مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

مگاباکتریوز ( مرگ آرام پرندگان)

  متأسفانه یکی از رایج ترین نگرانی های پرورش دهندگان، مبتلا نشدن پرندگان آنها به این بیماری می باشد ، به همین دلیل تصمیم گرفتم خلاصه مطالبی در این باب منتشر کنم.


مگاباکتریا به عنوان مخمر دستگاه گوارشی پرندگان شناخته می شود که متأسفانه اکثر طوطی های کوچک جثه مانند باجریگار ،لاوبردها ، عروس هلندی و... را در بر می گیرد و از رایج ترین و متداول ترین عارضه ی حاصل از این مخمّر سوءهاضمه ی مزمن می باشد.


علائم این بیماری


از جمله علائم بالینی می توان به کاهش وزن ناگهانی پرنده و به دنبال آن لاغری مفرط طوطی ، استفراغ حیوان و اسهال اشاره کرد حتی در حالات حادّ این بیماری در پرنده های بیمار مدفوع خونی مشاهده می شود که سرانجام منجر به تلف شدن آنها می شود.


چگونه تشخیص دهیم؟


تشخیص این بیماری برای افراد عادّی کمی مشکل است ولی به طور کلی در پرنده های بیمار می بایست آزمایش های مدفوع صورت گرفته  تا در مورد دفع عامل این بیماری  اطلاعات دقیق تری بدست آورد.


چگونه پرنده را درمان کنیم؟


با توجه به گزارشات مختلف در مورد این بیماری ، امروزه به راحتی با استفاده از داروی آمفوتریپسین می توان طوطی را درمان کرد ولی به خاطر داشته باشید که این دارو سبب ریشه کن شدن این بیماری نمی شود در تضعیف آن مؤثر می باشد بنابراین در صورتی که طوطی شما در بدترین حالت این بیماری قرار داشته باشد، این دارو جوابگو نیست و در اینصورت داروی فلوکونازول یکی از بهترین داروها برای از بین بردن قطعی و ریشه کن کردن این بیماری می باشد.


و نکته ی پایانی : حفظ بهداشت محیط نگهداری طوطی به همراه حذف کردن عوامل استرس زا در درمان و کنترل بیماری طوطی شما نقش مهم و اساسی دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
sheyda دوشنبه 14 مرداد 1392 ساعت 16:51 http://sheyda-75.blogfa.com

تو رو خدا به دادم برسیم عروسم داره میمیره پاهاش سفید شده غذا نمیخوره مدفوعشم سبز پر رنگ شده تورو خدا داره میمیره.چیکارش کنم؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد