مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نکاتی در مورد عروس هلندی گل باقالی(گونه ای از ابلق ها)

نمایی از یک عروس گل باقالی


یکی از جذاب ترین گونه های عروس هلندی نژاد ابلق آنها می باشد که البته انواع و اشکال گوناگونی را دارا هستند و در واقع طی یک جهش ژنی و ناشی از جفت اندازی دو عروس به وجود خواهد آمد.


گل باقالی ها می توانند نژاد های مروارید و ابلقی را شامل شوند و با این تفاوت که به دلیل رنگ آنان و همچنین به دلیل استثنایی که در جنسیت آنان وجود دارد که ناشی از جنسیت ماده ی مطلق با صفت مغلوب است به این نام در ایران مشهور شده اند.


مقدار کثیریاز  این نژاد در ایران به طور متوسط یافت می شود.

و قیمت آنها نسبت به سایر عروس ها تفاوت چندانی ندارد.


جوجه عروس گل باقالی

مشخصات تخصصی نژاد گل باقالی عبارتست از:


نوکی به رنگ کرم روشن

پرهایی مخلوط از رنگ زرد و مشکلی و سفید و زرشکی به که صورت خال خالی بدن وی را پوشانده است.


رنگ پاها در گل باقالی به رنگ صورتی روشن است.

آرایش بالهای پشت و پهلو ها به رنگ زرد و کرم و خال خال های سیاه است.

نکته ی مهم در مورد جنسیت عروس هلندی گل باقالی : به عقیده ی بسیار از پژوهشگران در زمینه ی مطالعه ی این گونه از عروس ها ، از این عروس ها بیشتر به عنوان عروس هلندی ماده یاد می کنند زیرا معمولا در طی جهش ژنی که برای این دسته از نژادها به وجود می آید اصولا تنها نژاد عروس ماده غالب بر عروس نر است بدین ترتیب درصد ژنی ماده به 80 به 20 بوده یا به عبارتی صفات جنسی ماده بیشتر از از صفات جنسی نر خواهد بود.

که سبب شده گل باقالی ها به صورت ماده به وجود بیایند.

البته استثنائاتی هم وجود داشته که سبب شده عروس گل باقالی به جنس عروس نر تولید شود ولی امکان تشخیص جنسیت آنان به مراتب سختتر و سختتر شده و تنها از روی عادات نر ها

(به پست مربوطه مراجعه شود) قابل تشخیص خواهد بود.


گل باقالی ها در جفت گیری:


اصولا در جفت اندازی های ناشی از یک جفت گل باقالی درصد عروس های ماده بیشتر خواهد شد و در مقابل تعداد ژن منتقل شده ناشی از رنگ گل باقالی به حداقل خود خواهد رسید.


رفتار و عادات گل باقالی ها:


گل باقالی ها همانند سایر عروس ها رفتار کرده و استثنائاتی بسیار به صورت بصری مشاهده نشده است و تنها و مجزا ترین خصوصیات آنان نسبت به سایر عروس ها ماده بودن این نسل است که طبق ماده ها رفتار خواهند کرد(به پست مربوطه مراجعه گردد)


برای کسب اطلاعات تخصصی در جهت رفع ابهامات در مورد نژاد گل باقالی و ابلق ها به **این **پست مراجعه نمایید.


و همچنین باید گفت که گل باقالی ها تنها زیرمجموعه ای از ابلق ها هستند.


درصورت وجود هرگونه سوال می توانید از طریق پل ارتباطی سایت ارتباط برقرار نمایید.

نظرات 11 + ارسال نظر
سعید ۴۵۱ پنج‌شنبه 12 آبان 1390 ساعت 10:32

سلام شما که نوشتید بحث تخصوصی گل باقالی ابلغ بهتر بود تو رنگ نوک یه مقداری دقت کنید چون رنگ نوک مشکی هم وجود داره

کاملا درست است.
اگر کمی به ادامه ی مطلب دقت کنید
متوجه خواهید شد که گل باقالی ها تنها نمونه ای از ابلق ها هستند.
که دراصطلاح متخصصان ماده ی مطلق گفته می شود ولی همیشه ماده بودن صدق نکرده و استثنائاتی در مورد گونه ی نر آن هم وجود دارد.

میرحامد یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 23:24

اگه کدوم نژادارو جفت بندازیم گل باقالی در میاد

سلام آقا من طوطی عروس گل باقالی دارم اول خریدم ۳ ماهش بود الان نزدیکای ۳ ماه دارم ولی هنوز دستی نشد

Meysam جمعه 17 شهریور 1402 ساعت 17:35

سلام من یه عروس هلندی گل باقالی دارم نمیدونم نر است یا ماده میشه کمکم کنید

Taleb یکشنبه 19 شهریور 1402 ساعت 13:31

سلام گل باقی دارم نمیتونم جنسیت تشخیص بدم میشه کمک کنید ممنون

پریناز چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 12:57

سلامعروس های گل باقالی نر بعد از پر ریزی رنگشون تغیر میکنه و عروس های ماده بعد از پر ریزی همون جوری میمونه

maryam پنج‌شنبه 11 آبان 1402 ساعت 14:51

سلام وقتتون بخیر من عروس هلندی گل باقالی دارم ولی رنگ پراش خاکستری و سفید و کرم داره خیلی بازیگوشه و مرتب میخونه فقط تشخیص نمیتونم بدم ببینم نره یا ماده اس میشه کمکم کنید

همتا دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 14:57

منم عروس هلندی گل باقالی دارم چیکار کنم سخنگو بشه

راحله سه‌شنبه 28 آذر 1402 ساعت 10:46

سلام من یه جفت عروس مولد دارم مرواریدی زعفرونی وطوسی .تو ۳دوره تخگ گذاری جوجه همه گلباقالی ونر بودن چون کاملا میخوندن ذربه میزدن صدا دد میاوردن. ولی تو مرحله آخر تخمگذاری که داشتن جوجه ها لوتینو شدن بازم نر هستن مثل پدرشون میخونن

Mahsa شنبه 23 دی 1402 ساعت 15:12

سلام من هم یک عروس هلندی گل باقالی دارم خیلی بازی گوشه و همش از لباسم بالا میاد و همونجا میمونه،نمیدونم نره یا ماده و نمیدونم چطوری سخنگو شود میشه کمکم کنید

احمد پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 ساعت 19:48

گل باقالی رو با چی جفت کنیم خوبه؟با لوتینو میشه جفت کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد