مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

قرنطینه عروس هلندی


این مبحث را بیشتر برای پرورش دهندگان توصیه می کنم که بخونن و طبق اصول این پست عمل کنند،البته کاربران عادی اگر با بیماری های مشکوک در عروس هلندی شون مواجه شدن پیشنهاد می کنم مطالعه داشته باشند.

ممکن است برای پرنده یا پرندگان شما وضعیت به وجود آمده باشد یا به عبارتی دچار بیماری یا عارضه ای شده که شما تنها نتایج و علائم آن را می بینید و از آنجایی که شما پرورش دهنده هستید نگران اوضاع و احوال سایر پرندگان خود هستید که آیا به این بیماری دچار شده اند یا خیر؟!!!


اصول قرنطینه در بیشتر موارد میان طوطی سانان مشترک است ولی در مورد عروس هلندی از نظر زمانی کمی متفاوت است.


مدت زمان ایده آل  برای قرنطینه کردن عروس هلندی تقریبا دو ماه است. و قرنطینه در واقع روشی است برای کشف احتمال آلودگی پرنده به میکروب های بیماری زا و انگل ها.



قرنطینه را در اینجا به دو شکل توضیح می دهیم.


یک. قرنطینه در مورد های جفت یا کم جمعیت:


  1. پرنده ی جدید یا پرنده ی بیمار در قفسی جداگانه و کاملا جدا از قفس سایر عروس ها نگهداری شود.
  2. از دستمالی کردن و ارتباط مداوم با مورد قرطینه شدن پرهیز شود.
  3. هیچگاه پرنده ی مریض یا پرنده ی جدید را با پرنده ی قدیمی هم بازی نکنید.
  4. وسایل جداگانه در طول دوره ی قرنطینه برای عروس استفاده شود مثل جای آب و جای غذای مجزا
  5. رعایت نظافت قفس در این دوره شصت روزه اهمیت بسزایی دارد و رعایت شود.

در صورتی که در این مدت هیچ گونه علائمی دیده نشد،پرنده را از قفس قرنطینه جدا کرده و استحمام کرده و به قفس عروس پیشین یا عروس سالم  بازگردانید.


دو.درصورتی که به صورت کلونی (دسته جمعی) نگهداری می کنید.


  1. مجموعه پرنده های جدید را در یک اتاق یا یک محیط جداگانه نگهداری کنید.
  2. پرنده ها را دستمالی نکنید و غذای آنها را فراهم کنید.
  3. از ورود هر گونه فرد غریبه و ملاقات های پی در پی پرهیز شود.
  4. از وسایل تمیز و جداگانه از وسایل پرنده های پیشین یا سالم استفاده شود.
  5. رعایت بهداشت اصل اساسی بوده و حتما با لوازم یک بار مصرف محل را تمیز کنید.
  6. درصورتی که بعد از گذشت دو ماه یا شصت روز هیچ علائمی ظاهر نشد و یا علائم پیشینی برطرف شده اند، عروس ها را استحمام کنید و به قفس عروس های پیشین بازگردانید.


نکات:


مقصود از ورود پرنده ی جدید ...منظور خریدن عروس هلندی می باشد که به سلامت او شک دارید و علائمی غیرعادی در آنها می بینید.


درصورتی که پرندگان درقرنطینه علائمی ناگوار یا نگران کننده ای از خود نشان دادند یا به من و یا به دامپزشک گزارش کنید و از پرندگان پیشین خود به خوبی مراقبت کنید تا گرفتار بیماری نشوند.


نظرات 3 + ارسال نظر
غزل یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 01:16

سلام استاد ببخشید چرا شما جواب من نمیدید؟؟؟ مگر من با سایرین فرق دارم؟؟ یا از من و سوالاتم خسته وبیزار شدید؟؟ لطفا جواب منم مثل سایرین اگر مقدور بدید. منتظرم

s یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 02:31

سلام من تازه وبلاگمو تاسیس کردم اگه مایلید تبادل لینک کنیم

سلام
فقط با وبلاگ ها و وبسایت هایی با موضوع حیوانات و پرندگان تبادل لینک می کنم

arezoo یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 14:43 http://cockatiels.blogsky.com

سلام آقای نجفی
(جدول غذایی برای آماده کردن جفت های تازه کار برای تکثیر )که تو آرشیو سایت هست قابل دانلود و مشاهده نیست،وقتی دانلود میکنیم صفحه دانلود شده خالیه.اگه میشه دوباره این جدول بزارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد