مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نکاتی مهم در اولین پر ریزی جوجه عروس هلندی

جوجه عروس هلندی ده روزه

در این پست در نظر داشته به صورت تخصصی به اولین پرریزی جوجه عروس هلندی بپردازیم لذا مهمترین عامل در این پست زمان پر ریزی و نشانه ها و عوارض آنها است.


عروس هلندی ها پس از تخم گذاری و خوابیدن بر روی تخم های خود به مدت 19 لی 22 روز ، جوجه ها از تخم بیرون می آیند.

در این هنگام جوجه ها دارای بدنی کوچک و ظریف و حساس و رنگ بدن آنان صورتی روشن است و فاقد قدرت بینایی هستند.

لذا زمانی که عروس ها به 35 الی 45 روزه گی می رسند بیشتر پرهای آنان در آمده و در این هنگام امکان تشخیص جنسیت نیز بسیار مشکل است و نر و ماده کاملا شبیه به یکدیگر هستند.

عروس ها در این دوره دارای رفتار های منحصر و خاصی هستند(به پست مربوطه مراجعه نمایید9

بنابراین زمانی که عروس ها به سنین شش ماه و نیم الی نه ماهگی می رسند ، اولین دوره ی پر ریزی آنان آغاز می شود به طوری که بیشترین تغییرات در اولین دوره شاهد خواهیم بود.

جوجه عروس های 30 روزه


در اولین دوران پرریزی عروس ها دارای ظاهر و رفتاری متفاوت خواهند بود:

ویژگی های ظاهری آنان عبارتند از:


1.ریختن مداوم پرها که معمولا از بال ها آغاز گردیده و سپس پرهای دم و سینه و صورت ختم خواهد شد.

2. این دوران معمولا به مدت یک ماهی به طول خواهد انجامید(در برخی عروس ها تا یک ماه  و نیم الی دوماه گزارش شده است)

3در این دوره ممکن برخی از عروس ها بدنشان به طورکامل خالی از پر شده و جای نگرانی نیست و طی گذشت یک ماه به حالت اول خود باز میگردند.

4. این دوره هم برای عروس هلندی ماده و هم عروس نر رخ خواهد داد.

در این زمان در حالی که پرهای عروس شروع به ریختن می کند به دنبال آن پرهای جدیدی رشد کرده و در صورتی که عروس ماده باشند معمولا پرها به رنگ قبلی خود رویش می کنند و در صورتی که عروس شما نر باشد در حین ریختن پر ها ، پرهایی تیره (در عروس خاکستری)جایگزین پرهای روشن قبلی و صورت عروس نر به وسیله ی پرهایی به رنگ سفید پوشانده می شود و در سایر نژاد ها از جمله لوتینو، عروس های ماده صورتی تیره تر پیدا کرده و نر هابه  صورتی روشن مزین خواهند شد.

همچنین در این دوره اندام های عروس هلندی رشد خواهد نمود به طوری که شاهد خاصره شدن لگن ماده عروس ها در این زمان خواهیم بود.


در قسمت سر و گردن و سینه ی عروس ها ، با ریخته شدن پرها شاهد رویش پرهایی تیز و زبر و باریکی خواهیم بود که د رطی دوران پر  ریزی این پرها رشد کرده و نرم و پهن و کامل خواهند شد.


همچنین تاج عروس ها بعد از مدتی ریزش خواهند نمودو جایگزین آنها پرهایی در غلاف پوسته ای هستند که با گذشت زمان و رشد آنان از پوسته ی خود در خواهند آمد.


در این دوره رسیدگی به تغذیه ی جوجه فراموش نشود.(به پست تغذیه مراجعه نمایید)


عروس هلندی ماده در حال ریزش پر در ناحیه صورت


ویزگی های رفتاری:


جوجه عروس ها در دوران اولین پر ریزی نشاط زمان قبل خود را نخواهند داشت و کمی بی حال و کسل به نظر می رسند که هرگز جای نگرانی نیست.

عروس ها ممکن است در این دوره نسبت به صاحب خود واکنشی منفی نشان دهند مانند بی توجهی و.....که برطرف خواهد شد.


جوجه با رسیدن به بلوغ جنسی ، در صورتی که ماده باشند همچنان آرام خواهند ماند و در مقابل عروس ها نر فرمانروایی را آغاز خواهند نمود.

بهتر است در این دوره به دلیل ریزش مداوم پرها ف نظافت قفس کاملا رعایت شود و از دستمالی عروس ها در این هنگام خودداری نمایید.

-عروس ها را در این هنگام حتی الامکان در یک مگان با دمای مناسبی میان 25 تا 28 درجه قرار دهید تا به دلیل کاهش پرهای بدن ف دچار سرماخوردگی نشوند.



سوالات خود را می توانید از طریق پل ارتباطی بیان نمایید.

با تشکر

نظرات 3 + ارسال نظر
علی اصغر دارابی یکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت 00:26

جوجه عروس هلندی بعد از یک ماه هنوز پر در نیاورده علتش چیست

سلام.
از علل شایع در پرنده های سرنگی ، تاخیر در رشد پرهاست و از مهمترین دلایلش میشه به ضعیف بودن سرلاک مصرفی اشاره کرد.
سعی کنید حتی الامکان خودتون سرلاک درست کنید و به سرلاک های بازار به استثنای موارد غیر ایرانی که البته به شرط اینکه تاریخ گذشته نباشند اعتباری نیست.

بهنام چهارشنبه 24 اسفند 1401 ساعت 22:58

سلام
علت پر ریزی ناحیه فقط بالها و دم جوجه عروس هلندی ۴۵ تا ۶۰ روزه چیست و راه درمانش لطفا و چگونه دانه جایگزین سرلاک کنیم با تشکر

علی پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 ساعت 02:26

سلام و خسته نباشید.من یه عروس هلندی وایت فیس دارم که چندماهی میشه پرریزی داره اما پرهاش مداوم درمیاد و میریزه در ناحیه بال ها و دم و چندوقتیه پرهای سینش خیلی میریزه درحدی که الان سینش رو به لختی داره میره .در انتهای بالهای جدیدی که در میاد ومیوفته یا خودشمیکنه اثری از خون بیرون زده نمیبینم که نشونه بیماری ایدز پرندگان باشه اما خوب پرهایی که درمیاد و میکنه یا میوفته سیاه و تازه هستن .از بهترین مواد غذایی هم دارم استفاده میکنم جدیدا ۱۲ تخم هم دارم میدم .بنظره شما علت چی میتونه باشه؟با تشکر از وقتی که میزارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد