مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

بررسی نژاد عروس هلندی مرواریدی


یکی دیگر از نژاد های عروس هلندی ، مرواریدی نام دارد که اصطلاحا به آن صدفی نیز گفته می شود.و پیدایش این نژاد برای بار اولین بار در آلمان به وقوع پیوست . شیوه ی رنگ آمیزی پرها در این نژاد بدین ترتیب است که پرهای بدن خاکستری روشن با زمینه ی سفید و با سری به رنگ سفید و گونه های سفید دارد.


با این حال اصلاحات نژادی متفاوتی بر آنان صورت گرفته و حتی ممکن است درآینده رنگ ها و واریته های جدیدی از آنان به وجود بیاید.

امروزه خریداران عروس هلندی به دو دسته تقسیم می شوند و عده ی اول کسانی هستند که به رنگ عروس خود خیلی حساس بوده و همواره به دنبال تنوع در رنگ ها هستند به همین دلیل نژاد صدفی می تواند موردمناسبی برای آنان باشد و عده ی دوم کسانی هستند که رنگ عروس برای آنان فرفی ندارد.

در کشورهای اروپایی معمولا رنگ های خاکستری و لوتینو طبق آمار بیشترین علاقمندان را دارند.

به عروس مرواریدی نیز نسبت ایزابلا هم می دهند.


بررسی تخصصی نژاد مروارید یا صدفی یا ایزابلا:


پرها در این نوع نژاد دارای لکه هایی از رنگدانه لیپوکروم زرد و یا سفید و بدون زمینه رنگدانه خاکستری و یا قهوه ای است.پرنده ی نر در پر ریزی های مختلف به تدریج مشخصات این رنگ را از دست می دهد اما عروس ماده تمامی مشخصات این رنگ را همواره حفظ می کند و این عمل سبب تمایز جنسیت میان عروس مرواریدی خواهد شد.

رنگ پاها در مرواریدی صورتی متمایل به سفید است و نوک ها رنگ روشنی داشته و سبب دشواری در تعیین سن می گردد از این رو بینی عروس می تواند بیانگر تعیین جنسیت وی باشد.

نوع صدا در این نژاد و در پرنده ی نر بالغ به صورت آواز هایی ممتد و آرام و با مکث و در مقابل ماده ی آن درا کثر مواقع بی صدا است ولی با توجه به جهش های متفاوتی که صورت گرفته جیغ های بلندی از وی شنیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد