مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .3**

آیدا

salam , khasteh nabafhid
mikhastam bedonam che ghatrehaey vitamini baray arosam khobeh ke begiram.


سلام

شما می تونید هر نوع مولتی ویتامین چه به صورت پودری و چه به صورت قطره استفاده کنید به استثناء مولتی ویتامین انسانی...ولی در کل بهترین مولتی ویتامین ، نوعی هست که حاوی مقدار بیشتری از ویتامین ها باشه تا سایر احتیاجات بدنی پرنده را تامین کنه...بنده خودم یک نمونه را که استفاده می کنم تو وبلاگ معرفی کردم...


مرتضی

سلام حامد جان

ممنون از پستت!

من عروسهای خودمو مهرماه خریدم که به گفته ی فروشنده قبلا هم جوجه داده! ولی از 11دی ماه بود که عروسهام شروع به جفت گیری کردن و تقریبا چند روز قبل عید بود که متوجه شدم که عروسهام وقت بیشتری رو توی لونه میگذرونن که با شما که مشورت کردم به این نتیجه رسیدم که شبها رو قفس پارچه نندازم! و همین شد که 9ام فروردین(اگه اشتباه نکم! ) اولین تخم رو گذاشتن و تعدادش به 5تا رسید! و تا حالا که خبری از جوجه نیست وهمچنان رو تخم خوابیدن! با این تفاسیر خواستم بگم که عروسهای منم جزو دسته اول به حساب میان یعنی هم جفت هستن و هم جفت گیری کرن! حالا میخواستم بدونم که هنوز میتونم امیدوار باشم به جوجه شدن تخم ها؟!
عمل کندلینگ هم همونطور که قبلا گفتم انجام ندادم!
مرسی

سلام حامد جان

بالاخره یکی از جوجه عروسهام دنیا اومد،البته ندیدمش فقط صداشو از لونه شنیدم!

از برج7 پارسال تا حالا صبر کردم تا جوجه عروسم دنیا اومد! قابل توجه دوستانی که میخوان از عروسشون جوجه بگیرن و عجله دارن!

امیدوارم تا مرحله آخر از جوجه رسیدگی کنن!


حامدجان برای تغذیه و تقویت والدین باید از چی استفاده کنم؟!!!

سلام

در حال حاضر بهترین غذاها برای جوجه هاتون:

استفاده از سفیده ی تخم مرغ ابپز(اگرعروساتون زرده ش هم می خورن براشون بذارید)

همچنین گندم را بذارید 24 ساعت تمام خیس و نرم بشه براشون بذارید

تخم آفتابگردان هم روزانه به اندازه ی کافی تا زمانی که جوجه ها به 30 روزگی می رسن براشون بذارید

از هیچ گونه مکمل و مولتی ویتامینی استفاده نکنید چون برای جوجه ها مسمومیت به وجود میاره...

بعد از یک هفته شدن جوجه ها، از میوه هایی مثل سیب وخیار و همچنین از هویج رنده شده برای جفت هاتون استفاده کنید...سبزی کمتر مصرف کنید...

لطفا زیاد هم به لونه سرکشی نکنید...



میلاد

سلام آقا حامد سایت خوبی دارید من تعدادی عروس هلندی دارم از اون ها جوجه میگیرم میخوام بفروشم اگه مشتری داری من اصفهانی هستم اینم شمارمه 09375151710 اگه مشتری داشتی زنگ بزن ممنون

سلام

اطلاعیه تونو توی وبلاگ گذاشتم..دوستان اگر مایل به خرید عروس هلندی هستند ...با آقا میلاد ساکن اصفهان تماس بگیرن..


zolfaghar

سلام
بهتون گفته بودم که امیدی به تخمگذاری عروس هام ندارم ولی در کمال ناباوری  بعد از چند روز که رفتم بهشون غذا بدم دیدم ماده نیست ، گشتم دیدم تو لونه روی 2تا تخم نشسته. حالا نطفه داره یا نه با خدا. بعضی مواقع نر میره روی تخم ها میخوابه.
به نظر شما امکان نطفه دار بودنشون هست.؟
اینم بگم که من جفتگیری شون رو ندیدم چون هر چند روز برای تعویض آب و غذا بهشون سر میزنم.

سلام

تبریک می گم...برای اینکه اطمینان پیدا کنید نطفه دار هستن یا خیر...بهتره از 10 الی 12 روزگی فقط یک بار تخم ها رو بررسی کنید...که برای این کار می تونید بدون دست زدن به تخم ها چراغ قوه را به تخم ها بچسبونید و اگر در تخم ها رگ و یا شیء تیره دیدید...نطفه دار هستن ولی در غیر این صورت فاقد نطفه ن....

موفق باشید..


مرتضی

سلام حامد جان

ممنون از اینکه جواب سوالمو دادی

فقط یه لطفی کن مقدار مصرف تخم مرغ و جوانه گندم در هفته رو بگید ممنون میشم!

سلام

برای رشد بهتر و سریعتر جوجه ها تمامی موارد را که ذکر کردم روزانه استفاده کنید و تا یک ماه مکرر ادامه بدید تا هم جفت هاتون ضعیف نشن و هم جوجه هاتون سالم رشد کنن

در مورد جوانه هم اصلا استفاده نکنید و گندم خیس و نرم شده کافیه...چون جوانه اثرات مست شدن داره..


مائده

سلام

دنبال جفت برای عروس ماده ام میگردم. قصدم تکثیر نیست

یه نر 8 ماهه رام میخوام. شما موجود دارید یا کسی که داشته باشه رو میشناسید؟

سلام

من خودم شخصا برای فروش ندارم...ولی حتما اطلاعیه تون توی وبلاگ می ذارم ...اگر دوستان مایل بودن اطلاع رسانی کنن...


sara

سلام. من یه سوالی ازتون داشتم چندبارم بهتون زنگ زدم اما جواب ندادید. من یه جفت عروس دارم که دستی هستن . ماه پیش یه جوجه اوردن. امروز دقیقا جوجشون 1ماهو نیمش شده . اما هنوز دهنشو  باز میکنه و صدای ناله در می یاره همون صدایی که جوجه موقعی که گرسنن در میاارن در میاره و مادرش بهش غذا میده انقد این صدارو از خودش در میاره که دیگه مارو دیوونه کرده همشم میره پیش مادرش غذا میخواد .مادرشم بیشتر موقعه ها میده . رو شونه ی من نشسته بود جوجه. مادرش اومد بهش یه لحظه غذا داد بعد رفت جوجه ساکت بود اینکارو کرد دوباره شروع کرد به ناله کردن . هر سه تا شون تو خوونه ازادن میگردن. اما وقتی جوجه رو جدا میکنیم مامانو باباش داد میزنن. جوجه بی قراری نمیکنه اصلا . اما اونا همش بی قراری میکنن . به ما گفتن واسه اینکه جوجه خودش دون بخوره و دیگه ناله نکنه باید جداشون کنی من موندم چجوری جداشون کنم. نه میتونم جفتو بفروشم نه خونمون بزرگه . جوجه رو میارم تو اتاق خودم مامانشو باباش انقد صداش میکنن جوجه هم بعضی موقعه ها جوابشونو میده تا اینکه مامانش جیغ میزنه من مجبور میشم دوباره ببرم پیششون. لطفا راهنماییم کنید من میخوام جوجه خودش دون بخوره و دیگه صدا در نیاره و همینکه خودم دستی کنمشو مامانش بی قراری نکنه. ببخشید سوالم طولانی چون واقعا اینا اذیتم میکرد گفتم تا شما بتونین راهنماییم کنید.

سلام...

ببخشید.اسپیکر گوشیم خرابن...متاسفانه متوجه زنگ زدن نمی شم..حتما تو این هفته گوشیمو عوض می کنم تا شرمنده نشم...

در مورد سوالتون طبق روش زیر پیش برید به مشکلی برنمی خورید...اگر به این شکل جوجه به والدینش عادت کرده...جای نگرانی نیست...شما می تونید تا سه ماهگی هم پیش مامان و باباش نگهش دارید و جوجه کم کم از دو ماهگی یاد می گیره چیزای مختلفی برای خوردن امتحان کنه...

منتهی برای اینکه بهتر و زودتر آموزش ببینه...بهتره در کنار غذاییی که مامان باباش بهش می دن...نخود و لوبیا را آبپز کنید و کاملا نرمش کنید و خنک شد براش بذارید تا کم کم یاد بگیره... یا برای مدت کوتاهی نون لواش ذره ذره کنید جلوش بذارید تا کم کم امتحان کنه و یاد بگیره...

و جوجه هرچقدر بزرگتر بشه...خودش ذاتا یاد میگیره چیزای بیشتری را امتحان کنه...

برای یادگرفتن روش های دیگه ای از آب و دون خورد کردن حتما مطالب آخر وبلاگ مطالعه بفرمایید اگر مشکلتون حل نشد ...اطلاع بدید...


ارش

سلام و تشکر از استاد گرامی...
من چند جفت عروس هلندی مولد دارم که ازشون جوجه میگیرم من انها رو در زیرزمین خونمون نگهداری میکنم(البته تمیز و فاقد هیچ جانوری هست)مشکل اینجاست که  تو زیر زمین نور افتاب خیلی کمه و به پرنده نمیخوره میخواستم ببینم مشکلی ایجاد نمیشه واسشون؟قفساشونم خیلی بزرگه نمیشه ببرمشون تو حیاط تا افتاب بهشون بخوره
تشکر از این سایت خوبتون

سلام

نیازی نیست که حتما آفتاب به طور مستقیم بهشون بتابه بلکه نور کمی هم باشه کفایت می کنه...

ولی به یاد داشته باشید که آفتاب یک عامل اساسی برای جذب ویتامین د و کلسیم در بدن هست و واقعا نیازه...به خصوص در مورد جوجه ها(طیور) که محل فاقد نور مناسب آفتاب باعث فلج شدن پرنده می شه...و حتما در کنار غذاشون از مکمل استفاده کنید تا بتونید تا نبودن آفتاب جبران کنید...برای این کار می تونید توی قفس های کوچیک  دقایقی در مقابل نور مناسب آفتاب بذارید به طوری که پرنده هلاک نشه..و حتما زمانیکه مقابل آفتاب می ذارید مراقب آبشون باشید ...

ارش

سلام
پس یعنی من میتونم وقتی جوجه ها از تخم در اومدن از مکل و مولتی ویتامین استفاده کنم در اب پدر مارشون؟اخه من یک جا خوندم اگه در اون شرایط بهشون مکمل بدم ممکنه باعث مسمومیت جوجه های پرنده بشه
با تشکر

سلام

برای جوجه های زیر دوماه هرگز استفاده نکنید و حتی جفتهایی که دارای جوجه هستن...جاشونو لطفا تغییر ندید و براشون از هیچ مکملی استفاده نکنید ولی برای بقیه ی عروس های بالغ می تونید استفاده کنید....منظور بنده از جوجه ها، در مورد عروس هلندی ها جوجه های بالای دو ماه هست...

موفق باشید...



حسام

سلام
اگه یادتون باشه من قرار بود عروسمو که وحشی شده بود اهلی کنم
شما گفتین یه هفته ببرش توی یه اتاقی تا اهلی بشه وبیاد بشینه روی دستت ولی من روز سوم حس کردم عروسم کسل شده میخواستم بدونم ممکنه اگه همینو ادامه بدم حیوون دق کنه و بمیره؟
اگه ننمیمیره بگین تا همینو ادامه بدم وگرنه یه راه حله دیگه بهم پیشنهاد بدین
لازم بذکره بگم توی همون 3روز که مونده بود توی اتاق بنظرم وحشیتر شده بود
خواهشا کمکم کنین تا اهلی بشه ممنون

سلام

اگر احساس می کنید پرندتون آرامتر شده...بهتره کم کم وارد  عمل بشید...و طبق بقیه ی رویه ها گفته شده پیش برید...فقط با عجله پیش نرید...و کم کم روش ها رو انجام بدین...

و اگر احساس می کنید که این روش برای عروس شما جواب نمی ده...پس بهتره ...به آسونی انگشت اشاره تون را نزدیک سینه اش ببرید...چندین روز وقت می بره تا پرنده عادت کنه ولی کاملا کاربردیه...پرنده حداکثر بعد از گذشت دو هفته شرطی می شه...و یاد می گیره که با آمدن انگشت شما به سمت سینه اش روی انگشتتون بشینه...ضمنا هیچوقت تمام دستتونو نزدیک بدنش نبرید...اوایلش احتمال داره پرنده بترسه و فرار کنه و یا گاز بگیره...ولی کم کم خسته می شه و یاد می گیره...لطفا توی هر بار انجام این کار بیشتر از 5 دقیقه انجام ندین...همین که واقعا پرنده یاد گرفت که روی انگشتتون بشینه...نصف کارو انجام دایدن ...و حالا به راحتی می تونید توی یه اتاق در بسته پرنده رو بیرون بیارین و یاد بگیره که روی شونتون بشینه...

ضمنا توی این دوره حتما به غذاش رسیدگی کامل را داشته باشید...

موفق باشید...



ابوالفضل

سلام حامد جان داداش  من ۲ تا عروس کاملا بالغ  ۳-۴ ساله دارم ممنون میشم  کمکم کنی جفتشون بندازم  لونه  هم براشون  تهیه  کردم قفس هاشون هم از هم جدا کردم و هر کدوم تو یه قفس هستند ممنون میشم  شما  بیشتر بهم کمک کنید  تشکر

سلام

اگر اجازه بدید...مجددا یه پست دیگه در این زمینه برای منتفع شدن شما و بقیه ی کاربران منتشر می کنم...و امیدوارم حتما نتیجه بگیرید...


پوریا

سلام.خسته نباشید.من یه عکس از عروسم برای تعیین جنسیت وسنش براتون جمعه شب ایمیل کردم ولی جوابش رو سایت نیومد.میخواستم بدونم جوابا رو فقط به ایمیل میفرستین؟

سلام

جواب های ایمیل ها و فرم تماس وبلاگ به ایمیل کاربرا فرستاده می شه و سوالاتی که در قسمت طرح سوال وبلاگ و قسمت ارتباط با مدیر وبلاگ پرسیده می شه، جوابشون توی وبلاگ گذاشته می شن...


پیمان

سلام
خیلی ممنون که سوال هارو با حوصله و کامل جواب میدین
گفته بودین واسه تعیین جنسیت عروسام عکسشونو بفرستم که چون حجم عکسا بالاست از یاهو سند نمیشن مگر اینکه واستون ام ام اس کنم
سوالم اینه که عروسام 9 ماهشونه که  تازگیا لایه های نازکی از منقارشون کنده میشه  یجورایی پوسته نازکیه حالا این برای سنشون و رشدشونه که منقارشون داره بزرگتر میشه یا کمبود مواد معدنی دارن؟من تو قفسشون کف دریا گذاشتم و هفته ای یکبار مولتی ویتامین تو ابشون میریزم از غذاهایی که خودم میخورم هم بهشون میدم مثل تخم مرغ ماکارانی نون گاهی خیلی کم برنج و...

سلام

در مورد عکس های جفتتون می تونید با برنامه هایی مثل آفیس فتو منجر حجم عکس هاتون کم کنید و برام ایمیلشون کنید...

در مورد پوسته شدن منقار های پرنده تون اگر بیشتر از دو هفته از مولتی ویتامین استفاده نکنید، کف دریا هم مناسبه و کمی صبر کنید تا نوکشون ترمیم بشه...





نظرات 10 + ارسال نظر
مرتضی شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:40

سلام حامد جان

ممنون از اینکه جواب سوالمو دادی

فقط یه لطفی کن مقدار مصرف تخم مرغ و جوانه گندم در هفته رو بگید ممنون میشم!

مائده شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 12:26

سلام

دنبال جفت برای عروس ماده ام میگردم. قصدم تکثیر نیست

یه نر 8 ماهه رام میخوام. شما موجود دارید یا کسی که داشته باشه رو میشناسید؟

sara شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 17:59

سلام. من یه سوالی ازتون داشتم چندبارم بهتون زنگ زدم اما جواب ندادید. من یه جفت عروس دارم که دستی هستن . ماه پیش یه جوجه اوردن. امروز دقیقا جوجشون 1ماهو نیمش شده . اما هنوز دهنشو باز میکنه و صدای ناله در می یاره همون صدایی که جوجه موقعی که گرسنن در میاارن در میاره و مادرش بهش غذا میده انقد این صدارو از خودش در میاره که دیگه مارو دیوونه کرده همشم میره پیش مادرش غذا میخواد .مادرشم بیشتر موقعه ها میده . رو شونه ی من نشسته بود جوجه. مادرش اومد بهش یه لحظه غذا داد بعد رفت جوجه ساکت بود اینکارو کرد دوباره شروع کرد به ناله کردن . هر سه تا شون تو خوونه ازادن میگردن. اما وقتی جوجه رو جدا میکنیم مامانو باباش داد میزنن. جوجه بی قراری نمیکنه اصلا . اما اونا همش بی قراری میکنن . به ما گفتن واسه اینکه جوجه خودش دون بخوره و دیگه ناله نکنه باید جداشون کنی من موندم چجوری جداشون کنم. نه میتونم جفتو بفروشم نه خونمون بزرگه . جوجه رو میارم تو اتاق خودم مامانشو باباش انقد صداش میکنن جوجه هم بعضی موقعه ها جوابشونو میده تا اینکه مامانش جیغ میزنه من مجبور میشم دوباره ببرم پیششون. لطفا راهنماییم کنید من میخوام جوجه خودش دون بخوره و دیگه صدا در نیاره و همینکه خودم دستی کنمشو مامانش بی قراری نکنه. ببخشید سوالم طولانی چون واقعا اینا اذیتم میکرد گفتم تا شما بتونین راهنماییم کنید.

ارش شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 20:50

سلام و تشکر از استاد گرامی...
من چند جفت عروس هلندی مولد دارم که ازشون جوجه میگیرم من انها رو در زیرزمین خونمون نگهداری میکنم(البته تمیز و فاقد هیچ جانوری هست)مشکل اینجاست که تو زیر زمین نور افتاب خیلی کمه و به پرنده نمیخوره میخواستم ببینم مشکلی ایجاد نمیشه واسشون؟قفساشونم خیلی بزرگه نمیشه ببرمشون تو حیاط تا افتاب بهشون بخوره
تشکر از این سایت خوبتون

حسام شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 23:27

سلام
اگه یادتون باشه من قرار بود عروسمو که وحشی شده بود اهلی کنم
شما گفتین یه هفته ببرش توی یه اتاقی تا اهلی بشه وبیاد بشینه روی دستت ولی من روز سوم حس کردم عروسم کسل شده میخواستم بدونم ممکنه اگه همینو ادامه بدم حیوون دق کنه و بمیره؟
اگه ننمیمیره بگین تا همینو ادامه بدم وگرنه یه راه حله دیگه بهم پیشنهاد بدین
لازم بذکره بگم توی همون 3روز که مونده بود توی اتاق بنظرم وحشیتر شده بود
خواهشا کمکم کنین تا اهلی بشه ممنون

ارش یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 00:03

سلام
پس یعنی من میتونم وقتی جوجه ها از تخم در اومدن از مکل و مولتی ویتامین استفاده کنم در اب پدر مارشون؟اخه من یک جا خوندم اگه در اون شرایط بهشون مکمل بدم ممکنه باعث مسمومیت جوجه های پرنده بشه
با تشکر

ابوالفضل یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 20:45 http://www.iroption.com

سلام حامد جان داداش من ۲ تا عروس کاملا بالغ ۳-۴ ساله دارم ممنون میشم کمکم کنی جفتشون بندازم لونه هم براشون تهیه کردم قفس هاشون هم از هم جدا کردم و هر کدوم تو یه قفس هستند ممنون میشم شما بیشتر بهم کمک کنید تشکر

پوریا یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 21:50

سلام.خسته نباشید.من یه عکس از عروسم برای تعیین جنسیت وسنش براتون جمعه شب ایمیل کردم ولی جوابش رو سایت نیومد.میخواستم بدونم جوابا رو فقط به ایمیل میفرستین؟

نیلوفر دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 10:27

سلام خسته نباشین
من یه عروس یه ساله گرفتم
اصلا سمت قفسش نمی شه رفت خیلی می ترسه
و فقط کز کرده یه گوشه نشسته
غذام نمی خوره
نمی دونم باهاش چی کار کنم
لطفا راهنماییم کنین
ممنون

آرش دوشنبه 28 فروردین 1402 ساعت 17:33

سلام خسته نباشید ببخشید من چند تا عروس چهار ماهه دارم که از دو ماهگی دون خور شدن اما حدود 3 روزه که یکی از اونا تا من میرم نزدیک قفسش صدای شبیه ناله در میاره شبیه صدایی که یه جوجه 20 روزه وقتی گشنه هست و غذا میخواد در میاره به نظرتان مشکلش چیه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد