مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش های اساسی و تربیتی عروس هلندی (قسمت دوم)


در مقدمه درباره ی ضرورت آموزش های تربیتی و اساسی عروس هلندی ذکر شد و پست دوم به بررسی هر یک از آموزش ها می پردازیم.

 

 دستور بپر بالا :


برای پریدن روی انگشت ما و سوار شدن روی شانه و بازگرداندن به قفس استفاده می شود. قبل از شروع تمرینات عبارت دستوری را که می خواهیم پرنده با آن عملی را انجام دهد ف تعیین می کنیم و آن را تغییر نمی دهیم!. بعد از یاد دادن دستور به عروس ، اگر به ما گوش نداد ، یک زنگ تفریح به او می دهیم و دوباره چندین و چند بار آن را تکرار می کنیم. وقتی پرنده به شیوه نامناسبی رفتار می کند یک نه قاطع بیان می کنیم. در این زمینه نباید کوتاه آمد و گرنه عروس هلندی مان از ما سوء استفاده می کند. قفسی در نظر می گیریم که وقتی دستور ما را اطاعت نمی کند یا به شیوه بدی رفتار می کند او را در آن قرار می دهیم. و قفس را می بایست اتاق یا در هر جایی از منزل به جز محل همیشگی نگهداری روس هلندی باشد. مدت زمان آن ده دقیقه در نظر گرتفه شود. در این دوره او مطلقا تنها باشد.


دستور بپر پایین : چیز یا جایی که قصد داریم عروس ما بر روی آن بنشیند ، انگشت اشاره ی خود را در برابر آن محل می گیریم و روش بپر بالا را مجددا اجرا می کنیم. یادمان باشد که حتما عبارت بپر پایین گفته شود.

عمل و زبان ما باید هماهنگ باشد. اگر آن را تغییر دهیم او را گیج کرده ایم.


بالا رفتن از نردبان :دستور بعدی که باید عروس هلندی یاد بگیرد، دستور بالا رفتن از نردبان است. به این منظور از دو انگشت اشاره دو دست استفاده می کنیم و هر بار انگشت را بالاتر از دیگر قرار می دهیم و همان دستور بپر بالا را اجرا می کنیم.


بازگشت به قفس : پس از خسته شدن عروس ، او را به قفس باز می گردانیم. اگر دز زمان بازگرداندن به قفس به پرواز در می آید، بهتر است که او را روی یک دست یا انگشت خود نگه داریم. ونزدیک سینه خود بیاوریم. این کار باعث مسدود شدن زاویه دید او شده و پرواز نمیکند. این عمل همزمان با حرف زدن انجام شود.

دست خود را نزدیک درب قفس قرار داده به طوری که پرنده بتواند به داخل قفس بپرد. نزدیک قفس می ایستیم تا نتواند فرار کند بلافاصله بعد از پیاده شدن پرنده و قرا گرفتن او در درون قفس در ب قفس را می بندیم . به تدریج او بدون اجبار به درون قفس می رود. هر بار دستور  برو به قفس یا برو به خانه را بیان کنیم. هرگاه بدون آنکه ما تلاش زیادی در داخل کردن قفس کنیم ، اگر داخل شد و تبعیت کرد، غذای مورد علاقه اش را به او جایزه می دهیم.

به تدریج یاد می گیرد که به راحتی وارد قفس شود. هیچ گاه او را مجبور نکنیم تا به قفس برود زیرا موجب ترس او شده و این دستور را هیچگاه یاد نمی گیرد.

نظرات 4 + ارسال نظر
معین سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 21:36

سلام
عروسهاتوی زمانی که جوجه دارن جفتگیری نمیکنن؟

مــــــریم بـانو چهارشنبه 22 خرداد 1392 ساعت 00:30

خسته نباشید

امیدوارم این کامنت من رو زود ببینید و کمکم کنین چون من خیلی وبلاگ رو زیر و رو کردم اما جوابم رو پیدا نکردم با اینکه مطمئنم قبلا درباره جواب سوالم اینجا خوندم:(

یادتون هست که گفتم عروس هلندی ماده دارم و یه مدت هست جیغ میزنه امروز صبح دیدم که تو ظـرف دونه ش تخم گذاشته!!!!!!!!!!!!!!!!!! تخمش رو برداشتم چون با تعجب خیلی زیادی نگاهش میکرد و بهش نوک میزد!! بعد از اینکه در قفسش رو باز کردم و خواستم بیاد رو دستم دیدم که داره به کم زور میزنه و یه عالمممممه مدفوع سبز و سنگین ازش دفع شد بعد از اون یه ربع خوابید بعدش هم مثله قبل از شروع شدن جیغ های این مدتش اومد رو شونه م و شروع کرد به بازی کردن و دیگه خبری از جیغ نبووود! این همههه حرف زدم که بپرسم آیـا باید تقویتش کنم؟؟با توجه به اینکه اصلا نا آروم یا خسته یا هیچ مشکل دیگه ای نداره؟؟ باید چه جوری بهش برسم؟ این تخم گذاری بدون جفت گیری براش ضرر نداره؟؟ با این شرایط آیا باید براش جفت بگیرم؟؟ توروخدا راهنماییم کنین..اگه کامنتم طولانیه نیازی به نمایش نیست فـقط راهنماییم کنین..خواهش میکنم :((

مــــــریم بـانو پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 12:25

واییییییییییییی توروخدا چرا جواب منو نمیدین :((

عروسم امروز باز یه تخم دیگه گذاشته :((((((((((((((((((

حالش خوبه ظاهرا اما من نگرانشم :(((((((((( تخم اولی رو از روش بلند شد و من همون روز از قفس درش آوردم ...امروز ساعت 11 عروسمو گذاشتمش تو قفس و الان که 12 هست رفتم پیشش دیدم باز تخم گذاشته و از روش بلند نمیشه :((((((((((((((( خواهش میکنم ازتون راهنماییم کنین:((

محمد نوری یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 12:58

سلام آقا حامد گل...

یه سوال : وقتی شب میشه عروسمو میذارم گوشه یه اتاق خواب تا بخوابه ،‌ وقتی هم که می خوام با هاش صحبت کردن کار کنم تو همون اتاق باهاش کار میکنم...
بشیتر اوقات هم برای اینکه تنها نباشه میارمش تو پذیرایی خونمون...
ظهر ها هم برای اینکه تو آفتاب باشه میارمش تو یه اتاق خواب دیگه...
وقتی هم که می خوام تنبیهش نکم میبرمش یه جای دیگه و توی یه قفس دیگه میندازمش ...

به نظرتون اینهمه تنوع مکان بد نیست ؟؟؟

متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد