مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

هزینه های نگهدای عروس هلندی

نژاد نر وماده ی وایت فیس سلول پرنده های خودم

همانطور از موضوع پست پیداست قصد داشته در این پست به بررسی هزینه ها و قیمت هایی جهت تهیه و نگهداری عروس خواهیم پرداخت و امیدوارم توانسته باشم اطلاعات مفیدی در اختیار شما دوستان قرار دهم.


معمولا افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید عروس هلندی می گیرند از برخی هزینه های هایی که باید برای خرید عروس خود بپردازند آگاهی کامل ندارند به همین دلیل لازم است تا یک سری راهنمایی هایی در این زمینه نسبت به دوستان خود انجام دهیم.


هزینه هایی که برای خرید عروس هلندی متحمل می شوید در مقایسه با خرید سایر طوطی سانان تا حدودی کمتراست و بیشتر هزینه هایی که پرداخته می شوند مربوط دوران اول خرید عروس هلندی و مایحتاج وی است که شامل هزینه ی خرید پرنده و هزینه ی خرید قفس  و غذاهای مورد نیاز عروس به همراه یک سری وسایل و اسباب بازی هایی می شود.و پس از آن هزینه ها ففط شامل خرید غذای روزمره پرنده و احیانا هزینه ی درمان عروس در دوران بیماری آنان هست.

البته نکته ی مهم دیگری که حتما رعایت شود معاینه ی عروس خود قبل از خرید وی است (به پست مربوطه که به صورت تخصصی دراین موضوع بحث شده است مراجعه نمایید) زیرا زمانی که شما یک عروس سالم و سرحال و جوان خریداری نمایید به تبع آن هزینه های کمتری را متحمل خواهید شد.


حال هزینه های عروس به طور کلی در چهار مورد تقسیم می شوند:


هزینه ی قفس   هزینه ی خوراک    هزینه ی پزشکی            هزینه ی وسایل متفرقه






1. هزینه ی قفس  بستگی به سلیقه ی دارنده ی عروس هلندی دارد.

زیرا برخی قفس هایی به صورت رومیزی خریداری کرده که در حجم های مختلفی هستند و بهتر است قفس مناسب خریداری شود تا پرنده بتواند آزادانه در آن به حرکت بپردازد.

که معمولا تا 30 هزار تومان قیمت خواهند داشت.

برخی قفس ها به صورت و اشکال زینتی مختلفی هستند به عنوان مثال برخی قابلیت اویزان نمودن به دیوار را داشته یا برخی دارای جایگاه دستی عروس ها را دارا بوده یا برخی از آنها دارای آویز بوده و برخی دیگر قفس های بزرگی که معمولا با عنوان قفس پرواز شناخته میشوند که معمولا برای نگهدای چندین جفت عروس به کار می رود.

معمولا این قفس ها از 50هزار تومان تا 150 هزار تومان هستند.


2.هزینه های خوراک: این هزینه ها دائمی بوده و کمترین مقدار هزینه ای است که معمولا دارندگان به صورت ماهیانه خرج خواهند کرد که میانگین آن 5000 تومان در ماه است.

هزینه های خوراک شامل خرید ارزن و تخم کتان و تخم افتابگردان است که به صورت عمده در غذای عروس هلندی به کار می رود . غذای اصلی عروس ها هستند.


3.هزینه های پزشکی :


معمولا هزینه های پزشکی از معدود هزینه هایی هستند که صرف عروس خواهند شد.

برخی از افراد برای اولین بار جهت معاینه ی عروس خود به دامپزشک مراجعه نموده و در صورتی که عروس سالم خریداری کرده باشند این هزینه در نوبت های بعدی به حداقل مقدار خود خواهد رسید و شاید تا سقف 20 هزار تومان درسال برسد.

البته برخی از افراد عروس های خود را به صورت دوره ای یا ماهیانه نزد دامپزشک برده و از لحاظ وزن و سلامتی مورد آزمایش قرار می دهند که هزینه ها در این صورت متغیر هستند.


4.هزینه هایی که صرف خرید وسایل متفرقه می شوند:


برای تفریح و منزوی نشدن عروس برخی از دارندگان اقدام به خرید وسایل گوناگونی می نمایند که شامل خرید تاب و آویز ها و زینت ها و تقویت کننده نوک و.........می شوند که قیمت آنها کمی بالا است.

برخی از افراد از قفس های زینتی با قیمت ها بالایی استفاده می نمایند

یا برخی وسایل متفرقه ای مانند جا تخم مرغی یا نگهدارنده ی کف دریا

همچنین خرید لانه های مختلف در اندازه ها و قیمت های گوناکون جزئی از وسایل متفرقه به حساب خواهند امد.

برخی افراد از روپوش برای استراحت شبانه ی عروس خود استفاده می نمایند


خبر جالب اینکه در بسیار از کشور ها اروپایی و امریکایی مکان های با عنوان پانسیون پرندگان شناخته می شوند که دارندگان طوطی ها و سایر پرندگان هنگامی که قصد مسافرت را داشته حیوان خانگی خود را به این مکان ها سپرده و در این مکان ها تمامی امکانات برای مدتی محدود در اختیار پرنده ها و حیوانات قرار می گیرد و در مقابل آن هزینه هایی کمی بالا برای صاحبان آنان وضع خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد