مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

اطلاعیه

از کاربران به دلیل وقفه در کارهای وبلاگ پوزش می طلبم و ان شاء الله دراسرع وقت به تمامی سوالات به ترتیب پاسخ داده می شود

نظرات 10 + ارسال نظر
حانیه پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 00:58

سلام.خسته نباشید.
چند تا سؤال:بهترین سن برای دادنه هفت تخم به عروس چه زمانیه؟
آیا میشه دو جنس مخالف عروس رو از سه ماهگی در یک قفس و به صورت دستی نگه داشت و بعد اونهارو جفت زد؟
اگه وبلاگی دارید که داخلش درباره لاو برد مطلبی مینویسید لطفا ادرسش رو بنویسید
در رابطه با اون اطلاعیه گم شدن عروسمم میخواسم بگم که دیگه زحمتشو نکشید.خیلی ممنون
اون عروس های لوتینویی که رویه بالشون یه قسمته خاکستری دارن ابلق محسوب میشن؟!!

مصطفی یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 01:14

سلام حامد جان.
چرا مرجع تخصصی کوتوله برزیلی خالیه و هیچ مطلبی بازگذاری نشده.
مشکلی داره سایت یا من تو باز کردنش مشکل دارم؟

مهرادوند یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 17:54

سلام اقا حامد این سری 2 تا تخم از عروس های ما جوجه توش تلف شد و دیدم تخم سیاه و کدر شده بازش کردم دیدم جوجه توش مرده 2 تخم از یک جفت که همیشه تخمش جوجه میشده...
دلیل مردن جوجه ها تو تخم چی میتونسته باشه؟ ایا کمبود رطوبت ؟ ایا میتونم سری بعد از دستگاه بخور استفاده کنم ؟ شب و روز روشن باشه یا خیر 2 روز مونده جوجه به دنیا بیاد ؟ لطفا در این مورد توضیح دهید

صدف یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 22:07

سلام سلام.
خوبی آقای نجفی؟
یه سوال دارم که اگر جوابش توی سایت هست من نتونستم پیدا کنم.
من چطوری به صفا یاد بدم از ظرف آب استوانه ای آب بخوره؟

و اینکه
من هر چند روز یه بار یکی از غذاهای مجاز رو کنار ارزن و تخم کتان که خیلی دوست داره می ذارم براش. اما بهشون توجه نمی کنه. این طوری پیش بره هیچ چیز جز ارزن و تخم کتان نمی خوره که :-(

مهدی دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 00:53

سلام
دوست عزیز من یک جفت عروس هلندی داشتم که جوجه ازشون گرفتم و بعد از مدتی عروس ماده مرد و عروس نرم تنها شد هرچی گشتم عروس ماده که خوب باشه پیدا نکردم بعد از چند روز یک عروس پیدا کردم که جفت داشت و روی تخم خوابیده بودش و منم انو خریدم و از نرش جداش کردم و با عروس قلبی نرم جفتش زدم حالا مدت یک سال هستش که هر چند وقت یک بار جفت گیری می کنن ولی تخم نمی زارن
اینم بگم که عروس ماده ای که تازه خریدم توی قفس خیلی بزرگی بزرگ شده ولی حالا توی قفس های خونگی هستش و اینکه غذاهای چرب بهشون می دم هفت دانه تخمه کتان تخمه آفتاب گردان ارزن شاه دانه
بنظر شما دلیل اینکه تخم نمی زارن چی هستش؟
بعضی از وقت ها با هم دعوا هم می کنند و با نک به نک همدیگه می زنن

mohammad سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 00:36

سلام و خسته نباشید خدمت آقا حامد عزیز
1.یه جفت مولد دارم میخوام بدونم کی به کی باید بهشون جوانه گندم بدم؟
2.یکی از دوستان بنده هم یک جفت دارند اگه بیارم خونه و در یک قفس جدا در یک اتاق با جفت خودم باشند مشکلی پیش نمیاد در جفت گیری و....؟
3.این جدول غذایی برای قبل از جفگیری و تولید مثل هست یا بعد از تولد جوجه ها:
http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/29/post-583/
با تشکر از وبلاگ عالیتون

امیر سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 01:11

سلام استاد
برای استراحت جفت ها بعد از جوجه دهی چه مدت باید جدا باشن و چه غذایی برای تقویت مجدد خصوصا نرها برای نطفه باید بدهیم

حانیه سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 01:52

سلام
یه جوجه عروسه۴ماهه خریدم که نره.روزه یک روز که از اودنش ب خونه میگذشت اصلا کاریش نداشتم.اما دیدم لب به غذاش نمیزنه برای همینم سقف قفشو برداشتم و اوردمش بیرون.بعد از یه رب کلنجار رفتن باهاش اجازه داد سرشو بخارونم و چند تا دونه ارزن خورد از دستم.وقتی گذاشتمش تو قفس بازم اصلا ارزن نخورد.روز بعد مجبور شدم بیرونش بیارم دوباره.دیگه بهمحیط تقریبا داره عادت میکنه و ترسش از ما خیلی ریخته و الان نیمه رامه و فقط از دست غذا میخوره و اصلا حتی رویه ظرفه غذاشم نمیره!نمدونم باید چیکارش کنم.قست دارم که ببرمش و عوضش کنم
خیلیم کم هوشه.طوطیه قبلیم با اینکه دو ماهو نیم داشت اما تمامه خونرو زیر و رو میکرد.اون ماده بود.ولی این هرجا ولش میکنم میره رو قفسش و یا یه گوشه میشینه!علائمی از مریضی هم نمیبینم توش!وقتیم که غذا میخوره به مقدار کم میخوره.و میل به پرواز داره اما بالش قیچی شدس!تخم مرغم نمیخوره!درکل اصلا طوطیه خوبی نیس.جیغشم خیلی ارومه.نمیدونم شاید چون خلق و خویه نر و ماده ها باهم فرق داره و طوطیه قبلیم ماده بوده این برام غیر عادیه.اما الان بزرگترین مشکلم اینه که بهش یاد بدم که از ظرف غذاش دونه بخوره.کمکم کنین:(

wiki چهارشنبه 12 تیر 1392 ساعت 22:43

سلام وقت بخیر
یک جفت عروس دارم که سه سری تخمگذاری کردن اما هیچکدوم از تخمها تبدیل به جوجه نشده.عروس نر خاکستری و حدودا 2 سال سن داره.
1-آیا ممکنه نر مشکل داشته باشه و تخمها نطفه دار نباشه ؟
2-اگر مشکل از ماده است با تغییر ماده مشکل برطرف میشه ؟
3-اگه مشکل از نر باشه راهی هست که این مشکل برطرف بشه؟
4-چه دارو و غذاهایی رو پیشنهاد میکنید ؟

محمد چهارشنبه 19 تیر 1392 ساعت 00:19

با سلام و خسته نباشید خدمت دوست خوب ما و دوستدار پرندگان.

من یک جفت عروس هلندی دارم دو بار تا حالا تخم گذاشتن و هر دوبار جوجه ها بعد از یکی دو روز مردن از آخرین جوجه یه عکس گذاشتم که بنظر می رسد گلوش پر از هواشده لطفا راهنمایی بفرمائید/با تشکر
http://upload7.ir/images/81401132541471056892.jpg

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد