مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روزرسانی 3

پویا

با سلام و عرض ادب من عروسم دوره پر ریزیش تموم شده یعنی یک دوره پر هاش ریخت حتی پر های سرش و دوباره درومد ، الان یه مدته احساس می کنم دوباره داره می ریزه ، پرهاش البته از ریشه نیست خودش می کنه ، خیلی اهلیه و 24 ساعته بیرون رو شونه اعضای خانواده است اینکه هر روز 3 یا4 تا پر کرک مانند ازش کنده بشه آیا طبیعیه یا نه در ضمن من مولتی ویتامین هم هر هفته یه بار بهش می دم ، سوال آخر اینکه کجا می تونم ببرم این عروس و که یه چکاب بشه یا حداقل یه نفر که وارده یه نظر کارشناسی بهش بده که چیزیش نباشه !

سلام

دوره ی پر ریزی اولی که انجام شده کاملا طبیعه و جای نگرانی نیست...در مورد دوره ی  دوم هم عوامل مختلفی دخیل هستش مثل دمای خونه...نوع غذای پرنده و...

در صورتی که پرریزی عروس شما به صورتی هست که باعث لختی بدن پرنده نشه... ویا به عبارتی  حالت شدید نداره...جای نگرانی نیست...ولی اگر شدت پر ریزی بسیار بالا...و همچنین شاهد تغییراتی در رفتار پرنده تون مثل کسل شدن ناگهانی، تغییر در رنگ مدفوع،هرگونه برآمدگی و یا تغییر رنگ پوست بدن...می تونه نشانه ای از بیماری قارچی  یا باکتریایی باشه...

در مورد چک آپ  عروستون هم، اگر ساکن شهرتهران هستید مراکز دامپزشکی  زیادی وجود داره  از جمله بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران...یا بیمارستان دامپزشکی تهران از مراکز معروف هستند...



ترکان

بخشید میشه سنشونم بفرمایین و اینکه بگین کی آماده میشن؟؟؟ چرا میگین ماده آماده هست و چرا رون پای ماده پر نداره؟؟؟
منو که میشناسین .همون شخصی بودم که جفتی میخواستم که جوجه داده باشن.ولی متاسفانه یه جفتی بهم فروخته شد که هنوزم جفت نخوردن و جوجه هم ندادن(طبق گفته شما که میگین نر جوونه)ایکاش اونروز اون جفتی که میدادید 280 رو ازتون خریده بودم.که الان طبق گفته دوستان تخم هم گذاشتن.
شرمنده که اینقدر مزاحم میشم.حالا موندم با این جفت چیکار کنم ؟؟ مرجوعش کنم ؟؟ نگهش دارم؟؟؟
منو بگو که میخواستم از طرف کاسکو هم بخرم

سلام

در مورد سن تنها به صورت تقریبی می شه گفت که نر شما سه ساله و ماده هم احتمالا سه الی چهار سال وخرده ای...در مورد آمادگی ماده باید به بدن پرنده ماده توجه کنید و به نظر میاد سابقه دار هم و اگر کمی صبر کنید....به نتیجه می رسید...

در مورد پر نداشتن رون ماده شما هم علل مختلفی داره از جمله: وراثت، نزاع با سایر پرندگان،ریزش  فصلی...، نامتعادل بودن رژیم و....

به نظر بنده اگر حوصله ی کافی دارید ...حتما نگه دارید... در غیر این صورت ....

در مورد خریدن کاسکو ، هم ، پیشنهاد میکنم قبل از آنکه از هر فردی که قصد خریدن ان را دارید، کمی در مورد خود پرنده ،آناتومی بدنی، و نحوه ی رسیدگی کمی تحقیق و مطالعه ی کوتاهی کنید و بعد خریداری کنید چون که خیلی ها رو می شناسم که  از خریدن طوطی شون پشیمون هستن...البته بستگی به علاقه ی شما هم داره...

در باره  ی جفت هم متاسفانه فعلا قصد فروش ندارم ولی احتمال داره تابستون به فکر رد کردن بعضیشون باشم...


وحید

سلام من یک عروس ماده تازه گرفتم که بعد از 2 روز شاید روزی چند بار جفت گیری می کنند اما داخل لانه نمی روند. آیا این عروس ها جفت خورده اند و با توجه به جفت گیری امکان تخم گذاشتن وجود دارد. یا خیر

سلام

اگر پرنده ی نر و ماده ی شما از سن مناسبی برخوردار باشن...حتما تخم گذاری می کنن...و علت نرفتنشون به لونه می تونه به خاطر کم تجربگی آنهاّ،جایگاه نامناسب لونه و یا فضای نامناسبی باشه که عروس ها در آن قرار دارن...البته نوع و اندازه ی لونه هم دخیل هست...لطفا به مدت یک هفته جای لونه را تغییر ندید و همچنین مکان قفس را ثابت یک جا بذارید و شما هم غیر از تهیه ی آب و دون لازم ...لطفا با آنها کاری نداشته باشید...


حسام

سلام
عروسم به من و محیط اطرافش عادت کرده و از دستم غذا میخوره حتی برام آواز میخونه و نمایش برام میده ولی نمیاد روی دستم از دستم فرار میکنه میخاستم بدونم باید بیشتر صبرکنم یا بزور بگیرمش؟
یه سوال دیگه میخاستم بدونم اصلا لازمه براش جفت بگیرم یا با من میتونه زندگی کنه؟

سلام

در پاسخ به سوال اول شما باید که هیچوقت عروستون را به زور نگیرید بلکه فقط باید عادت بدید که روی انگشت شما بنشینه که برای این کار می تونید چند بار به طور امتحانی انگشتتون را زیر سینه اش ببرید و چند مرحله امتحان کنید و حتی ممکنه پرنده ابتدا فرار کنه ولی مطمئنا تسلیم می شه..و یا می تونید پرنده را در یک محیط امن و بسته از قفس بیرون آورده و قفس را پوشانده یا مخفی کرده و پرنده را روی انگشتتون بنشونید ولی مراحل اول خیلی اصرار نکنید و با چند مرتبه تکرار حتما به نتیجه ی مورد نظرتون می رسید...

**در پاسخ به سوال دومتون هم تنها در حد پیشنهاد می تونم بگم اگر قصد رام و تربیت کردن عروستون دارید هیچوقت جفت نخرید...در غیر اینصورت خودتون صلاح می دونید...


جواد

سلام سال نو مبارک .من یه عروس ماده سفید داشتم حدود  16 روز پیش براش یه جفت گرفتم تو این مدت از هم جدا بودن و نر حسابی میخوند و ماده هم این اواخر رفتار جنسی خودش که همون صداهای مخصوص هستش رو داشت . یکی دو روزه این دوتا رو تو یه قفس انداختم ولی هیچ عکس العملی به هم ندارن . به نظرتون زود یک جا انداختمشون آیا امیدوارم باشم که با هم جفت میشن .... و.... لطفا راهنمایی کنید.ممنون

سلام..سال نو شما مبارک...

حتما قبل از اینکه جفتشون بندازید حتما بین بیست روز  الی یک ماه صبر کنید تا نشانه ها شدت بگیرن...همچنین تقویت پرنده هاتونم فراموش نشه چه قبل از جفت انداختن وچه بعد...که  می تونید از جوانه ی گندم و  تخم مرغ آبپز و شاهدانه و همچنین  میوه و سبزیجاتی مثل سیب، هویج رنده شده، گشنیز استفاده کنید.......و با کمی صبر حتما به نتیجه می رسید...


مهدی

سلام حامد جان. از بابت ایجاد چت روم ممنون ولی در قسمت بالای وبلاگ "ورود به چت روم وبلاگ" با کلیک کردن وارد چت روم نمی شود و ما از قسمت ورود به چت رومی که اول در یک پست قرار دادین وارد چت روم می شویم. علت چیه؟

سلام...آقا مهدی...از اطلاع رسانیتون متشکرم...حتما بررسی می کنم...


علی

سلام

اگر ممکن است راجع به تخم عروس صحبت کنید،سایز،رنگ،تعداد و مسائل مهم دیگر

ممنون

سلام

حتما مطالب جدید و زیادی در این زمینه پست می کنم....


ترکان

پیشنهادی درباره جدا کردنشون ندارین؟؟؟ من میتونم بین قفسم یه توری بزارم که جداشون کنم.
و اینکه چرا ماده سر نرو میخوارونه ؟؟؟؟
چرا تو لونه نمیرن اینا؟؟؟؟
کاسکو رو هم خودم نمیخوام.پدرم میخواد که فکر هم نکنم بتونه نگهداریش کنه

ممنون بابت جواباتون.اینکه میگین جداشون کنم علتش چیه؟؟؟ و اینکه اگه تو یه قفس باشن و بینشون توری باشه ایرادی نداره؟؟ این توری کار همون جداکردنو میکنه؟؟؟
چرا ماده سر نرو میخوارونه ؟؟؟ مگه نباید نر این کارو بکنه؟؟
سلام

اگر براتون امکان پذیر هست...مجددا از هم جداشون کنید...

همچنین اگر می خواید  در یک قفس پیش هم باشن...تا زمانی که اثری از جفت گیری ندیدید یا لونه را بردارید یا در آن را ببندید

جدا کردن هم علت های مختلفی  داره ..مثل:

آشنایی مجدد پرنده با جفت خود....وابسته کردن پرنده به جفت خودش...راهی مناسب برای رسیدگی جداگانه به پرنده ها...

معمولا زمانی از توری استفاده می کنند که تنها بخوابن جفت ها رو تقویت کنن و برای دوره های بعدی آماده شون کنند که حتی در قفس های جوجه پران هم میشه این کار را انجام داد...ولی برای جفت زدن باید پرنده ها تنها صدای هم بشنون...

در مورد خاراندن سر هم یه عمل غریزی هست و  هیچ ارتباطی به جفت بودن  قطعی پرنده ها نداره...چه نر با نر و چه ماده با ماده...حتی گاهی شاهد خاراندن سر والدین توسط جوجه هاشون هستیم و  یا برعکس...


جواد

ممنون از اینکه جواب سوالم رو دادین ... یه سوال  دیگه اینکه الان که با هم تو یه قفس هستند و هیچ عکس العملی به هم  ندارن ، از هم جداشون کنم یا اینکه بذارم همین طور بمونن ... ممنون

سلام

حتی الامکان اگر براتون مقدور هست از هم برای مدت کوتاهی جدا کنید ، تقویت، کنید و مجددا جفت بندازید...

در صورت امکان عکسی از جفتشون تهیه کنید و برام ارسال کنید...


توحید

سلام به همگی آقا این عروسای من بار اول تخم کذاشتن در نیومد بار دوم از ۴تا ۲تا به دنیا امد بار سوم ۴تا تخم کذاشتن بعد ۶تا کردن بعد۸ تابه یکی از دوستان کفتش گفتن همشونو برداشتم  ۲ماه لونه نرفتن حالا بعد ۲ماه همون قضیه رو تکرار میکنن الان۷تا تخم دارن وحدود ۳۴روزه خوابیدن چیکار کنم ممنون؟

سلام

در مورد سری های قبلی تخم گذای عروس های شما، زمانی که شش عدد تخم کردن و هشت عدد ایا  همشون نطفه دار بودن؟

در حال حاضر هم لطف کنید بگید که آیا هفت عدد  تخمی که گذاشتن ،کندلینگ کردید یا خیر؟

افزایش میزان تخم گذاری ها اگر  ناشی از جفتگیریشون باشه و نطفه دار باشن مشکلی نیست.

چون که در برخی نژاد ها ی جوان امکان تخم گذاری تا این عدد تخم وجود داره...

در صورتی که تخم های بعدی که گذاشته شده و هیچکدوم نطفه دار نبوده...لطفا به شرایط محیطی و غذایی جفت ها تون دقت کنید و بررسی کنید:مثل سلامتی ماده، نوع غذاو...

و  در صورتی  که مشکلی نمی بینید  حتما به دامپزشک نشونش بدید...







نظرات 7 + ارسال نظر
ترکان یکشنبه 13 فروردین 1391 ساعت 08:53

پیشنهادی درباره جدا کردنشون ندارین؟؟؟ من میتونم بین قفسم یه توری بزارم که جداشون کنم.
و اینکه چرا ماده سر نرو میخوارونه ؟؟؟؟
چرا تو لونه نمیرن اینا؟؟؟؟
کاسکو رو هم خودم نمیخوام.پدرم میخواد که فکر هم نکنم بتونه نگهداریش کنه

ترکان یکشنبه 13 فروردین 1391 ساعت 09:06

ممنون بابت جواباتون.اینکه میگین جداشون کنم علتش چیه؟؟؟ و اینکه اگه تو یه قفس باشن و بینشون توری باشه ایرادی نداره؟؟ این توری کار همون جداکردنو میکنه؟؟؟
چرا ماده سر نرو میخوارونه ؟؟؟ مگه نباید نر این کارو بکنه؟؟
چرا تو لونه نمیرن اینا؟؟؟؟

جواد یکشنبه 13 فروردین 1391 ساعت 13:10

ممنون از اینکه جواب سوالم رو دادین ... یه سوال دیگه اینکه الان که با هم تو یه قفس هستند و هیچ عکس العملی به هم ندارن ، از هم جداشون کنم یا اینکه بذارم همین طور بمونن ... ممنون

توحید یکشنبه 13 فروردین 1391 ساعت 17:46

سلام به همگی آقا این عروسای من بار اول تخم کذاشتن در نیومد بار دوم از ۴تا ۲تا به دنیا امد بار سوم ۴تا تخم کذاشتن بعد ۶تا کردن بعد۸ تابه یکی از دوستان کفتش گفتن همشونو برداشتم ۲ماه لونه نرفتن حالا بعد ۲ماه همون قضیه رو تکرار میکنن الان۷تا تخم دارن وحدود ۳۴روزه خوابیدن چیکار کنم ممنون؟

توحید یکشنبه 13 فروردین 1391 ساعت 23:38

سلام میشه بگید یعنی چه؟
در حال حاضر هم لطف کنید بگید که آیا هفت عدد تخمی که گذاشتن ،کندلینگ کردید یا خیر؟

اخه من این دستگاه رو که ندارم

ببخشید اخه من تازه واردم

ترکان دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 10:31

ببخشید اینقدر مزاحم میشم.اگه به توری روزنامه و روی روزنامه چسب شیشه ای بزنم که نتونن روزنامه رو بکنن خوبه؟بازم باعث مستی میشه؟ و اینکه آیا جدا کردن جفت واجبه ؟
فکر کنم جدا کردنشون باعث میشه زودتر مست شن.درسته؟

هانیه یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 23:56

سلام.عروسم الان ده ماشه و تازه پرریزیش تموم شده.برنامه غذاییش به این صورته:هفته ای دوبار تخم مرغ.دوبار سویا.سبزی همیشه.پاپ کرن یه بار.تخمه سه بار.گندم خیس دوبار.و به تازگی میخوام بهش هفت تخمم بدم.این برنامه خوبه؟من چون با گوشی میام نتونستم برنامه غذاییشو دانلود کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد