلا!!!!!!
از فامیلم که گرفتم گفت احتمالا سنشون تا 3 ماهه و پاییز میتونی ازشون جوجه بگیری!!!!!
اولین بارم که به شما عکسارو نشون دادم شما گفتید تا 3 ماه دیگه جنسیتشون معلوم میشه(پس یعنی هنوز جوجن)
راستی منم اینارو به قیمته جوجه خریدم!
اما الان هم فامیلم میگه واسشون الان لونه بزار تخم میزارن هم شما میگید سنشون 2 تا 3 سال!!!!!!!!
راستی امروز متوجه شدم که خاکستری خیلی مسته و هی سرشو میبره جلو لوتینو یکم همدیگرو ناز میکنن و بعد میزنن همو!
یه بار هم دیدم خاکستری به حالت مستی رفت طرف لوتینو و یه پاشو گذاشت روش و لوتینو فرار کرد
با این نشانه ها ظاهرا باید خاکستری نر باشه!!
راستی اگه موافقید یه فیلم کوتاه از اخلاقشون بگیرم واستون بفرستم؟
ممنون آقا حامد

سلام

نکته ی بسیار مهمی که شما و کاربران وبلاگ باید بدونید اینکه تعیین جنسیت و تعیین سن پرنده از روی عکس هیچوقت دقیق نیست و حتی اگر دقت کرده باشید درون  درخواست دوستان در مورد تعیین جنسیت یا تعیین سن جوجه ها یا پرنده هاشون همیشه جمله(با توجه به عکسی که برام فرستادید) می نویسم...زیرا که تا پرنده را مستقیم و عینا نمی بینیم هیچوقت نمی شه نظر قطعی داد و همگی احتمالی هستن...در حال حاضر با توجه به عکس های با کیفیت و دقیق که شما برام فرستادید بنده به صورت تقریبی و احتمالی سن پرنده هاتونو گفتم...در مورد تعیین جنسیت هم با توجه به عکسی که دیدم خاکستری احتمال زیاد ماده و لوتنیو (احتمالا)نر بود ...حتی برای یقین سایر کاربران عکسو اینجا آپلود می کنم تا بیشتر قابل توجه باشه

در مورد فیلم کوتاه هم خیلی خوبه ...بسازین ، جایی آپلود کنین و لینک مستقیم برام بفرستین تا برای دانلود تو وبلاگ بذارم...


مرتضی

سلام حامد جان

میخوام 4شنبه برم دنبال قفس برای عروسهام،البته اگه بتونم قفس خوبی پیدا کنم چون اکثر قفسهای بزرگ درشون خیلی بزرگن و منم چون تو ایوون خونم نگهشون میدارم خودتون دیگه میدونید چه اتفاقی میافته دیگه!

در ضمن گفتید میتونم تو این شرایط یعنی گذشت یک هفته از اولین جفت گیریشون قفسشون رو عوض کنم؟!(جاشون رو تغییر نمیدم همون جای قبلی) و لونشون هم مجبورم به خاطر آماده کردن 1روز بردارم! در این مورد هم اگه توضیحی بدید ممنون میشم!

و اینکه 5شنبه جوجه ها رو به امیدخدا جدا میکنم امیدوارم بتونم از پسشون بربیام،از اون جدول زمانی که تو وب گذاشتید استفاده میکنم !(که فکر میکنم از سایت cockatiels.org گرفتید) خودتون از همون جدول استفاده میکنید؟! جوجه 2بار در روز غذا بخوره(از 35روزگی) گرسنش نمیشه؟! چه زمانی ارزن رو پیش جوجه بذارم تا عادت کنه؟! از 35 روزگی یا 45 روزگی؟! از ارزن ریز استفاده کنم؟!

یه سوالی هم برام پیش اومده! جوجه عروس لوتیون نسبت به خاکستری پرهاش دیرتر در میاد؟! واسه جوجه عروسهای من اینطوریه با اینکه 2روز اختلاف سنی دارن ولی پرهاشون خیلی باهم فرق میکنه ،خاکستری پرهاش کامل شده و لوتیون نه!!!

بازم سوالهام زیاد شد! ولی طولانی نوشتم که جواب کوتاه بشه!

ممنونم حامد جان

سلام

در مورد تعویض قفس با قفس جدید احتمال داره جفتگیری پرنده ها به تعویق بیفته چرا که وارد محیط جدید تری می شن...و تا زمانی که عادت نکنند اقدام به تخم گذاری نمی کنند(مگر دراثر جفت گیری های مکرر و روزهای نزدیک به تخم گذاری ماده)

در مورد جدا کردن جوجه های غیر سرنگی باید کمی احتیاط به خرج بدین و تا زمانی که احتمال ندادین خودشون قدرت خوردن پیدا نکردن بهتره پیش والدینشون بمونن تا نحوه ی خوردن یاد بگیرن و اگر توانایی خوردن را بلدن...بهتره با روش سرنگی حداکثر تا یک هفته بهشون با سرنگ غذا بدین که لیست غذایی حتما تو این هفته برای جوجه های سرنگی توی وبلاگ می ذارم...

بعد از گذشت یک هفته جوجه به شرایط عادت کرده و بالذات اقدام به امتحان کردن مواد غذایی مختلف کرده که می تونید کم کم با استفاده از ارزن ریز،یا گذاشتن میوه جاتی مثل سیب یا مواد نرمی مثل سفیده چه به صورت عادی و چه به صورت رنده شده آنها را با غذا خوردن آشنا کنین، هر چند که ممکنه اوایلش قدرت نوشیدن آب نداشته باشن که با سر زدن به پستی که تو وبلاگ در این مورد گذاشتم امیدوارم مشکلتون حل بشه...

در مورد جدول غذایی تا آنجایی که به یاد دارم دو جدول گذاشتم که یکی متعلق به  سایت کاکاتیل و دیگر مربوط به خودم هست(البته الان یک سال ونیمی هست که جوجه سرنگی پرورش نمیدم چون نه وقتشو دارم و نه حوصله  و مسئولیت رسیدگی به جوجه های سرنگی)

در مورد پرها موردی که فرمودین قطعی نیست...و معمولا جوجه های دوم به بعد نسبت به جوجه ی اولی از رشد کمتری برخوردارند که با گذشت زمان بر طرف میشه..در مورد نژاد لوتینو هم بگم که سفید بودن پرها و صورتی بودن بدن به علت کمبود میزان پر جوجه ، پوست بدن پیداست به همین خاطر تصور می کنید که لوتینو ها پرهاشون دیر درمیاد و در مقابل در نژاد خاکستری با توجه به تیره بودن رنگ بدن ، از میان پرها کمتر دیده می شه و  تصور می کنید که پرهای این نژاد زود در میان!!!البته این هم عنوان کنم که میزان تغذیه در وضعیت پرها تاثیر داره و منظورم از میزان کیفیت تغذیه ست نه کمیت آن...

سلام حامد جان

بازم من!!!

پس صبر کنم تا جوجه ها دون خور بشن بعد جدا کنم؟!
امروز لوتینو از لونه اومد بیرون ! راه رفتن بلد نیست چطوری از لونه بیرون اومده دیگه الله اعلم! الان 30روزشه تا چند روز طول میکشه تا از والدینش آموزشهای لازم رو ببینه؟!
راستی میشه تو این سن(30روزگی) از روی رفتار پی به جنسیت عروس برد؟! نه به طور قطعی بلکه حدودی! چون احساس میکنم شجاعت لوتینو از خاکستری بیشتره هم اینکه زودتر بیرون اومد و هم اینکه ترسش احساس میکنم کمتره نسبت به خاکستری!
غذاشونو میخوام عوض کنم با ترس ولرز میرم جلو چون لوتینو تو قفسه! عروس ماده ام نمیذاره دست تو قفس کنم!
مهمترین سوالم اینه که با توجه به اینکه عروسهام هرروز دارن جفت گیری میکنن،میتونم به غیر از ارزن از دونه های دیگه هم استفاده کنم؟! (مثل کتان،شاهدونه،تخم گشنیز)

سلام..اشکالی نداره...بالاخره سوال شما می تونه سوال هزار کاربر دیگه هم باشه...پس باید جواب داد.....!!!

معمولا توی بیشتر جوجه ها ،کم کم از یک ماهگی شروع به بیرون اومدن از لونه می کنن که در این موقع اگر وقت کافی دارید می تونید از همین الان هم دستی و رام و مقلدش کنید...در غیر اینصورت اگر از لونه بیرون افتاد بهتره به لونه بر گردونید

در مورد یادگرفتن امور غریزیش مثل دونه خوردن توی جوجه ها متغیره به عنوان مثال یک جوجه از یک ماه و نیم با حس کنجکاویش نحوه ی خوردن دون و آب توی قفس یاد می گیره ولی بعضی جوجه ها توی دو ماهگی و برخی حداکثر تا سه ماهگی(نمونه اش خودم زیاد دارم) در مورد تخمه خوردن معمولا از سه ماه تا 5 ماهگی نحوه ی شکستن و خوردنش هم کاملا یاد می گیرن...

ضمنا رفتاری که شما فرمودین مثل شجاعت دلیل اصلی جنسیت نمی شه(الان خودم ماده 40 روزه دارم که از یک ماهگی خودش شروع کرد به بیرون اومدن و الانم خودش داره ارزن می خوره! خود اکتفاست!)همه چیز بستگی به میزان غذا و میزان رسیدگی والدین به جوجه ها داره...

در مورد تعیین جنسیت توی این سن خیلی خطا داره بهتره صبر کنید از دو ماه به بعد تا احتمالش بیشتر باشه..

در مورد استفاده از دون هم بله...بهتره از دون مخلوط قبلی استفاده کنید...!!!


ابوالفضل

سلام حامد گل
داداش به نظرت عروس من  تخم داره ؟ امروز  11 از اولین جفتگیری هست همون طور که قبلا هم گفتم 2 بار دیگه   جفتگیریشون رو دیدم. ممنون میشم نظر بدی  ایا تخم دارند یا خیر.
در مور اینکه شب ها  به کل تو لونه نمیرن چکار کنم الامپ هم روشن بزارم فکر نمیکنم  برن تو لونه چون مشکل اینکه  لونه توش تاریک میشه ایا  لامپ روشن کنم تو لونه یا خیر ؟ چی کاری پیشنهاد میدی ؟

سلام ابوالفضل جان

قضاوت کمی زوده....

با این حال با عکسی که شما برام فرستادین ، برآمدگی هایی در زیر دو پا دیده می شه،...هر چقدر این برآمدگی بیشتر بشه...نشانه ای از وجود تخم در بدن پرنده ست...

نیازی به روشن کردن لامپ درون لونه نیست...استفاده از یک لامپ کم نور توی محلی که قفس قرار داده کافیه...ضمنا زمانی که ماده آماده باشه خودش توی لونه میر ه...

بنده خودم همیشه یک لامپ کم مصرف با نور خیلی ضعیف شبانه جایی که عروسامو می ذارم روشن می کنم به طوری که پرنده قادر باشه محیط داخل قفسشو ببینه....شما هم اگر براتون مقدور  بود از این روش استفاده کنید...


مرتضی

سلام مجدد

جوابتون باعث میشه برام سوال ایجاد شه!

گفتید:
معمولا توی بیشتر جوجه ها ،کم کم از یک ماهگی شروع به بیرون اومدن از لونه می کنن که در این موقع اگر وقت کافی دارید می تونید از همین الان هم دستی و رام و مقلدش کنید

چطوری باید اینکارو کرد؟!

از قفس بیارمش بیرون؟! بعد دوباره بذارمش تو قفس؟! اوردمش بیرون باید چیکار کنم،این طفلکی که راه رفتن بلد نیست! چیکار میشه کرد؟!

مرسی

سلام

برای این کار می تونید هر ازگاهی زمانی که پرنده از لونه بیرونه از قفس بیرون آورده و باهاش به هر نحوی کار کنید تا هم به بوی شما و وجود شما عادت کنه و مجددا برای تغذیه شدن به قفس برگردونیدش...در حال حاضر همینکه پرنده یاد بگیره روی انگشت اشاره ی شما بایسته خودش یک تمرینیه...

بعد با بزرگتر شدن پرنده اونو به خودتون نزدیک تر کنید...می تونید خودتون بهش غذا بدین...به نوازش عادتش بدین و...تا زمانی که به سن لازم رسید هیچ مشکلی نداشته باشین...این نکته هم عرض کنم جنسیت مهم نیست...و مهم کم سن بودن پرنده ست...


رضا

سلام
من مرغ عشقام و طوطی عروسام تو یه اتاقن با فاصله 1متری
یکی از مرغ عشقام نیوکاسل داشت و جداش کردم اما چند روز تو همون اتاق بود تا ردش کنم
امروز متوجه شدم یکی از عروس هام چندبار به فاصله چندثانیه ای گردشو تکون میداد. انگار که داره غذا بالا میاره
نمیدونم چیکار کنم آقا حامد؟ یعنی نیوکاسل گرفت؟
اصلا نشونه نیوکاسل تو طوطی عروس چطوریه؟!
اگه گرفت چیکار کنم؟

سلام

بالا آوردن غذا نمی تونه دلیل اصلی مبتلا شدن به بیماری نیوکاسل باشه...

احتمال داره به خاطر پرخوری عروس شما باشه

با این حال برای اطلاع از بیماری نیوکاسل به این پست مراجعه کنید...


شب تاب

آقا حامد دختر من مدام عروس هلندی را بوس میکند هم نوکش وهم بالهاشو میخواستم بپرسم خدای نکرده براش مشکلی یا بیماری بوجود نمیاره

سلام

اصولا در زمان های کوتاه مشکلی پیش نمیاد ولی چون مدام تکرار می کنه و اگر سنش کم هست بهتره حتما به دخترتون  شیر بدین...


اس ام اس

سلام حامد جان

صبح تخم ها رو برداشتم ظهر که اومدم دیدم یکی دیگه گذاشته البته می شینه روش..اون چهار تا رو که شکستم سه تاشون توش مایع سیاه رنگی بود که خشک شده بود...یکیش زرده سفیده جدا بودم..این یعنی هیچکدوم نطفه نداشته...

سلام

حتما این پست مطالعه کنید تا به جوابتون برسید...همانطور که خدمتتون گفتم لطفا جدا کنیدشون تا ضعیف نشن...و ماه بعد مجددا جفتشون کنید تا ان شاءالله نتیجه بگیرید...


مرتضی

سلام حامدجان

عروس ماده ام زیر شکمش ورم کرده! یکی دوبار که جفت گیری کردن رو دیدم ولی الان 2،3روزه که ماده دمش رو میاره بالا برای جفت گیری ولی نره توجه نمیکنه!

فکر میکنید علت از چیه؟! نمیخوام زحمات عروس ماده ام به باد بره(بدون نطفه باشن تخمها!) !

مرسی

سلام

نگران نباشید

همینکه براشون از جوانه گندم و سبزی گشنیز استفاده کنید کافیه تا هر جفت برای تولید مثل آماده باشن...بقیه اش دیگه دست من و شما نیست...!!!




نظرات 8 + ارسال نظر
رضا شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 20:44

سلام دوباره. حامد جان شرمنده اگه زیاد سوال میکنم
در مورد آرایش قفس که گفتی دارم یه قفس تهیه میکنم این قفس موقت بود
یه چیز دیگه: آقا حامد من گیج شدم کلا!!!!!!
از فامیلم که گرفتم گفت احتمالا سنشون تا 3 ماهه و پاییز میتونی ازشون جوجه بگیری!!!!!
اولین بارم که به شما عکسارو نشون دادم شما گفتید تا 3 ماه دیگه جنسیتشون معلوم میشه(پس یعنی هنوز جوجن)
راستی منم اینارو به قیمته جوجه خریدم!
اما الان هم فامیلم میگه واسشون الان لونه بزار تخم میزارن هم شما میگید سنشون 2 تا 3 سال!!!!!!!!
راستی امروز متوجه شدم که خاکستری خیلی مسته و هی سرشو میبره جلو لوتینو یکم همدیگرو ناز میکنن و بعد میزنن همو!
یه بار هم دیدم خاکستری به حالت مستی رفت طرف لوتینو و یه پاشو گذاشت روش و لوتینو فرار کرد
با این نشانه ها ظاهرا باید خاکستری نر باشه!!
راستی اگه موافقید یه فیلم کوتاه از اخلاقشون بگیرم واستون بفرستم؟
ممنون آقا حامد

مرتضی شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 23:16

سلام حامد جان

میخوام 4شنبه برم دنبال قفس برای عروسهام،البته اگه بتونم قفس خوبی پیدا کنم چون اکثر قفسهای بزرگ درشون خیلی بزرگن و منم چون تو ایوون خونم نگهشون میدارم خودتون دیگه میدونید چه اتفاقی میافته دیگه!

در ضمن گفتید میتونم تو این شرایط یعنی گذشت یک هفته از اولین جفت گیریشون قفسشون رو عوض کنم؟!(جاشون رو تغییر نمیدم همون جای قبلی) و لونشون هم مجبورم به خاطر آماده کردن 1روز بردارم! در این مورد هم اگه توضیحی بدید ممنون میشم!

و اینکه 5شنبه جوجه ها رو به امیدخدا جدا میکنم امیدوارم بتونم از پسشون بربیام،از اون جدول زمانی که تو وب گذاشتید استفاده میکنم !(که فکر میکنم از سایت cockatiels.org گرفتید) خودتون از همون جدول استفاده میکنید؟! جوجه 2بار در روز غذا بخوره(از 35روزگی) گرسنش نمیشه؟! چه زمانی ارزن رو پیش جوجه بذارم تا عادت کنه؟! از 35 روزگی یا 45 روزگی؟! از ارزن ریز استفاده کنم؟!

یه سوالی هم برام پیش اومده! جوجه عروس لوتیون نسبت به خاکستری پرهاش دیرتر در میاد؟! واسه جوجه عروسهای من اینطوریه با اینکه 2روز اختلاف سنی دارن ولی پرهاشون خیلی باهم فرق میکنه ،خاکستری پرهاش کامل شده و لوتیون نه!!!

بازم سوالهام زیاد شد! ولی طولانی نوشتم که جواب کوتاه بشه!

ممنونم حامد جان

مرتضی یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 20:37

سلام حامد جان

بازم من!!!

پس صبر کنم تا جوجه ها دون خور بشن بعد جدا کنم؟!
امروز لوتینو از لونه اومد بیرون ! راه رفتن بلد نیست چطوری از لونه بیرون اومده دیگه الله اعلم! الان 30روزشه تا چند روز طول میکشه تا از والدینش آموزشهای لازم رو ببینه؟!
راستی میشه تو این سن(30روزگی) از روی رفتار پی به جنسیت عروس برد؟! نه به طور قطعی بلکه حدودی! چون احساس میکنم شجاعت لوتینو از خاکستری بیشتره هم اینکه زودتر بیرون اومد و هم اینکه ترسش احساس میکنم کمتره نسبت به خاکستری!
غذاشونو میخوام عوض کنم با ترس ولرز میرم جلو چون لوتینو تو قفسه! عروس ماده ام نمیذاره دست تو قفس کنم!
مهمترین سوالم اینه که با توجه به اینکه عروسهام هرروز دارن جفت گیری میکنن،میتونم به غیر از ارزن از دونه های دیگه هم استفاده کنم؟! (مثل کتان،شاهدونه،تخم گشنیز)

یا علی

ابوالفضل یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 22:44

سلام حامد گل
داداش به نظرت عروس من تخم داره ؟ امروز 11 از اولین جفتگیری هست همون طور که قبلا هم گفتم 2 بار دیگه جفتگیریشون رو دیدم. ممنون میشم نظر بدی ایا تخم دارند یا خیر.
در مور اینکه شب ها به کل تو لونه نمیرن چکار کنم الامپ هم روشن بزارم فکر نمیکنم برن تو لونه چون مشکل اینکه لونه توش تاریک میشه ایا لامپ روشن کنم تو لونه یا خیر ؟ چی کاری پیشنهاد میدی ؟

http://up.vatandownload.com/images/zuoa5qqmuv63ecpq4yl.jpg

http://up.vatandownload.com/images/lqhyzf9jgfcevp97fw38.jpg

http://up.vatandownload.com/images/xqh711iomkfebf6n4qnr.jpg

http://up.vatandownload.com/images/tf5si16xjymld9jpquzw.jpg

مرتضی یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 23:24

سلام مجدد

جوابتون باعث میشه برام سوال ایجاد شه!

گفتید:
معمولا توی بیشتر جوجه ها ،کم کم از یک ماهگی شروع به بیرون اومدن از لونه می کنن که در این موقع اگر وقت کافی دارید می تونید از همین الان هم دستی و رام و مقلدش کنید

چطوری باید اینکارو کرد؟!

از قفس بیارمش بیرون؟! بعد دوباره بذارمش تو قفس؟! اوردمش بیرون باید چیکار کنم،این طفلکی که راه رفتن بلد نیست! چیکار میشه کرد؟!

مرسی

مرتضی پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 ساعت 11:19

سلام حامد جان
امروز اولین تخم هرز رو گذاشت

به این خاطر میگم تخم هرز که روش ننشست و تخم سرد شد!

به نظتون جوجه ها رو جدا کنم؟! (یکی 35 روزه و دیگری 33روز)

کیمیا چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 11:22

salam.jojehaye aros holandie man taghriban 1 maho nime ke be donya omadan.chon madareshon parashon ro mikand,yek hafte pish majbor shodim jodashon konim va ba sorang beheshon serelak dadim..diroz be dalile chasbi shodane parhashon bordimeshon hamam.ama yeki az onha ke az noe lotino hast az pa falaj shod :-(.az dishab ta alan zendast ama roye pahash vay nemiste va pahash aslan harekat nadare...khastam bedonam mishe kari barash kard ya mimire ?
lotfan javabeton ro age mishe baram email konid

تینا چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 23:21

سلام.
میخواستم بدونم که پرریزی از چه سنی تا چه سنی هست؟آخه عروسه من یه سالشه و دوباره از یکی دو هفته پیش پراشو ریخت و الان داره پرای جدید در میاره
سواله دیگه اینکه ایا هر سال از اواخر تابستون تا اواسط پاییز پرریزی میکنن؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد