مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

عوامل محیطی موثر بر عروس هلندی


از آنجایی که عروس هلندی ها پرندگانی اجتماعی هستند به سادگی و سریعا به محیط اطراف خود و انسان های پیرامون خود عادت کرده و تا حدودی ازآنان الگو برداری می نمایند.


معمولا عروس ها زمانی که به صورت تک نگهداری می شوند نسبت به صاحب خود سریعا واکنش نشان داده و عادت کرده و به راحتی دستی می شوند.

برخی دیگر از عروس ها به دلیل قرار گرفتن در جمع سایر عروس هلندی ها طبیعتی وحشیانه پیدا کرده و امکان رام نمودن آنان کمی مشکلتر است.


عروس ها طبق عادات ذاتی خود نسبت به صدای سایر حیوانات دیگر نظیر پرندگان واکنش نشان داده و پاسخ صداهای آنان را می دهند و در برخی عروس ها شاهد تقلید صدای حیواناتی مانند بوقلمون ، بلبل ، مرغ عشق و مرغ و.......خواهیم بود که این نشانگر هوش نسبتا بالای این پرنده است.


همچنین عروس ها نسبت به سایر صداهای بلندی مانند صداهای بوق ماشین ها و دزدگیر واکنش شدیدی نشان داده و فورا اقدام به پاسخ دهی همراه با جیغ های بلندی  می کنند.


عروس ها از زندگی کردن در محیط ها بسیار گرم گریزان هستند و از واکنش های آنان می توان به بال زدن های سریع و جیغ های ممتد و یا ایجاد نزاع میان آنان اشاره نمود و همچنین در محیطهای گرم هرگز اقدام به جفتگیری و تخم گذاری نمی کنند.


عروس ها همچنین نسبت به نور شدید آفتاب گریزان بوده و به شدت گرمشان و تلاش در رهایی یافتن از نور خورشید هستند.


عروس ها در محیط های سرد ، کم تحرک شده و در مواردی شاهد خواب های بلند مدت آنان خواهیم بود.

عروس ها در فصل سرما خود را به اندازه ی ممکن جمع کرده و پرها را پوش می دهند.


برخی عروس ها به نور مصنوعی شب هنگام حساس بوده و با جیغ های ممتد خواستار خاموشی برق هستند.


بعضی از عروس ها به دلیل کاملا رام بودن همواره در بیرو ن از قفس به سر برده و جالب توجه دوستان که باید گفت ایجاد آزادی های بسیار در عروس سبب خودسری آنان می شود به طوری که ممکن است هرگز وارد قفس نشوند.

از شما انتظارات مختلفی داشته باشند

و یا درصورت صدای شنیدن هر جفتی خانه را ترک کنند


یکی دیگر از ویژگی های عروس ها ، مصرف آب آشامیدنی آنان است که روزانه مقداری زیاد اب می نوشند که البته بستگی به میزان دمای اطراف محل زندگی دارد.


عروس ها با تاریک شدن محیط خود کاملا ساکت بوده و هر عروس جایگاه شبانه ی خود را پیدا کرده  و تا سپیده ی صبح به استراحت می پردازند:10 ساعت در شبانه روز


معمولا عروس ها بیشترین تمایل را به همجنس های خود یعنی تنها عروس ها دارند و نسبت به سایر پرندگان بی توجه هستند

بنابراین بهتر است کمتر پرندگانی را در اطراف آنان قرار داد ولی در عین حال عروس ها مستعد برای تقلید صدای پرندگان اطراف خود هستند.


معمولا زمانی که عروس ها در معرض خطری ناگهانی یا صدایی بلند قرار می گیرند بال های خود را کاملا باز کرده و یا گاهی اوقات بال های خود را به صورت ممتد به یکدیگر می کوبند.


و.......



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد