مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نکات بسیار مهم در بهداشت قفس عروس هلندی


بهداشت قفس یکی از مهمترین اصولی است که صاحبان باید قبل از خرید عروس خود آنر رعایت نمایند.زیرا

عروس هلندی به دلایل زیادی اقدام به جویدن قفس می کند و شما بعنوان صاحب طوطی مسئول سلامت او هستین و باید در انتخاب قفس دقت زیادی کنین تا قفس از مواد ارزان و نامناسب تهیه نشده باشد.زیرا در بسیاری موارد شاهد فروش قفس هایی هستیم که متاسفانه از فلز روی به عنوان یک سم در آن به کار رفته و عروس شما در هنگام جویدن مقادیر زیادی روی وارد بدن خود نموده و سبب مسمومیت و در برخی زمانها سبب تلف شدن عروس می شود.


در حین قفس جویدن ممکن است رنگ قفس نیز خورده شود که برای پرنده سمی است بنابراین از قفسهای رنگی برای عروس هلندی استفاده نکنین.

نکته : برخی قفس هایی از قبل رنگ شده در بازارها به فروش میرسند که در صورت ارجینال بودن هیچ مشکلی را ایجاد نمی کنند.این قفس های ارجینال معمولا با قیمت های بالایی از سی هزار تا شصت هزار تومان به فروش می رسند.


از تیز نبودن چوب نشیمنگاه و یا میله های قفس اطمینان حاصل کنین. در صورتیکه چوب را از بیرون پیدا کردین کاملا جوشیده و استرلیزه کنین.

همچنین از سمی نبودن چوب مطمئن شوین.چوب درختان سیب , اکالیپتوس , درخت بید , افرا , چنار انتخاب های خوبی برای عروس هلندی هستن. از چوب درخت گیلاس به دلیل سمی بودن استفاده نکنین.


پاکیزگی ظرف آب عروس نیز یکی دیگر از اصول مهم است زیرا ماندن آب در بیش از سه روز سبب لیز شدن دیواره های ظرف می شود و سبب بروز مسمویت هایی خواهد شد.

بنابراین حتی الامکان روزانه یک بار آب آنها را تعویض نمایید

ظرف غذا را درصورتی که عاری از مدفوع است ماهیانه یک بار در غیر اینصورت در هر جلسه تعویض دانه آن را با آب داغ همراه با شوینده کاملا تمیز نمایید.


سعی کنید اسباب بازی هایی که در قفس نگهداری می کنید کاملا تمیز باشند و متعلق به پرنده ی دیگر ی نباشند زیرا میکروب ها و قارچها در میان پرندگان قابل انتقال هستند.

بنابراین حتما لوازم را پس از خریداری توسط مواد شوینده به درستی شسته شده و در مقابل نور خورشید قرار دهید.


درصورتی که قفس شما از جنس گالوانیزه هست ابتدا با محلول استیک اسید شسته شود و پس از شستشو در مقابل نور آفتاب قرار داده و سپس عروس ها را در آن نگهداری نمایید.


بهتر است کف قفس عروس ها از کاغذ سفید و فاقد رنگ استفاده کنید زیرا رنگ روزنامه سمی است و اگر قفس ها دارای دیواره ی فاصله میان کف قفس است استفاده از روزنامه مشکلی ندارد.

بهتر است میوه هایی که برای عروس قرار میدهید به مدت دو ساعت یا حداکثر سه ساعت در قفس قرار داده شوند و پس از آن دور ریخته شوند.


کف دریایی که قرار می دهید را از هرگونه رنگ و الودگی پاک نمایید و سپس برای عروس قرار دهید.


اگر عروس شما رام و دستی است بهتر است با دست تمیز تماس پیدا کند زیرا درصورت الوده بودن دست شما ویروس به او انتقال پیدا خواهد کرد.


حتما از سمی نبودن میوه ها و تخم افتابگردانی که قرار می دهید اطمینان کامل حاصل فرمایید.


به طور کل بهتر است عروس ها روزانه به مدت نیم ساعت الی یک ساعتی درمقابل افتاب باشند تا هرگونه قارچ و عفونت داخل ومیان پرها از بین بروند.


هرگز از آب کلر دار استفاده نکنید و سعی شود از آب ته نشین شده استفاده کنید.


اگر از ویتامین در آب آنان استفاده می کنید هر دو روز یکبار آب را تعویض نمایید.


در صورت وجود هرگونه سوال لطفا از طریق پل ارتباطی تماس حاصل فرمایید.


نظرات 1 + ارسال نظر
Abs دوشنبه 16 بهمن 1402 ساعت 18:54 https://cockatiels.blogsky.com/1390/07/22/post-170/

سلام وقت بخیر عروس هلندیام دوساله هستن ، نر لوتینیو ،ماده آهویی هس نکته اینه که وحشی هستن، ولی بگفته صاحب قبلیش قبلن جوجه گرفته ازشون(مولدن) و اینکه جوجش حین خرید دیدم، الان می‌خواستم بدونم شرایط نگهداری عروس وحش ،مکانش برای تخم گذاری باید جای خلوت و دور از چشم آدم باشه (رفتم آمد در حدی باشه که فقط بهش غذا داد ) یا فرقی ندارد کجا باشه؛!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد