مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

بررسی بوی بد مدفوع عروس هلندی

بوی بد مدفوع در عروس هلندی می توانند علل مختلفی داشته باشد. 

ولی به طور کلی علل آن را به دو  قسمت می توان تقسیم نمود: 

 

طبیعی 

غیر طبیعی 

 

در حالت طبیعی می تواند ناشی از دو عامل باشد: 

بیماری 

زمان تولید مثل 

 

در هنگام بیماری بیماری های قارچی و باکتریایی در این امر دخیل هستند به عبارتی می تواند ناشی از بیماری هایی نظیر کاندیدیاز و یا اسپیروکتوز و......باشد. 

 

ولی یک حالت دیگر طبیعی وجود دارد و آن هم زمان تولید مثل می باشد. 

در عروس ماده تا زمانی که تخم تشکیل گردد مدفوع در بدن عروس ماده جمع شده و با خارج گشتن تخم از بدن عروس  مدفوع نیز به تدریج خارچ می گردد. 

که این مدفوع به دلیل عدم تحرک ماده و انباشت مقادیر زیادی مواد دفعی به مرور زمان در بدن عروس بوی بد خواهد گرفت. 

حتی بعد از اقدام به تخم گذاری عروس ها ، هر دو عروس اعم از نر و ماده به جهت کند نمودن عمل دفع خود و نگهدار ی مدفوع خود و سپس دفع کردن مقادیر بسیار زیادی دفعیات سبب بد بو شدن قفس و....می شوند که پیشنهاد می گردد حتما قفس را به طور مداوم تمیز نمایید. 

 

  

در حالت غیر طبیعی می تواند ناشی از مصرف مواد شیمیایی نظیر مصرف بی رویه در قرص ها و  پودر ها و قطره های دارویی و ویتامینه باشد. 

 

که پیشنهاد می گردد در صورت دیدن هریک از این عوارض دوز دارو را با مشورت دامپزشک خود کم نمایید. 

 

 

در صورت داشتن هرگونه پرسشی لطفا در قسمت طرح سوال بیان کنید.

نظرات 9 + ارسال نظر
hoda دوشنبه 18 مهر 1390 ساعت 23:03

با سلام و عرض خسته نباشید.
چند روز هست که مدفوع عروس هلندیم به رنگ مایل به کرمی درامده وبه دفعات زیاد مدفوع می کندو هم چنین 6 ماهش است.
ایا مشکل خاصی دارد؟

هدی پنج‌شنبه 21 مهر 1390 ساعت 19:41

با سلام و عرض خسته نباشید
عروس هلندیم به مدت ۴روز است که رنگ مدفوعش به کرمی خیلی روشن تبدیل شده و کمی سفت است و عروسم به دفعات زیاد دفع می کند و کسل است و بسیار زیاد نسبت به قبل غذا می خورد ووقتی از کنارش میروم شروع به جیغ زدن می کند ولی قبلا کمترجیغ می زد که این اتفاق تنها در این ۴ روز رخ داده.ضمنا من قبل از این اتفاق چند روزی به عروسم گردو و پسته می دادمو شش ماهش است
چه کار کنم تا به حالت قبلی برگردد؟
ایا بیماری خاصی گرفته؟

چیکو سه‌شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 16:01

سلام من جوجه عروس هلندی دارم یک ماهش نشده سرما خورده بود الان هنوز ابریزش و گرفتگی بینی داره اما چند روزه مدفوع ش خیلیییی بدبو و متعفن شده لطفا راهنمایی م کنین ممنون

توان پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 ساعت 03:01

سلام جوجه عروس من مدفوعش خیلی بوی بد میده وکرم رنگ است

محمد یکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت 00:52

سلام جوجه های عروس هلندی من 30
هستند که‌ مدفوع آنها بسیار بوی بد می‌دهد و رنگ آن کرمی است

mnikan یکشنبه 29 مرداد 1402 ساعت 16:42

سلام عروس هلندی من همینجوری بوی بسیار بد میدهد دلیلش را نمیدانم نر است و ۶ ماهه

فاطمه شنبه 4 فروردین 1403 ساعت 00:31

سلام عروس هلندی من اسمش طلا هست جنسیت اون رو نمیدونم مدفوع بوی بد میده و سبز و چسبناک هست و به مخرج چسبیده دلیل چی هست. چی کار باید بکنم بعد همش خودش پف کرده دونه و پلت و این ها رو هم که میخوره پف کرده انجام میده

سیاوص یکشنبه 12 فروردین 1403 ساعت 01:04

سلام خسته نباشی
من یه جفت عروس هلندی دارم ک ۵ تا جوجه ۱۰ روزه داره و از زمان ک تخمای پرنده تبدیل ب جوجه شده پدر و مادر بچه‌اش خیلی بوی بد میده حتا قابل تحمل نیست بنظر شما عزیزان مشکل از کجاس ؟؟؟لطفن بگید

ایلیا جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 13:15

جوجه عروس سرلاکی ۲۵ روزه دارم مدفوع میکنه خیلی بوی بد میده چیکار کنم خوب بشه چه دارویی باید بهش بدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد