مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

سویا و استفاده ی آن برای عروس هلندی ها

در این پست قصد داریم به معرفی این دانه ی ارزشمند و اثرات مثبت آن در رشد عروس هلندی ها بپردازیم....

سویا یکی از دانه های تقویتی و پر خاصیت برای پرندگان از جمله عروس هلندی می تونه باشه...

سویا از آنجایی که دارای مقادیر زیادی از پروتئین را در خودش جای داده...از اهمیت خاصی          بر خوردار بوده و آن دسته از دارندگان عروس هلندی که فکر می کنند عروس هلندیشون لاغر یا ضعیف هست استفاده ی متعادل از سویا به آنها پیشنهاد می شه...


نحوه ی مصرف سویا:


سویا را بر خلاف دون های دیگه قبل از استفاده حتما باید پخت زیرا که


* باعث کیفیت بهتر سویا شده

* بازدارنده ی تریپیسین موجود در سویا غیر فعال شده و میتونین لازم فراهم شده و کیفیت بهتری از سویا را برای پرنده های شما فراهم می کنه


* و استفاده از سویای خام سبب کاهش رشد پرنده می شود زیرا که همین ممانعت کننده های پروتئاز مانع جذب پروتئین در بدن پرنده می شود..



دوم اینکه حتما سویا را قبل از استفاده آسیاب کرده و در اختیار عروس هلندی خودتون قرار بدین زیرا که با این روش...حجم قابل توجهی خورده می شه!!!


نکته ی مهم: از آنجایی که سویا فاقد ویتامین های گروه ب هستند سعی کنید با استفاده از مکمل ها و ویتامینها این فقر موجود در پرنده رو جبران کنید.


و در پایان برای جلوگیری از چاق شدن پرنده که باعث کم تحرکی پرنده و کسل شدنش می شه...

حداکثر هفته ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید...




نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضی جمعه 16 تیر 1391 ساعت 00:53

سلام حامدجان

اگه ممکنه یه عکس از بال عروسی رو که کوتاه کردید بذارید،عالی میشه من ویدئوهای مربوطه رو دیدم ولی اگه یه عکس هم بذارید ممنون میشم بال عروس رو باز کنید و عکس بگیرید!

اون دوتا شاهپری که میگن نزنید کدوم 2تا شاهپره؟!

rayka یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:52

سلام منم به رایکام بدم؟؟ دراین شرایط البته دیگه خوب شد اما هنوز مدفوعش رنگ سالمی نداره اما ابکی نیست در ضمن پرنده من که دیدید لاغر بهش بدم چاق میشه براش ضرر نداره

rayka سه‌شنبه 20 تیر 1391 ساعت 13:51

سلام اقای نجفی
من سویا رو قشنگ کذاشتم پخت بعد نیاز نداشت که اسیاب کنم با قاشق خودش له شد درست مثل اسیاب اما گذاشتم نخورد هر کاری کردم نخورد چیکار کنم ؟ ممکنه بگید به چه صورت چند دقیقه باید بپزه ؟ تا چه حد برسه؟ این جوری که من متوجه شدم ظاهرا اینا ازهر چیزی که بتونند خرد کنند خوششون میاید من هویج میدم خیلی خوب میخوره. اما سویا چون کاملا له شده بود نوک زد و رفت . چیکار کنم؟

پریسا سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 13:38

از سویای آماده که تو غذا میریزیم هم میتونیم استفاده کنیم؟
البته اونو فقط خیس میدیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد