مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران...به روز رسانی یک

آقا امیر

سلام

من یه عروس هلندی 8 ماه خریدم

وقتی دستممو تو قفس می کنم که نوازشش کنم فرار میکنه

یه بار خاستم با دست بگیرمش که احساس خطر کرد و دستمو گاز گرفت

الان روزی میگذره از خریدش

چیکار باید بکنم که دیگه نترسه؟

آیا به مرور زمان خوب میشه؟

ممنون

سلام آقا امیر

من از زمان توی سخنانتون متوجه نشدم...هشت ماه داریدش یا هشت ماهه خریدینش...

در کل...

اگر کمتر از یک هفته س که خریدین..نگران نباشید...

بهتره چند روزی نسبت بهش بی تفاوت باشید تا با محیط و فضایی که قصد داره اونجا زندگی کنه و آدمای اونجا عادت کنه...

و بعد از آرام گرفتنش...بیشتر براش وقت بذارید..نزدیکش بشینید ...خودتون براش غذا بذارید...

از پشت میله براش تخمه نگه دارید...

جوانه گندم بذارید...

و سعی کنید...عادتش بدین که ا دستتون غذا بگیره...

نهایتا تا یک الی یک ماه و نیم طول می کشه تا به طور کامل با شما و محیطش مانوس بشه..


آقا ضیاء

سلام اقا حامد عزیز.
خیلی سعی کردم باهاتون تلفنی در تماس باشم ولی متاسفانه جواب ندادین
از راهنمائیت ممنون.اما کامل نبود.در مورده قیچی کردن پرها خودم به نتیجه رسیدم چون بال و سره جوجه ها زخمی و ملتهب شده بود .قیچی کردم بالشون رو.حالا واسه اهلی کردنشون نگفتین باید جداشون کنم یا نه.
به ارزن و تخم کتون نوک میزنن و میخورن.ولی شب با سرنگ به زور بهشون سرلاک میدم.
اما در مورده جفتی که بهتون گفتم.۳ روز شد که روی تخم نخوابیدن به یکی از تخمها صدمه زده بودن منم شکوندم صحنه بدی بود جوجه کامل زنده بود .
جفت رو ازاد کردم تویه گلخونه نظرتون چیه.فضای گلخونه پدریمون خیلی بزرگه

سلام آقای ضیاء عزیز..بنده هم تماس گرفتم...منتها با اشغالی شبکه رو به رو شدم.

حالا که پرهای بالشونو کوتاه کردین...

در صورتی که از قبل رامشون کردین که گاز نگیرن..یا روی دستتون بیان...یا از دستتون غذا بگیرن..

بعد بیاریدشون بیرون...روی قفس بپوشونید...نزدیک سینه یا شونه ببرید تا بشینند روی شونتون..

یا روی زمین بذارید...و پیششون بشینید و خودتون بهشون غذا بدین...

یادتون باشه..کوتاه کردن پرها مانع پرواز کردن نمی شه..فقط باعث می شه پرنده در ارتفاع کمتر پرواز کنه...پس یه وقت فضای آزاد نبریدشون..

این شیوه ی رسیدگی به تخم از سوی جفت شما...تنها دلیلی که می تونه داشته باشه..بی تجربگی...و یا جفتگیری تنها از روی مستی محض هستش...که نتیجه ای به این شکل داره..

که امیدوارم در سری های بعدی...به این مشکل برنخورید و به مرور برطرف می شه..

در مورد گلخانه برای جفت های مولد..توصیه نمی شه...معمولا فضاهای بزرگ برای چند جفت عروس نر و ماده انتخاب می کنن به محض اینکه جفت همدیگه رو انتخاب کردن...هر کدوم در قفس جداگانه قرار می دن..تا به لونه و جفت و تخم ها نزدیک باشن...و آسیبی به تخم ها وارد نشه...

ولی برای تابستون گلخونه فضای مناسب و خوبیه برای پرنده ها به شرط اینکه آفتاب به صورت مستقیم به پرنده ها نتابه و هلاک نشن...



آقا سعید

سلام
من ی عروس ماده جوان دارم که تازه جفت انداختم تفاوت دمایی شب روز زیاده اما نه خیلی سرد.قسمت لگن ماده برامده شده حالت تخم داشتن اما لمس که کردم پیذی مث تخم احساس نکردم امکان داره تخم ماندگی داشته باشه؟راستی اگه راه حل تخم ماندگی رو میشه لطفا بگید؟

سلام سعید عزیز

اگر جفتگیری کرده باشن...

هر برآمدگی نمی تونه دلیل اصلی وجود تخم باشه..گاها ماده  بعد از  جفتگیری های متعدد از روی غریزه مدفوع خودشو نگه می داره و جمع می کنه و بعد از چند ساعت خودشو تخلیه می کنه...

و باعث می شه قسمت زیر دو و نزدیک ناحیه ی مقعد...برآمده به نظر بیاد...

و البته در روزهای آخر...مقدار این برآمدگی خیلی بیشتر می شه...و به خاطر وجود تخمی هست که مانع دفع ماده می شه...

در مورد تخم ماندگی و راه حل های اون در روز های اولیه ی وبلاگ...مطالبی منتشر کردم..که حتما از اینجا مطالعه بفرمایید.


خانم آوا

سلام اقای نجفی جوجه  عروسهاتون خیلی نازن.چندوقتشونه؟میشه نازشون کرد؟اگه نردارن من یکی می خوام قیمتش چنده؟میشه باجفتی که دارم نگه دارم یاقفس جدامی خواد؟

سلام.متشکرم

یه جفت خاکستری روشن( ناقل دارچینی) خواهر و برادر چهار ماهه...خوش خوراک...رو دست میان...از دست غذا می گیرن...عادت به بوسه و نوازش دارن...با اختلاف سنی دو ساعت از همدیگه...شیطون و سرحال

جفت بعدیشم یه خواهر و برادر دیگه..برادر دارچینی هفت ماهه و خواهر  گل باقالی پنج ماهه...جفتشون رام...غذا از دست می گیرن...خوش غذا و خوش خوراک...شیطون..عاشق بوسه..

علت اینکه هنوز برای فروش نذاشتم به خاطر اینه که از قیمت خبری ندارم و  شاید بین 140 تا 150 تومان

پاسخ سوال دوم شما هم: هیچوقت در قفس جفت دیگه نندازیدش...یا آسیب می بینه... یا برای اونا مشکل ساز می شه..ولی می تونید در قفس جداگانه در کنار جفت تون نگهداری کنید...



خانم حمیده

عروس من حدود ۳ ماهشه
جند روزه کسل شده غذا هم کم میخوره رنگ مدفوعشم تغییر کرده. کلا زیاد تخمه دوست نداره چه جیکارش باید بکنم؟
اهلیه ولی وقتی کاری و دوس نداره بکنه گاز میگیره نمیدونم چیکار کنم اینکارو نکنه.

سلام

به طور کل از چه غذاهایی برای عروس هلندی تون استفاده می کنید...

درجواب کلی خدمت شما عرض کنم حتما طبق جدول غذایی جدیدی که برای جوجه ها گذاشتم استفاده کنید...

برای  دریافت جدول اینجا مراجعه فرمایید

در مورد تغییر رنگ مدفوع بیشترین عامل تاثیر گذار نوع غذایی هست که به پرنده می دین...


اگر به مولتی ویتامین حیوانی دسترسی دارید حتما براش خریداری کنید

هفته دو یا سه مرتبه در تماس با نور آفتاب باشه...

اگر به صورت تک نگهداری می کنید لطفا براش وقت بذارید...خودتونم بهش غذا بدین...


برای جلوگیری از گاز گرفتن پرنده به این لینک مراجعه بفرمایید


خانم شیوا

سلام من برنامه ی غذایی پیشنهادیتون رو مطالعه کردم اما 1 سوال برام پیش اومد همه ی عروس هلندی ها قند دوست دارن؟ چون تو برنامتون اصلا حرفی ازش نزدید اما عروس های من هر روز قند میخورن میخواستم ببینم ضرری داره؟پرندگان هم ممکنه به دیابت مبتلا بشن؟
ممنون


سلام

قند در زنجیره ی غذایی روزانه ی عروس هلندی قرار نمیگیره..و یا کف دریا هم به همین ترتیب...چون هدف ما  در ارائه ی این جدول تنها جلوگیری از سوءتغذیه و تقویت جوجه ها برای آماده شدن برای دوران تکثیر هست...

استفاده از قند تنها یک مزیت بزرگ داره اون هم برای اون دسته از عروس هایی که نوکشون بلند شده...برای صیقل دادن و کوتاه کردن نوکشون استفاده کنن

در مورد دیابت هم بله... وجود داره که با عنوان دیابت ملیتوس شناخته می شه که مربوط به کمبود انسولین خون در بدن پرنده هست و به دنبال آن باعث افزایش گلوکاگون میشه...

که حتما در این مورد پستی جدید منتشر می کنم...و متشکرم که به نکته ی مهمی اشاره کردین..





نظرات 5 + ارسال نظر
نازنین چهارشنبه 22 شهریور 1391 ساعت 10:36

با سلام
من حدود یک ماه هست که یک عروس خاکستری خریدم.هیچ غذایی جز ارزن و تخم آفتابگردون و ذرت نمی خوره.حتی یکبار گرسنش گذاشتم و بعد توی ظرفش کاهو و جعفری جوانه گندم سیب ریختم اما هیچ کدوم و نمی خورد و از ظرف پرت میکرد بیرون و مدام توی قفس راه میرفت و جیغ میکشید. یه مدت هم هست که مدفوعش مایع بی رنگ نداره.گاهی وقتا سبز کم رنگه .دکتر بردمش یه قرص داد که 5 روز بهش دادم اما خیلی بهتر نشده.اما سرحال هست.

پوریا چهارشنبه 22 شهریور 1391 ساعت 14:56

سلام خسته نباشید حامد جان.متاستفانه هنوز جفت هام جفتگیری نکردن و مثل قبل نر فقط یک پاشو میذاره رو ماده و بالا نمیره.چند وقت پیش دیدم که نر کامل روی ماده سوار شده بود ولی خبری از جفتگیری نبود.من احساس میکنم ماده پزیشنه جفتگیری رو نمیگیری به همین خاطر عمل جفتگیری درست انجام نمیشه. این کار رو تقریبا هر روز انجام میدن.چیکار کنم؟اینا جفت میخورند؟در ضمن هنوز از از آدث استفاده میکنم.از هفت تخم هم همینطور و نسبتا استقبال میکنند.مشکلی که نداره؟ممنون

امیر چهارشنبه 22 شهریور 1391 ساعت 21:52

سلام آقا حامد

میخواستم بدونم به طوطی از چند ماهگی میشه تخمه داد؟

امیر چهارشنبه 22 شهریور 1391 ساعت 22:07

راستی من 3 روزه پرنده رو خریدم

روزها قبل خیلی کم غذا میخورد ولی حالا بیشتر میخوره

من همون شب اول ظرفشو پر غذا کردم

و تا الان داره از اون استفاده میکنه(ارزن)

این کار مشکلی داره؟؟

بعدشم وقتی سبزی رو از بین میله قفس میبرم تو گه گداری میخوره ولی وقتی سمتش میری میترسه

این میتونه خوب باشه؟

ممنون

سجاد چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 11:54 http://wwwdostan.blogfa.com

ببخشید دو تا سوال عروس هلندی از زمانی که خریدم نفرت شدیدی از تخم مرغ داره و فقط سیب و کاهو علاقه داره.
بعدشم اگر من جفت بخرم و تکثیر بکنم از جوجه هایی که تکثیر شدن خواهر وبرادر میشه تکثیر کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد