مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

مرتضی

سلام حامد جان

اول از همه عید رو بهتون تبریک یگم!

و بعد اینکه یه نگاهی به موضوعات وبتون انداختم،دیگه دارید میرید سر وقت آموزش خیلی خوبه،مرسی

و اینکه شما تا به حال از غذای مخصوص پاراکیت استرالیایی ورسلا لاگا استفاده کردید؟! استقبال میکنه عروس؟!میترسم بخرم نخورن!

سلام.عید فطر بر شما و خانواده ی گرامی مبارک.

زمانی که من نگهداری می کردم چنین غذایی در بازار نبود...ولی در کل با توجه به اطلاعات شنیداری و دیداری...غذای محبوب و نسبت به سایر محصولات رقیب از قیمت و کیفیت مناسبی  برخورداره...و توصیه ام اینه که با توجه به شرایط کنونی ممکنه غذاهای جدیدی وارد کشورنشه..اگر هم قصد خرید داشتید لطفا به تاریخ تولید و انقضا توجه داشته باشید.

و اینکه قصد دارین برای عروس هلندی استفاده کنید...لازم نمی دونم...مگه غذای خودشونه مشکلی داره که می خواید از این محصول استفاده کنید...به قول خودتون اگر نخورن هم زحمت و پولتون هدر رفته...


پوریا

سلام حامد جان.خسته نباشید.من محلول آدث برای جفت هام تهیه کردم و از اون دزی که گفتی براشون گذاشتم.مدام هم از شاهدونه و جوونه ی گندم استفاده میکنم ولی هیچ خبری از جفتیگیری نیست.اصلا رفتارهاشون عجیبه ماده خم میشه ولی نر فقط یه پاشو میزاره رو کمر ماده و بالا نمیره.چی کار کنم؟این  محلول آدث چند وقت دیگه جواب میده؟شما تا حالا چنین رفتاری از جفت هات دیدی؟خواهشا راهنماییم کن دارم کلافه میشم از دستشون

سلام آقا پوریا...

متشکرم.احتمال داره نر سنش کم باشه.....درمورد چوب نشیمن حتما نکاتی رو که در پست های قبلی گفتم رعایت کن...لطفا زمان جفتگیری کنارشون نباش یا اونجا رو ترک کن...در مورد ویتامین که فرمودین حداکثر یک ماه و توی یک ماه هفته ای چهار مرتبه استفاده کنید.و این ویتامین ها تنها برای تقویت قوای جنسی پرنده های مولد هست...

در مورد چنین رفتاری بیشتر تو جفت زدن مرغ عشق های جوون و عروس وهای زیر دو سال دیدم..

اگر براتون امکانش هست...عکسی واضح و دقیق با حجم مناسب از جفت هاتون به ایمیلم بفرستین تا بیشتر بتونم کمکتون کنم.



فیروزه

با سلام
عروس هلندی نری خریدم اما چند روزی هست که اسهال دلره. لطفا راهنماییم کنید!
ممنون

سلام

شما بفرمایید که از چه غذایی براش استفاده میکنید؟؟

چند وقته خریدنش؟؟

کجا نگهداریش می کنید...

حتی الامکان عکس از عروستون به ایملیم ارسال کنید

cockatiels_site@yahoo.com


مریم

عروس هلندی من جفت نداره .تو این ماه ۴ تا تخم گذاشته چش شده؟

سلام

یکی از معایب خرید عروس ماده همینه...هر چند وقت یک بار حالت مستی بهش دست می ده

و اقدام به  گذاشتن تخم های پوچ می کنه

شما  چند راه حل دارین:

1.براش یه جفت نر مست مثل خودش تهیه کنید

2.براش اسباب بازی بذارید و هیچ لونه ای براش تهیه نکنید

3.در غذاهاش از مواد غذایی با طبع سرد که توی یه پست جداگانه در موردشون توضیح دادم استفاده کنید

4. از داروی Egg Stop از داروخانه های دامپزشکی خریداری کنید و استفاده کنید.


در حال حاضر تخم هایی رو که می ذاره لطفا برندارید ...اگر بردارید دوباره تخم گذاری می کنه و این کار ضعیف و ضعیف ترش می کنه

با نور طبیعی پرورش بدین یعنی با طلوع آفتاب بیدار و با غروب بخوابه تا زمان کافی برای مست شدن نداشته باشه

لطفا در محل گرم نگهداری نکنید.


حمید

سلام حامد جان
اگه تخمی زیر عروس در روز سه تا 14 براثر ضربه یا نوک پرنده ترک برداره و داخلش جنین در حال رشد باشه ایا امکان داره تبدیل به جوجه بشه؟

سلام

اگر ضربه ها عمقی نباشه و باعث سوراخ نشدن تخم و نریختن مواد به خارج نشه...جای نگرانی نیست...


مرتضی

سلام حامد جان

تبریـــــــــــــــــــــــــــــــــکــ ،واقعا این سایت برای ایرانیها نیازه!

نه به اون وقت نداشتنتون نه به این کار بزرگ که میخواید انجام بدید!

بازم تشکر

سلام آقا مرتضی

از لطفتون ممنونم

وقتم که نداشته باشم حداکثر دو بار در هفته از طریق لب تاب یا موبایل می تونم به روزش کنم...

شاید هم از کاربرای عزیز برای تکمیل سایت استفاده کنم...








نظرات 5 + ارسال نظر
soroush دوشنبه 30 مرداد 1391 ساعت 23:46

سلام ممنون از سایت خوبتون من خیلی استفاده کردم یک هفته هست که یک عروس هلندی خریدم دقیق نمیدونم چند وقتشه اما فروشنده گفت بچه هست اما کمی از بالش چیدن اولین تجربه منه تا حالا اصلا پرنده نداشتم فعلا بهش ارزن وتخم آفتابگردون هویج کاهو نون قندی(علاقه داره)میدم.فروشنده گفت نر هست ..آیا با تمرین میتونم حرف زدن یادش بدم؟لطفا هرچی میدونیدراهنماییم کنید در همه موارد این پرنده

محمد سه‌شنبه 31 مرداد 1391 ساعت 21:37

سلام آقا حامد گل
حامد جان عروسم 3 ماهشه شاهپرش صدمه دیده و لق شده تا بال میزنه خون میاد پرسیدم گفتن باید ببرمش پرنده فروشی بکشه شاهپرشو نمیدونم جیکار کنم ببرمش بکشن یا بزارم شاهپر جدیدش در بیاد این شاهپر صدمه دیده خودش بیفته ممنون موفق باشید





zhr پنج‌شنبه 2 شهریور 1391 ساعت 23:38

با سلام
من یک جفت عروس هلندی داشتم که هنوز تخم نداشتن و پرنده ماده اون پرید و رفت. حالا چطور میتونم پرنده نر رو آروم کنم و رامترش کنم؟ واقعیت دلم براش میسوزه...

آرمان شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 17:59

سلام آقا حامد ممنون از سایت خوبتون من نمیدونم چه جوری عکسی از عروسام براتون بفرستم ممنون راهنماییم کنین

آرمان یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 12:22

سلام آقا حامد ببخشید که مزاحم شدم عروسام یکی شون ماده همش میخواد چشماش رو ببنده صورتش هم به اهندازه صورت نره چاق نیس لطفا راهنماییم کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد