مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

حمید

سلام
همانطور که قبلا ازتون سوال پرسیده بودم (در مورد عقیم بودن نر) من امروز تخماشون رو برداشتم و شکستم داخل شون اصلا نطفه ای وجود نداشت البته اینم بگم شانسی بر نداشتم با توجه به تجربه ای که دارم 7-8 روز که از گذاشتن تخم بگذره می تونم تشخیص بدم که تخم گرفته یا نه.
اینا بار اولشون نیست که تخم میزارن چون اونجوری که من تشخیص میدم خیلی وقته بالغ شدن و از مغازه ای هم که گرفتم میگفت جوجه دادن ولی من حرف اونا رو باور نمی کنم ولی دست من همین 3 تا تخم اولین بارشون بود و روزی هم حداقل 3-4 بار جفتگیری میکردن و تا زمانی که شروع به جفتگیری کنن من بهشون جوانه گندم و شاهدانه و دیگر غذاهای مست کننده نداده بودم به جز تخم مرغ آبپز. حالا با این توضیحات دلیل اینکه هیچ کدام از تخم ها نطفه نداشت چی میتونه باشه؟
الان که تخم هاشون رو برداشتم  برای اینکه زودتر جفتگیری نکنن جداشون کنم؟
در کل یک برنامه بهم بدین تا با اون پیش برم و اگه این بار هم تخم ها بدون نطفه شد دیگه به عقیم بودنش شک کنیم.
پیشاپیش ممنون


با سلام خدمت شما دوست عزیز

حرف های شما کاملا درست است ولی با این حال باید به یک سری نکات توجه لازم را نمود.

در صورتیکه قصد شما تکثیر عروس هلندی است سعی شود عروس ها به صورت خانگی تهیه شود تا اطمینان خاطر بیشتر در مورد عقیم نبودن آن داشته باشید.

نکته ی بعدی اینکه ، این ما نیستیم که تعیین می کنیم تخم ها حتما نطفه دار هستند بلکه این بستگی به والدین آنها دارد.

شما هم باید تخم ها در فاصله ی زمانی بین ده الی دوازده روز ملاحظه می کردید که البته باید گفت بازدید تخم ها توسط انسان ها کاملا اشتباه است زیرا سبب سوء ظن عروس هلندی می شود و ممکن است فاصله ی تخمگذاری های بعدی آنها بیشتر شود ویا دیگر دراثر ترسشان هرگز اقدام به جفتگیری ننمایند.

همچنین نطفه گرفتن تخمها در نژاد های مختلف فرق دارد

و همچنین شرایط محیطی نیز در آن بسیار دخیل هستند.


نکته ی بعد اینکه استفاده از مواد مسکر مانند جوانه و شاهدانه به میزان زیاد خوب نیست و نتیجه  ی آن تخم های بدون نطفه خواهد شد.


تخم مرغ آبپز نیز یکی از بهترین رژیم های غذایی آنها است ولی به دلیل مصرف بالای آب بدن در هنگام تخمگذاری مصرفش باید کم شود تا سبب بیماری گوارشی نشود.


راه حل:

هرگز عروس ها را از هم جدا نکنید و همچنان نزدیک یکدیگر باقی گذارید.

تنها از غذاهای عادی (ویتامین فراموش نشود) مانند ارزن استفاده کنید.

عروس ها را در نور طبیعی نگهداری نمایید.

از آنجایی که ماده ی شما مستعد و آماده است بهتر است با حمام کردن ماهیانه سه بار از میزان مستی وی بکاهید.

و تا یک ماه در این شرایط آنها را قرار داده.

و در طول یک ماه هرگز از لانه استفاده نکنید(زیرا فقط در لانه تخم گذاری می نمایند.)


سپس مجددا پرهای اطراف مقعد نر و ماده را کمی کوتاه نمایید تا آمیزش بهتر صورت پذیرد.

و در این دوران هرگز وارد خلوت آنها نشویدو هرگز به تخم های آنان دست نزده و همچنان منتظر بمانید.رژیم غذایی آنان در این دوران باید ویتامینه و با حجم کم باشد تا سبب بروز اختلال گوارشی نشود به عنوان مثال روزانه میوه نظیر سیب و خیار استفاده شود.

و درکنار آن نیز غذاهای فیبری نیز به مصرف برسانند.

اگز قصد اصلی شما تکثیر است هرگز پرندگان خود را رام و دستی نکنید تا نتیچه ی بهتری بگیرید.

حتما از میله های نشیمن طبیعی از چوب استفاده نمایید.


درصورتی که مجددا به هدف خود نرسیدید نر خود را تعویض نمایید که این هم البته یک ریسک است زیرا امکان دارد ماده ی شما با نر دیگر جفت نگردد.(عروس ها معمولا به جفت خود وفادارند)

که من پیشنهاد می کنم درصورتی که تخم ها نطفه دار نبودند هر جفت را تعویض نموده و یک جفت خانگی (جفت خورده )تهیه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد