مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

امیر

سلام
استاد من ىه ماده دارم تخم مىذاره ولى پوست تخم شله, ممکنه درمان بشه, چجورى؟
ممنون

سلام امیر جان

علت اصلی کمبود مواد معدنی بدن هست،

لطفا کف دریا برای همیشه در قفس قرار بدین. دوم اینکه با استفاده از مینرال که از پرنده فروشی ها می تونید تهیه ش کنید و درون آب آشامیدنی پرنده بریزید. و در صورتی که به هیچ یک از موارد فوق دسترسی نداشتین می تونید مولتی ویتامین مینرال که به صورت کپسول هست، از داروخانه ها خریداری کرده، بازش کرده و پودر داخلشو به چهار قسمت تقسیم کنید. و از یک چهارم از پودر را داخل صد میلی لیتر کاسه ی آبش حل کنید.


نسیم

سلام خسته نباشید
یه سوال داشتم دوستم یه عروس نر 6 ماهه خریده ولی پرنده دم نداره یعنی انگار فروشنده بریده نمی دونم چرا:-(((
به نظرتون دوباره در میاد؟اشکالی نداره؟
و اینکه این پرنده نمیدونم به خاطر ترسشه یا چیز دیگه خیلیییی بد گاز میگیره!!!تا حدی که خون میاره دستو.اصلا نمیزاره بش دست بزنیم.یعنی رام میشه؟؟؟؟

سلام،قطعا درمیاد، شاید یک الی یک ماه و نیم بعد!

و مورد دوم اینکه، پرنده ای که از زمان جوجگی تربیت نشه ، این عادت بد برای همیشه یاد میگیره ،و میشه کَمِش کرد ولی متوقف نمیشه...

اگر قصد رام شدنش به این معنا رو دارید که هیچوقت گاز نگیره و مثل یک عروس رام،با صاحبش مانوس بشه، در مورد پرنده ی دوست شما ، صدق نمی کنه...

از طرف بنده به ایشون پیغام برسونید بهتره یک جوجه عروس سه الی چهار ماهه خریداری کنن!


آرا

سلام اقای نجفی البته نمیدونم امکان راهنمایی هست یا نه اما من یک شاه طوطی دارم فکرکنم الان حدودا یکسالشه .۴ماهه با ما هستش البته حرف نمیزنه .رو دست میاد ولی خیلی رام بودنش قابل اعتماد نیست.الان ۵-۶روزه صبحها ساعت ۷ شروع به سروصدا میکنه وهمه رو بیدار میکنه قبلا اینجوری نبود میشه واسه کنترل سروصداش کاری کرد یا نه؟داره خستمون میکنه

سلام،پرنده متعلق به طبیعته و نمیشه از ارتباط ذاتش با طبیعت جلوگیری کرد ولی ...

اخیرا کاورهایی با عنوان کاور قفس پرندگان ،تمیز، در رنگ های مختلف و کشی در فروشگاه های پرندگان، فروخته می شه، که با تهیه ش و استفاده ی کاور به مدت ده ساعت در طول شب، کمک شایانی به تربیت پرنده تون می کنه!

البته امیدوارم که در قفس شاه طوطی تون اسباب بازی گذاشته باشید! تا مشغول باشه!


محمد

ا سلام و خسته نباشید خدمت دوست خوب ما و دوستدار پرندگان.

من یک جفت عروس هلندی دارم دو بار تا حالا تخم گذاشتن و هر دوبار جوجه ها بعد از یکی دو روز مردن از آخرین جوجه یه عکس گذاشتم که بنظر می رسد گلوش پر از هواشده لطفا راهنمایی بفرمائید/با تشکر
http://upload7.ir/images/81401132541471056892.jpg


سلام محمّد جان

بخش گوارش پرنده عفونت کرده به دو دلیل:

یک . آلوده بودن غذایی که مورد استفاده قرار گرفته یا غیراستاندارد بودن غذا...که بهتر بود توضیح بیشتری در این مورد می دادین.

دوم. آلوده بودن جفت های شما یا به عبارتی ، ناقل به باکتری خاصی « که این علت بیشتر در مورد پرنده های وارداتی صدق می کنه»

اگر  به مورد دوم تکیه دارید، قرص های تتراسایکلین،اکسی تتراسایکلین، محلول داکسی سایکلین و فوزباک اثر بخش هستند، هر یک خریداری کردین، در مورد نحوه ی مصرفش با بنده در ارتباط باشید.


مهرادوند

سلام حامد عزیز
این سری هر چی جفت ما جوجه داد یا خود به خود افتاد مرد و یا از تخم بیرون نیومد... 3 تا جوجه ها الکی افتادن مردن.. تغذیه هم تخم کتان و ارزن دون درشت بوده فقط همین 2 فکر کنم غذاشون نرم و سهم الحضم نیست که جوجه ها تلف میشن... ممنون میشم غذاهایی نرم که میشه به جفت داد تا جوجه ها رو بزرگ کنند بهموون معرفی کنید تشکر

سلام آقا ابوالفضل

« قبلا در مورد این جفت باهاتون صحبت کردم ولی خریدینشون...بگذریم»

به هر حال کمتر اتفاق افتاده که غذایی که والدین به جوجه ها می دن راحت الهضم نباشه،چون خرد میشه و نرم میشه و به صورت خمیری دراومده و به جوجه ها داده میشه « به استثنای ارزن که مغزشون بدون پوسته و به همراه آب دهان به جوجه میدن»...و فقط در مورد جفت های تازه کار این، مشکل مرگ و میر جوجه ها درا ثر غذا دادن پیش میاد نه جفت های شما!

از جمله غذاهایی که شما می تونید برای جفتتون استفاده کنید:

گندم خیس شده و نرم،حبوبات آبپزشده « به شرط اینکه یه روز قبل در آب خیس خورده باشن» آبپز کنید و برای جفتتون بذارید البته به استثنای عدس، ذرت تازه که الان فصلش هست،تخم مرغ آبپز خواه به صورت رنده شده یا عادی،سویا آبپز،بیسکویت های حاوی جوانه ی گندم،


نسیم

دوباره سلام و خسته نباشین آقای نجفی
عروس هلندی دارچینی از چه ترکیبی حاصل میشه و اینکه اگه نر دارچینی باشه و ماده خاکستری ناخالص( فک کنم والدینش گلباقالین) بچه ها چه شکلی میشن حدودی؟
ممنون ازتون بخاطر جوابای صبورانتون

سلام

دارچینی مثل خاکستری و لوتینو ، یک نژاد مجزاست و ترکیبی نیست. و سخن شما در مورد ناخالص بودن ماده،باید دید که ماده ناقل چه نژادی هست مثلا ممکنه ماده ناقل لوتینو یا نژاد زرد، یا حتی وایت فیس باشه،بنابراین اگر منظور شما این باشه که مادر ،ماده خاکستری گل باقالی بوده باشه و الان اگر ماده ی شما ناقل این نژاد باشه، احتمالش زیاد هست جوجه های خاکستری و گل باقالی تهیه کنید.

البته نکته ی دیگه اینجاست که نژاد گل باقالی رو از چند راه می شه تهیه کرد :

یک. جفت زدن نژاد زرد + خاکستری

دوم. جفت زدن لوتینو ناقل زرد +خاکستری

سه. جفت زدن گل باقالی +خاکستری

چهارم . جفت زدن گل باقای + لوتینو

پنجم . جفت زدن خاکستری ناقل زرد +خاکستری

و....بسیاری احتمالات دیگه


بنابر این علل، نمیشه حدس درستی در مورد جوجه های شما زد!


وحید

سلام
می خوام بدونم عروس هلندی اگه 2 تا بشن صداشون زیاد می شه

سلام،

جفت نر داخل یک قفس معمولا سرو صدای بیشتری نسبت به جفت نر وماده عروس هلندی دارن!


امیر حسین

سلام
من شما رو تو وبلاگم لینک کردم اگه امکان داره من رو با آدرس http://azhdar2013.mihanblog.com لینک کنید...
ممنون حامد جون
سلام، حتما
تمامی وبلاگ ها و وبسایت ها با مضمون حیوانات حتما لینکشون درج می شه.

محمد
سلام آقا حامد گل چند تا سوال داشتم ممنون میشم کمکم کنید
1-عروسم یک ساله هست چه میوه و سبزیجاتی براش بهتره استفاده کنم
2- اصلا تخم مرغ دوست نداره چه روشی بکار بگیرم که بخوره
3- زرده تخم مرغ براش بهتره یا سفیده
4- سه ماهش بوده خریدم تا امروز نشستمش ایرادی داره یا نه
5- کف دریا تو قفس همیشه می گذارم هیچ وقت بر نمیدارم و عروسم گاهی استفاده میکنه به نظر شما ایرادی نداره همیشه در قفسش می گذارم
6- این اسپری که شما میگی حشراتو از بدنش دور میکنه میشه خرید و همیشه استفاده کرد یا فقط در صورت مشاهده حشرات میشه استفاده کرد
7-آینه بسیار دوست داره آنقدر که اگه آینشو بردارم گاز میگیره این عادتش خوبه یا نه
8-چگونه بفهمی حشره در بدنش هست یا نه اگه میشه علامتاشو بگین
شرمنده سوالاتم بسیار ه ممنون میشم کمکم کنید
سلام دوست محترم
یک. کاهو،جعفری،کلم،هویج و میوه های غیرترش و کمتر آبکی مثل سیب ، خیار و موز و...
دوم. مخلوط غذاهای مورد علاقه ش بذارید اگرنخورد، کمی گرسنه ش بذارید و اگرپافشاری کرد...نگران نشید، از غذاهای جایگزینی که در جدول غذایی گذاشتم استفاده کنید.
سوم.هر دوشون براش مفیده ولی چون استفاده ی زیادی از زرده به کبد حیوان آسیب می رسونه ، بهتره کمتر استفاده بشه.
چهارم. توصیه ام اینکه بهتره پرنده تا قبل از یک سالگی کمتر شسته بشه تا ترشحات پوستی که حافظ سلامت و استحکام پرهاست شسته نشه .
پنجم. بهتره کف دریا همیشه داخل قفسش باشه و ضرری هم نداره
ششم.این دسته اسپری ها سمی نیستند « سری که درد نمی کنه دستمال چرا ببندیم» فقط زمانی که موردی مشاهده کردین، اقدام به اسپری کردن پرنده و محیط کنید.
هفتم. احتمالا در آینده برای جفت زدنش با مشکل مواجه بشید... هرچند که الان خوبه ولی در کل آینه برای پرندگانی استفاده میشه که عرفا به صورت مجزا در قفس نگهداری میشن تا افسرده نشن مثل کاکادو و کاسکو و شاه طوطی و...
هشتم. یک مداد ، خودکار ، چوب تمیز، قلم به دست گرفته و در جهت مخالف پرها بکشید تا بتونید ، میان پرها و پوست پرنده تونو ببنید، درصورتی که قرمزی ، خون مردگی مشاهده کردین، می تونه یکی از دلالیش حشرات باشن.

علی
سلام آقای نجفی من یه عروس ماده داشتم بعد از مدتی یه نر براش خریدم یک ماه بعد مادم 4 تا تخم گذاشته هر دوتاشون رو تخما میخوابن ولی نره خیلی بیشتر این کارو میکنه از وقتی اینا با هم تو قفس بودن من ندیدم جفت گیری کنن الان 18 روز از روی اولین تخمشون میگذره به نظرتون از روی مستی تخم کرده باید چیکار کنم
ممنون میشم کمکم کنید
سلام علی آقا...
اگر شما اثری از جفتگیری ندیدید...بهتر بود از همو ابتدا که تعداد تخم ها تکمیل شده بود، تخم ها به انضمام لونه برداشته و تا زمانی که اثری از جفتگیری ندیدین...لونه رو نذارید...
الانم دیر نشده ، تا بیشتر از این ضعیف نشدن، دست به کار بشین!

رضاپور
سلام ایا پمادی که فرمودید انسانیست؟چطوری وچه مقدارو مدت باید استفاده بشه/طریقه استعمال داخل یا بیرون مقعدهستش؟
باتشکر
سلام، شما می تونید از داروخانه ی دامپزشکی تهیه کنید، تا پنج روز ، و به صورت موضعی روی پوست مالیده بشه و قبلاً هم خدمتتون گفتم، برای عروس هلندی در صورت خوردنش سمّی هست، اگر می تونید با روشی مانع خورده شدن پماد بشید، استفاده کنید!

مهرادوند
سلام حامد عزیز
داداش اون جفت یه جفت دیگه بود که گفتید درمان کنم... یه توضیح میدید در مورد بخور گرم و سرد و کدوم مناسب تخم عروس هلندی هست ؟
یه مشکل هم داشتم جوجه من بعد از 4 روز که از مسافرت اومدم ( کمتر از 14 روز سن داره یه خورده چشمش باز شده ) اومدم دیدم کف لونه پاهاشو 360 درجه باز کرده و داره انگار جون میده... اوردمش از لونه بیرون و به پای راستش که نمیتونم خم کنه و دائم کاملا باز هست پماد دیکلوفناک زدم پای دیگه هیچ مشکلی نداره اما اوون یکی رو نمیتونه جمع کنه همش به کنار کاملا باز هست... یه سری دیگه هم جوجه این شکلی شده بود و تلف شد خوراک همه چی خوب و پر ارایی میکنه و خمیازه میکشه خودشو میکشه خیلی سر حال هست چطوری پاشو خوب کنم بی زبون اگر تلف نشه زندگی به این شکل براش سخت میشه تا الان بیش از 10 جوجه داده و هیچکدوم مشکل نداشته اما سری قبل مشکل داشت که بی اهمیت بودم و تلف شد و این سری که از لونه با اینکه تنها جوجه بود خارجش کردم.
سلام آقای مهرادوند...
بخور سرد و گرم فرقی نمی کنه و مهم وجود رطوبت در هواست خواه با دستگاه بخور ،خواه با دستمال خیس روی قفس ، یا کاسه ی آب داخل قفس و...
و در مورد سوال دوم شما: ضعیف بودن جوجه و از طرفی هم کمبود خاک اره داخل لونه تاثیر گذار هست، بهتره برای جلوگیری از دررفتگی ،پاهای جوجه رو به هم نزدیک کنید و با دستمال یا پارچه ای نرم ببندید،و به یه گوشه تکیه ش بدین و غذاشم درست بهش بدین، نگران نباشید ، برطرف میشه!

محمد
سلام آقا حامد
عروسم یک سالشه میشه توضیح بدهی که چه جوری حمامش کنم 1- مواد شوینده استفاده کنم یا نه 2-آب رو سرش بریزم یا نه 3- کلا چگونه بشورمش 4- چه جوری خشکش کنم
ممنون میشم کمکم کنید
سلام
طریقه ی استحمام به دور روش انجام می گیره:
یک. با استفاده از آبپاش و پاشیدن آب ملایم روی تمام قسمت های بدن پرنده به استثنای سرش تا حدی که پرنده کاملا خیس  شده و آب از بدنش بچکه
دوم. یک کاسه ی آب حاوی آب ولرم که بهتره کاسه به صورت مسطح باشه و عمق آب نهایتا دو سانتی متر باشه

برای خشک کردنش، یا دقایقی جلوی آفتاب بذارید تا خشک بشه ، یا اینکه با استفاده از سشوار، همه جای بدنش خشک کنید به استثنای سر !

رامین
سلام.ببخشید من عکس عروسم رو براتون فرستادم و گفتین نر و تقریبا سه ماهشه.من سه روز که خریدمش این جوجه عروس از دست راحت غذا میخوره اما دستی نیست فکر کنم نیمه رام هستش ازتون میخوام واسه دستی کردنش راهنماییم کنین و یه برنامه ی غذایی بهم بدین. خیلی ممنون بابت زحماتتون.
سلام آقا رامین روش های رام کردن از بخش های زیر مطالعه کنید
یک
دو
سه
و در مورد جدول غذایی هم این جدول مطالعه بفرمایید.
توصیه می کنم ، حتما بخش تربیت عروس هلندی رو در قسمت موضوعات مطالعه کنید.

سامان
سلام
من یه عروس هلندی نر جدیدا خریدم , به گفته فروشنده 8 ماهش هست و کاملا رام ودستی هست و خودش رو دست میاد و هیچ ترسی از آدم نداره .تو روز 3-4 بار آواز میخونه و بعضی موقع ها که میخواد بیاد بیرون از قفس جیغ میکشه,دمش هم راه راه نیست !
می خواستم بدونم 100% نر هست ؟نژادش چی هست؟تو 8 ماهگی میشه بهش خوندن و تقلید و حرف زدن یاد داد؟اگه میشه بهترین راه رو پیشنهاد کنید. بعد اینکه اول صوت یادش بدم یا حرف زدن؟
من خود عکس رو گذاشتم تا شما هم اگه میشه بگید که سنش همون 8 ماه هست یا کمتره یا بیشتر ؟
http://www.8pic.ir/images/40224973259030965191.jpg
http://www.8pic.ir/images/97690011021460617847.jpg

سلام دوست عزیزم
بله نر هست و تقریبا سنش هم درسته
و اما در مورد تقلید صدا ؛هر چند که واقعا کمی دیره ولی با وجود اینکه کاملا رام هستش...شاید بتونید چند کلمه ی کوتاه به پرنده یاد بدین و یادتون باشه ، به پرنده سوت یاد ندین و در عوض با  کلمه آشناش کنید
توصیه می کنم ،حتما بخش آموزش تقلید صدا رو کاملا مطالعه کنید و هر کدومش که با رفتار پرنده ی شما سازگار بود، به کار بگیرید.

موفق باشید

علی
با سلام و عرض ادب.
یک سوال فوری داشتم... ارسال کردم به آدرس ایمیلتون.ممنون میشم زودتر راهنمایی کنین.:-(
سلام علی آقا
به همه ی ایمیل ها جواب داده شده، بنده باز هم بررسی می کنم

وحید
سلام
من یه عروس ماده دارچینی حدود 9 ماهه دارم
سوال اولم اینه من صبح تا 5 بعد از ظهر نیستم وقتی می ام خونه خیلی صدا میکنه (جیغ میزنه)تا بیارم پیش خودم فکر کنم صبها خیلی خسته می شه فکر کردم یه جفت براش بگیرم که میگن صداشون زیاد میشه یعنی زیاد سروصدا میکنند آیا این درسته
من دوست ندارم زیاد صدا کنن الان این تنهاست خوبه صدا زیاد نداره تقریبا ساکته

ممنونم راهنمایم کنید
سلام
اگر جفت نر و ماده بشن، به هم عادت کنن، صداشون کمتر هم میشه...

محسن.اراک
سلام .باتشکرازشما چند جفت عروس مولد ازکجا تهیه کنم
سلام
بنده فعلا یک جفت مولد برای فروش گذاشتم...
ضمناً می تونید به سایت های خرید و فروش حیوانات هم مراجعه کنید.

نظرات 9 + ارسال نظر
وب مانی جمعه 21 تیر 1392 ساعت 13:29

سلامسلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

رضاپور شنبه 22 تیر 1392 ساعت 10:15

سلام من دوتا داروخونه شهرمون سوال کردم نداشتن ایا میشه از انسانی استفاده کردیا داروی که قبلا گفتید استفاده بکنم؟
باتشکر

محسن شنبه 22 تیر 1392 ساعت 11:47

آقا حامد سلام
من یه جفت عروس هلندی از یکی از دوستان گرفتم بعد از اینکه دو ماه تقریبا طبق جدول بهشون رسیدم جفتگیریشون شروع شد لونه رو گذاشتم سه تا تخم گذاشتن بعد از 15 روز جفتها تخمها رو رها کرن وقتی لونه رو باز کردم و تخم ها رو کدنیگ کردم دیدم که اولین تخمشون جنینش تا نصفه تشکیل شده اما دو تای دیگه فاسد نشدن اما لکه خون و یا سیاهی که دلیل وجود جوجه باشه ندیدم البته این رو هم اضافه کنم که صاحب قبلیش هم به همین دلیل که یکبار تخم های اینها جوجه نشد این جفت رو فروخت حالا به نظر شما یه بار دیگه بهشون فرصت بدم یا اینکه نر رو عوض کنم اگه نظرتون بر عوض کردن نر هست اگه نر جدید گرفتم باید دوباره از اول دور آشنایی و سایر مراحل جفت زدن رو انجام بدم؟
از اینکه سوالم طولانی شد شرمنده

پریا س سه‌شنبه 25 تیر 1392 ساعت 13:18

سلام، خسته نباشید.
1 -عروس های من خاک اره لونشون رو بیرون می ریختن تا این که به فرموده شما با چسب چوب چسبوندمش ولی حالا می بینم که اون رو هم می تراشن و بیرون می ریزن.باید چه کار کنم؟ ایا چیز دیگه ای هست که جایگزین خاک اره بشه؟

2- من تو شهرمون کف دریا پیدا نکردم و به جاش یه بلوک معدنی از دام پزشکی خریدم ( می خورنش) به نظر شما اشکالی نداره؟ یه سوال دیگه هم داشتم، اگه قطره آ د تو ابشون بریزم مشکلی پیش نمیاد؟
خیلی ممنون که برای پاسخ به سوالات وقت میذارین.

آناهیتا چهارشنبه 26 تیر 1392 ساعت 12:49

سلام خسته نباشید
من یه عروس هلندی نر داشتم که رفتم یه عروس ماده که گلباقالی بود خریدم
توی 1.5 ماهی که اینارو داشتم یه بند بهشون همه جوره میرسیدم. توی این ماه روزی 3 بار جفتگیری میکردن ولی اصلا ماده تخم نمیذاشت. طوری که نرم دیگه همش میرفت تو لک و عصبی شده بود
آخر بردم توی شهر پرنده توی خیابون انقلاب.
دید گفت هردوشون نرن
تعجب کردم
مگه میشه 2 تا همجنس جفت گیری کنن؟

نسیم پنج‌شنبه 27 تیر 1392 ساعت 15:49

سلام آقای نجفی
خواهش میکنم زووود جواب بدین الان دیدم یه جا زیر بال عروسم یه نقطش قرمزه دس زدم دیدم خوووونههه.:-(((
باید چیکار کنم؟

ساسان جمعه 28 تیر 1392 ساعت 15:13

سلام حامد جان، ممنون از پاسخ به سوالات. اگه یادت باشه تو سوال قبلیم گفته بودم عروس هلندی نرم ، ماده رو می زنه و هر چند که اوایل جفت گیری به مدت حدود دو هفته تقریبا روی یک الی دو بار جفت گیری می کردن اما بعد از دو هفته دیگه ندیدم جفت بخوردن و ماده روزی دو الی سه مرتبه مستی می کنه و می خواد با نر جفت گیری کنه اما تا طرف نر می ره نر می زنتش (ماده صدای ریز در میاره و ناله می کنه و سرش و پبایین می گیره) و نر امتناع می کنه از جفت گیری (تقریبا هر روز). بندرت دیدم سر هم و بخارونن و همون چند بار هم بعد ار کمی خاروندن نر شروع کرده به زدن ماده .لونه هم گذاشتم اما نر اصلا طرف لونه نمی ره فقط برخی اوقات ماده دم در لونه می شینه ولی تو لونه نمی ره. نا گفته نماند که این چند وقته پودر پسته،بادام و گردو و تخم مرغ و گندم و هفت تخم هم بهشون دادم. ممنون می شم به سوالهام پاسخ بدید:
1- آیا به نظر شما دو تا عروس ها جفت خوردن یا نه؟ به نظر شما ماده تخمگذاری می کند؟ به نظر شما نر ممکنه سنش پایین تر از ماده باشه و بخاط همین عدم تمایل به جفتگیری داشته باشه؟ (موقع خرید فروشنده گفت ماده و نر حدود یک سال و نیم تا دو سال دارند)
2- تو این چند وقته چند بار در قفس و باز گذاشتم ماده بیرون می یاد و چرخ می زنه بازی می کنه و گاهی اوقات پرواز می کنه اما نر بیرون نمی یاد و به نظر می رسه می ترسه بیرون بیاد.(فقط یک بار بیرون اومده) ممکنه سرد شدن نر و عدم جفت گیری بخاط بیرون اومدن از قفس باشه؟ آیا صلاح هست در قفس و باز بزارم بیرون بیان؟
3-آیا لازمه و یا صلاح هست پر ها شونو بچینم آخه چند باری موقع پرواز به در و دیوار خوردن؟ به نظر رو پرواز تسلط ندارند.
4- آیا صلاح هست بهشون تخم سیاهدانه بدم یا تو غذاشون بریزم؟
5- در کل سطح استرس نر از ماده بیشتره و موقع غذا و آب گذاشتن تو قفس پر می زنه و یا طرف قفس می رم سریع می ترسه و یا خس خس می کنه و جیغ می کشه و یا حالت حمله می گیره. اکثر اوقات هم طرفش می رم بدنش و بال هاش می لرزه؟ البته ماده هم برخی اوقات می ترسه ولی خیلی کمتر. به نظر شما می شه سطح استرسو پایین آورد و درمان کرد؟ (شاید عدم تمایل به جفت گیری هم همین باشه).
6- به نظر شما استحمام با آب پاش محتوی آب و چند قطره سرکه صحیح است؟
ممنون می شم راهنماییم کنی چطور می تونم تخم و جوجه بگیرم از عروس هام با این شرایطی که دارند.
ارادتمند

شیوا زاررع پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 ساعت 12:51

من یک جفت نر و ماده عروس هلندی را با4 ماه پیش با هم جفت کردم. به تازگی ماده 2تخم گذاشته بود و روی آنها می نشست که 2 روز پیش هر دو را خورد. هم نر و هم ماده با هم تخم را می خورند. دلیلش چیست و شما چه پیشنهادی دارید؟ ممنون

H...sti شنبه 30 دی 1402 ساعت 16:45

سلام
امممم من یه سئوال داشتم
دارچین برای عروس هلندی خب هست یا نه ؟

مثلا با انگشت بهش بدیم آروم میشه و کم گاز میگیره درسته؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد