مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

عروس هلندی تک یا جفت؟

عروس هلندی ماده در قفس جمعی

ممکن است برای برخی از افرادی که به تازگی قصد خرید عروس هلندی ها را داشته باشند این پرسش پیش بیاید که آیا عروس جفت تهیه کنم یا اینکه تکی بخرم؟


مسلما هر یک از دارندگان تا کنون با اهداف مختلفی همچون تفریح یا سرگرمی و یا تجارت در این عرصه اقدام به خرید عروس هلندی می کنند.

حال اگر فصد شما تنها تفریح در این زمینه است پیشنهام می کنم که یک عروس جوان یا جوجه خریداری کنید تا بتواند یک حیوان سرگرم کننده و جذابی برای شما باشد و حتی الامکان عروس نر خریداری نمایید و این نکته را بدانید که رنگ آنها هیچ تاثیری در خلقیات و رفتار آنها ندارد و تنها نشان دهنده ی زینت شان است.


حال اگر به قصد تفریح نیز قصد نگهداری از عروس های جفت را دارید پیشنهاد می کنیم در صورتی که مرتبه ی اول شما است و مبتدی هستید عروس هلندی های جفت شده خریداری نمایید.


حال اگر به قصد تجارت و کسب سود این فکر را در سر پرورانیده اید بهتر است در صورت مبتدی بودن از حداقل سه جفت عروس هلندی جفت خورده در قفس های مجزا شروع کنید.


به طور کلی مزایا و معایب نگهداری عروس به طور تک عبارتست از :

مزایا:

عروس هلندی به راحتی دستی شده و به صاحب خود عادت می کند.

درصورت نر بودن به نسبت ماده امکان تقلید صدا در او بیشتر خواهد بود.

از نظر نظافت نیاز به زحمت کمتری برای شما دارد.

دیگر با مشکلات جفت نشدن و ضررهای مالی وجانی متعدد عروس ها روبه رو نخواهید شد.

به تک عروس هلندی خود به مراتب بهتر می توانید پذیرایی و رسیدگی نمایید.

معایب:

ممکن است عروس به اقتضای سن خود،ناشی از درخواست ماده رفتارش مدتی تغییر نماید.

توجه بیشتر ناشی از عادت به تک عروس ممکن است سبب بازداشتن شما از امور روزانه شود.

ممکن است سبب وسواس شدن شما نسبت به تک عروس شما شود.


از جمله مزایا و معایب نگهداری از جفت عروس هلندی عبارتست از:

  1. تکثیر آنها و داشتن عروس های بیشتر
  2. کسب سود از طریق جفت عروس
  3. نیاز به رسیدگی کمتری نسبت به تک عروس است(از نظر سرگرمی)

در مقابل از معایب آن می توان به:

  1. رسیدگی بیشتر عروس ها از جنبه ی تغذیه
  2. مشکلات و عوارض جفتگیری گریبانگیر شما می شود.
  3. شما موظف به خرج بیشتری برای خرید عروس های جفت خورده هستید و یا خرید وسایل مورد نیاز آنها
  4. نظافت قفس زحمت و رقبت بیشتری می طلبد
  5. فضای بیشتری نگهداری عروس ها را می طلبد...

البته این موارد تنها خلاصه ای از مجموعه تجربیات در این زمینه است.

با این وجود و علاوه بر این نکات ، این شما هستید که تصمیم بگیرید عروس ها را چگونه و چند عدد خریداری کنید و موارد و نکات بالا تنها جهت راهنمایی شما دوستان است.


برای کسب اطلاع بیشتر از طریق پل ارتباطی تماس حاصل فرمایید.


نظرات 5 + ارسال نظر
بهار سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 08:38

سلام
من یک عروس هلندی دستی و رام رو 1 هفته ای میشه خریدم ولی خیلی کم غذا هست :( همش میخواد پیش من باشه و در نبودم ناآرومی میکنه بجز کمی کاهو سبزی یا میوه دیگه ای نمیخوره نگرانم اتفاقی براش بیوفته لطفا کمکم کنید ممنون

زینب حدادزاده دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت 20:53 http://Zeynab

من یه عروس هلندی تک دارم نر لوتینو لپ گلی هست هم بیشتر به من دقت می‌کنه هم سریع تر یاد گرفت چجوری آواز بخونه و حرف بزنه و خیلی هم سرحال هست

محمد جواد جمعه 11 اسفند 1402 ساعت 11:52

سلام من یک دونه عروس هلندی دارن میخواستم بدونم میتونم تکی نگهش دارم کلا

بهار پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 11:50

سلام من یک عروس هلندی دارم بنظرتون یک دونه دیگه براش بخرم یانه

علی دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 22:09

سلام. ما تازه یه عروس هلندی نر خریدیم. البته فروشنده از جفتش جداش کرد. تخمگذاری نکرده بودن. ۲ روزهست اوردیم بجز آب هیچی نمیخوره. ظاهرا سرحاله ولی هیچی نخورده. چیکارکنم. میترسم ضعیف و مریض شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد