مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

بررسی تخصصی نژاد آلبینو

نژاد ترکیبی از وایت فیس(نژاد ابلق)

دو نژاد آلبینو

این گونه به رنگ سفید خالص با پرهای سفید  یکدست و چشم های قرمز می باشد و بسیارکمیاب هستند و در اثر یک نوع جهش در عروس هلندی خاکستری معمولی به وجود آمده است و خلاف سایر انواع عروس هلندی که گونه ها و پرهای کاکل رنگی هستند در این پرنده رنگ گونه و کاکل سفید است. 

 

در واقع این رنگ ناشی از صفت مغلوب  که به صورت جزئی مرتبط با جنس است. 

در حقیقت آلبینو در عروس هلندی مانند رنگ آلبینوی معمولی در سایر پرندگان نیست بلکه این رنگ در عروس هلندی در تجمع دو صفت است که یکی از آنها صفت لوتینو است و در چنین حالتی رنگدانه ملانین کاملا ناپدید می شود و دیگری صفت صورت سفید مغلوب است که باعث  ناپدید شدن رنگدانه لیپوکروم و پستاکین پرتقالی می شود. و این امر سبب می گردد که تمامی پرها به رنگ سفید  و چشم ها به رنگ سرخ و پاها به رنگ صورتی باشد.در چنین حالتی پرنده فاقد رنگدانه ها است ولی این حالت فقط توسط یک ژن مغلوب مثل آلبینوی معمولی نخواهد بود. 

 

برخی زمان ها دیده شده که رنگ اصلی ناشی از جنس مغلوب مرتبط با جنس به صورت رنگ اصلی بوده و رنگ های جانبی دیگری نیز ظهور می یابد برای مثال سینامون یا دارچینی گاهی اوقات با رنگ مرواریدی ظاهر می شود و در چنین حالتی به آن دارچینی مرواریدی گفته می شود و یا دارچینی با صورت سفید  ظاهر می گردد که به آن سینامون یا دارچینی صورت سفید گفته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد