مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 4**

سبحان

سلام آقا حامد.بابت جفتاتون سپاسگذارم...بعد از این سه هفته برای امروز اولین بار جفت گیری کردن.چندتا سوال داشتم

چند روز دیگه تخم می ذارن؟

الان باید چی بهشون بدم؟

راستی اقا حامد اگه باز هم جفت داری اطلاع بده.بازم ازتون جفت می خوام...

سلام سبحان جان

خواهش می کنم...من کاری نکردم...معمولا عروس هایی که خودشون  تو قفس گروهی جفت بخورن...قطعا تخم می ذارن . ولی من تضمین نکردم چون امکان داره بنا به شرایطی که توش قرار بگیرن واکنشی خاص نشون بدن و به این زودی ها جفت گیری نکن...

در مورد تخم گذاشتن هم حداکثر 15 روز دیگه

در حال حاضر هم می تونید از سفیده ی تخم مرغ و جوانه ی گندم و مولتی ویتامین استفاده کنید تا تخم های بارور و جوجه های سالمی ازشون بگیرید...

در مورد جفت هم دو جفت دیگه هم دارم که یک جفت نر لوتینو و ماده خاکستری و جفت بعدی هم هر دو خاکسترین.....خواستید تماس بگیرید........



محمدی زاده

سلام.ممنون
عروسم فکر کنم سرما خورده .یه ۳_۴ تا عطسه کرد ولی پشت سر هم نبود. فکر کنم سرما خورده چون کسل شدن.
اگه نتونم دما رو بالا ببرم میتونم یه لامپ ده وات کنارشون روشن کنم؟؟؟
چیکار کنم خوب شن؟

سلام

می تونید از لامپ استفاده کنید ولی حتما موقع خوابشون خاموش کنید...و برای گرم کردنشون هم می تونید از هیتر های خونگی استفاده کنید ولی مراقب دمای بالا باشید .حداقل دما25 و حداکثر 30. که بهترین دما برای نگهداری عروس هست.

در مورد خوب شدنشون هم اقدامات اولیه را به کار ببرید از استفاده ی دارو بهتره...و تا می تونید تقویتشون کنید...


بهراد

ا سلام من یه عروس ماده مست داشتم و رفتم و یه عروس نر مست براش گرفتم با هم خیلی خوب شدن و سر همو میخوارونن ولی هر چی ماده حالت جفت گیری به خودش میگیره نر یا اصلا اعتنایی نمیکنه یا هم میره و پاشو گاز میگیره این در حالیه که نر از صبح تا شب از مستی آواز میخونه...

سلام

توصیه می کنم برای اولین بار مستقیما جفتشون نندازید و مدتی از هم دورشون کنید تا دورادور آشنا شن بعدش جفت بندازید...

ضمنا نگران این عاداتشون نباشید کمی صبر کنید حل می شه.



محمد قاسمی

سلام
کارتون خیلی جالبه
فقط یه سوال:
چند ساعت در روز روشنش می‌کنید؟
قیمتش چقدره؟
قیمت فیلتر‌هاش چقدری و چند وقت یک بار باید عوضشون کرد؟
مچکر از این‌که مطلب به این قشنگی منتشر می‌کنید.

سلام آقا محمد

خیلی ممنونم...

شما می تونید این دستگاه را 24 ساعته بدون وقفه روشن بذارید...من خودم تمام دو هفته را روشن می ذارم و فیلترش را پاک می کنم و مجددا بدون وقفه روشنش می ذارم.

در ضمن اصلا مصرف برقی هم نداره...تنها 5 وات هستش...

فیلتر دائمی داره که می تونید هر دو هفته یکبار تمیز کنید و مجددا بدون وقفه روشن بذاریدش..


در مورد قیمت هم ابتدا باید بگم که شما باید بر اساس فضایی که در نظر دارید خریداری کنید...

مثلا من این دستگاه را که تنها برای فضای 15 متر هست که هشتاد تومان خریدم ولی مدل های مختلفی برای فضاهایی تا 300 متر هم وجود داره... که قیمت هاشون فرق می کنه...

دستگاه هیچ فنی نداره و با تکنولوژی نانو و یون منفی کار می کنه در ضمن لامپ یو وی هم برای از بین بردن باکتریها و ویروس های موجود درفضا در دستگاه وجود داره...


پیمان

سلام
1.من گفتم که عروس لوتینوم رو سینش میخوابه یا وقتی بیداره گاه گاهی سینشو میده پایین دمشو میده بالا و صداهای ضعیفی از خودش تولید میکنه و میره سمت اون یکی عروس شما هم گفتین که مادست و اماده جفت گیری در حالی که 5 ماه پیش موقع خرید پیش چند تا پرنده فروش هم بردم همه گفتن نره و اینکه رنگ لپاش خیلی پر نگه و 7 ماهشه و تا حالا اصلا نخونده و هیچ صدایی هم در نمیاره از خودش حالا من موندم لوتینو من نره یا ماده؟
2.و اینکه اونیکی عروسم که خاکستریه همه رنگه پرهای تنش خاکستریه و اصلا رنگ زرد نداره و رنگ لپشم کم رنگه شروع کرده به خوندن که شما گفتین احتمال زیاد نره در حالی که مشخصاتش به ماده میخوره و اینکه موندم کدوم نره کدوم ماده ؟

سلام

1.در پاسخ به سوال اولتون...لطفا عکس عروستون را برام به طور واضح ارسال کنید تا جنسیتش را بشه تشخیص داد...

2.لطفا عکس عروس هلندی خاکستری تون هم به ایملیم ارسال کنید تا وضعیت جنسیت اونم مشخص بشه...

و کاملا درسته...جون که عروس هلندی ها وقتی تو این سن قرار می گیرن بنا به ریزش بالها یک سری ابهاماتی در مورد تعیین جنسیتشون وجود داره که نیاز به راهنمایی  هست...مشکلی نیست لطفا عکس ها رابه ایمیلم ارسال کنید....


سامان

سلام
من یک عروس نر مست داشتم که براش یک ماده تهیه کردم  روز بعدش دیدم که نره روش سوار شده و جفتگیری میکنه روزی ۲ بار که الان بعد از ۲ هفته یا بیشتر ازش میگزره و خبری از تخم نیست نمیدونم که این ماده سنش کمه یا مشکل دیگه ای داره ادرس عکسشو میگذارم لطفا مرا راهنمایی بفرمایید

سلام

عکس عروس ماده تون دیدم. آمادگی بدنی را برای تخم گذاری داره...لطفا کمی تقوتش کنید و صبر کنید...


زینب

لطفا درمورد قیمت انواع نژادش هم بگید  

سلام

برای اطلاع از قیمت نژاد های مختلف عروس هلندی می تونید به قسمت صفات جانبی و به لینک تعرفه ها مراجعه کنید..





نظرات 3 + ارسال نظر
پیمان یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 15:40

سلام
1.من گفتم که عروس لوتینوم رو سینش میخوابه یا وقتی بیداره گاه گاهی سینشو میده پایین دمشو میده بالا و صداهای ضعیفی از خودش تولید میکنه و میره سمت اون یکی عروس شما هم گفتین که مادست و اماده جفت گیری در حالی که 5 ماه پیش موقع خرید پیش چند تا پرنده فروش هم بردم همه گفتن نره و اینکه رنگ لپاش خیلی پر نگه و 7 ماهشه و تا حالا اصلا نخونده و هیچ صدایی هم در نمیاره از خودش حالا من موندم لوتینو من نره یا ماده؟
2.و اینکه اونیکی عروسم که خاکستریه همه رنگه پرهای تنش خاکستریه و اصلا رنگ زرد نداره و رنگ لپشم کم رنگه شروع کرده به خوندن که شما گفتین احتمال زیاد نره در حالی که مشخصاتش به ماده میخوره و اینکه موندم کدوم نره کدوم ماده ؟

سامان یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 22:45

سلام
من یک عروس نر مست داشتم که براش یک ماده تهیه کردم روز بعدش دیدم که نره روش سوار شده و جفتگیری میکنه روزی ۲ بار که الان بعد از ۲ هفته یا بیشتر ازش میگزره و خبری از تخم نیست نمیدونم که این ماده سنش کمه یا مشکل دیگه ای داره ادرس عکسشو میگذارم لطفا مرا راهنمایی بفرمایید
http://www.axgig.com/images/46612393185254148111.jpg
http://www.axgig.com/images/25974780969418140199.jpg

اوا دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 07:46

سلام .مرسی ازجوابتون .عروسهای من حداقل روزی 2بارجفت گیری می کنند.ولی 1هفته اس کمی کم اشتهاشدن البته ارزن رومثل قبل می خورن ولی سیب وهویج رونمی خورن ممکنه بخوان تخم بگذارن که اینطوری شدن .من دائم نگرانم که مشکلی پیش نیاد.ضمنا"عروسهابایدحتما"بیان بیرون بچرخندیاتوقفس باشندکافیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد