مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

کمبود ویتامین در عروس هلندی و عوارض های آن........


کمبود ویتامین e و سلنیوم موجب انسفالو مالاشی می شود که با علائم عصبی غیر اختصاصی دیستروفی عضلانی و یا تمایل به ایجاد خیز آماسی همراه است.علائم عصبی قابل مشاهده شامل آتاکسی . ضعف ، بازگذاشتن پاها، کجی گردن، اسپاسم و خمیدگی اندام ها تکان دادن سر و لرزش می باشد.

تشخیص به وسیله تاریخچه مشاهده علائم بیماری آزمایش خو و تعیین میزان سلنیوم و ویتامین E  در خون پاسخ به درمان آزمایشات پس از مرگ و ارزیابی هستولوپیک بافت مغز و ماهیچه ها انجام می شود.در آزمایشات پس از مرگ جراحات ناشی از کمبود سلنیوم و ویتامین  E  که به صورت خونریزی و و نکروز و دژنراسیون نرون ها است قابل مشاهده است. در بررسی مخچه نیز خونریزی های نقطه ای و ادم  دیده می شود.

درصورتی که در طوطی های جوان یعنی درسنین هفت الی بیست روزه خمیدگی انگشت فلجی و ضعف مشاهده شود می توان به کمبود ویتامین B2 مشکوک شد.این مبود با تزریق ویتامین B کمپلکس درمان می شسود.این درمان باری کمبود ویتامین B6 نیز توصیه می شود.در کمبود ویتامین B6 پرنده دچار تشنج ، افتادگی بالها و راه رفتن عصبی و نامنظم می شود.هرچند کمبود ویتامین B1 معمول نیست اما در صورت مشاهده علائم عصبی در طوطی ها ممکن است ویتامین B1 نیز تجویز گردد.

و درخصوص کمبود ویتامین A  درمطالعات اخیر مشخص شده است که عروس هلندی با ویتامین اندگی که درچیره های غذایی وجود دارد نیز قادر به ادامه حیات میباشند.این توانایی خطر ابتلا به کمبود ویتامین A  را کاهش می دهد بدیهی است که این امر به معنی عدم استفاده از مواد حاوی ویتامین A  درجیره نمی باشد و باید همیشه سعی کرد تا حداقل میزان مورد نیاز پرنده تامین شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد