مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نکات کلیدی و مختصر هنگام خرید عروس هلندی


یک. وارد مغازه که شده فاصله ی خود را با قفس عروس هلندیها حفظ کرده و حالت عمومی تمام عروس ها رو بررسی میکنم ( پرنده ی سالم همیشه خودش رو با آواز خواندن یا نشاط و حرکت و پرواز نشون می ده)

دو. به قفس عروس ها نزدیک می شم و پرنده های سالمی که ابتدا درمرحله ی اول شناسایی کردم رو از نزدیک تحت بررسی قرار میدم.

سه. ابتدا در ناحیه ی فوقانی اندام پرنده تجسس می کنم :


بینی

الف : سوراخ های بینی باز هست یا بسته

ب. آیا بینی کبود و قرمز یا حالت عادی دارد

ج. آیا بینی تر هست یا خشک هست.

د. آیا بینی پرنده صدا می دهد یا خیر !!! ( بسیار بسیار مهم)


چشم ها


الف . چشم ها شفاف هست یا خیر ؟

ب. چشم ها قرمز است یا حاوی قی دراطرافه ست یا خیر ؟

ج. آیا چشم ها ملتحم هستند و شی خارجی یا عفونتی در اطراف چشم وجود دارد یا خیر ؟


منقار :

آیا منقار تَرَک تَرَک هست یا سالم است ؟


وضعیت تنفسی :


آیا پرنده به طور مداوم عطسه می کند یا خیر ؟

یا تنفس پرنده صدادار هست یا خیر ؟ [ خجالت نکشید، دراین مورد حساس باشید چرا که این صداها ، خود می تواند علائم چندین بیماری باشد ]


وضعیت تحتانی :


پرهای بدن :


الف. پرنده لخت از پر است یا پوشش مناسبی دارد؟

ب. آیا پرها خونی است یاپرها سالم است ؟

ج. ایا پرنده به طور غیر عادی خود را می خاراند یا خیر ؟

ه. آیا پرنده خود را پوش می دهد یا خیر ؟


پاها :


الف : آیا محل ناخن های پرنده سالم هست یا خیر ؟

ب. آیا پرنده تمام انگشت ها را دارد یا خیر ؟

ج. آیا پرنده لَنگ می زند یا خیر ؟

ه. ایا پوشش پوستی پای پرنده  طبیعی است _( صاف به رنگ صورتی یا صورتی تیره و عاری از سفید های قارچ یا خونمردگی و بریدگی ) یا خیر ؟



در نهایت :


وضعیت تغذیه و اجتماعی :


آیا پرنده خوش خوراک است و به خوردن غذا در اجتماع می پردازد یا خیر ؟

آیا پرنده نسبت به شما عکس العمل نشان می دهد یا خیر ؟

آیا پرنده مدفوع جامد دارد یا آبکی ؟

آیا پرنده گوشه نشینی می کند یا در تمام فضای قفس فعالیت دارد ؟



اینها همگی نکاتی کلید در خرید عروس هلندی می باشند و با رعایت موارد بالا به جرأت می توان گفت که هرگز به مشکلی از قبیل بیماری پرنده و حتی جفت خوردن پرنده برخورد نخواهید کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ashkan شنبه 24 آبان 1393 ساعت 17:22 http://www.revenge666.blogfa.com

سلام خسته نباشید
سایتتون واقعا عالیه
من چندتا سوال دارم که شدیدا ذهنمو مشغول کرده
اول اینکه من یه عروس نر دارم که یکسال و نیم سن داره
به آینه عادت داره میره جلوش و آواز میخونه خیلی هم به من عادت داره جوری که اصلا دوست نداره تو قفس باشه همش میخواد پیش خودم باشه که من بوسش کنم و سرشو ناز کنم
حدود سه هفته پیش براش جفت گرفتم
اینطور که پیداس عروس ماده بیشتر از شش, هفت ماه سن نداره . حالا من اینارو انداختم تو یه قفس ولی هنوز به هم عادت نکردن سه هفتس باهم تو قفسن
حالا به نظر شما ممکنه که با هم جفت نخورن؟؟؟
اگه میشه اگه همینجا جواب دادین منو خبر کنید یا اینکه بیاید رو وبلاگ خودم جواب بدین واقعا ممنون میشم ازتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد