مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 4

پوریا

سلام حامد جان خسته نباشید.من فنچ هام تازه تخم کردن و هیچ اطلاعی در مورد تغذیه ی جفت ها موقع نشستن روی تخم و بعدش یعنی در اومدن جوجه ها ندارم.اگر در این مورد یه توضیح کامل بدی ممنون میشم

سلام

شما فقط سبزی و میوه یادتون نره...همین برای این دوره کافیه...تقریبا12 تا 14 روز بعد از گذاشتن آخرین تخم...جوجه ها به دنیا میان...حتما کاهو و هویج و گشنیز استفاده کنید..زیاد نزدیک لونه شون نرین...نور محیط یکدفعه خاموش نکنید...و طبق این روال ادامه بدین حتما نتیجه می گیرین...


رضا

سلام آقا حامد خوبی؟ یه سوال اورژانسی:
تو بدن قناریم شپش افتاد
شپش هارو ازبین بردم اما قناریم خیلی ضعیف و لاغر و بی حال شدو صداش خیلی خیلی ضعیف
دوستم بهم گفت سفالکسین تو آبش بریز. الان 3روزه میریزم  اما فک نکنم تاثیری داشته باشه
راستی 70درصد مدفوعش هم سفیده
ممنون میشم راهنماییم کنی چیکار کنم خوب شه؟
میتونید پاسخ رو به ایمیلم بفرستین

سلام

منظور شما از سفالکسین نوع انسانیشه؟؟؟!!!

برای پرنده خیلی قویه...ضمنا می تونم بپرسم چرا دارین از سفالکسین استفاده می کنین؟؟

سفالکسین برای عفونت داخلیه...

لطفا از میوه ها و مکمل براش استفاده کنید و تقویتش کنید...

اگر بعد از یه هفته همچنان به همین روال باقی موند...اطلاع بدین تا طبق نسخه پیش برین!!


آرش

سلام به استاد حامد خان
اگه من بخوام عروس نرم ،که خاکستری هست رو عوض کنم

به نظرتون چه تدابیری ببینم که ماده نر جدید رو زوردتر قبول کنه؟(هر چند که میدونم شاید اصلا نپذیره)

به نظرتون اگه یه وایت فیس بگیرم به علت تشابه رنگی ممکنه زوردتر بپذیره؟

یا یه خاکستری مشابه اما مست تر؟

و کلا جفت ها رنگ جفت قبلیشون رو به خاطر میسپارن؟این میتونه کمکم کنه؟


سلام

ممنون از لطفتتون

رنگ و نژاد پرنده اصلا تاثیری توی جفت زدنشون نداره...و هرنژادی بگیرین سلیقه ی خودتونه

نظر منو می خواین...نرتون با خودتون پرنده فروشی ببرین..بندازین توی یکی از قفس هایی که ماده توش داره چند دقیقه بنشینین و نظاره گر باشین...اگر بینشون اندک رفتار مثبتی دیدین..بلافاصله بخرین و بیارین خونه...

در غیر اینصورت مثل خیلی از دوستان دیگه بخرین بیارین خونه و قبل از اینکه وارد قفس نر بکنیدش..یه بیست روزی جدا از نر نگهدارید...تقویتش کنید و با روش دور آشنایی جفتشون بزنین..

در مورد شناسایی هم جفت ها همیدیگرو بر اساس صدا  و ظاهر می شناسن...و ارتباطی به نژاد جفت قبلیش نداره و مهم اینه که شما با روش هایی که گفتم یه ماده ی خوب و جوون و سالم بخرین..


رضا

اره سفالکسین انسانی!
مگه سفید بودن مدفوع به معنی عفونت نیست؟!
ازونجاییم که صداش خیلی ضعیف و خفه شد ظاهرا گلوش عفونت داره.
از چه میوه هایی استفاده کنم؟
منظورتون از مکمل چیه؟

سلام

نه....سفید بودن به معنای قطعا عفونت نیست...

می تونه به خاطر مسمومیت...تغییر رژیم غذایی و....باشه...

اگر مطمئنید که عفونت داره...شما لطف کنید تتراسایکلین صد میلی گرمی حیوانی خریداری کنید

یک ششم توی صد میلی لیتر آب براش حل کنید و حداکثر تا 5 روز به درمان با این دارو ادامه بدین...

نه اینکه از سفالکسین 250 یا 500 میلی استفاده کنید...خدا رو شکر که پرنده هنوز زنده ست

در مورد میوه هم از میوه هایی استفاد کنید که طبع متعادلی داشته باشن مثل سیب...براش هویج رنده کنید ..فعلا از سبزیجات استفاده نکنید تا مدفوعش به حالت اول برگرده..

منظورم از مکمل مولتی ویتامین های مختلفی هستن که در بازار برای پرنده ها عرضه می شه...


نتایج حتما بهم گزارش بدین


مرتضی

سلام حامدجان

یعنی شما میگید صدای کوتوله بدتر از باجریگاره؟! صدای باجریگار که من اصلا نمیتونستم تحمل کنم واسه همین دادم به برادرم!
و حالا میخوام بدونم صدای کدومشون بدتره؟! باجریگار یا لاوبرد؟! لاوبرد هم مثه باجریگار صداش یکسرست؟! یا مثه عروس گهگداری میخونه؟!
(در ضمن فکرمیکردم جفتهایی بیشتری دارید!)

درخواست یه چندتا پست هم دارم که چندروز دیگه میگم خدمتتون!

سلام

این نظر شخصیمه...به نظر خودم مثل مته  ست ...خسته کننده...

اگر بخوایم با باجریگار مقایسه شون کنیم...باجریگار حداقل در طول روز چند بار استراحت داره...و آواز های متنوع و زیر و آروم می خونه...به طوری که حتی بعضی موقع آدم خوابش میگیره

ولی این لاوبردها شب و روز براشون مفهومی نداره...چند دقیقه استراحت کوتاه...و پشت سر هم جیغ .جیغ ...جیغ...جفت هم که داشته باشه...اوضاع چند برابر بدتر می شه...

اگر باجریگار بخوایم با عروس هلندی مقایسه کنیم...از لحاظ رفتاری مثل همن خونگرم و انعطاف پذیر ...در مورد آواز هم یه خرده از عروس هلندی بیشتر ولی چون صداش کمتره نسبت به عروس به چشم نمیاد....

و اگر عروس بخوایم با لاوبرد مقایسه کنیم...

حاضر بیست تا جوجه نر تو اتاقم نگه دارم...صداشون برام دلنشنین تر از صدای جیغ جیغ ها پشت سر همه...!!!!!!

حالا سلیقه ها متفاوته..و هر کس علاقه ای داره...ولی در کل لاوبر د ها اینجورین!!!

در مورد پست ها  هم بگین...حتما می ذارم...

اگر وقت کنم چندتا مقاله ی آلمانی و فرانسوی طی دو تا سه هفته ی دیگه ترجمه می کنم توی وبلاگ می ذارم...متاسفانه مطالبی که به زبان انگلیسی توی وب منتشر می شه...همشون اصولی نیست و بهتره به زبان های محلی هم رجوع کرد...

در مورد تعداد پرنده ها فکر کنم با این وضع کاری پیش برم باید دو جفت دیگه رو هم یا بفروشم یا امانت بدم...دیگه وقت کافی برای رسیدگی بهشون ندارم...اونوقت شما انتظار دارید چهل و هشت تا عروس نگه می داشتم...!!!!


amir


میگم این دورگه ی گالاتیل رو دیدی که از کاکادوی گالا و ککاتیل درست شده خیلی عجیب غریبه من گالا رو از نزدیک دیدم حرکاتش سریعه و مثله ککاتیله میگم امتحانتو بگن شاید این دورگه ی عجیب غریب گیرت بیاد .

سلام

بله ازشون دیدم...ولی اصلا وقت کافی برای رسیدگی به عروس هلندی های خودم ندارم چی برسه بخوام مهمون جدید بینشون وارد کنم...ولی ان شاءالله از مهر ماه به فکر پرورش چند نژاد دیگه از پرنده ها هستم نه صرفا طوطی سانان...


آرش

ممنون بابت جواب کاملت حامد جان
اما من منظورم تعویض نر بود
الان من یه جفت دارم که حتما در جریانش هستی، نرم ضعیفه
میخواستم بدونم اگه بخوام نر رو عوض کنم و یک نر جدید برای ماده بگیرم
تشابه رنگی نر جدید با قبلی تاثیری توی پذیرشش توسط ماده داره؟
یعنی ممکنه ماده زود تر بپذیره؟

سلام

خیر ...این مورد درباره ی عروس هلندی ها صحت دقیقی نداره و فقط در مورد مرغ عشق ها یا باجریگار ها مصداق داره..

بنابراین شما در خریدن یا تعویض نرتون با  هر نوع نژادی مخیر هستین...



میرحامد

سلام حامد جان راجع به علت مرگ ماده باید بگم من یه سال پیش این یه جفتو به صورت تک تک خریدم با هم جفت انداختم سن ماده از نر بیشتر بودچون دماغش شکلش عوض شده بود حفره هاش پهنتر بود نر همهنو از دمش پرای ابلغش نیافتاده بود فکر کنم کمتر از دوسال داشتخلاصه اولین بار که تخم گذاشتن بعد 20 روز نر تحملش تموم شد باز با ماده جفت گیری کرد بعد یه هفته هنو تخمای اول در نیومده ماده باز تخم گذاشت هر بارم 4 یا 5 تا تخم میذاشت خلاصه منم تخمایه قدیمیرو برداشتم یکیشو شکستم دیدم وای توش جوجه هست که قلبش میزنه امیدم به تخمایه جدید بود که بعد 20 روز دوباره نر باز شروع کرد به نخابیدن رو تخما و اواز خوندن ماده هم به تنهایی رو تخما میخابید باز هم مثل قبل جفت گیری کردن و تخم گذاشتن ولی اینبار دیگه به تخمایه قبلی دست نزدم بعد دوسه روز یه جوجه از تخمایه قبلی در اومد ولی تو 6 روزگیش مرد اعصابم خراب شد لونه رو با تخما برداشتم بعد 20 روز دوباره دبیدم جفت گیری میکنن باز لونه رو گذاشتم چهار تا تخم گذاشتن ولی اونارو هم در نیاوردن باز لونه رو برداشتم دو ماه گذشت یه هفته پیش دیدم ماده ته قفس افتاده حالا هم نمیدونم برا تکثیر بهتره برا این نرم یه جفت بخرم یا کلا عوضش کنم یه جفت تازه بخرم

سلام

در مورد علائمی که فرمودید نشان از یه ماده ی پیر بالای هشت سال سن هست...

با توجه به مواردی که فرمودین یکی از دو راه زیر انجام بدین:

1. فقط ماده تونو تعویض کنین...

2. جفتتونو با یه جفت جوون و تضمینی عوض کنین

3.شانستونو برای بار آخر امتحان کنین و اینبار جاشونو به کل عوض کنین و وارد یه فضای جدیدی بکنیدشون...و مثل قبل بهشون رسیدگی کنید و اگر مجددا با مشکلات قبلی برخورد کردین حتما طبق تصمیمتون عمل کنید...


حانیه

سلام من دارم یه عروس میگیرم که فروشنده میگفت تازه از مادر جدا شده.میتونم راحت دستیش کنم؟

سلام

بله ..اتفاقا زمان مناسبی هم هست که هم به شما زود عادت می کنه و هم زودتر به خوندن میاد


amir

سلام  آقا حامد


این جوجه گوشتی من الان که خوابیده بال سمت چپش مالیده به زمین و اون یکی درست و سرجاش البته باید بگم تکیه کرده به بال سمت راستش و من اصلا به بالش فشار نیاوردم و همینطور در کارتونش زیاد بال بال میکنه شاید خورده به کارتنش ؟!

سلام

بله..امکانش هست...لطفا زیاد دستمالیش نکنید...فقط به غذاش رسیدگی کنید اگر بعد از چهل و هشت ساعت علائم بهبودی مشاهده نکردین اطلاع بدین..متشکرم


امید

سلام دوست عزیز
می خواستم بدونم که چرا مدفوع مرغ عشق هلندیم سفید شده ممکنه براش اتفاقی افتاده باشه؟

سلام امید جان

سفید شدن مدفوع دلایل مختلفی داره و یکی از معمول ترین و شایعترینش استفاده از گندم نرم و خیس شده ست

در این صورت باید پرنده و دید و معاینه کرد...

شما از چه غذاهایی استفاده می کنید؟؟؟


ترکان

سلام خدمت حامد عزیز.
این جفت من تقریبا یک هفته ای از اولین جفت گیریشون سپری میشه و از آخرین جفت گیریشون 3 روز سپری میشه.با توجه به اینکه تخم گذارین کاملا بر میگرده به آمادگی ماده.چند تا سوال دارم.
اینا که الان سه روزه جفت گیری نکردن و من دیدم دیروز میخواست جفت گیری کنه با اینکه جفتشون آماده این کار بودن ولی جفت گیری نکردن.(البته ممکنه دور از چشم من جفت گیری کرده باشن.چون فصل امتحاناته و من اکثرا تو اتاقم و اینا اکثرا صبح تا ظهر جفت گیری میکنن.)
با این 7 8 بار جفت گیری ممکنه تخمی که 7 8 روز دیگه میزارن نطفه داشته باشه؟(اصولا کدوم جفت گیری ها نطفه میده؟ جفت گیری هایی که طی دوره اوله یا جفت گیزی هایی که نزدیکه تخم گذاریه؟)
اینا گاهی با هم دعوا میکنن .علتش چیه؟.بیشتر موقع خواب و غذا خوردن.
نر که سر ماده رو میخوارونه درست میخوارونه(با جفت گیری ها سر خوارونی نر شروع شده)
ولی ماده که میخوارونه ی پر از کله نر میکنه و نر جیغش میره هوا و دوباره مشاجره میکنن
علتش چیه که ماده بلد نیست سر نرو بخوارونه؟
ماده اصلا نمیره تو لونه.ولی نر یا غذا میخوره یا تو لونه هست.چی کارش کنم که نمیره تو لونه؟
راستی حامد جون ممنون از صبر و حوصله ای که بابت پاسخ به سوالات داری

سلام

همین که یک مرتبه هم جفتگیری کنن کافیه و هر چقدر که مراتب بیشتر باشه امکان نطفه دار شدن تخم ها بیشتر می شه بنابراین فرقی نمیکنه چه اوایل جفتگیری کنن و چه اواخر

دعوا هم دلیلی بر جفت نخورن و یا تخم نگذاشتنشون نمی شه...دعوای خانوادگیه!!!

این پرکندن هم کاملا طبیعیه...عادتشون همینه...توی جفت های خودمم هم شاهدش بودم

در مورد ماده هم نیازی نیست شما کاری انجام بدین ...همینکه خودش بخواد تخم بذاره...می ره داخل

از لطفتتون ممنونم ترکان جان


مرتضی

سلام حامدجان

واقعا با صدای باجریگار خوبتون میبره؟ من که حوصلشونو نداشتم! میرفتن رو مخم!

در مورد رزیلا هم اینطوری که من شنیدم میگن جفت توی ایران وجود نداره یعنی خیلی کمه اکثرا دوتا همجنس کنار هم نگه میدارن و منتظر تخم میمونن! حالا شما مطمئنی که اونا جفتن؟!

قراره چی پرورش بدید؟! به ما هم بگید!

در مرود بلدرچین هم اطلاع دارید؟! تا حالا داشتید؟! یه چندتا سوال داشتم!

در مورد ارسال عروس با اتوبوس اگه یه پست مفصل بزنید ممنون میشم اگه بتونید از کارتنی که میشه عروس رو توش قرار داد هم عکسی بذارید که عالی میشه! تا چند ساعت میتونن بدون غذا بمونن! قسمت بارها میشه گذاشتتشون یا نه؟! همه رو اگه توضیح بدید،ممنونتون میشم!

سلام

نظرم کاملا سلیقه ای بود...

در مورد رزیلا من جفت ندارم یه دونه رزیلا پرنسس دارم...

ولی اگر شرایطش فراهم باشه چرا که نه!!!می شه جفت زد..مال خودم ماده ست...!!

واله در مورد پرنده های آینده هنوز تصمیمی نگرفتم و نمی دونم شاید آرا و یا شاید شاید گروهی از کاکادو ها...شاید مرغ بهشتی ...واقعا نمی دونم...

در مورد بلدرچین مرتضی جان اطلاع کافی ندارم و بلدرچین هم مثل عروس هلندی تخصص خودشو می خواد بهتره با یه باتجربه یا متخصص صحبت کنید

در مورد ارسال عروس هلندی ها ، حتما یه پست کل در مورد نقل و انتقالاتشون می زنم ولی در حال حاضر سرویس اینترنت پر سرعتم قطعه نمی تونم مطلب بذارم و پشتیبانی از مطالب وبلاگ داشته باشم ان شاءالله ظرف سه هفته تا یک ماه دیگه...مجددا پشتیبانی وبلاگ شروع می کنم



ابوالفضل

سلام
من یه 4 - 5 روزی نبودم الان برگشتم احساس میکنم عروس ماده مثل قبل که جفتگیری کرده بود مدفوعش غلیظ شده بود الان هم به همون شکل شده نمیدونم توهم هست یا نه تو این مدت جفتگیری کرده از دیروز بهش قطره ad3ec رو میدم امروز یه خورده کمتر تو ابشون ریختم.
خوشبختانه عروس ماده هم که تو لک رفته بود و پرهاش و دم و شاه پرش چند تایی ریخته بود الان دیگه کامل شده و دیگه تو این 4-5 روزه هیچ پری تو قفس نیفتاده بود و مثل اینکه از لک بیرون اومده. به نظرتون اقدامات لازم رو برای اماده کردن جفت و تخم گذاری چی کارایی بکنم ضمن اینکه کاهو هم قبلا بهشون یه 3 روزی دادم و یه خورده میخوردن

سلام

بله...کم کم شروع کنید...برای اطلاع پیدا کردن از غذاهایی که به جفت های مولد باید داد یه پست کامل منتشر کردم که توی قسمت تغذیه ی عروس هلندی می تونید پیداش کنید و اگر موثر نبود

اطلاع بدین


امید

سلام دوست عزیر
می خواستم بدونم که میشه عروسام رو کنار مرغ عشقام  و طوطی برزیلیام بزارم  مشکلی نداره . عروسام برا جفت گیری مشکلی ندارن تخم میزارن

سلام

چرا که نه!!!مشکلی نداره..ولی فقط مراقب باشید که فاصله ی قفس ها رو رعایت کنید و قفس ها رو به هم نچسبونید ممکنه بین پرنده ها مخصوصا عروس هلندی و مرغ عشق ها درگیری به وجود بیاد...کنار هم بذارید و لی قفس ها شونو به هم نچسبونید


رضا

سلام
حامد جان درمورد قناری مریضم که گفتی گذارش بدم:  تتراسیکلین حیوانی که گفتی خریدم
الان 2 یا 3روزه نصف قرصو تو یه لیوان آب میریزم با 15قطره شربت ب کمپلکس قاطی میکنم میدم بهش و هرروز عوض میکنم
شربت رو بخاطر باز شدن اشتهاش ریختم چون خیلی کم اشتها شده بود
یکم بهتر شد و صداشم بازتر

سلام

بسیار خوب...در مورد ویتامین و آنتی بیوتیک لطفا هر کدومشونو توی ظرف جداگانه بریزید...و ویتامین حداکثر تا 5 روز استفاده کنید


مرتضی

سلام حامدجان

دفعه ی پیش گفته بودید میخواد به غیر از  طوطی سانان پرنده های دیگه ای هم پرورش بدید! الان میگید آرا و کاکادوو...!!!

کلا هر پرنده ای خواستید پرورش بدید ماروهم در جریان بذارید شاید خواستیم پشت سر شما حرکت کنیم!

دلیل ضعیف شدن پرها و دمها چی میتونه باشه؟! چطور باید تقویتشون کرد؟! میتونه از آبتنی نکردن عروس باشه؟!

مرسی

سلام

هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم وحتی نمی دونم چه پرنده شاید مرغ بهشتی شاید پرورش طیور نژاد های مختلف شاید طاووس شایدم اصلا وقت نکنم وهیچ....

اگر منظور شما از ضعیف شدن پرها ریختن آنها یا نامنظم بودنشون و یا خونی شدنشون هست..علت ها مختلفن از جمله کمبود مواد معدنی بدن

مثل کمبود آهن ، اسید فولیک و...

و یا در اثر مبتلا شدن به بیماری های انگلی و قارچی که هرکدوم اثرات جداگانه ای بر روی پوست و پرهای پرنده دارن

در مورد آبتنی با انجام دادنش حداکثر دو بار توی یه ماده می تونه مفید باشه چرا که باعث تمیز شدن پرها ، کم شدن ترشحات بدنی...پر پشت شدن پرها می شه و در صورت افراط نتیجه ی عکس داره...



آوا

سلام .ببخشیدعروس ماده من 3ماهه باما هستش ولی هنوزازمافرارمی کنه .خودش ارقفس میادبیرون ومیره داخل ولی روی دست نمیاد.فکرکنم بالغه چون بانرش جفتگیری داره بنظرشمارفتارش قابل تغییره

سلام

با توجه به جفت دار شدنش و تولید مثل ...فکر نمی کنم امیدی باشه..اگر هم باشه این شمایید که نباید انجام بدین چون بالاخره یا تکثیر عروس هلندی یا تربیت عروس هلندی باید یکیشونو انتخاب کنید!!!


مرتضی

سلام حامدجان

این همون عکسی بود که میخواستم
حالا یه سوال الان توی تخم سمت راست بالایی یه خطهای سفیدرنگی هم وجود داره،اونا نطفه نیستن؟!

سلام

نه مرتضی جان ....این پرده ایه که فضای نطفه ی تخم از قسمت های دیگه ی تخم جدا می کنه و اگر تخم نطفه دار باشه...نطفه زیر این پرده و یا مجموعه رگ هایی در زیر پرده قرار دارن!!!

توی پست بعدی حتما عکسی از تخم نطفه دار عروس هلندی رو که تشریح کردم می ذارم تا دقیقتر ببنید!!!











نظرات 7 + ارسال نظر
آرش شنبه 3 تیر 1391 ساعت 21:02

سلام به استاد حامد خان
اگه من بخوام عروس نرم ،که خاکستری هست رو عوض کنم

به نظرتون چه تدابیری ببینم که ماده نر جدید رو زوردتر قبول کنه؟(هر چند که میدونم شاید اصلا نپذیره)

به نظرتون اگه یه وایت فیس بگیرم به علت تشابه رنگی ممکنه زوردتر بپذیره؟

یا یه خاکستری مشابه اما مست تر؟

و کلا جفت ها رنگ جفت قبلیشون رو به خاطر میسپارن؟این میتونه کمکم کنه؟

میرحامد یکشنبه 4 تیر 1391 ساعت 09:13

سلام حامد جان راجع به علت مرگ ماده باید بگم من یه سال پیش این یه جفتو به صورت تک تک خریدم با هم جفت انداختم سن ماده از نر بیشتر بودچون دماغش شکلش عوض شده بود حفره هاش پهنتر بود نر همهنو از دمش پرای ابلغش نیافتاده بود فکر کنم کمتر از دوسال داشتخلاصه اولین بار که تخم گذاشتن بعد 20 روز نر تحملش تموم شد باز با ماده جفت گیری کرد بعد یه هفته هنو تخمای اول در نیومده ماده باز تخم گذاشت هر بارم 4 یا 5 تا تخم میذاشت خلاصه منم تخمایه قدیمیرو برداشتم یکیشو شکستم دیدم وای توش جوجه هست که قلبش میزنه امیدم به تخمایه جدید بود که بعد 20 روز دوباره نر باز شروع کرد به نخابیدن رو تخما و اواز خوندن ماده هم به تنهایی رو تخما میخابید باز هم مثل قبل جفت گیری کردن و تخم گذاشتن ولی اینبار دیگه به تخمایه قبلی دست نزدم بعد دوسه روز یه جوجه از تخمایه قبلی در اومد ولی تو 6 روزگیش مرد اعصابم خراب شد لونه رو با تخما برداشتم بعد 20 روز دوباره دبیدم جفت گیری میکنن باز لونه رو گذاشتم چهار تا تخم گذاشتن ولی اونارو هم در نیاوردن باز لونه رو برداشتم دو ماه گذشت یه هفته پیش دیدم ماده ته قفس افتاده حالا هم نمیدونم برا تکثیر بهتره برا این نرم یه جفت بخرم یا کلا عوضش کنم یه جفت تازه بخرم

آرش یکشنبه 4 تیر 1391 ساعت 23:00

ممنون بابت جواب کاملت حامد جان
اما من منظورم تعویض نر بود
الان من یه جفت دارم که حتما در جریانش هستی، نرم ضعیفه
میخواستم بدونم اگه بخوام نر رو عوض کنم و یک نر جدید برای ماده بگیرم
تشابه رنگی نر جدید با قبلی تاثیری توی پذیرشش توسط ماده داره؟
یعنی ممکنه ماده زود تر بپذیره؟

مرتضی سه‌شنبه 6 تیر 1391 ساعت 00:06

سلام حامدجان

واقعا با صدای باجریگار خوبتون میبره؟ من که حوصلشونو نداشتم! میرفتن رو مخم!

در مورد رزیلا هم اینطوری که من شنیدم میگن جفت توی ایران وجود نداره یعنی خیلی کمه اکثرا دوتا همجنس کنار هم نگه میدارن و منتظر تخم میمونن! حالا شما مطمئنی که اونا جفتن؟!

قراره چی پرورش بدید؟! به ما هم بگید!

در مرود بلدرچین هم اطلاع دارید؟! تا حالا داشتید؟! یه چندتا سوال داشتم!

در مورد ارسال عروس با اتوبوس اگه یه پست مفصل بزنید ممنون میشم اگه بتونید از کارتنی که میشه عروس رو توش قرار داد هم عکسی بذارید که عالی میشه! تا چند ساعت میتونن بدون غذا بمونن! قسمت بارها میشه گذاشتتشون یا نه؟! همه رو اگه توضیح بدید،ممنونتون میشم!

ابوالفضل سه‌شنبه 6 تیر 1391 ساعت 13:40

سلام
من یه 4 - 5 روزی نبودم الان برگشتم احساس میکنم عروس ماده مثل قبل که جفتگیری کرده بود مدفوعش غلیظ شده بود الان هم به همون شکل شده نمیدونم توهم هست یا نه تو این مدت جفتگیری کرده از دیروز بهش قطره ad3ec رو میدم امروز یه خورده کمتر تو ابشون ریختم.
خوشبختانه عروس ماده هم که تو لک رفته بود و پرهاش و دم و شاه پرش چند تایی ریخته بود الان دیگه کامل شده و دیگه تو این 4-5 روزه هیچ پری تو قفس نیفتاده بود و مثل اینکه از لک بیرون اومده. به نظرتون اقدامات لازم رو برای اماده کردن جفت و تخم گذاری چی کارایی بکنم ضمن اینکه کاهو هم قبلا بهشون یه 3 روزی دادم و یه خورده میخوردن

مرتضی سه‌شنبه 6 تیر 1391 ساعت 23:48

سلام حامدجان

دفعه ی پیش گفته بودید میخواد به غیر از طوطی سانان پرنده های دیگه ای هم پرورش بدید! الان میگید آرا و کاکادوو...!!!

کلا هر پرنده ای خواستید پرورش بدید ماروهم در جریان بذارید شاید خواستیم پشت سر شما حرکت کنیم!

دلیل ضعیف شدن پرها و دمها چی میتونه باشه؟! چطور باید تقویتشون کرد؟! میتونه از آبتنی نکردن عروس باشه؟!

مرسی

ترکان جمعه 9 تیر 1391 ساعت 10:38

سلام بر حامد گل.
این که عروس ماده بخواد تخم بزاره کاملا برمیگرده به خودش.حالا به چیه ماده برمیگرده؟
به آمادگیش و ضعیف نبودنش یا اینکه به عشقش؟؟منظورم اینه که دلبخواهیه تخم گذاشتنش؟
یعنی عشقش کشید میزاره نکشید نمیزاره.
و اینکه اگه به آمادگی بدنی ماده برمیگرده چطور آماده اش کنم؟
اصلا ممکنه ماده ای آماده نشه هیچ وقت؟
پس عروس های تک که از رو مستی تخم میزارن چطورین؟
اونا رو مستی اینا رو آمادگی؟ یعنی اگه من عروسم مست کنم تخم میزاره؟
ممنون میشم این ابهام رو برطرف کنی.راستی پریروز دوباره جفتگیریشون رو دیدم.فکر کنم اگه تخم بزارن هر چند تایی باشه همش نطفه داشته باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد