مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

هر عـــــروس هلندی تــــــخــــم گذار نیست! (سخنی با کاربران)


در طی مدتی که اقدام به افتتاح این وبلاگ نمودم  و با دریافت پیغام از طریق وبلاگ و ایمیل ، تماس های تلفنی متوجه یک امر مهمی شدم و آن تلاش دارندگان عروس هلندی برای تکثیر انان خواه به جهت کسب علاقه و تجربه و خواه بر حسب سود تجاری.

از این رو سوالات مهمی در زمینه ی تعیین جنسیت عروس خود و ماده بودن عروس خود پرسیده و در صورت جواب منفی عروس های خود را خواه جوجه یا خواه بالغ بلافاصله تعویض کرده و ضرر هایی را متقبل می شوند ، با هدف اینکه یک جفت عروس هلندی تخم گذار نگهداری و تکثیر نمایند.


بنابراین باید به آنان گفت:تکثیر پرندگانی مانند عروس هلندی صبر ایوب و عمر نوح را می طلبد.


بنابراین دوستان نباید انتظار داشته باشند با شرط اینکه عروس های جفت خورده خریده اند ، بلافاصله اقدام به تخم گذاری نموده و یا اینکه حتما تخم های آنان نطفه دار خواهد بود.


زیرا هر عروس هلندی تخم گذار نیست و تمامی تخم های عروس هلندی ها نطفه دار نیست.

و دلیلی کاملا روشن دارد.

عروس ها پرندگانی اجتماعی و متعلق به طبیعت و حیات وحش خود هستند و نیازمند تغذیه و گذراندن مراحل زندگی خود در زادگاه خود را داشته ، حال برخی از انسان های فرصت طلب اقدام به شکار آنان و نگهداری در قفس و هورمونی کردن ماده های آنان و تولید جوجه های مصنوعی کرده و آنان را به سراسر نقاط جهان انتقال می دهند.

بدین ترتیب برخی جوجه های مصنوعی عقیم بوده و توانایی تولید مثل ندارند و در این میان تنها عده ی معدودی از آنان توانایی تکثیر را خواهند داشت.


به همین دلیل است که حتی دوستانی مبالغی بیش از 300 هزار تومان صرف خرید عروس های جفت خورده به شرط تکثیر آنان صرف کرده و آنگاه با ضرر هایی مواجهه خواهند شد.


بنابراین ممکن است این سوال به ذهن شما برسد پس چگونه می توان یک جفت عروس کاملا جفت خورده و بدون عیب و نقص تهیه نمود؟

خرید عروس هلندی های جفت خورده ی خانگی .

طبق تجربیات خودم به آن دسته از دوستان که قصد خرید عروس های جفت خورده را دارند پیشنهاد می کنم که حتما عروس هلندی مورد نظر را به صورت خانگی تهیه نمایید.

چون مزایایی همچون:

اطمینان کامل از سلامتی آنها

رام بودن آنها و کمتر شدن زحمت شما را دارد.

و درصورت جفتگیری های بعدی در امر تکثیر موفق خواهید بود.


زیرا بیشتر عروس هایی که در مغازه ها به صورت جفت فروخته می شوند ممکن است:

1.تنها به صرف جفت بودن در قفس نگهداری شده اند.

2.به خاطر بی اطلاعی یا فریب فروشنده دو عروس نر در یک قفس نگهداری شوند.

3.عروس ها جفت خورده هستند ولی قادر به تولید مثل نیستند.

4.جفت عروس ها بیمار هستند.


زیرا معمولا عروس هایی که قادر به تولید مثل هستند از همان ابتدا سوا گشته و در محلهای خاصی به عنوان سوله نگهداری می شوند.

بنابراین اگر قصد خرید عروس ها را از مغازه ای داشتید ، از مغازه ای خریداری نموده که خود ، پرورش دهنده ی پرنده بوده و در مغازه پرورش دهد. و از مکان هایی که عروس ها را به صورت کلی می فروشند هر گز خریداری ننمایید.

نمونه ای از تجربیات خود در خرید اولین عروس هلندی:


برای اولین باری بود که نام عروس هلندی را به خاطر زیباییش در بین سایر طوطی سانان از فروشندگان شنیدم.از دوستان و آشنایانی که تا حدودی در این امر تجربه داشتند به مدت یک سال کسب تجربه کردم و با انواع و روش ها و نژاد های آنان آشنا شدم.

زمانی که قصد خرید عروس ها را داشتم ، به این نتیجه رسیده بودم که عروس های مغازه ها ،مناسب تکثیر نیستند.دم به دم و پیوسته  از آشنایان و دانشجویان سراغ فروش عروس های خانگی را می گرفتم که در نهایت موفق به خرید یک جفت عروس هلندی از یکی همشریان خود که خود به دلیل علاقه ی فراوان خود به تکثیر پرندگان به نگهداری عروس ها می پرداخت شدم .

با توجه به اطلاعاتی که بدست آورده بودم اقدام به نگهداری و تکثیر آنها کرده و با توجه به شرایط تحصیلی و کاری خود توانستم در حد متعارفی موفق به تکثیر و نگهداری آنان بشوم.


نظرات 1 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 14 آبان 1393 ساعت 13:20

با عرض سلام و خسته نباشید
سه هفته پیش یه جفت عروس هلندی خریدم و متاسفانه هیچ اطلاعاتی در موردشون ندارم و از وب شما استفاده میکنم
دو هفته ای هست که تقریبا روزی دوبار جفت گیری میکنند و خیلی باهم عشق بازی میکنند مدتها هم میرن تو لونه خودشون اما تخم ندادن باید صبر کنم یا عروس ها فایده ای ندارن؟
البته تو لونه پوشال ریختم اما همه رو یه گوشه جمع کردن
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد