مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

بررسی بیماری نیوکاسل در عروس هلندی


بیماری نیوکاسل در واقع یک بیماری واگیردار و حاد است که تمامی پرندگان از جمله عروس هلندی را مبتلا می سازد.

و این بیماری نشانه های مختلفی در پرندگان گوناگونی به وجود خواهد آورد.

عامل این بیماری ویروسی به نام پارامیکسوویروس است که دارای چند تیپ است و مهمترین تیپ آن  که سبب مبتلا گشتن عروسهلندی می شود  پارامیکسوویروس تیپ سوم نام دارد.


نشانه های بیماری:

در جوجه های عروس هلندی این علائم بیشتر بوده که از جمله ی آنها می توان

:

لرزش، فلجی پا، تنگی نفس، مرگ ومیر بالا

و همچنین در عروس های بالغ بیمار می توان به

بالا بودن کراتین کیناز ،لاکتات دیدروژناز و آسپارتات آمینوترنسفر اشاره نمود

حتی در برخی پرندگان نشانه های عصبی دیگر هچون فلجی پرها و پیچش گردن که غیر قابل درمان است نیز مشاهده شده است.


با کالبد شکافی هایی که توسط متخصصین صورت گرفته شده است:

 بزرگی قلب و تجمع مایع در پرده ی قلب مشاهده شده است.


این ویروس گاهی به گونه ای بوده که گاه عروس هلندی بالغ را مبتلا ساخته و هیچ علائمی از نظر بالینی به وجود نیاورده است.


درمان :

هیچ راه درمانی برای این بیماری وجود ندارد ولی می توان با یک سری از داروهای پرنده زمان مرگ او را به تعویق انداخت ولی سبب بهبودی عروس نخواهد شد.

نظرات 5 + ارسال نظر
سامان چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 20:32 http://gmail.com

امروزعروس سه ماهه من مرد از صبح شروع به بالا آوردن کرد دو روز هم بود بی اشتها شده بود دکتر بردم گفت نیوکاسله من سه تاعروس دیگه هم دارم که نگرانشونم ظرف آب و دانه رو خوب شستم و کف قفس رو وحتی چوب نشیمنگاه رو ولی خود قفس خیلی بزر گه الان نگران بقیه هستم ظاهرا حال همشون خوبه آیا نیاز به واکسن هست

مهدی دوشنبه 12 تیر 1402 ساعت 21:25

منم پرندهام همینجوری شدند.. نیوکاسل و گرفتند. قفس سینه زد بیرون و اشتها خیلی کم..بقیشون نگرفتند اما یکی گفت اسبند دود کن 3روز یکم دود میکنم..قفسشونم و با سرکه خونگی نه این سرکه ها که مغازه‌ها دارند..میگند خونگی..نه باید با تفاله باشه..
با اینا بشورید قفس و پرندهات را اسپری کنید.دیدیدارزن نمیخورند یکم تخم مرغ و سیب زمینی کبتبی له کنید و با سرنگ سرلاکی بدید

مامان جوجوکا پنج‌شنبه 26 مرداد 1402 ساعت 12:39

متاسفانه منم جوجم باهمین مرض مرد امروز گردنش کج شد چشماش کامل کورشد وغذانمیخورد سه روز باسرنگ بهش دارودادم انرو وچنتاداروی چرک خشک کن وتقویتی وآسپیرین و..دادم بهش قطره چشم ریختم توچشماش ولی تلف شد کلی گریه کردم واسش چون بابدترین زجرممکن مرد خیلی زجرکشید جگرم کبابه البته ازبچگیش مادرش غذاندادشون خودم بزرگشون کردم ازاولم ضعیف بود وازهمه کوچیکتر اول یه غده زد زیرگلوش باتیغ زدم خشک شد افتاد فک کردم خوب شده اشتهاشم خوب بود ولی دیدم چشماش اب میده خارش داره کم کم کورشدوفلج شد ومرد بنظرم بهترین راه اینه که پرنده های خیلی کوچیک اصلن برای پرورش نخرید حداقل بالای ۲۰ روزبخرید تغذیه والدین خیلی مهمه واینکه بهش ازروز اول دوره آلفاسریل وپروبیوتیک بدین حتمن حتمن حتمن

طاها جمعه 31 شهریور 1402 ساعت 01:07 http://Fjcgfhfk

سلام من یه عروس هلندی دارم که اولین باره که شب سرشو پیچ میده سمت عقب تا حالا ندیده بودم این کا را رو کنه میشه بگید چه مشکلی داره؟

عروس هلندى شنبه 23 دی 1402 ساعت 20:06

عروس هلندیم نیوکاسل نگرفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد