مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نکاتی در مورد غذای جوجه های 40 روزه تا 3 ماه

این پست شامل دستور غذایی جوجه های چهل روزه تا سه ماه می باشد که برای خواندن مطلب لطفا به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید...

قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم...جوجه عروس هلندی ها رو ما از ابتدا از یکدیگه جدا می کنیم:


1.جوجه عروس هلندی سرنگی(از ابتدا یا سن پایین به دست انسان تغذیه شده)

2. جوجه عروس هلندی غیر سرنگی ( به وسیله ی والدین خودش بزرگ شده)




/1/ عروس هلندی سرنگی:


زمانی که عروس هلندی سرنگی به سن 35 تا 40 روزگی می رسه...بهتر کم کم جوجه رو از غذا خوردن با سرنگ ترک بدیم...و با دون ها و غذاهای جدید آشنا کنیم چرا که:

*جوجه در این مدت تنها از طریق سرنگ به وسیله ی غذاهای مقوی تغذیه شده و به مراتب نسبت به جوجه های عادی (والدین دار) قوی تر و درشت جثه تر هست...


برای نحوه ی ترک سرنگ...مطالب متعددی توی وبلاگ گذاشته شد:

که از جمله ریختن غذای سرنگ جوجه  در ظرف پرنده و وادار کردن جوجه به خوردن غذا

و یا وارد کردن جوجه به قفس پرنده های بزرگ یا دون خور تا غریزتا از آنها خوردن یاد بگیره

و.....که همگی در چندین پست آموزش داده شد...

 

و ما در اینجا شرایطی در نظر می گیریم که جوجه نیازی به سرنگ نداره


/2/ در جوجه های عادی ، دوستان و کاربرانی که قصد تربیت و پرورش جوجه و آموزش تقلید به جوجه را دارند و همچین جوجه های عادی که در سنین40 روزگی به بعد که کم کم از طرف والدین خود رانده می شن...و بنا به طبیعت خود ، باید خودشان غذا بخورن...



حال در این پست به دستور غذایی این دسته از جوجه ها می پردازیم:


از آنجایی که این دسته از جوجه ها هنوز توانایی لازم برای خوردن ارزن و سایر دانه حتی تخمه خوردن را ندارند باید طبق دستور زیر عمل کرد:


غذاهایی که در زیر معرفی می شن...هر کدوم رو می تونید به صورت جداگانه برای یه وعده ی جوجه های خودتون استفاده کنید:


1*  غذاهای نرم و آسان هضم:

استفاده از سفیده ی تخم مرغ ...چه به صورت رنده شده و چه به صورت کامل

استفاده از حبوبات پخته شده و له شده و فاقد پوست مثل نخود و لوبیا

استفاده از جوانه ی گندم

استفاده از میوه جاتی مانند سیب و خیار

استفاده از سویای آسیاب شده و پخته شده(آبپز)

استفاده از پلت غذایی


2*  غذاهای فاقد رطوبت به صورت ذره ای:


استفاده از  خرده نان( لواش)

استفاده از مغز تخم آفتابگردان خرد شده( مطلقا خام)

استفاده از ارزن و کتان آسیاب شده

استفاده از پوست تخم مرغ آسیاب شده

استفاده از گندم آسیاب شده

استفاده از دون پارس(بهتره خودتون کمی خردش کنید )

استفاده از کف دریا

نظرات 18 + ارسال نظر
سعید جمعه 16 تیر 1391 ساعت 16:50

سلام اقا حامد
یک ساله توی کار پرورش عروسم که با ی جفت شروع کردم وبعد شدن 4 جفت والان 2 جفت دارم.جدیدا ی مشکل پیدا کردم که هرکار میکنم رفع نمیشه ی جفتم تخم میزاره وجوجه هاش تو روز اول یا دوم یا حتی توی تخم 21 روزه میمیرن اون ی جفتمم جوجه در تخم 14 روزه میمیره .هم لونشونو شستم وبا جرمی ساید ضدعفونی کردم هم بهشون تترا سایکلین ولوامیزول دادم.شما کمکم کنید.مرسی

امید شنبه 17 تیر 1391 ساعت 12:59

سلام آقا حامد
من ۲هفته هست یه جفت عروس خریدم اما فقط ۲روز اول که خریدم آروم بودن اما الان هر وقت میرم کناره قفسشون ماده بلند میشه و خودشو میزنه به قفس و تا چند لحظه خودشو میزنه به قفس بعد آروم میشه .

الان من بهشون (ارزن کتان شاهدونه تخمه)مخلوط میکنم میدم خوبه

اگر ۷تخم بهشون بدم الان موردی نداره

ehsan شنبه 17 تیر 1391 ساعت 20:19 http://http://www.facebook.com/aroos.holandi

سلام حامد عزیز
من یه جوجه خاکستری 43 روزه دارم از چه زمانی میتونم جنسیتشو تشخیص بدم؟

امید دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 14:54

سلام آقا حامد
خسته نباشی الان ۳روزه عروس نر داره میره تو لونه امروز دیدم که ماده هم میره تو لونه ممکنه چند روزه دیگه جفت گیری کنن؟

رضا دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 15:38

سلام حامدجان خسته نباشی
درمورد جوجه کشی مرغ مینیاتوری و لاری از دستگاه میدونی دما و رطبوت چند نیازه؟

محمد دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 16:28

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیزم آقا حامد ممنون از وبلاگ خوبت آقا حامد من جوجه عروسم50 روزشه و تازه خریدمش به زور آب و دانه بهش میدم هیچی نمیخوره و فرار میکنه چیکار کنم نکنه مریض بشه و چیکار کنم زودتر با من دوست بشه و نترسه بزارم یک مدت تو قفس باشه یا باهاش بازی کنم و بعد چه مدت باهام دوست میشه لطفا مطلب برا اینکه پرهاش کنده بشه و خونریزی کنه بنویسید که باید چیکار کنیم جلو خو نریزی گرفته بشه بازم ممنون انشاالله همیشه موفق باشی

ابوالفضل دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 19:06 http://www.irtuning.com

سلام
من امروز کندلینگ کردم 3 تخم عروسم رو تخم ها رو 8 و 10 و 12 تیر گذاشتند متاسفانه هیچ کدوم از تخم ها نطفه نداشت ... 2 تا از تخم ها توش زرده داشت اما تو زرده یا دور زرده خبری از رگهای قرمز نبود یکی هم که کلا فاقد زرده هم بود اصلا زرده هم توش مشخص نبود به نظرتون ایا تخم ها رو بردارم یا خیر ؟ ایا عروس نر مشکل داره ؟

ترکان دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 19:20

سلام.حامد جان این عده عروس ما فکر کنم تو تابستون تموم نمیشه.آخه از یکی شنیدم که عروس ها تو تابستون کم پیش میاد که تخم بزارن.برا همین قصد کردم تا آخر تابستون نگهشون دارم.نظرت چیه؟
من ماده رو با چی تقویت کنم که این عده زودتر تموم شه؟
من هر روز دارم بهشون جوونه گندم میدم و ویتامین آ د و مینرال.البته ی روز مینرال ی روز ویتامین و هر روز جوونه گندم.
این عروسای من به جز جوونه و ذرت و نخود غذای مکمل دیگه نمیخورن.تخم مرغ رو اگه گشنشون بزارم میخورن.اونم با کراهت.
راستی این ماده ما دیوونس. آقا موقع پر آرایی و خواروندن بدن خودشم پرای خودشو میکنه و جیغش میره بالا. انگار اصلا بلد نیست جایی رو بخوارونه هی سرشو میکنه تو بدنش که بخوارونه .بعد جیغ کوچیک میزنه ولی بازم سرش تو بدنشه بعد ی هو که پرو میکنه جیغش بلند میشه و سرشو میکشه بیرون.ماده ام کلا وحشیه و انگار یه تخته اش کمه.

ترکان دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 19:22

راستی حامد جان چطوره این جفت رو بخرم؟؟ چشممو بد جور گرفته.طرف جوجه رو میزاره رو دستش عروس ها میان بهش غذا میدن.اینقدر دستین

http://www.2t2t.ir/parrot/topic-t905.html
راستی میشه امید داشت که سری بعد 4 تا جوجه بدن؟؟

مرتضی شنبه 24 تیر 1391 ساعت 01:05

سلام حامد جان

آقا این جوجه وایت فیسه خیلی دلمو برده! خیلی زیباست! با چه جفتی میشه این جوجه رو گرفت؟!

جوجه گلباقالی و مرواریدی چطور؟!

مرسی

مصطفی دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 21:55

سلام حامد جان.
خسته نباشی.
جوجه هام الان 28 و 25 روزه هستن و از لونه اومدن بیرون ولی نمیتونن رو چوب وایسن و کف قفس نشستن.
لونه رو بردارم؟
از کی میتونم باهاشون کار کنم و دستی بشن و چه کارهایی کنم؟
چجوری دون خورشون کنم و از کی؟
میخواد از والدین جداشون کنم؟
با تشکر.

حسین جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 22:08

با سلام
یک عروس 50 روزه دارم که از 20 روزگی خریدم و با سرنگ بهش غذا دادم.
میخوام بدونم از کی باید آب در اختیارش بذارم ضمنا هنوز به ظرفی که توش ارزن ریختم و ذر ذسترسش گذاشتم اهمیتی نمیده. برای ترک سرنگ کار خاصی باید انجام بدم؟
پیشاپیش ممنون از وقتی که میگذارید.

Fatemeh دوشنبه 15 اسفند 1401 ساعت 21:36

سلام شب بخیر
ببخشید عروس چجوری باید نرم خور کنم ریشه قالی رو میخوره اما سفیده تخمرغ میزارم نگاش نمیکنه
واینکه الان۵۰ روزشه سرلاک ادامه بدم یا بسه
روزانه ده سی سی میخوره کم نیس؟

Azin چهارشنبه 11 مرداد 1402 ساعت 02:36

سلام جوجه عروس هلندی من ۴۰.۵۰ روزش جوجه سرنگی وچند روزه به راحتی ارزن پوست میکنه میخوره چه جوری سرلاک رو قطع کنم همون ارزن کافی وکی آب بدم بهشون ممنون میشم جواب بدید

مهرسانا چهارشنبه 11 مرداد 1402 ساعت 21:19

سلام و عرض ادب

علیرضا یکشنبه 7 آبان 1402 ساعت 20:09

باسلام ببخشید منیه عروس هلندی ۴۶روزه دارم هنوزبایدسرلاک بهش بدم لطفاراهنمایی کنید

رامتین دوشنبه 18 دی 1402 ساعت 23:13

سلام من عروس دارم که ۳۵روزه است الان دان خور کنم یانه

محمدرضا جمعه 4 اسفند 1402 ساعت 21:59

سلام.بزرگوار من یک جفت عروس هلندی دارم برای اولین بار۳تاتخم گذاشت دوتا باز شدیکیشون بعداز باز شدن متاسفانه بعداز ۱۲روز مرد ویکیشون الان ۲۹روزه است تخم سوم هم کلا باز نشد باز الان ۳تا تخم گذاشتن جوجه ۲۹روزه رو میزنن پشتش خونی شده جفت یکسره رو تخم تازه ها مینشنند این جوجه رو کنتر گذاشتن بفرمائید ک جداش کنم و با سلام بزرگش کنم راهنمائی بفرمائید واقعا ناراحتم براش خیلی هم دوستش دارم چ کنم بی نهایت تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد