مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش های عمومی در مسافرت بردن عروس هلندی



  

این روز ها تعطیلات و مسافرت همراه با خانواده چیز خوبی است ولی همراه کردن پرندگان خانگی مثل عروس هلندی در مسافرت ممکن است کمی درد سرساز باشد. قبلا گفته شد که حداقل در سال اول پرورش عروس هلندی مسافرت ممنوع است. بنابراین مسافرت زمانی است که آنها آنها یک ساله و بیشتر باشند.

برخی شرکت ها در کشورهای غربی به مواظبت از حیوان خانگی می پردازند تا صاحبان آنها با خیال راحت به مسافرت بروند. انتقال آنها به خانه همسایه ها بخصوص اگر دارای پرنده باشند خطرناک است زیرا امکان آلودگی آنها زیاد است و پس از بازگشت به خانه باید مراحل قرنطینه را از سر بگذرانند. بهترین راه این استکه در غیبت ما، دوست یا همسایه مان در خانه خود ما از آنها مراقبت کنند. عروس در قفس خود رها می شوند و همسایه روزانه به خانه می آید و او را غذا می دهد. و لحظاتی صرف او کند تا غریزه اجتماعی او اشباع شود. تنها چیزی که پرنده در غیاب صاحب خود طلب می کند غذا و توجه می باشد.

برخی افراد هیچیک از طرق فوق را نمی پسندند  عروس را همراه خود به مسافرت می برند. همراه کردن آنها در مسافرت سخت است ولی کمی تجربه آن را هموارتر می کند. همراهی آنها در مسافرت مستلزم برنامه ریزی قبلی است. پذیرفتن حیوانات خانگی در هواپینما و خطوط هوایی و زمینی و هتل محل اقامت، ضرورت حضور دامپزشک در محل ، مقررات قرنطینه مرزی ، صدور گواهی بهداشت موقت (با اعتبار چند روزه) ، آماده سازی عروس برای مسافرت از جمله مواردی است که باید قبل از مسافرت به آن پرداخت.

عروس هلندی مسافرت را نوعی تنش می داند و اگر بنا است او را با ماشین منتقل کنیم باید قبلا چند جلسه او را در ماشین بگذاریم تا عادت کند. درصورت عادت از مسافرت لذت می برد.

وقتی با مسافرت های کوتاه کردند و از آن خوششان آمد آنها را به مسافرت های طولانی تر می بریم. هیچگاه پرندگان در ماشین به تنهایی رها نشوند. همیشه در درون قفس نگهداری شوند. برخی پرندگان در اتوموبیل خوصله شان سر می رود و حتی با آن سازش نشان نداده و حالت استفراغ پیدا می کنند. در این موارد تنها راه حل ، مراجعه به دامپزشک است. مسافرتهای بیرون کشوری اغلب همراه با ایرادهای فنی و آیین نامه ای است زیرا هر کشوری مقررات خاص خود را دارد و باید از قبل آنها را تدارک کرد ولی سفر های داخل کشوری نیاز چندانی به این گونه احتیاط ها ندارد. خریداری یک قفس  ویژه حمل و نقل اهمیت زیادی دارد. در این قفس ها ، عروس هلندی احساس راحتی دارد. اگر پرنده بزرگ است باید صندلی جداگانه برای او رزرو کرد. عروس هلندی باید قبل از مسافرت به قفس مسافرتی عادت داده شود. این قفس را در جای پرتکانی قرار می دهیم تا عادت کنند . تجربه چنین عملی برای او شادی بخش است و به زودی از قفس خود احساس رضایت می کند.

در طول مسافرت عروس مدت زمان زیادی در قفس مسافرت به سر می برد که در اغلب موارد همواره با حضور تعداد زیادی از مردم است . بنابراین لازم است پرنده با قفس مسافرتی خود به خوبی آشنا شده و به آن عادت کند. برخی پرندگان نسبت به حرکت ساس هستند و مریض می شوند ولی به تدریج با آن آشنا می گردند. مسافرت کوتاهی با پرنده انجام دهید و رفتار او را بررسی کنید و در زمینه تمایلات او ایده به دست آورد. به تدریج طول مسافت را افزایش دهید. به این ترتیب به تدریج با مسافرت آشنا می شوند . آماده سازی او برای مسافرت حدود ده روز قبل از مسافرت واقعی شروع می شود.در این روزها پرنده را با استفاده از ویتامین های مختلف تقویت کنید.در طول سفر غذاهای کوچکتری به آنها داده شود. مرحله ی نهایی کار حمل اشیار مورد نیاز عروس هلندی است که عبارتند از :

گواهی بهداشتی از دامپزشک ( در ایران کاربرد کمتری دارد)

ظروف محتوی آب و غذا

غذا و آب به مقدار مورد نیاز، غذای تنقلی و ویتامین فراموش نشود.

اسباب بازی مورد علاقه

جعبه کمک های اولیه

نظرات 5 + ارسال نظر
حانیه یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 03:37

سلام
عروسم یهوسالو سه ماهشه ولی مست نشده!ماده هست
نه خودشو خم مسکنه و نه صداهایریز در میاره!
البته من الان نمیتونم براش جفت بگیرم.سال دیگه میگیرم ولی نگرانشم ک با این وضع دیگه هرگز جفت نخوره!کک
اگه غذاهای محرک بیشتر بهش بدم امکان مست شدنش هست؟

غزل سه‌شنبه 18 تیر 1392 ساعت 10:31

عالی بود!!

لیندا شنبه 13 خرداد 1402 ساعت 07:39

سلام عروس هلندی من ۴ ماهشه و فردا میریم مسافرت و نمیتونم به کسی بدم چون وابستس و امروز این مطلبو خوندم باید واسش ویتامین ببرم؟

فاطمه جمعه 19 خرداد 1402 ساعت 14:46

سلام عروس من ۲ ماهشه من در حد پارک میبرمش اشکالی نداره

....... پنج‌شنبه 28 دی 1402 ساعت 14:29

سلام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد