مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به پرسش ها:

amir

باسلام
من میخواستم عروس هلندی بگیرم.
میخواستم بدونم صدای اواز خونشون زیاد هست یانه؟
و زیاد اواز میخونن؟
لطفا جواب رو برام ایمیل کن
مرسی

سلام امیر عزیز

در صورتی که میل به خرید عروس هلندی نر و جوان داشته باشید ، غریزتا عادت به آواز خوندن و گاها جیغ زدن دارن ولی این نکته رو هم بگم که  تن صداشون نسبت به صدای کاکادو و کاسکو  و آرا پایین تره و چندان خسته کننده نیست...مگر اینکه شما نسبت به صداشون خسته و کلافه بشین ولی در مقایسه با لاوبرد یا کوتوله برزیلی ، صدای بهتر و آرامتر داره  و به قول خودمونی  سرسام آور نیست


مصطفی

من شنیدم که ماسه بادی برای داخل لانه مناسبه
ولی شما گفتی استفاده نشه
دلیلش چیه ؟

سلام مصطفی جان

استفاده از ماسه بادی تنها برای پرندگانی مثل کبوتر ها و یاکریم،قمری (پرندگانی در این بازه) استفاده میشه  و علت اصلیش هم قدرت هضم  چینه دون جوجه با خوردن این ذرات هستش ، و چون اصولا جوجه عروس ها از توان پایین برخوردار هستن ، توصیه نمی شه و عواقبش بر عهده ی شما، چرا که جوجه عروس ها  عادت دارن  با باز شدن چشماشون ، ذرات مختلف رو با نوک بگیرن و یا قورت بدن  و یا ذره ذره  کنن و بخورن ...

البته استثنائاتی هم هست و ممکنه تعداد انگشت شماری از جوجه عروس ها با این ذرات سازگاری داشته باشن ...اگر اهل ریسک هستید...مختارید.


غضنفر

عروس ماده بعد از تخم گزاری 10روزی هست که اسهال شدید وبد بو گرفته ..چیکارش کنم

سلام دوست  گرامی

نگران نباشید...کاملا طبیعیه...چون پرنده ی شما بنا به غریزه ی خود، ساعت ها روی تخم ها  می شینه و با تاخیر دفع می کنه ،و مدفوعش تا حدودی آبکی و فوق العاده بد بو میشه و چاره جز تحمل این شرایط تا تولد جوجه ها نیست...


در صورتی که پرنده ی شما جدا از موارد بالا که گفتم، پشت سرهم  دفع می کنه ، و قادر به نشستن روی تخم ها نیست...لطفا رژیم سبزیجات و میوه جات رو قطع کنید و در غذای روزانه ش ارزن و تخم کتان رو جای بدین و  ظرف 72 ساعت  بعد از مصرف شدن دانه ها ،لطفا شرایط رو گزارش کنید.





نظرات 7 + ارسال نظر
رضاپور دوشنبه 5 فروردین 1392 ساعت 00:20

سلام میخواستم بدونم ایاچوب سپستان برای طوطی مضراست یا نه

Ho3ein دوشنبه 5 فروردین 1392 ساعت 23:51

Salam agha hamed...khaste nabashid..jooje aroos vase forosh nadarid...2mahe ta 3 mahe bashe behtare

امیر سه‌شنبه 6 فروردین 1392 ساعت 11:08

با سلام
یه مشکلی داشتم اونم اینکه عروس هلندی ماده من با توجه به رسیدگی های همیشگی اغلب ضعیف هست و کمی لرزش داره و فکر می کنم بیشتر اوقات دوست داره کف قفس باشه و پرهای در حال درآمدن رو می کنه البته بیشتر ژرهای سمت چپ بدنش زیر بال از ناحیه کتف تا دم الان حدود دو ماه هست که بهش استراحت دادم و تکثیر نکردم ولی ژر کنی بیشتر شده لطفا راهنمایی کنید

مجید چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 02:32

با سلام و خسته نباشید
ببخشید آیا شما یک جفت عروس لوتینو که مولد هم باشند دارید برای فروش یا خیر
اگه آره
بفرمایید که چند بار تا حالا تخم گذاشتن
و قیمتشون
ممنون مرسی

مصطفی چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 20:29

سلام و ممنون از اینکه جواب سوالم رو دادین
بعضی از دوستان میگن اصلآ داخل لونه هیچ چیزی تریزید
حتی خاک اره
توصیه شما چیه ؟

غریب جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 00:41

سلام. یه جفت عروس هلندی خریدم اما نمیتونم خوب ازشون نگهداری کنم. درنتیجه به قیمت 300 هزار تومن میفروشمشون. همدان، ملایر. لطفا فقط پیامک بزنید. 09187013136

صدف سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 ساعت 18:31

سلام سلام :-)
من حدود دو هفته ی پیش یه عروس هلندی خریدم که ماده است. اما حددددس می زنم سنش بیشتر از چیزیه که فروشنده گفت. یعنی بیشتر از 4،5 ماهشه...

حالا...
من خیلی دوسش دارم. یه جور خاصی تو دل برو و دوست داشتنیه. اما خب ، هم اینکه دختره ، هم اینکه شاید سنش خیلی کم نباشه... می ترسم حتی دستی هم نشه.
به نظرتون حرف زدن به کنار ، ممکنه رام و دستی بشه؟


و یه مساله دیگه ، من اگر یه جوجه ی نر بگیرم برای اینکه حرف زدن یاد بگیره ، می تونم این دو تا رو کنار هم نگه دارم؟یا چون ماده بزرگتره ممکنه نوکش بزنه یا باهاش کنار نیاد؟
بعد اینکه ، به طور کلی چطور می شه یه جفت رو کنار هم نگه داشت اما جلوی جفت گیزی کردنشون رو گرفت؟
و سوال آخر اینکه ، شما خودتون الان جوجه ی نر سی ، چهل روزه دارین برای فروش؟


ممنون ممنون :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد