مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

بیماری باکتریایی اشرشیا کولای

 

 ممکن است برای برخی از صاحبان طوطی سانان ،به خصوص عروس هلندی پیش آمده باشد، که پرنده ای جدیدا خریداری نموده اند، بدون هیچگونه دلیلی  پرنده اسهال شده و مدفوع وی دارای بوی فراوان و زننده ای می باشد؛پس باید دانست که پرنده ی آنان مبتلا به بیماری اشرشیاکولای که یک نوع بیماری باکتریایی می باشد ،شده است.


شیوه های انتقال این باکتری های ناقل این بیماری بسیار هستند که از معروف ترین آنها ، انتقال این بیماری از سوی انسان به پرنده می باشد، زیرا که این باکتری  به صورت طبیعی در بزاق انسان ممکن است وجود داشته باشد و بدون آنکه برای انسان مضر باشد ولی انسان ها با ارتباط با طوطی ها مخصوصاً بوسیدن طوطی خود که سبب شده این باکتری از طریق آب دهان و بوسه های مرطوب به پرنده منتقل شود.



نحوه ی درمان بیماری :


شما می توانید این بیماری را از طریق استفاده از داروی « وتیسولید» به مقدار نصف قاشق چایخوری در 150 میلی لیتر آب حل کنید و به مدت ده الی چهار روز  عروس هلندی خود را درمان کنید.




نظرات 3 + ارسال نظر
محمد نوری یکشنبه 30 تیر 1392 ساعت 19:41

می خوام یه غلط علمی از این مطلب بگیرم !!!

امروز من از معلممون پرسیدم که آیا باکتری اشرشیاکلی در بزاق وجود دارد ، ایشان پاسخ دادند خیر در روده وجود دارند ...

آخه مام رشته تجربی می خونیم دیگه ...

محمد پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 11:20

سلام خسته نباشید
می خواستم ببینم چقدر طول می کشه دم افتاده عروس هلندی در بیاد و چه تغذیه ای برای سرعت دادن به این امر می تواند مفید باشد .لازم به ذکر است پرهای دم عروسم رو خودم به صورت اتفاقی طی یه تعقیب و گریز کندم والبته بسیار نادم و پشیمانم . ممنون

شیوا مامان چیکو شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 06:17

بلهههه درسته
به طور طبیعی در روده جانوران خونگرم زندگی میکنه ودر تولید ویتامین کا نقش داره.از طریق مسیر مدفوعی-دهانی میتونه منتقل بشه و بیماری ایجاد کنه.با این حساب بعد از استفاده از توالت قبل اینکه عروستو دستمالی کنی ،دستاتو بشور[:S015:]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد