مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

مشکلات گوارشی در عروس هلندی


یکی از معدود مشکلاتی که ممکن است برای عروس هلندی به وجود بیاید.مشکل گوارش نادرست عروس هلندی است که از آن با عنوان مشکلات گوارشی نام برده می شود.

این عارضه ممکن است براثر چند عامل پدید آید:


1.سوء تغذیه

2.استفاده نمودن از غذاهای نامناسب

3. بروز بیماری

4. عارضه های تخم گذاری



در بیماری سوء تغذیه به دلیل استفاده نکردن از غذاهای مقوی و حاوی ویتامین های مختلف و استفاده نمودن از غذاهای عادی عروس سبب سوء تغذیه می شود (جهت بررسی تخصصی به پست مربوطه مراجعه فرمایید)


زمانی از استفاده ی نادرست از غذا ها یاد می شود باید از غذاهای مضر برای عروس هلندی نام برد که اغلب غذاهایی نظیر میوه های ترش و یا زیاده روی در استفاده از برخی دانها است.

جهت کسب اطلاع بیشتر به پست مربوطه ی آن که به بررسی تخصصی آن پرداخته شده است مراجعه فرمایید.


بروز بیماری:

در بیماری هایی که منجر به اسهال یا یبوست عروس هلندی می شود سبب اختلالاتی در گوارش عروس می شود که از جمله ی آن کاهش آب بدن است.

جهت کسب اطلاع بیشتر به پست تخصصی آن مراجعه نمایید.


آخرین عامل مربوط به زمان تخم گذاری عروس هلندی است. در این هنگام به دلیل ساکن بودن عروس در یک محل و عدم دفع وی برای مدت زمان طولانی سبب جمع شدن میزان مدفوع شده

و همچنین آب بدن وی همواره کاهش پیدا می کند و در صورتی که دارندگان آنها به آنان توجهی ننمایند سبب مشکل گوارشی در آنان می شود.

راه حل: حتما از میوه ها در طول مدت تخم گذاری استفاده شود.




مشکل گوارشی عروس هلندی سبب مشکل در دفع وی شده به همین دلیل پرنده همواره کسل خواهد بود و حجم شکم وی به مرور بیشتر خواهد شد و در قسمت مخرج وی قرمز و در مواردی خونی می گردد و درصورت عدم رسیدگی سبب تلف شدن عروس هلندی می شود.


در حالت دیگر ممکن است عروس مدفوعی کاملا آبکی داشته باشد یا به عباتی بدن وی تنها قادر به دفع ادرار است ، پرنده در این زمان کاملا بیحالی می کند و حتما در صورت بروز این مشکل به دامپزشک مراجعه نمایید.


حالت سوم حاکی از دفع خون عروس هلندی است که در صورتی که بی توجهی فورا تلف خواهد شد.سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید و از داروهای سلیقه ای استفاده نکنید.



در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوالی لطفا با پل ارتباطی در تماس باشید.


نظرات 4 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 3 آبان 1390 ساعت 14:51

با سلام و خسته نباشید
مشکلی برای عروس ماده ام پیش اومده چند روز پیش میدیدم که اکثر وقت ها پرهاشو پف میده و کمی هم بیحال هست و هیچ علایمی هم از سرماخوردگی نبود بعد از چند روز متوجه شدم که شکمش ورم داره و باد کرده البته اون جایی که موقع تخمگذاری باد میکنه نه. ورم از قسمت استخوان لگن شروع شده و تا استخوان جناق سینه گسترده شده من عروس رو گرفتم دستم و اون قسمت رو با انگشت لمس کردم مثل اینکه زیر پوستش مایعی جمع شده مثل آب که خیلی هم نرم هست یعنی فکر نمیکنم تومور باشه و پر های اون قسمت هم اصلا نریخته، دامپزشک بهم آنتی بیوتیک داد و گفت که یک دوره مصرف کن ببین کوچک میشه یا نه، اگه نشد اون وقت یه فکر دیگه میکنیم. اینم بگم که غذا بد نمیخوره و با نرش هی میرن داخل لونه ولی از جفتگیری خبری نیست. حالا سوالم از شما اینه که تا حالا همچین تجربه ای داشتین؟ راه درمان داره؟ چجوری درمانش کردین؟
پیشاپیش ممنون

sepideh یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 12:03

سلام خسته نباشید عروس من حدود دو روز است که بیحال شده دوبار اب خورد همرو به همراه مقداری دونه هضم نشده بالا اورد مدفوعشم سفت نیست و رنگ سبز کمرنگ داره یه کم مدفوعش بو میده بی حاله همش یه جا نشسته پف کرده همش چشماشو بسته خوابه هیچ حرفیم نمیزنه ممنون میشم کمکم کنین

بهناز دوشنبه 20 شهریور 1402 ساعت 13:46

سلام و خسته نباشید عروس هلندیم مدفوش عسلی رنگه و گاها دیدم که مدفوش آویزون و گیر کرده چرا اینطوری شده

علی پنج‌شنبه 7 دی 1402 ساعت 15:11

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد