مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

مشکل یبوست در طوطی سانان ( عروس هلندی)


ممکن است برخی ازصاحبان طوطی سانان با این مشکل پرنده ی خود مواجه شوند به صورتی که طوطی آنها قادر به دفع،نبوده و گاهاً شاهد خونریزی در ناحیه ی مقعد پرنده خود در اثر مشکل یبوست باشند ، به همین دلیل قصد دارم در این پست به بررسی مشکل یبوست طوطی سانان بپردازم.


  یبوست معمولا در طوطی سانان به سه  دلیل اتفاق می افتد :


دلیل اول : کمبود آب در بدن آنها:

در طوطی های بالغ معمولا در اثر بیماری و کاهش مقدار آب بدن و یا برای طوطی سانانی که مدت زیادی در لانه به نگهداری از تخم ها می پردازند  رخ می دهد.



دلیل دوم : یبوست در طوطی های ماده به دلیل تخم ماندگی است. در تخم ماندگی به تدریج فضولات در کنار مقعد ، خمیری می شود و به دم می چسبد و علائم صورتی یا قرمز همراه با ترشحات به خود می گیرد.



دلیل سوم : گاه یبوست به دلیلی انسداد سنگریزه ها و سایر مواد در روده ها است. طوطی سانان نیازی به سنگریزه ندارند و آن را به عنوان جسم خارجی می شناسند. ممکن است سال ها بدون مشکل بگذرد ولی یک باره مشکل بسازد.



روش درمان : در این مواقع مایعات مصرفی پرنده را افزایش داده ، میوه های آبکی مثل هندوانه ، انگور برای آنان گذاشته و همچنین یک قطره کوچک روغن زیتون در کنار نوک آنها بگذارید. چکانیدن روغن در دهان آنها باعث جلوگیری از بلع آن می شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 31 تیر 1392 ساعت 09:34

آقا حامد سلام
چند تا کامنت براتون در مباحث مختلف گذاشتم اما جواب ندادید امیدوارم این یکی رو ببینین.
من یه جفت از عروس هلندی هام مدتی پیش سه تا تخم گذاشتن اما بعد از گذشت چند روزی هر دو از تخم بلند شدن و دیگه نشستن وقتی تخم ها رو شکوندم دو تا از تخم ها زرده و سفیدش سالم بود فاسد نشده بود اما یکی دیگشون نصف جنین تشکیل شده بود اما فک کنم بخاطر ترک کوچیکی که داشت جوجه نشده بود منم لونه رو برداشتم و از روزی که برداشتم دو تا مشکل دارم یک اینکه هر روز صبح تا ظهر مدام جیغ میزن که این موضوع باعث شد که حواس جفت دیگم رو پرت کرده چون مجبوره مدام جواب اینو بده یکی از دوستان گفتن دوباره لونه رو بزار که دیروز دوباره گذاشتم اما امروز صبح دوباره جیغ زدنشون ادامه داشت سوال دوم در خصوص اینه که چی بهشون بدم از دارو گرفته تا غذا تا اینبار تخم هایی که میزاره جوجه بشن؟
ممنون

محمدرضا سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 17:50

من ۱دانه عروس هلندی دارم که۳سالش است آیا می توانم آن را دراین سن دستی کنم

نازنین شنبه 6 اسفند 1401 ساعت 00:58

سلام وقتتون بخیر ببخشید من عروسم یکسالو نیمشه و دچار یبوست شده جفت نداره و تخم نگذاشته هیچوقت واینکه هنگام مدفوع کردن سخت مدفوع میکنه و اذیت میشه و اکثرا مدفوع به مقعدش می‌چسبه هرروز تمیز میکنم ولی بازم کثیف میشه نمیتونم ببرم دامپزشکی چون اینجا خیلی گرونه برای هر ویزیت خداتومن میگیرن و منم دستو بالم تنگه محبت کنید درمانش را بهم بگید. و اگر کسی وجدانن درمانش رو میدونه به آیدی روبیکای من پیام بده لطفا
nazaninfatemehhhhhhhhhhh

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد