مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران (قسمت اول )

حسین

با سلام، من حدود 2 ماه پیش یک جفت عروس هلندی خریدم که بعد از 15 روز از خریدم 4 عدد تخم گذاشتن که 2 تای اون پوچ بود و 2 تای دیگه ام جنین داخل تخم مرده بود بعد از 15 روز دوباره 3 عدد تخم کردن که 2 تاش جوجه شد ولی متاسفانه جوجه ها بعد از یک روز یا دو روز می مردن الان واقعا نمی دونم چیکار کنم موضوع تلفنی به یک دامپزشک گفتم(دکتر پور صالحی) که گفت عفونت زرده تخم گرفتن ولی نمیدونم چرا به این تشخیص اعتماد ندارم خواهش می کنم شما راهنماییم کنید؟

سلام دوست عزیزم

تشخیص تقریبا درسته و برای آگاهی و اطلاع بیشتر در مورد این نوع بیماری می تونید به لینک زیر مراجعه بفرمایید

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/23/post-311/

لطفا عملیات تکثیر را با برداشتن لانه به اتمام رسانده و به مدت یک ماه دوره ی درمان را در نظر بگیرید

به طوری که شما می بایست حداقل به یکی از داروهای مذکور دسترسی داشته باشید : 1.فوزباک 2. اکسی تتراسایکلین

در مورد اکسی تتراسایکلین ،ثلث قرص در150 میلی لیتر آب حل کرده و در طول یک ماه هفته ای سه مرتبه استفاده کنید.

درمورد فوزباک هم همانطور که قبلاگفته شد ،می تونید با به اندازه ی نصف ناخن انگشت شصت در همان مقدار آب و طبق رویه ی گفته شده عمل کنید.

و نکته ی مهم : نظافت روزانه ی کف قفس فراموش نشه!


محمد باقر

سلام . خسته نباشید . من یه جفت عروس هلندی دارم که البته ماده شو داشتم و کاملا دستی بود بعد براش نر گرفتم. الان حدودا 3 هفته اس که کنار همن و جفت گیری کردن. دیروز دیدم که ماده از صبح دائما خواب بود یا روی میله یا کف قفس و خیلی هم بی اشتها بود . یکم جست و جو کردم فهمیدم احتمالا تخم تو شکمش مونده . مطالب وبلاگتونو در مورد خارج کردن تخم مطالعه کردم اما راستش از انجامش میترسم و میترسم تخم بشکنه . میشه در این مورد دقیق تر راهنماییم کنید . خیلی استرس دارم. اگر فقط مخرج رو چرب کنم خودش نمیتونه تخم بذاره ؟ حتما باید خارج بشه ؟زنده میمونه که ؟:(

سلام آقا محمد

بهترین روش و ساده ترین روش همین مورد هست البته به شرط اینکه واقعا مطمئن باشید که تخم گیر کرده!

اگر برای انجامش نانوان هستین حتما به دامپزشک مراجعه کنید تا براتون انجامش بده و در صورت شکستن تخم ،پرنده می میره!

ضمنا همیشه به خاطر بسپارید که استفاده از سبزیجات در زمان تخم گذاری برای ماده هایی مثل ماده ی شما امری حیاتیه!


پدرام

سلام؛من ی عروس8ماهه ماده خریدم5روزه تازه ازدسم گندم خیس میگیرهو میخوره به نظرشماامکانش هست به حرف بیاد؟اصلأمیوهوسبزیجات نمیخوره چیکار کنم؟ممنون

سلام آقا پدرام

اگر از جنسیتش مطمئن هستین...بهتره وقت زیادی صرف تمرین نکنید. به نظر بنده بیهوده ست!

ذائقه ی هر پرنده ای فرق می کنه و این بستگی به عادت دادن جوجه در سنین پایین به خوردن غذاهای مختلف داره و هر چقدر که زمان بگذره ،پرنده در خوردن بد قلق تر می شه!

بهترین و تنها روش این هست که غذا یا غذاهای مورد علاقه ش را با غذاهای  جدید مخلوط کنید!


سلام من می خوام یه عروس هلندی بخرم و دستیش کنم وکلمه یادش بدم باید نر به خرم یا ماده استعداد کدومشون بیشتره عروس هلندی ها ریخت پاش زیادی دارن و زیاد کثیف می کنن


سلام

حتما جنس نر و حتی الامکان اگر بار اول شماست جوجه ی دو الی سه ماهه خریداری کنید.(از محل مطمئن خریداری کنیدتا از جنسیت جوجه مطلع باشید)

در مورد سوال دوم شما هم، در  صورتی که نظم و چیدمان قفس رعایت کرده باشین ، کمتر با مشکل ریخت و پاس مواجه می شین!


asal

سلام،من دیشب یه عروس هلندی 2 ماهه خریدم تو مغازه کاملا خوب بود ولی از وفتی اوردمش خونه همش میلرزه،میرم سمتش صدای نفسش بلند میشه. احساس میکنم غذا نخورده از دیشب تا حالا. هنوزم میلرزه. غریبی میکنه یا مریض؟ تو رو خدا جوابمو بدید نگرانشم

سلام

کاملا عادیه ، نشانه ی ترس واضطراب حیوان در محل جدیدش هست ولی نگران نباشید و  ظرف یک هفته عادت میکنه و ضمنا ممکنه شاهد مدفوع آبکی هم باشید که جای نگرانی نیست

از جدول غذایی پیشنهادی داخل وبلاگ هم استفاده کنید ، تا مشکل سوء تغذیه ( اگر داشته باشه) برطرف بشه


امید

سلام آقا حامد گل
باعرض خسته نباشی و خدا قوت من امید از کاربران قدیمی و دهه ۹۰ هستم ۶ ۷ ماهی بود که به دلایل گوناگون سر نزده بودم الان که امدم واقعا سایت پر بار شده مرسی
الان که امدم قصد دارم برای تمام عروسام حلقه پا بخرم این شد که به شما بگم شاید شما بتونین برام کاری کنین جایی برام پیشنهاد کنین یا خودتون برام بخرین .
چه خوب میشد که شما هم این کار رو تو سایتتون تبلیغ میکردین تا این فرهنگ هم در ایران ترویج پیدا کنه


سلام آقا امید

بنده در این زمینه آشنا ندارم!

ولی به طور کل به قول شما باید فرهنگ سازی بشه، استفاده از حلقه تابع یکسری شرایطی هست

به عنوان مثال بر روی حلقه تاریخ تولد جوجه و...باید درج بشه که متاسفانه در ایران چنین شرایطی نیست

ولی باز هم بنده تلاش می کنم اطلاعات جامع و بیشتری در این مورد در وبلاگ بذارم تا دوستان استفاده کنند.


پدرام

سلام خسته نباشید داداش حامد.من ی هفتس ی عروس ماده گرفتم بایدچیکارکنم تا ی کم شیطون بشهو از این سکوتش دربیاد.دارم نگرانش میشم.ممنون از راهنماییتون

سلام آقا پدرام

مرحله ی اولیه ، رام کردن پرنده ست ، همین که رام بشه و به شما عادت کنه خود به خود شیطون میشه ( البته به علاوه ی رعایت رژیم غذایی)


رضا

سلام حامد جان. شرمنده مزاحم میشم و میدونم این سئوالم شاید بی ارتباط با انواع عروس هلندی باشه. ولی با توجه به تجربه شما و درماندگی خودم گفتم این سئوالومطرح کنمو امیدوارم جواب بگیرم.
من در کنار تیکو و الی (عروس نر و ماده خودم) و 4 تا جوجه تقیریبا یک ماهشون حدود 10 تا مرغ عشق جفت جفت دارم که به تازگی مجموعا 3 تا جوجه آوردن. البته یکی از اونها به دلایل نامعلوم ( کمبود ویتامین ب یا مادرزادی) فلجه. و متاسفانه مادر و پدرش دیگه بهش غذا نمیدن. با اینکه خیلی وضعیت مناسبی نداره و زیاد امیدوار به زنده موندنش نیستم ولی نمیتونم به حال خودش رهاش کنم. واسه همین دو روزه سعی میکنم بهش با سرنگ غذا بدم. گندم پخته شده و له شده رو با سرنگ که بهش میدم تمام چین دونش پر از هوا میشه. و نمیدونم دلیلش چیه. اولش فکر میکردم به خاطر اینه که شاید با سرعت بهش غذا میدم. ولی الان که حتی تو دهنش میذارم و اون خودش کم کم میخوره باز این قضیه حل نشده. ممنون میشم راهنمایی کنید. چون تو هیچ کدوم از مطالب وبلاگ به چنین موردی بر خورد نکردم.


سلام دوست عزیز

شیوه ی غذا گرفتن خود جوجه ( غریزتا) درست نیست و شاید به همین خاطر هست که والدین رهاش کردن،

جوجه زمان بلعیدن غذا هوای زیادی رو وارد چینه دون می کنه ،دارویی نیست که این رفتار درمان کنه ولی گذشت زمان و دون خور شدن پرنده، به بهبود این جریان کمک بسزایی می کنه.


با عرض سلام
چندروز پیش از خدمتتون سوال کردم که پرنده نر تخم رو میندازه بیرون و از شما راهنمایی خواستم و فرمودید عکس لانه را براتون بفرستم
ابتدا بابت لطفتون تشکر میکنم
لانه من از نوع شیبداره که انگاری دو لونه طوطی برزیلی بهم چسبیده، خوشبختانه در قسمت داخلی درب لونه زایده ای تابیه کردم که مانع شد پرنده نر بتونه در حالت لج بازی با پرنده ماده، تخم رو بیرون بندازه و تونستم دو تخم از چهارتخمشون رو براشون نگهدار دارم.
درحال حاظر سوال جدیدی داشتم
اگر در طی چندروز اینده از تخمها جوجه ای حاصل شد چه کنم، چون میترسم سر لجبازی جوجه رو بکشن
بنظرتون جوجه رو از ابتدا جدا کنم یا یکی از والدین رو جدا کنم
در صورت وجود راه حلی ممنون میشم راهنمایی فرمایید
با سپاس

سلام دوست گرامی

تا زمانی که هیچ رفتار و واکنش از والدین ندیدین...هیچ عکس العملی نشون نداده و منتظر رفتارها و طرز برخوردشون باشید.

ایراد ، از سوی هر کدوم از جفت بود، پرنده ی بد جنس جدا کنید!


حمیدرضا

باسلام وخسته نباشید وتشکر بابت وقت گذاشتن شما برای کاربرها، آقای نجفی به نظر شما وباتوجه به تجربه شما دراین زمینه آیا پرورش عروس هلندی به عنوان منبع درامد مناسب هست نظر شما چیست آیا راحت جوجه میدهد یانه ممنون باسپاس

سلام آقا حمید

به نظرم به مسئله ی پرورش پرنده ها باید با دید علاقه و سرگرمی برخورد کرد

وگرنه تعداد مرگ و میر ها و مسئله ی خرید غذا و مریضی جوجه ها و یا هر یک از جفت ها و به طور کل ، وقت و پولی که صرف این امر می کنید...می تونید همین وقت و پول صرف منبع درآمد بهتری کنید.مثل طلا و سکه و ارز و...


فندق

سلام حامد جان
من عروسامو حدود یک ماه و نیم هست که پیش هم انداختم,اوایل خیلی همدیگرو میزدن ولی الان بهتر شده,سر همردیگرو میخارونن ولی بعضی وقتا دوباره همدیگرو میزنن.چندبار که دیدم که عروس ماده میره تو ظرف غذاش میشه وحالت جفتگیری میگیره,عروس نر سوارش میشه ولی چون ظرف گوده عروس نر انگار نمیتونه درست جفتگیری کنه,چون ماده میره ته ظرف وعروس نر فقط میتونه خودشو به کمر ماده نزدیک کنه.فقط وفقط هم به این شکل جفتگیری میکنن (با استفاده از ظرف غذا)ظرف غذاشونو عوض کردم ولی دیگه جفتگیری نکردن ولی وقتی همون ظرفو گذاشتم دوباره به همون شکل جفتگیری کردن,براشون لونه گذاشتم خیلی داخلش رفت و آمد دارن.البته عروس نر بیشتر میره تو لونه میمونه.من چیکار کنم که جفتگیریشون درست شه چون میدونم اگه تخم هم بزارن بدون نطفه هست?:-(


سلام دوست عزیزم

در وهله ی اول شما یک میله ی نشیمن ( نی خواب ) در بالاترین قسمت قفس ، براشون بذارید این روش در اکثر موارد برای جفتگیری جواب میده!

اگر جوابی نگرفتید بهتره میله ای به ( رنگ ظرف غذا) جایگزین میله ی قبلی کنید!

ضمنا در انجام هر یکی از مراحل بالا ، جا دونه ای پیشین برداشته و جا دونه ای جدید جایگزین کنید.

قطعا اگر جفتگیری درست انجام نشه...نطفه ای هم در کار نخواهد بود!


حسین

با سلام و تشکر از سایت خوبتون
3جفت عروس هلندی دارم ،می خواستم بدونم میشه در همان محیطی که عروس هلندی هایم هستند فنچ رو هم تکثیر کنم ( البته در قفس های جدا) و مشکلی از نظر بیماری برای طوطی هام پیش نمی یاد
و سوال دوم اینکه اگه تعدادی عروس هلندی رو در یک فضای بزرگ 4×3 تکثیر کنم موثر تره یا به صورت جفتی در قفس های تکی
با تشکر

سلام دوست عزیز

اگر در قفس های جداگانه باشن! مشکلی نداره ولی از نظر بیماری درصورت مسری بودن قطعا منتقل می شه!

بهترین روش تکثیر عروس هلندی ، به صورت جفتی  در قفس های تکی هست ( بر خلاف لاوبردها)


حانیه

سلام.
من از رشت هستم.عروسه خاکستری ماده ای با یک سالو سه ماه سن داشتم که امروز از خونه فرار کرده.
احتمال دادم که کسی که اونو پیدا کنه اینجا رو ببینه.لطفا اینو برام تو وبلاگتون بزارید.متشکرم.
از یابندهخواهشمندم بااین شماره تماس بگیره ۰۹۱۱۷۶۴۹۱۲۴



sobhan

سلام
خسته نباشید
حدود دو هفتست که یه جوجه عروس سه ماهه خریدم.
معمولاً جز مواردی که از بیرون صدای دزدگیر ماشین یا پرنده میاد صداش در نمیاد.میخاستم بینم این طبیعیه؟
سوال دیگه اینکه بیرون قفس خوبه روی شونم میشینه و بازی می کنه روی دستم هم میشینه اما از قفس بیرون آوردنش مشکله توی قفس دستمو میبرم طرفش فرار میکنه معمولاً باید بگیرم و بیارمش بیرون که اصلا دوست ندارم این حالتو/ باید چطوری تو این زمینه رامش کنم؟؟
راهنماییم کنید لطفاً


سلام

مورد کم صدا بودنشو میشه به کم سن بودن پرنده نسبت داد ( درصورت امکان عکسی از پرنده برای من بفرستید)

و سوال بعدی شما : پرنده نسبت به قفسش عادت کرده ...تعویض قفس یا محل نگهداری  می تونه یکی از روش های کمک کننده به این مسئله باشه

و روش های بعدی مثل بیرون آوردن پرنده با غذای مورد علاقه ش ، که با گذشت زمان این مشکل حل میشه



نسیم

سلام خسته نباشید هنوز جوابم رو ندادید:-((((
میشه عکس عروسم رو به ایمیلتون بفرستم بگین نره یا ماده؟

سلام

ببخشید

منتظر عکس هستم!

cockatiels_site@yahoo.com


پریا س

سلام.خسته نباشید
من یک جفت عروس هلندی دارم که برای اولین بار اواسط اسفند سال پیش تخم گذاری کردن و همون طور که شما فرمودید ، به علت بی تجربگیشون هیچ کدوم جوجه نشدن. حالا هم که داخل لونشون خاک اره ریختم، همشو بیرون می ریزن.
1- چه قدر طول می کشه که دوباره تخم بذارن؟
2-آیا باید خاک اره رو با چسب چوب بچسبونم یا این که کاریش نداشته باشم؟

سلام

* بهتره با چسب چوب خاک اره ها رو بچسبونید

جواب سوال اول: بستگی به غذای مورد استفاده جفت شما و شرایط نگهداری وآمادگی بدنی و سن پرنده ها داره!

جواب سوال دوم:بهتره تخم هادر مکانی نرم و یا مکانی  قرار بگیرن که ثابت باشه و نبودن خاک اره گاهی اوقات باعث شکسته شدن تخم ها و در زمان تولد جوجه ها با مشکل در رفتگی پا رو به رو می شیم.



محمد نوری


سلام آقا حامد گل...
راستش من جوجه عروسم رو با یه جوجه لوتینو چشم قرمز تعوض کردم و اینبار دیگه فکر کنم نر باشه ولی از اون یکی عروسه چند ماه بزرگ تره و نیمه رام هستش ... باز هم براتون چند تا عکس حجم پایین ایمیل میکنم تا هم جنسیتش رو تشخیص بدین و هم حدود سن و سالشو...
راستی نژاد اصیل لوتینو چشم قرمز است؟؟؟

منتظرم ...
ممنون...

سلام آقای نوری عزیز

منتظر عکس ها هستم و ایمیل بررسی می کنم

بله، اصل لوتینو چشم قرمز هست ولی نژاد اصیل عروس هلندی خاکستری هست !


محمد نوری

سلام آقا حامد گل...

یه سوال : وقتی شب میشه عروسمو میذارم گوشه یه اتاق خواب تا بخوابه ،‌ وقتی هم که می خوام با هاش صحبت کردن کار کنم تو همون اتاق باهاش کار میکنم...
بشیتر اوقات هم برای اینکه تنها نباشه میارمش تو پذیرایی خونمون...
ظهر ها هم برای اینکه تو آفتاب باشه میارمش تو یه اتاق خواب دیگه...
وقتی هم که می خوام تنبیهش نکم میبرمش یه جای دیگه و توی یه قفس دیگه میندازمش ...

به نظرتون اینهمه تنوع مکان بد نیست ؟؟؟

متشکرم

سلام آقای نوری

هرچند که شما پرنده رو تک نگهداری می کنید.....ولی تنوع مکانی به این اندازه اصلاً خوب نیست!


ارا

سلام جناب نجفی عروسهای من چند سری تخمگذاری پشت سرهم داشتن چطوری بهشون استراحت بدم.لونه رو برداشتم کف قفس تخم گذاشت.میترسم ضعیف بشن بنظرتون جداشون کنم

سلام دوست عزیزم

قفس یا مکان نگهداریشون تغییر داده،محل نگهداری خنک کنید، از رژیم سبزیجات و میوه جات بیشتر استفاده کنید، زمان هایی که شاهد جفتگیری شون هستین...سعی کنید از هم جداشون کنید، و همچنین درشرایط نور طبیعی نگهداریشون کنید.


حانیه

سلام
عروسم یهوسالو سه ماهشه ولی مست نشده!ماده هست
نه خودشو خم مسکنه و نه صداهایریز در میاره!
البته من الان نمیتونم براش جفت بگیرم.سال دیگه میگیرم ولی نگرانشم ک با این وضع دیگه هرگز جفت نخوره!کک
اگه غذاهای محرک بیشتر بهش بدم امکان مست شدنش هست؟

سلام حانیه خانم

خوشبختانه/متاسفانه ، پرنده ی شما جزء اون دسته عروس هایی هست که یا اصلاً امکان جفت شدنش نیست یا احتمالش خیلی پایینه و دلایل مختلفی داره مثل موارد از روی غریزه و یا نحوه ی تربیت کردنش از سوی شما....

به هر حال....

حتما؛ از جدول غذایی که داخل وبلاگ برای جفت زدن عروس هلندی ها گذاشتم استفاده بفرمایید، ان شاء الله که نتیجه بگیرید و اگر از جنسیت مطمئن هستین و هم چنین سنش پرنده تون، از الان سن مناسبی برای خرید جفت هست ولی مراقب باشید که جوجه به شما نفروشن...الان فصل پرنده های وارداتیه که اکثر جوجه یا کم سن و سال هستن!


نسیم

سلام واقعا ممنونم به خاطر همه زحمتایی ک می کشیییییییییییییییییییییییییییییین:-)
من گیلان هستم اینجا چند ماه پیش یه عروس خریدم که فروشنده می گفت 3ماهست تازه من گفته بودم نر می خوام که الان بعد از چند ماه فهمیدم ماده ست.حالا می خوام عوض کنم ولی از وقتی مطلبای شمارو راجع به مریضیو اینا خوندم ترسیدم .می خواستم بپرسم ازتون که بهتره از اینجا نخرم بیام تهران بخرم؟یا میشه از شما خرید؟یا شما میتونین معرفی کنین جایی رو؟؟
معذرت می خوام زیاد حرفیدم!

سلام دوست عزیز

متشکرم از لطف شما

به نظر بنده از هر مکانی که تهیه می کنید...بهتره مورد اعتماد باشه....چرا که هم به تهران و هم به همه ی شهرستان ها پرنده های وارداتی عرضه می شن....« شاید بهترین راه حل ؛خریدن پرنده از مغازه های تمیز باشه»

من در حال حاضر ، پرنده ی بالغ ندارم،و اگر داشتم حتما به اطلاع شما و کاربرا می رسونم!

حتما قبل از خرید، حداقل یک ربع ساعت ، پرنده رو چک کنید « شامل رفتار ها و حالات و عاداتش...» اگر مورد نگران کننده ای نبود ، خریداری کنید!


رضاپور

سلام عکس فرستادم منتظر راهنمای شما هستم
باتشکر

سلام آقای رضاپور

جتما بررسی میشه و اگر وقفه ای در پاسخ به سوالات پیش میاد و اومده ، به خاطر حجم سوالات هستش!


حسین

سلام اقای نجفی
من یه جفت عروس هلندی ماده سفید و نر خاکستری دارم که به لطف راهنمایی های شما حالا یه جفت جوجه همرنگ پدر و مادرشون بدنیا اوردن و تقریبا 25 روزه هستن و هنوز پراشون کامل نشدن .از اونجایی که امکان نگهداری از چهارتاشون رو ندارم و از طرف دیگه نمیخام بدمشون پرنده فروشی ،اگه امکانش هست توسایتتون اعلام کنین اگه کسی علاقه مند هست به یه ادم مطمئن و علاقمند بفروشم .
البته محل سکونتم ایلام هست .و شماره تماس 09111436447
ممنون از لطفتون


سلام آقای حسین گل

آگهی شد!


مسعود

با سلام و وقت بخیر
از ۴ تخمی که جفت مولد بنده گذاشتند یکی از اونا ۱۰ روز پیش جوجه شده و از جوجه شدن بقیه خبری نیست بنظر شما ۳ تای باقی مونده رو از لونه بردارم و ایا اینکار در روند غذا دادن به جوجه اخلالی ایجاد نمیکنه؟
با تشکر

سلام آقا مسعود عزیز

هر تخم معمولا و حداکثر با گذشت دو روز، شکسته میشه ولی اگر تا به حال خبری نشده، اخلالی بوجود نمیاره و اجازه بدین برای اینکه ناامنی داخل لونه بوجود نیاد، حداقل جوجه چشمم باز شد،می تونید تخم ها رو بردارید.


شقایق


سلام و خسته نباشید و تشکر بابت وبلاگ مفیدتون...
من یک عروس هلندی هدیه گرفتم که حدود پنجاه روزشه...
عکسش رو براتون میفرستم میخوام بدونم نر هست یا ماده؟ و اینکه من بهش گندم خیس شده و مغز ذرت تازه میدم...چیز دیگه ای هست که بتونه بخوره؟ البته من وبلاگتون رو خوندم ولی شک کردم که بهش ارزن بدم یا نه؟ هنوز باید غذا ی نرم بخوره؟ در ضمن خیلی ساکته شاید سه چهار بار سوت زده...

الان دو روزه که مهمون خونه ماست..در این دو روز دوبار غذا خورده..نگرانشم از گرسنگی نمیره....
ممنون میشم جواب سوالاتمو بدین

اینم لینکهای مربوط به عکس

http://upload.ninifa.com/images/bo56dbe7cr7ev49ikgrm.jpg

http://upload.ninifa.com/images/p1iy7p4gf1poj108i5ai.jpg

http://upload.ninifa.com/images/e88fm89nmehea2fs5s0a.jpg


سلام دوست گرامی

امیدوارم که تا به حال مشکل جوجه تون حل شده باشه

جنسیت جوجه نر هست و از نژاد دارچینی

کم صدا بودن ، به خاطر سن پایین پرنده ست که برطرف میشه

و اما در مورد ارزن....شما براش بذارید تا کم کم تمرین کنه....و یادبگیره که بخوره

ولی در حال حاضر برای تقویت بهتره غذاهای نرم مثل تخم مرغ آبپز شده، حبوبات آبپز شده و له شده و همچنین پوره ی مواد نشاسته ای مثل سیب زمینی و یا برنج یا پاستا بدون هر گونه روغن  ونمک  یا سویا آبپز شده یا ذرت له شده ، جوانه ی گندم و.....بسیاری دیگه مواد غذایی که در بخش مربوطه معرفی شدن و در موردشون توضیح داده شده!


trror


سلام
یک جفت عروس هلندی دارم.بعد از چند دوره جوجه گرفتن دیگه تخم ها جوجه نمیشود.تخم ها نتفه دارن اما جوجه نمیشه.مولتی ویتامین هم دادم.مشکل از کجا میتونه باشه ؟
با تشکر از کمک شما

سلام

تاریخ ویتامین ها رو چک بفرمایید ، جوانه ی گندم در صدر جدول غذایی شون قرار بدین و اگر امکانش هست ، سایر غذا رو هم می تونین به صورت جوانه براشون بذارید تا بیشتر تقویت بشن

ضمنا جدول غذایی در مورد جفت زدن عروس هلندی ها رو مطالعه بفرمایید.

علت ضعیف مردن جوجه داخل تخم ، ضعف غذایی پرنده هاست که با رژیم درست و استاندارد تقویت می شن! ضمنا اگر علائمی از بیماری در پرنده هاتون دیدین یا می بینین...گزارش کنید.


محمد نوری

سلام در دو تا پست به بررسی لوتینو پرداختید که یکی برای یه مقاله است و دیگری نظر خودتون.... آخر متوجه نشدم که لوتینو نسبت به سایر نژاد ها باهوش تره یا کم هوش تر؟


سلام. قطر 2.5 سانت برای میله نامناسب است؟
لطفا به سوالاتی که در بخش نظرات مطرح می شود ، در همان جا پاسخ دهید تا افراد دیگر هم بتوانند استفاده کنند... اکثر سوالات بی جواب مشاهده می شود...



باز هم از سایت آموزندتون نهایت تشکر را دارم...

سلام آقای نوری

در همه ی پست های اعلام کردم که رنگ و نژاد پرنده ها هیچ ارتباطی به هوش عروس هلندی ها نداره و علت مشهور شدن نژادی مثل لوتینو یا آلبینو....سلیقه ی متقاضیان آنهاست.

در مورد قطر میله های قفس....بهتره 2.5 نباشته....تا رفت و آمد پرنده از دیواره های قفس  با مشکل رو به رو نشه و هم سر پرنده میون میله ها گیر نکنه!

و مورد آخر هم...

بنده برای سهولت کاربران ، سوال و هم جواب سؤالاتشونو داخل پست های جداگانه می ذارم ...در صورتی که کاربران با این روال مشکل دارن حتما به بنده اطلاع بدن تا داخل بخش نظرات ، جواب سوالاتشون داده بشه.


علی

با سلام حامد جان.
چنتا عکس دیگه به آدرس ایمیلتون میفرستم تا در مورد جنسیت لوتینوم بیشتر کمکم کنید.با تشکر قبلی.سپاس گذارم از تمامی ضحماتتون.سالم و تندرست باشید.

سلام علی جان

حتما بررسی میشه

موفق باشید


مــــــریم بـانو

یک دنیـــــــــــــــــــــــــــــــــا ممنونم از جوابتون..ببخشید من واقعا ترسیده بودم و اصلا نمی تونستم درست وبلاگ رو بگردم..خوشحال شدم دیدم جواب دادین..

من دوتا تخمارو گذاشتم تو ظرف دونه ش که اونجا این دوتارو گذاشته بود اما خب از دیروز که گذاشتمشون اصلا نرفته سمتشون حالا پــس فعـلا بذارم باشه ببینم بازم تخم میذاره یا نه؟ واسه تقویتش هم گندم خیس کرده و ذرت بهش دادم..سبزیجات و میوه هم از امروز میدم بهش..

امیدوارم فعلا رو به راه بشه چون من فعلا واقعا شرایط جفت گرفتن براش ندارم :(

بازم ممنونم ازتـــون :)

سلام

امیدوارم که تا الان مشکلشون حل شده باشه...

اگر سوالی بود در خدمتم




نظرات 11 + ارسال نظر
نازنین جمعه 14 تیر 1392 ساعت 15:47

ُسلام آقای نجفی،
من باز مزاحم شدم ،
میخاستم بپرسم که من می خام اواخر آبان و اوایل آذر یه عروس لوتینو بخرم.
شما اون موقع دارید جوجه شو؟ البته من چون اولین بارمه میخام عروس بخرم ترجیح میدم 3 ماهه باشه که کمی خطر از سرش گذشته باشه!
می تونم روی شما به عنوان فروشنده حساب کنم؟
ممنون

مسعود جمعه 14 تیر 1392 ساعت 16:21

با سلام
جنابعالی میتونین برای بنده یه عروس وایت فیس نر ۳ تا ۶ ماهه تهیه بفرمایین؟
در صورتی که جواب منفی است شخص مطمئن ترجیحا در اصفهان سراغ دارین؟
با تشکر

sadegh جمعه 14 تیر 1392 ساعت 17:25

Salam
vaghean merci as site khubetoon...man ye joft roose holandi daram ke made:18 maheshe va nar:2 saleshe..roozi 2bar joft giri mikonan..tooye loone miran va modatha mimoonan oon too..ama harchi migzare az tokhm khabari nist..mishe lotfan be man komak konid??vaghean mamnoon misham

ناهید شنبه 15 تیر 1392 ساعت 00:19

سلام و خسته نباشید.
ببخشید من به سه روز است که یک طوطی برزیلی ۴ ماهه کاملا رام و دستی که بصورت سرلاکی بزرگ شده است خریده ام.
ظاهرا برزیلیها در ۶ ماهگی به بلوغ میرسند و حتما خلق و خوی رام آنها تبدیل به عصبانیت و گاز گرفتن و وحشیگری تبدیل خواهد شد.
با توجه به اینکه من تازه این برزیلی را خریده ام و تنها هدفم هم از خریدش این بود که برای من رام و اهلی و دستی بماند و اصلا قصد ندارم که برایش جفت تهیه کنم.
با تمام این شرایط من چه کارهایی میتونم انجام بدهم تا حدالامکان و تا آنجاییکه میشود بلوغش را به تاخیر بیاندازم.
مثلا دقیقا چه غذاهایی را باید بهش بدهم و چه غذاهایی را بهش ندهم و کلا هر کاری که میتوانم بکنم تا این طوطی همچنان برای من رام و دستی و اهلی بماند را به من بگویید.
با کمال تشکر . همیشه موفق باشید

محمد شنبه 15 تیر 1392 ساعت 05:41

سلام و خسته نباشید آقا حامد گل
گفته بودم عروسم یک سالشه بعضی اوقات کل بدن و سرشو همراه با هم تکان میده انگار میخواد چیزی رو از خودش دور کنه شما گفتید بررسی کنم که جایی از بدنش التهاب داره یا خونی هست یا نه بررسی کردم هیچ مشکلی نداره حالا به نظر شما علتش چیه عادیه یا نه ممنون از شما

میثم شنبه 15 تیر 1392 ساعت 11:23 http:///cockatiels.blogsky.com

سلام حامد جان خسته نباشی
سه تا جوجه دارچینی متولد92.02.02
دارم شرایط نگهداریه همشونو ندارم تعدادشون زیاد شده از جفت های خودم کاملا سرحال و خوشکل جنسیت احتمالی ماده قیمت 150 خواستم لطف کنی آگهی کنی تحویل در رشت
09392378910

سینا شنبه 3 آبان 1393 ساعت 10:09

سلام یه جفت عروس هلندی دست اموز داشتم
متاسفانه ماده دو روز پیش تلف شد الان پسره پف کرده و از دیروز هیچ چی نمیخوره میسه راهنماییم کنیید ممنون

robi یکشنبه 2 آذر 1393 ساعت 22:37

سلام
من دوتا طوطی عروس دارم . نر ۵ماهه و ماده ۹ماهه حدودا.ماده کاملا اهلی هستش اما فقط غر میزنه و انگار عصبی هستش . مثلن با پایه مبل میخواد بازی کنه یکم غر میزنه نوک میزنه بعد بازی میکنه . یا همینجور ک نشسته غر میزنه . دلیلش چیه؟ نر کمی وحشیه و کم تحرک کم میخونه

وحید دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 11:31

سلام و خسته نباشید
تشکر بابت مطالب مفیدتون
عروسهای من ۷ عدد تخم گذاشته اند.
تخم اول ۲۹.۷.۹۳ تخم آخر ۱۴.۸.۹۳
هنوز تخمها جوجه نشده اند.
رنگ پوسته تخم به رنگ قهوه ای شده است(از سلول هوایی به پایین)و وقتی که با نور کندلینگ میکنک ترکهایی دیده میشود
عروسها نیز همچنان بر روی تخم میخوابند
ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.
با تشکر

رامین سه‌شنبه 4 آذر 1393 ساعت 08:22

سلام کمک کنید من یه جوجه عروس سرلاکی دارم که سه روزه پیشمه و یک ماهشه.امروز کسله و زیاد غذا نخورد تورو خدا کمک کنید بگید چیکار کنم

محمدرضا چهارشنبه 12 آذر 1393 ساعت 19:25

با سلام
من یه عروس هلندی خاکستری دارم که حدودا 1 سال و نیمشه( ماده)
یه هفتس که پر های روی صورتش داره زرد میشه جاهای دیگش هم همین طور مثلا روی سینش خاکستریه که به قرمز میزنه و ته دم و پر های پاهایش هم داره کم کم زرد میشه
میخواستم دلیلشو بدونم
ممنون میشم کمکم کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد