مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش های اساسی و تربیتی عروس هلندی (قسمت اول)

  

در این پست قصد دارم شما را با آموزش های اساسی (پایه) عروس هلندی آشنا کنم و آموزش ها و روش هایی که در این پست و پست های آینده منتشر می شوند جزئی از آموزش ها و برنامه های روزانه ی عروس هلندی ها می باشد که لازم هست هر آموزش دهنده ای با این روش ها و آموزش ها آشنا باشد.



به خاطر داشته باشیم که خوب یا بد بودن پرنده خانگی فقط  برعهده ی ماست و عروس هلندی ما نقش چندانی در آن ندارد. آموزش های اساسی و پایه احساس نظم در پرنده ایجاد می کنند. تنها باید عبارات ساده ای از قبیل بپر بالا یا بالا...و همچنین پایین و یا بپر پایین را به او بگوییم. این رفتار به او یاد می دهد که برخی رفتار ها برای ما قابل قبول است و برخی دیگر چنین نیست.

همچنین این رفتار ها به آنها می فهماند که رفتار خوب جازه دارد و رفتار بد ندارد. اگر می خواهیم عروس هلندی مان از قفس بیرون بیاید،باید به اصطلاح خودمانی با چرب زمانی او را ریشهند کنیم و در صورت بیرون آمدن درب را ببندیم و فعلا توجهی به او نکنیم. او به تدریج متوجه می شود که وقتی از اوخواسته می شود بیرون بیاید ، گوش کند وگرنه مدت بیشتری در قفس می ماند . اندکی دوباره این روند را تکرار می کنیم.

بهتر است عروس با تمامی افراد خانواده با عواطف و احساسات یکسانی به تعامل بپردازد. به این منظور افراد خانواده در مقیاس روزانه با او به تعامل بپردازند و با او صحبت کنند. در این اثنا تمامی افراد خانواده از عبارات و اصطلاحات و ابزارهای بازی و روش های یکسانی استفاده کنند و عروس را درگیر فعالیت های مشابهی کنند. عدم تطبیق نحوه رفتار و نظرات ما، باعث گیج شدن پرنده می شود. وقتی که می خوارهیم او را جریمه کنیم تنها عبارت نه کافی است .و قتی که می خواهیم لامپ را خاموش کنیم بگوییم لامپ خاموش یا وقت لالا


چگونه آموزش بدهیم؟


روش آموزش ما و جدول برنامه آنها باید به نوعی تغییر کند که برای نیاز های پرنده مناسب باشد.بنابراین روشی مناسب است که پرنده ما به راحتی آن را بپذیرد. هر روشی را که استفاده کنیم باید توجه داشته باشیم که اجرای آن زمان بر است. صرف وقت، بردباری و مداومت از ارکان هر روش آموزش می باشد. برای انجام این اعمال ابتدا باید آگاهانه الگوهای رفتار عروس هلندی را بررسی کنیم. به این منظور باید کارنامه رفتار پرنده را حفظ و روش آموزشی را در تکمیل طبیعت ذاتی او تنظیم کنیم.



آیا لازم است پرنده ی خود را آموزش دهیم؟


آموزش نه تنها پرنده ها را منظم بار می اورد بلکه به ما این امکان را می دهد که با آنها به شیوه مطلوبی پیوند برقرار کنیم. و همچنین آموزش ، رفتارهای زننده آنها را از بین می برد.بنابراین کاربرانی که قصد داشتن پرنده ای آرام و مطیع را دارند ،توصیه می کنم این پست و پست های آتی در مورد آموزش های اساسی را مطالعه کنند.


نظرات 2 + ارسال نظر
میکسر چهارشنبه 22 خرداد 1392 ساعت 20:33 http://www.h-mixer.blogfa.com

خیلی خوشحالم که یک مرجع کامل همراه با تجربه شخصی رو پیدا کردم ...
نمی دونم چطوری باید تشکر کنم از بس خوشحالم.
تقریبا دو هفته هست که عروس هلندی خریدم . احتمالا به گفته ی فروشنده که خودش جوجه گرفته از جفت بالغ . عروس من 3 ماهه هست . اوایل اصلا محلم نمیگذاشت اما الان بهتر شده و خلاصه فرار میکنه و باید با کلی التماس بیارمش رو دستم ...

میدونم طبیعی هست ولیکن دوست دارم حرف بزنه و با من دوست باشه .. .

در فرصت های عاطی بشتر از مطالب استفاده خواهم کرد . و سوالاتم رو مطرح میکنم . فعلا بدرود

[ بدون نام ] شنبه 1 تیر 1392 ساعت 15:31

سلام من می خوام یه عروس هلندی بخرم و دستیش کنم وکلمه یادش بدم باید نر به خرم یا ماده استعداد کدومشون بیشتره عروس هلندی ها ریخت پاش زیادی دارن و زیاد کثیف می کنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد