مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

آقا امیر

سلام

حامد جان من یک هفته ست طوطی عروسمو خریدم وقتی دستمو تو قفس میکنم فزار میکنه

از چه مدتی باید ت دستم غذا بریزم و جلوش تو قفس بزارم؟

سلام امیر جان

شما قبل از اینکه دستتونو داخل قفس ببرید..اول از همه باید اونو با دستتون آشنا کنید که نترسه

برای اینکار ابتدا سعی کنید  در حالیکه پرنده داخل قفس هست..غذاهای مختلف براش با دست نگه دارید..تا بیاد جلو و از دستتون بگیره..ممکنه کمی طول بکشه و بستگی به سن پرنده داره..

بعد از اینکه پرنده یاد گرفت که از دست شما غذاشو بگیره..از این به بعد..دستتون داخل قفس ببرید..و سعی کنید به این شکل غذا شو بهش بدین...و با عادت کردنش به این شیوه..حالا دو روش هست..یا اینکه غذا شو بذارید کف دستتون که بیاد روی دست...یا اینکه..فقط انگشت اشاره تونو نزدیک سینه ش ببرید..تا یاد بگیره بیاد روی دست...در هر دو مورد یک کمی زمان لازمه لطفا صبور باشید..بی حوصله نشید..و ادامه بدین...

لطفا از دستکش و...برای  گرفتن استفاده نکنید...به هیچ وجه پرنده را با دست نگیرید..از این کار متنفرن...!!! و از شما از زده می شن!!!



آقا آرمان

سلام حامد جان عروسهام جفتگیری میکنن با هم غذا میخورن البته روزی 2 یا سه دفعه نر
اواز میخونه بعضی موقه ها بعضی ها با هم میرن تو لونه تکثیر آیا اینا با هم جفت هستند جفت خوردند؟ ممنون

سلام آرمان عزیز

تقریبا بله...علائم بسیار خوبه...امیدوارم نتیجه ی رضایت بخشی بگیرید..


آقا رضا

سلام حامد جان مرسی ازسایت کامل وجامعت.من علاوه برعروس(۱جفت) یک ملنگوی ماده هم دارم میشه این طوطی باعث ناراحتی عروسام شده باشه چون دائم می لرزن؟البته اتاقشون جداست گاهی همدیگرو اتفاقی میبینن ولی صدای داد ملنگوم بلنده.راستی راجع به ملنگومیشه اطلاعاتی بدین چون یکهوجیغ میکشه سرت رومیبره .رودست میاد بوس میده سوت میزنه ولی حرف بلدنیست فکرکنم ۳سال به بالاست چون عنبیه چشمش نباتیه
راستی ببخشید زیادسوال کردم  ولی عروسام اصلا؛میوه نمی خورن فقط ذرت وجوانه دوست دارن چطور بهشون میوه بدم حتی حبوبات روهم نخوردن

سلام رضا جان

متشکرم از لطفتون.

ملنگو ی ماده که به تنهایی  نگهداریش درست نیست...به قول خودتون..فقط جیغش براتون می مونه...

در مورد  گذاشتن مطلب قصد دارم یک نظر سنجی بگیرم که کار تخصصی با کدوم پرنده رو در سایت شروع کنیم و حتما شروع به کار می کنم...

در مورد لرزش عروس هلندی های شما..سوء تغذیه...دسترسی نداشتن به نور خورشید جهت جذب ویتامین هایی مثل D3 , و کلسیم..خودش یه عامل بزرگیه..

به همین خاطر...بهتره علاوه بر استفاده از مولتی ویتامین مخصوص پرندگان...هفته ای حداقل دو مرتبه از نور آفتاب بهره بگیرند و مراقب باشید که تابش مستقیم نباشه..که پرنده ها هلاک بشن...

در مورد ذائقه شون نسبت به میوه ها...

اگر از میوه های تازه خوششون نمیاد..لطفا بذارید میوه کمی خشک شد..براشون بذارید..چون معمولا عروس هلندی ها از غذاهای خیس و تر به سختی استقبال می کنن


آقا امیر

راستی حامد جان

من وقتی دستمومو میبرم تو قفس پرنده شروع به بال زدن و در رفتن میکنه

حدودا 1 ماه باید منتظر بمونم و بعد اموزش رو شروع کنم؟؟

برای رام کردن این نوع عروس ها باید چیکار کنم؟
مرسی

سلام امیر جان

در اول سوالتون پاسخ پرسشتون دادم..حتما ببنید..





 آقا سجاد

بخشید من از چندین نفر شنیدم خیار و کیوی پرنده ها را نا زا می کنه؟حتی خودم دربارهی مرغ عشق تجربه کردم؟

سلام سجاد جان

مصرف کیوی که به خاطر ترش بودنش کاملا ممنوعه  و من تا به حال استفاده نکردم که با یقین بگم باعث نازا شدن پرنده می شه

ولی توی این هفت سال و خورده ای همیشه از خیار استفاده کردم و هیچوقت با مورد نازایی  روبه رو نشدم...

ولی در مورد مرغ عشق به خاطر گوارش ضعیف پرنده به سهولت باعث اسهال پرنده می شه و پرنده رو از ادامه ی روند تکثیر متوقف می کنه...ضمنا طبع سرد خیار برای مرغ عشق هم می تونه یه دلیل دیگه جهت ممانعت از مستی و تکثیر باشه..ولی در مورد عروس هلندی ها چنین موردی تا به حال صدق نکرده...!!!


آقا امید

سلام آقا حامد
من ی جفت عروس دارم که وقتی خریدمش هفته بعد برام 5تا تخم کرد و2تاش بزرگ کرده . وقتی که جوجهاش 1/5.2
ماهه بودن من ی جفت عروس دیگه گذاشتم پیششون اما الان 1ماهی گذشته اما هنوز تخم نگذاشتن  مشکل میتونه از کجا باشه . حتی جوجه هاش هم خودم بزرگ کردم رام هستن اما تو قفس پیشه باقیه است

سلام امید جان

منظور شما از اینکه گذاشتین پیششون یعنی..داخل همون قفس گذاشتین؟؟اگر به این شکله که حتما قفس ها جدا باشه...

در مورد جفت نشدن در صورتی که جدا از جفت های قدیمی هستن...از چه روشی برای جفت زدنشون استفاده کردین...؟؟؟اگر از روشی استفاده نکردید لطفا اینجا رو مطالعه بفرمایید...


از طرفی دیگه سوال شما دو پهلو هستش...اگر منظور شما این هست که از وقتی که جفت های جدیدی خریدین و پیش جفت های قدیمی گذاشتین، جفت های قدیمی دیگه تخم گذاری نکردن...

که باید بگم...نگران نباشید...

به غذاشون درست رسیدگی کنید...آماده که باشن دوباره جفتگیری و تخم گذاری می کنن...


جناب آقای حسین طیبی

عروسهایم جوجههای تازه بدنیا آمده را رها کرده اند.چرا؟

لطفا راهنماییم کنید.نمیدانم باید چه کار کنم.فقط3روزه به دنیا آمدن

سلام آقای طیبی...

می خوام بدونم آیا شما به جوجه ها دست زدین...و یا لونه رو دستکاری کردین

یا اینکه...جای قفسشونو عوض کردین؟؟/


به من بگید که از چه غذایی برای جفت تون استفاده می کنید؟؟؟


اگر کاملا از غذا دادن به جوجه ها سر باز زدن...حتما این بخش ها رو بخونید..و خیلی سریع رسیدگی کنید...


خانم سحر

سلام ببخشید عروس هلندیم یه چشمشو خیلی میبنده . روی سرشم پرش ریخته. میخواستم بدونم پرهای سرش در میاد؟
ممنون

سلام

در مورد مشکلی اولیه ی عروس هلندی شما..لطفا عکسی از این حالتش برام بفرستید تا بررسی بشه...

و در مورد ریخته شدن پرهای سر و رویش مجدد...نگران نباشید...حداقل یک ماه دیگه و حداکثر ظرف یک ماه و نیم...پرهای جدید مثل اولشون درمیان..






نظرات 7 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 12:19

حامد جان

من دیشب ظرف غذای پرنده رو برداشم

و امروز غذا رو تو دستم ریختم و جلوش گذاشتم (زیر 1 سالشه)

و از دستم غذا خورد چند بار هم

این شیوه مناسیبه؟

مرسی

پوریا سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 14:39

سلام

من جایی شنیدم تخمه افتابگردان باعث چربی بستن در کبد عروس هلندی میشه

اگه درسته چطور باید استفاده کنیم؟

پرویز چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 18:47

1) واقعیت امر اینه که حدود 5 روز پیش یه عروس هلندی نر 8 ماه (البته به گفته فروشنده) از بازار پرندگان تهران خریدم. سه روز پیش عروس را با اتوبوس که کولرش هم بد جوری روشن بود به تبریز آوردم و انداختم تو قفس بزرگتر. روز اول خیلی وحشتزده بود و چیزی نخورد ولی از روز دوم با اینکه کسل و کم تحرک هست حدودا روزی 2 بار غذا میخوره. شاید روزی هم یک بار آب میخوره. سوراخای بینیش یه کم قرمزتر شده و یه کم آبریزش داره. الان هم هی با صدای پیس پیس عطسه میکنه. خیلی هم چرت میزنه. مدفوعش هم نسبتا آبکی هست. دامپزشک دوتا محلول داده تا روزانه و به مدت 6 روز بریزم تو آبش. الان 2 روزی میشه که از محلولها استفاده میکنم. مدفوعش تا حدودی سفت شده ولی بازم آبکیه. من هیچ تجربه ای در این مورد ندارم و کسی رو هم نمیشناسم که بتونه راهنماییم کنه. چیکار باید بکنم؟

2) غیر از تخمه هم هرچی براش میذارم لب نمیزنه. چیکار کنم تا چیزای دیگه مثل سیب و سبزیجات و دانه های دیگه مثل ارزن و جوانه گندم هم بخوره؟

3) یه مشکل بزرگ دیگه هم که دارم اینه که همش میشینه رو نشیمنگاه و با نوکش با پرهاش ور میره و هی این ور و اونورشو با نوکش میخارونه. از وقتی آوردم یه بار با اسپری آب ولرم حمومش کردم. وقتی با نوکش پرهاشو زیر و رو میکنه گاهی پرهای کوچیکی از بدنش در میاره و بعدش هم خودشو یه تکونی میده تا پرهاش صاف بشن. وقتی این کارو میکنه چندتا پر کوچیک 1 تا 2 و گاها 3 سانتی ازش میریزه.این طبیعیه یا همون چیزی هست که بهش میگن پرکنی؟


از اینکه به من کمک میکنید ممنونم.

پرویز چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 18:50

سلام آقا حامر عزیز

1) واقعیت امر اینه که حدود 5 روز پیش یه عروس هلندی نر 8 ماه (البته به گفته فروشنده) از بازار پرندگان تهران خریدم. سه روز پیش عروس را با اتوبوس که کولرش هم بد جوری روشن بود به تبریز آوردم و انداختم تو قفس بزرگتر. روز اول خیلی وحشتزده بود و چیزی نخورد ولی از روز دوم با اینکه کسل و کم تحرک هست حدودا روزی 2 بار غذا میخوره. شاید روزی هم یک بار آب میخوره. سوراخای بینیش یه کم قرمزتر شده و یه کم آبریزش داره. الان هم هی با صدای پیس پیس عطسه میکنه. خیلی هم چرت میزنه. مدفوعش هم نسبتا آبکی هست. دامپزشک دوتا محلول داده تا روزانه و به مدت 6 روز بریزم تو آبش. الان 2 روزی میشه که از محلولها استفاده میکنم. مدفوعش تا حدودی سفت شده ولی بازم آبکیه. من هیچ تجربه ای در این مورد ندارم و کسی رو هم نمیشناسم که بتونه راهنماییم کنه. چیکار باید بکنم؟

2) غیر از تخمه هم هرچی براش میذارم لب نمیزنه. چیکار کنم تا چیزای دیگه مثل سیب و سبزیجات و دانه های دیگه مثل ارزن و جوانه گندم هم بخوره؟

3) یه مشکل بزرگ دیگه هم که دارم اینه که همش میشینه رو نشیمنگاه و با نوکش با پرهاش ور میره و هی این ور و اونورشو با نوکش میخارونه. از وقتی آوردم یه بار با اسپری آب ولرم حمومش کردم. وقتی با نوکش پرهاشو زیر و رو میکنه گاهی پرهای کوچیکی از بدنش در میاره و بعدش هم خودشو یه تکونی میده تا پرهاش صاف بشن. وقتی این کارو میکنه چندتا پر کوچیک 1 تا 2 و گاها 3 سانتی ازش میریزه.این طبیعیه یا همون چیزی هست که بهش میگن پرکنی؟


از اینکه به من کمک میکنید ممنونم.

آرمان چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 19:54

سلام حامد جان
چند روزه که عروس ماده تو لونه س مگه برای غذا خوردن بیرون میاد وقتی هم بیرون میاد سریع نره میره تو لونه نشانه ی چیه به نظرت این امر عادیه یا نه؟

مسعود پنج‌شنبه 30 شهریور 1391 ساعت 12:16

سلام حامدجان خسته نباشی.
عروسه من اسهال داره.سرماخورده؟مشکلش از کجاست و چطوری برطرفش کنم؟

یاسمین جمعه 19 آبان 1391 ساعت 00:16

سلام ببخشید میخواستم بدونم ایا عروس هلندی ها واکسن های خاصی دارند که برای جلوگیری از بیماری ها حتما بأید به او تزریق شود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد