مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

روش حمام کردن عروس هلندی


عروس ها مانند بسیار از حیوانات احتیاج به حمام کردن دارند ولی ممکن است برخی از عروس در هنگام جوجگی عادتی به این کار نداشته باشند بنابراین امتحان کرده در صورتیکه عروس شما علاقه ای به این کار ندارد این کار را متوقف سازید زیرا سبب وحشت عروس هلندی می گردد.


به طور کلی عروس ها را می توان به دو روش استحمام نمود:


به وسیله ی آبپاش یا اسپری نمودن


به وسیله دوش حمام (کمی دشوار و خطرناک است)


گذاشتن ظرف جهت استحمام انها


روش اول:جهت استحمام عروس خود با آبپاش.ابتدا در ابپاش آب تمیز و گرم ریخته و مستقیم به عروس و بالهایش اسپری نمایید تو جه نمایید که آب زیادی به صورتش اسپری نکنید زیرا وارد گوشش خواهد شد و به دنبال آن سرماخوردگی به همراه خواهد داشت

معمولا عروس ها از این روش بسیار استقبال کرده و دوست دارند و پیشنها د می شود تنها ماهی دو بار با اسپری استحمام شوند زیرا افزایش دفعات سبب ریزش پرها می شود.



روش دوم :روشی کمی خطرناک ولی سبب کم تر شدن شوره ی پر میشود و پیشنهاد می شود که هرگز سر وی را مستقیما در معرض آب قرار ندهید و سعی شود آب بیشتر به بدن و بالهایش برسد که زمان دوش گرفتن حداقل سه دقیقه باشد و ماهی یک بار.عروس ها را در یک مکان گرم بگذارید تا هم گرم شوند  و خشک شوند.



گذاشتن ظرف برای استحمام:ظرفی کم عمق را با آبی ولرم آماده نموده و در اختیار عروس ها قرار داده  و اگر ظرف را در قفس قرار می دهید حتی الامکان وسایل قفس را برداشته تا خیس نشودعروس ها را در یک مکان گرم بگذارید تا هم گرم شوند  و خشک شوند.این عمل هم ماهی یک بار انجام شود کافی است.



نکات مهم:


1.تنها از یک روش برای استحمام عروس ها استفاده شود


2.عروس های آماده برای جفت گیری را هرگز حمام ننمایید زیرا سبب از بین رفتن مستی آنها شده و دیگر از تخم گذاشتن خبری نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد