مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

زهرا

سلام.من زهرا هستم.پرنده های زیادی داشتم.من عاشق اونام.اخرین پرندم یه عروس بود که فرار کرد.اخه من تو قفس نمی ذاشتمش.بعدش خیلی غصه خوردم.حالا میخوام یکی دیگه بگیرم ولی می ترسم اونم بره یا بمیره.میشه راهنمایی کنید چه جوری ببرمش مسافرت یا تو مسافرت و رفت و امد چجوری مواظبش باشم؟کلا بگید چجوری چند سال نگهش دارم.همه ی پرنده هام بیشتر 5 ماه نموندن
تورو خداا جواب بدین!بهم ایمیل بدید.

سلام

رسیدگی به همه ی پرنده نیازمند اصول و قوانین خاصی هست که اگر هر یک از موارد رعایت نفرمایید...مسلما...بی نتیجه می شه ....

به همین خاطر قبل از اینکه اقدام به خرید پرنده ای کنید...اول خودتونو بسنجید...چجور صاحبی خواهید بود؟؟

پرمشغله اید؟؟ بی حوصله هستین؟؟مسئولیت پذیر هستید یا خیر؟؟

اگر جواب سوال های بالا مثبت هست...توصیه ام اینه که هرگز خریداری نکنید...چرا که صرف علاقه...کافی نیست...شما باید وقت بذارید...!!!و یا شاید یک سری محرومیت هایی برای خودتون به وجود بیارید...

اگر طبق گفته ی خودتون فردی هستید که زیاد مسافرت می کنید...هیچوقت پرنده یا حیوانی نخرید...

ولی اگر برای مسافرت های کوتاه و بسیار کم هست...شما با استفاده از یک قفس با سایز متوسط...و مقدار زیادی آب و دون های اصلی ....و قرار ندادن پرنده مقابل نور مستقیم آفتاب...می تونید شرایط مساعدی رو برای پرنده تون فراهم کنید..

در مورد اینکه چند سال نگهداری کنید...اگر در مورد عروس هلندی هست...اگر ما حداکثر سن یک عروس هلندی رو پانزده سال بذاریم...

شما جوجه خریداری کنید..و اصول و مقررات نگهداری از پرندگان رعایت کنید..مسلما تا 15 سال پرنده ی خودتون می مونه!!!


غزل

سلام  اقا  حامد  خسته  نیاشید  با  عرض  پوزش شاید  سوالم  تکراری باشه  اما  ... رایکا  که الان  موقع  پر  ریزییش  کاکلش  که  تغریبا  کم  شده ..الان پرهای جدیدی  درامده  اما  خاکستری  یعنی  زرد  نیست  چرا؟؟  من  همش  منتظرم  کاکلش   پرهای زردی در بیاره اما  وقتی  میبینم  که  پرهای  خاکستری  رشد کرده ناراحت  شدم در  ضمن  تازه  2روزه  که  یکی  دیگه از  پرهای  زرد دمش  افتاد   این  پر  ریزی  ها تا  کی  ادامه  داره؟؟ ایا  ممکنه   رایکا  کاکلش  زرد نشه  ؟؟  اخه  این  از  چه  نزادی  ؟  من  که اغلب  عروسهای  خاکستری  رو دیدم  همه  زیبا کاکلهای  زرد  بدن  یکدست  پرهای  خاکستری  سیر  ...  تورو  خدا  بگید  تا  کی  ادامه  داره  این پر  ریزی ها؟ اصلا  رایکا  چند ماهه؟ ن  براتون  عکسشو  میفرستم  سن  شو بگید.. بعد  من  گردو  هم میدم  در  ضمن تخم  هندونه  هم  خیلی  دوست داره  ومیخوره   موردی  نداره؟؟   تخم  چغندر  با  کاهو رو  هر  چند  وقت  بهش  بدم؟ ...  متشکرم   منتظر هستم

سلام

یکی از بارزترین مشخصه ی یک جوجه عروس هلندی مخصوصا در نژاد خاکستری...اینکه زمانی که یکی از پرهای زرد دم شروع به ریختن می کنه...دیگه پر زردی جایگزین نمی شه..و پری خاکستی پر رنگ یا سیاه جایگزین پر ریخته شده میشه...آیا عروس هلندی شما به همین شکل هست یا خیر؟؟

در مورد کاکل نرها...تمامی نرهای خاکستری ...کاکل هاشون ریخته و کاکل ها خاکستری و زرد درمیارن!!!

پر ریزی تا زمانی ادامه داره که پرهای پیشین ریخته و پرهای جدید جایگزین بشن...گاها دو ماه و یا ممکنه پرنده تا یک سالگی هم پر ریزی داشته باشه..!!!

در مورد سنش هم...عکسش به دستم رسید و پاسخ ایمیل شما رو دادم...

در مورد غذا..گردو هم غذای مناسبیه ولی...بهتره به صورت مخلوط با چند دانه ی روغنی دیگه بدین...

در مورد تخم هندوونه بنده امتحان نکردم..به همین خاطر نظری ندارم بدم!!



بیتا

سلام آقا حامد من یه جوجه عروس دارم میخوام بفروشم میشه شما هم لطف کنید و تو سایتتون آهیشو بگذارید تا 1 صاحب خوب پیدا کنه.
وایت فیس سینامو مرواریدیه کپ باباشه با این فرق که باباش لپ داره. الان 1.5 ماهشه و هنوز دون خور نشده و پدر و مادرش غذاش میدن اما کمی ارزن خودش میخوره قیمت رو هم 300 گذاشتم که فکر کنم برای چنین جوجه ای خوبه. جنسیتش رو هم فکر کنم 80٪ نره از بس سروصدا داره و میخواد با پدرش همسرایی کنه.
ممنون از سایت عالیتون همواره موفق باشید.
اینم عکسش.
http://iranparrot.ir/images/gut8v9gpvc2q5xs0z6vx.jpg

سلام

آگهی شد....

ولی در مورد جنسیت عروس شما...ماده هستش...!!

در مورد قیمتش هم هر طور که شما مایل باشید...

این هم از ایمیل شما..جهت ارتباط خریداران با شما: adam_abolbashar@yahoo.com



امیر علی

می خواستم بدونم تخم عروس هلندی بعد چند مدت بچه میشه؟ بعد عروس هلندیم روی تخمش نمی خواب اشکالی که نداره؟

سلام

امیر عزیز...برای تعیین زمان تولد جوجه ها...نمیشه زمان معینی رو تعیین کرد...

به علل: دما و رطوبت مورد نیاز پرنده ها و گردش و رشد جوجه ها...

به عنوان مثال در جفت های تازه کار...

ممکنه  جوجه ی اول در بیست روزگی متولد بشه

و در مقابل...در جفت های مولد و با تجربه..جوجه اول در پانزده الی هجده روزگی متولد بشه...


ولی اگر به صورت عمومی توضیح بدیم: تخم اول بین 18 تا 22 روز ممکنه طول بکشه ..جوجه متولد بشه..

نخوابیدن روی تخم ها دلایل مختلفی داره:

که از جمله مشهورترین آنها:

1. بی نطفه بودن تخم ها

2. مردن جوجه ها در تخم

3. دستکاری شدن تخم ها به دست صاحب پرنده

4. مزاحمت صاحب پرنده در قفس

5. غیر استاندارد بودن لونه..

6. بی تجربه بودن جفت ها

7. جفتگری از روی صرفا مستی....


حسین

با سلام و ممنون از سایت کاملتون
یک جفت عروس داشتم که به دلیل تخم گذاری های پی در پی و بدون نطفه مجبور به تعویض نر آن شدم و با قرار دادن نر جدید کنار ماده( البته قفس جدا) متوجه بی قراری های پی در پی ماده شدم که توجه زیادی به نر داشت و خود را به میله های قفس سمت نر می چسباند در ضمن نر جدید کاملا مست مست بود به طوری که صدای بلبلی سر می داد .... با این شرایط من مجبور شدم حائل وسط دو قفس را فقط کمی(10 س)  بالا بکشم .بلافاصله ماده پرید داخل قفس نر و به طرز عجیبی شروع کرد به دان خوردن(البته دان را برای هر دو و به یک شکل گذاشته بودم)
ولی با نزدیک شدن نر به ماده به طرز وحشیانه ای پرید به نر که من مجبور شدم سریع آنها را جدا کنم
نظر و راهنمایی شما در این مورد چیست؟ با تشکر

سلام حسین عزیز..از لطف شما متشکرم..

با توجه به رفتار خشونت آمیز ماده...بهتره...بیست روزی از هم جدا بذارید...ولی قفس ها کنار هم باشن...

تا به وجود هم عادت کنند و بعد داخل یک قفس بذارید...

چنین رفتاری در پرنده های تازه وارد طبیعی هست...

ضمنا با توجه به گفته های شما...هر دو عروس برای جفت خوردن کاملا آماده هستن..پس لطفا هیچیک از پرنده ها رو تعویض نفرمایید




امین

سلام آقا حامد
ممنون از این همه اطلاعاتی که گذاشتین
من یک جفت عروس داشتم که یکماهی هست جفت گیری کردن.
اما پرنده نر اجازه ورود ماده به لونشونو نمیده و اونو میزنه و بیرون میکنه البته جفت گیری ادامه داره ولی نر اکثرا تو لونه هستش و فقط برای جفت گیری و غذا و آب و بعضی وقتا واسه خواب میاد بیرون از لونه
علت چی میتونه باشه ؟؟
میتونم کمکی کنم بهشون ؟؟
راستی کف لونه پنبه دونه ریختم اما ریختن بیرون .
چیز دیگه ای بریزم ؟؟
من واقعا ممنون میشم اگه جواب سوالمو بدین

سلام..متشکرم امین جان

یکی از ایرادات اصلی شما استفاده از پنبه هست..لطفا تمامی پنبه ها رو جمع کنید و خاک اره یا چوب رنده شده داخل لونه بریزید...

مورد بعدی هم..می تونه جایگذاری لونه و  استاندارد نبودن  لونه باشه..معمولا عروس هلندی ها وارد لون های تنگ و کوچیک نمی شن!!! وا ینکه لونه رو جایی قرار بده که در معرض دید نباشه..به عبارتی پرنده   دیدی نسبت به فضای خارج از لونه نداشته باشه..و لونه رو تقریبا نزدیک کف قفس قرار بدین...!!

اگر مجددا چنین رفتاری ادامه داشت....و همچنان از تخم گذاری ماده خبری نبود...بهتره عروس نر مدت کوتاهی از ماده جدا باشه!!! و مجددا پیش ماده بندازیدش...

اگر نر به رفتارش ادامه داد...متاسفانه چاره ای جز تعویض عروس نر ندارید!!!



آرمان

سلام آقا حامد
عروسهام فعلا دیدیم 3 تا تخم گذاشتن و شرایط دست رسی به تخم ها را ندارم چون قفسه بسیار بسیار بزگه ولونه هم در انتهای آن قرار دارد
حالا که 3 تخم گذاشتن و روش خوابیدن دیگه جفت گیری نکردن آیا تخم ها به جوجه تبدیل می شوند؟ اگه میشه راهنماییم کنین

سلام آرمان جان


در مورد اینکه تخم ها نطفه دارن  یا خیر...نظری نمیشه داد مگر اینکه اولین تخم حداقل دوازده روزه بشه...با نزدیک کردن یک چراغ قوه به همه ی تخم ها میشه فهمید کدام تخم نطفه داره و کدام تخم فاقد نطفه هستش....!!!

داداش بالخره تونستم دوبار برم سر وقت لونه 4 تا تخم گذاشتن عکسم انداختن دوربین فلاش داشت عکس گرفتم آیا نور فلاش ضرری برای تخم ها و والدین نداره و چند درصد احتمال داره اون چهار تا تخم به جوجه بشن حداقل چندتاش

بسیار خوب...نور فلاش دوربین..چه زنون و....اثری روی تخم ها نداره ولی لطفا این کارو مجددا انجام ندین و سلب آسایش برای جفت  تون ایجاد نکنید..

در مورد احتمال...حدس زدنش خیلی سخته...!!به خصوص اگر بار اولشون باشه..!!!

اگر بار اولشونه...به نظر بنده یا هیچکدوم نطفه ندارن...یا سه تخم نطفه دارن!!این فقط حدسه..هیچ پایه ی علمی نداره...و بر اساس یکسری تجربه گفتم!!!


مرتضی

سلام حامدجان

بنده هم خیلی متاسف شدم بابت از دست دادن این همه جوجه و کسب تجربه!!
و شما ضرب المثل چینی رو که میگه ماهی به مردم بده ولی ماهیگیری رو یاد مردم نده،رو نقض کردید!

و مشخصه با این تاکیدهاتون نمیخواید دوستان هم این قضیه رو تجربه کنن!

من بارها ازتون تشکر کردم و حالا هم ازتون تشکر میکنم که این چنین به عروس عشق می ورزید که وقت گرانبهاتون رو برای صاحبان این پرنده های نازنین میذارید تا دوستان به جواب سوالهاشون برسند!

و سوال:

شما گفتید که یکی از مشکلات چسبیدن مدفوع به روی تخم عروس هست! دقیقا همین مشکلی که من دارم ! هر دوره بعد از تقریبا 15روز از تخم گذاشتن تخم رو کثیف میکنن و هردوره هم تلفات درون تخم دارم!
دیشب یه وبلاگ انگلیسی رو داشتم میدیدم که عکس عروس رو 1روزگی تا 35روزگی گذاشته بود به همراه توضیحات که تخم ها همه تروتمیز بودن تا زمان جوجه شدن! برای این قضیه چاره ای وجود داره؟!

سلام.متشکرم مرتضی جان

یکی از مشکلات همونطور که گفتم...آغشته شدن تخم پرنده به مدفوع هست..که به دو علت جوجه ها تلف میشن:

علت اول: مدفوع پرنده ناقل بیماری سالمونلا هست..بنابراین این باکتری به درون تخم نفوذ کرده و باعث تلف شدن جنین میشه..یا اینکه روی تخم باقی مونده و با تولد جوجه و با اولین غذایی که به جوجه داده میشه...جوجه مبتلا شده و می میره

علت دوم هم: اینکه مدفوع پرنده تمامی قسمت های تخم در بر بگیره..به طوری که مانع رسیدن اکسیژن و رطوبت مورد نیاز جنین بشه..در نتیجه...جوجه تلف میشه..


در حالت های عادی...عروس ماده گاها به خاطر اینکه مدفوع زیادی نگه میداره برای اینکه دیرتر از لونه خارج بشه..حجم زیاد مدفوع ذخیره شده ، پرنده رو وادار به تخلیه می کنه و ممکنه قسمتی از تخم آلوده به مدفوع بشه...ولی مشکلی برای تخم ها به وجود نمیاد...

ولی معمولا در جفت های باتجربه ..این مشکل به ندرت به وجود میاد!!!


تنها چاره برای علت های بالا...

علت اول: درمان کردن پرنده با استفاده از آنتی بیوتیک

و درمان علت دوم هم: استفاده از رژیم سبزیجات و میوه جات در طول دوره ی نگهداری از تخم ها..هستش که به ماده در دفع بهتر و زودتر مدفوعش کمک میکنه


پوریا

سلام حامد جان.خسته نباشید.چوب نمشیمنگاه عروس هام رو همونطور که گفته بودی عوض کردم و یه چوب به قطر ۲ سانت براشون قرار دادم ولی هنوز هم وقتی نر سوار ماده میشه  عمل جفت گیری انجام نمیشه ونر فقط سوار میشه.نر قبلا یه پاش رو میذاشت بالا و  کامل بالا نمیرفت ولی الان یه چند وقتیه پیشرفت کرده.اینم عکسشونhttp://up.vatandownload.com/images2/wyyrodkzs3xc3op0r6re.jpg.چند سالشونه؟چون گفته بودی این عمل رو تو عروس های زیر ۲سال دیده بودی.میشه امیدی به جفت خوردنشون داشت؟چقدر دیگه صبر کنم؟سپاس

سلام..متشکرم

این مسئله ی شما به ندرت در عروس های تازه کار دیده میشه..ولی با گذشت زمان..برطرف میشه...

با توجه به عکس جفت هاتون...نر...درسته..تقریبا دوسال هستش ولی ماده هنوز سنش کمتره...یک سال یا یک سال ونیم...

در مورد جفت خوردنشون..البته...ولی باید صبر کرد...شاید شش ماه تا یکسال...

اگر هم قصد تعویض داشتین...نرتون تعویض کنید...!!!


امین

سلام ممنون از مطالب خوبتون
من یک جفت عروس هلندی دارم که به تازگی جفت گیری کردن اما پرنده نر اجازه ورود ماده به لونشونو نمیده و اونو میزنه و بیرون میکنه .
به نظرتون علت این موضوع چیه ؟؟
من میتونم کمکی به داستان بکنم ؟؟

سلام

خواهش می کنم...

در جواب یکی از دوستانمون که براشون همین مشکل پیش اومده بود عرض کردم:

چند عامل باعث به وجود اومدن این اتفاق میشه

یک..نامناسب بودن لونه یا نامناسب بودن محل نصب لونه و محتویات داخل لونه

دوم:بی تجربه بودن هر یک از جفت ها و جفتگیری اون ها صرفا از روی مستی..که با گذشت زمان برطرف می شه

سوم: بد جنس بودن نر...که یک مسئله ی ذاتی هستش و تنها راه..تعویض نر هست...

اگر هنوز اثری از تخم نیست...مدتی کوتاه لونه رو بردارید...و مجددا قرار بدین...

اگر رفتار ادامه داشت...جفت ها رو برای زمانی کوتاه از هم جدا کنید...

و اگر رفتار نر به قوه ی خودش باقی بود...بهتره جنس نر عوض بشه...

چرا که این مسئله در آینده براتون مشکل ساز میشه...

مثل کشته شدن جوجه ها به دست  جنس نر

شکستن تخم ها توسط جنس نر

غذا ندادن جنس نر به جوجه ها


آرمان

داداش ببخشید که این همه کامنت میزارم
من عروسهام همونجور که گفتم توی یه قفس بزرگ تو حیاط هستن سر و صدا براشون بدنیس که رو تخم خوابیدن راستی حامد جان این روهم بگم که خیلی مهمه عروس هلندی ها تو سخت ترین شرایط هم جوجه هاشون روبزرگ میکنن وبهشون غذا میدن ؟ ممنون

سلام

سر و صدا..در حالت عادی نه تنها برای عروس هلندی بلکه برای هیچ پرنده ی دیگری حتی فنج...مشکلی نداره..مگر اینکه به صورت اتفاقی و بلند و هراس آور باشه...که ممکنه از روی ترس مدتی کوتاه لونه رو ترک کنن...و حتی در جفت های تازه کار...برای همیشه تخم ها و لونه رو ترک می کنن

در مورد سخت ترین شرایط بستگی به وضعیتشون داره...

برای مثال اگر نظر دما باشه..بله...بزرگ می کنند و یا تغذیه ی کم باشه..با حداقل تغذیه جوجه هاشونو  پرورش می دن...

ولی  در  مقابل خطرات خارجی مثل هجوم پرنده ی دشمن...عقب نشینی می کنن!!!

سلام دوباره و دوباره مزاحمت شدم ببخشید
بیشتر تخم ها شکلشون بیضی شکله ضایع یکی دوتا شون تقریبا بیضی شکلا شکل بیضی نشان دهنده چیه؟


خواهش می کنم...

من یک نکته خدمت شما و تمامی کاربرا عرض کنم...بارها جوجه گرفتم...بارها جفت انداختم..تخم های مختلفی دیدم و این تجربه به بنده ثابت شد...که اندازه ی تخم...شکل تخم...هیچ تاثیری در نطفه دار بودن یا نبودنش نداره....گاها تخمی دیدم که کاملا گرد بوده..ولی جوجه شده یا تخمی با اندازه ی غیر عادی و کوچیک..که باز هم نطفه دار بوده و جوجه شده!!!

به طور کل..اندازه ی تخم و شکل تخم بستگی به

سن ماده: ماده های با سن کمتر..تخم های کوچکتر می ذارن

و ماده های باتجربه..تخم هایی با اندازه ی متناسب می ذارن

و ماده عروس هلندی هایی که پشت سر هم و بدون استراحت اقدام به جفتگیری و تخم گذاری می کنن!!تخم هایی با اشکالی غیر عادی می ذارن..مثل تخم های دایره ای، تخم های کشیده، تخم هایی با نوک تیز و...که مجددا تکرار می کنم ارتباطی به نطفه دار بودن یا پوچ بودنش نداره!!


علی

با سلام
لطفا؛ توضیحی در رابطه با عروس های باکستانی َ نحوه شناخت و خصوصیاتی که باعث شده ازشون بد تعریف کنن بنویسید .
با تشکر

سلام

اطلاعات دقیقی در این مورد نمیشه منتشر کرد چرا که امکان تکذیبش هست...با اینحال ..حتما...یه پست اختصاصی در این مورد منتشر می کنم!!!


فرید

سلام حامد جان
میشه اشکالات و فوائد رژیم غذایی پرنده من که یک عروس نر یک و نیم ساله س رو مشخص کنی:

تغذیه دائمی با تخم ارزن و کتان تازه
در اختیار بودن همیشگی سنگ کلسیم
هفته ای سه مرتبه مولتی ویتامین محلول در اب
هفته ای دو مرتبه تخم مرغ آب پز شده
یک روز در میان ماکارونی ابکش شده یا برنج بدون روغن و نمک
یک روز در میان خمیر داخل نون بربری
یک روز در میان سیب زمینی آب پز شده
یک روز در میان مقدار کمی تخمه راه راه افتابگردان
یک روز در میان سیب و خیار و ذرت بخار پز
یک روز در میان کاهو و هویج و ساقه سبزیجات
یک روز در میان دو تا مغز بادام یا گردو یا پسته

ممنون میشم اگر بصورت تحلیلی برام شرح بدی اگر اشکالی وجود داره.

سلام فرید جان

رژیم پرنده ی شما مشکل زیادی نداره

و فقط مسائل زیر  مد نظر قرار بده:

1. خمیر نون بربری لطفا حذف بشه به خاطر استفاده از  جوش شیرین

2.میزان برنج و ماکارونی آبپز شده رو نسبت به سایر خوراک کمتر کنید

3.ذرت هم لطفا به صورت خام براش بذارید...نیازی به بخار پز کردنش نیست

به طور کل سایر غذاها مشکلی ندارن...

اگر هم طبق جدولی که گذاشتم پیش برید که بهتر هم میشه!!!


مرتضی

سلام حامد جان

این لینک رو نگاه کنید،فکرمیکنم بدرد وبتون بخوره! با توجه به اینکه گاهی اوقات دوستان میپرسن که چطور عکس عروسشون رو آپلود کنن! با این افزونه کارشون راحت میشه!
http://pichak.net/upload/

سلام ..متشکرم...حتما!!!


حسین

سلام، من الان از عید تا مهر ماه یه جفت عروس هلندی (ماده سفید، نر طوسی) جفت انداختم و از عید تا حالا خیلی جفتگیری کردن، اما از تخم خبری نیست، ماده خیلی هم توی لونه جا گرم کرده اما خبری از تخم نیست به نظر شما من چی کار کنم؟

سلام

یکی از علت های دیر تخم گذاشتن یا تخم نذاشتنش در این شرایط می تونه پایین بودن سن ماده ی شما باشه...

اگر احتمال میدین که سنشون دو سال یا بیشتر هست:

 لطفا لونه رو بردارید...

جفت  رو از هم جدا کرده و در دو قفس مقابل هم بذارید...تا جفتگیری نکنن...

و برای غذاشون هم لطفا طبق این جدول پیش برید


بعد از بیست روز الی یک ماه..جفت ها رو کنار هم بندازید...

و لونه رو بردارید...

بعد از دیدن اثری از جفتگیری ...لونه رو براشون بذارید..تا لونه آلتی  سرگرم کننده براشون نباشه!!






نظرات 5 + ارسال نظر
پوریا یکشنبه 9 مهر 1391 ساعت 23:34

سلام حامد جان.ممنون از راهنماییت بالاخره فهمیدم که این جفت نخوردن به خاطر سن کمه مادم هست.فقط چندتا سوال برام پیش اومد چرا برای تعویض گفتی که اگر خواستم عروسم رو عوض کنم عروس نرم رو عوض کنم؟بعد میخواستم بدونم شما میتونی عروس پاکستانی رو از عروس غیر پاکستانی از توی عکس تشخیص بدی؟سپاس

محسن سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 15:08

آقا حامد عزیز سلام
من طبق راهنمایی شما ماسه بادی رو بیرون ریختم و جاش خاک اره گذاشتم اما بازم همه رو ریخت بیرون.حالا سوالم اینه که تا کی باید منتظر بمونم که تخم کنه؟ و چه علائمی وجود داره که میشه گفت این ماده تا چند روز دیگه حتماً تخم میکنه.
سوال دوم در مورد قطر های ویتامین آ د 3 ای سی و مینرال و مولتی ویتامین رو با چه فواصلی باید به پرنده داد و تا کی بایدادامه داد .
و سوال آخر اینکه چرا نباید به جوجه ها تا سن شش ماهگی مولتی ویتامین داد.
از لطفتون ممنونم

آرمان سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 16:27

سلام حامد جان
منظورم اینکه لونه شون در جای بدیه اگه تخم هاشون به جوجه بشن میتونن بهشون غذا بدن در هر شرایطی

hamid جمعه 22 دی 1391 ساعت 21:25

سلام عروس های من برای چهارمین بار تخم گذاشتن.
اولین سری 1 ج.جه در امدو دومین و سومین سری چندین تخم نطفه دار بودند اما رشد نکردن. به نظر شما مشکل از کجاست راستی اینا کف لونه رو سوراخ 3 میلی متری کردن حالا دوباره تخم گذاشتن .لطفا راهنمایی کنید با تشکر

فــــــــــرخ چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 10:45

سلام حامدجان
اول باید ازت تشکرکنم بابت این وبلاگ خیلی مفیدت.همین قسمت پرسش وپاسخی که قرار دادی خیلی مفیده و با مطالعه همین قسمت هم میشه اطلاعات خیلی خوبی کسب کرد.ازاینکه وقت میزاری خیلی ممنونم.من چندتا سئوال دارم(من 1جفت خاکستری خالص دارم)

1-مادم روی سرش (ازخودتاج)تا پشت گردنش و دوره گردنش و پشتش (از بالای دم تا وسط کمر)پرهاش ریخته.البته تقریبا داره تمام قسمتهاش درمیاد غیراز روی سرش.ممکنه همینجر بمونه یانه؟اگه راه درمانی داره لطفا کمکم کن.
2-من به پیشنهاد خودتون میخوام بعد ازاینکه این جوجه هاشون در اومد لونشون رو بردارم و 3 ماهی استراحت کنن.ممکنه بعداز این مدت دیگه تخم نکنن؟
3-ناخنهای پاشون خیلی بلند شده باید چیکارکنم؟درضمن نوک نرمم از ابتداش انگار پوست داره میندازه.طبیعیه؟
4-اگه امکان داره چند نمونه از داروهای مهم و مولتی ویتامینهای موثرروهم که بشه پیدا کرد با نام مارکش برام معرفی کنین.تا تهیه کنم.

از اینکه اینقدر با بچه ها همکاری میکنیدم خیلی ممنون.واقعا این وبلاگتون تقریبا داره به یه مرجع تبدیل میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد