مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

بابت تاخیر در پاسخ به سوالات کاربران عذرخواهی می کنم.امتحاناتم اجازه ی به روز رسانی مداوم وبلاگ و پاسخگویی به سوالات به من نمی دن!


صدف

سلام
مقدار آب مصرفی برای رقیق کردن زرده تخم مرغ و حبوبات چقدره؟ میزان خاصی داره؟
از پوره ی میوه هایی مثل موز و سیب هم می شه استفاده کرد؟

با سلام

بستگی به میزان مواد غذایی داره که برای غذا دادنش در نظر گرفتید...

به عنوان مثال غذایی که تهیه می کنید نه خمیر باشه و نه خیلی آبکی...

از پوره ی میوه های مذکور میشه برای جوجه های چهل روز به بالا و مقدار کم استفاده کرد.


مری

سلام من حدود 1 ماهی هست یک جفت عروس هلندی گرفتم , در هنگام خرید پرنده فروش گفت تازه سه چهار روزه جفت خوردند و چند بار جفت گیری کردند , تو این یک ماه چند بار دیدم جفت گیری میکنند تو لونه مرتب رفت و امد دارند تقریبا بیشتر ساعات روزو تو لونه هستند , ایا اصلا تخم میگذارند و چقدر طول میکشه امیدوار باشم در ضمن من هر روز بهشون میرسم , ممنون میشم راهنمائیم کنید تشکر .

سلام

همه چیز بستگی به شرایط فیزیولوژیکی بدن پرنده هاتون داره.اگر مرحله ی اولشون باشه...کمی زمان بره...و همچنین شرایط تغذیه و سن پرنده ها....و در کل نمیشه برای مرتبه ی اول تخم گذاریشون زمانی تعیین کرد.


سارا

سلام خسته نباشین
نه عروسم مادس همونطور که گفتم یه سالشه و هیچ علامتی از نر بودن توش دیده نمیشه.کاملا شبیه ماده هاس.البته شبیه نرها اواز نمیخونه!با جیغش صداهای مختلف در میاره.البته کم.و گاهی هم بزرور یه صداهای خاصی شبیه اواز درمیاره.

سلام

بنده نظرمو با توجه به توصیفات شما دادم.اگر براتون مقدور بود.یک عدد عکس از پرنده تون  با حجم مناسب به ایمیل وبلاگ ارسال بفرمایید.


رضا.م

سلام خسته نباشید.
من یه عروس دارم. عکسشو آپلود کردم . براتون بفرستم.
بی زحمت نگاه کنید ببینید نره یا ماده؟
بعد بگید ج.چند ماهشه؟
با تشکر؟
http://upload7.ir/images/83323016535317867511.jpg
http://upload7.ir/images/02633526847962157361.jpg

سلام دوست گرامی

یک عروس ماده

تعیین سن احتمالی هست و دقیق نیست..ولی احتمالا یک سال


میثم

سلام حامد جان خسته نباشی عروس مادم از 20 روزگیه جوجه ها پراشونو میکند حالا که جوجه ها 27 روزشونه نرم شروع کرده به پرکنی لینک پر کنی رو هم خوندم خواستم ببینم راه حل دیگه ای واسه نجات جوجه ها به غیر جدا کردنشون از پدر و مادرشون هست؟چون نمیرسم اونقدر وقت بذارم که خودم بزرگشون کنم.
(در ضمن کلسیم هم دادام بهشون.امروز جفت گیریشونم دیدم.موهای سر جوجه ها رو دون دون کندن.
اینم نکات جا مونده بود)

سلام میثم جان

اگر لونه داخل قفس هست و سقفش متحرکه...سقف بردارید تا فقط از بالا بهشون غذا بدن و امیدشون به تولید مثل مجدد قطع بشه...وگرنه پرکنی همچنان ادامه داره.

همچنین اگر جوجه ها با جیغ و فریاد درخواست غذا می کنن،لونه داخل قفس بمونه و جوجه ها رو کف قفس یا در فاصله ی کمی از کف قفس بذارید تا فقط بیان و غذاشونو بدن...


نعیما

سلام من از پارسال یه عروس نر دستی خیلی باحال داشتم امسال براش یه ماده گرفتم که هم تنها نباشه هم خونواده تشکیل بده اما انگار اصلا دوستش نداره. همش باهم دعوا میکنن. البته پسرم قبل از اومدن مادهه اصلا تو قفس نبود ولی وقتی مادهه رو گرفتم یه مدت تو قفسش کردم که شاید با هم جفت شن اما اون افسرده شد! حالا کلا در قفس بازه و هردوشون میان و میرن اما بهم توجهی ندارن. بنظرم مادهه سعی میکنه رابطه رو خوب کنه دنبالش میکنه و خودشو بهش میچسبونه اما نره می زنش!
بهم بگین چکار کنم. دوست دارم جوجه هاشونو ببینم

سلام دوست گرامی

مسلما در اکثر پرنده های دستی (کاملا رام) این اتفاق می افته و نیاز به زمان داره تا پرنده به جفت جدیدش عادت کنه.حتما از برنامه ی غذایی پایین استفاده کنید.و ثانیا رابطه تون با پرنده ی دستی قطع کنید تا حواسش به جفتش باشه

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629/


حمید

سلام استاد
۳ جوجه عروس باز شدن . واسه اولین باره که جوجه میگیرم.
یکه خیلی کوچک بود از بین رفت (سومی). اولی خوبه ولی پاهاش ۱۸۰ درجه از ران بازه فکر کنم فلجه؟
دومی خیلی سالمه
آیا این باز بودن پاها مشکل خاصی هست؟

سلام حمید جان

تبریک می گم.فلج نیست...اگر می تونید......بهتره خودتون دستی بزرگش کنید....بیاریدش بیرون پاهاشو با پارچه ی نرم و....به هم نزدیک کنید و به گوشه ای تکیه ش بدین تا پاهاش درست شکل بگیره...استفاده از مولتی ویتامین هم ممنوع!

این هم لینک این عارضه

http://cockatiels.blogsky.com/1392/02/16/post-702/


hossein

سلام
من دو تا عروس دارم که یکیش سفیده اون یکیشم خاکستری .قبلا براتون نوشته بودم که براشون کوزه گذاشتم البته شما فرمودید که لونه چوبی بهتره ولی تا بجنبم دیگه یه تخم گذاشته بودن و نشد.بعد از اون به فاصله هر چهار روز سه تا دیگه تخم گذاشتن .امروز وقتی اومدم خونه دیدم یکیشون جوجه شده .حالا سوالم اینه که چیکار میتونم براشئن بکنم تا پیفی این یکی بقیه تخما رو کثیف یا خفه نکنه.اگه راهنماییم کنین ممنون میشم.

سلام آقا حسین

تبریک می گم...اگر منظورتون این هست که مدفوع این جوجه سایر تخم ها رو کثیف نکنه...نگران نباشید...والدین نحوه ی نگهداری جوجه رو بلد هستن و فقط شما به تغذیه ی جفت تون برسید که می تونید از لینک زیر استفاده بفرمایید.جوجه ها هم که بین بیست الی بیست و پنج روز شدن، می تونید لونه شونم تمیز کنید و داخل لونه بذاریدشون.

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/26/post-633/



محسن

سلام آقا حامد عزیز
عروس نر کرجی دو سه روزی بعضی وقتها صبحها و بعضی وقتها دم غروب شروع میکنه به خوندن (ریتمی) اما ماده همچنان بی تفاوته البته گاهی سر و کله همدیگه رو میخوارونن اما هنوز از جفتگیری خبری نیس.
آیا بنظرتون اوضاع داره خوب پیش میره یا نه؟کاری هست که من انجام بدم تا بشه بیشتر کمکشون کرد.
راستی جفتهای قدیمی رو هم تخمشون رو برداشتم چون با کندینگ کردن متوجه شدم پوچ بودنفک کنم زیادی پشت سر هم تخم کرده بودن . دو و سه روزی هست که لونه شون رو برداشتم تا خوب تقویتشون کنم پسره شوع کرده به تعویض دم و مقداری هم از پرهای سه چهار سانتیش داره میریزه.به اینا چی بدم تا برای دوره بعد آماده بشن.
در آخر یکی از دوستانم برای استراحت دادن به جفت مولدش یه ماه لونه رو برداشت و حسابی بهشون رسید اما با قراردادن لونه هنوز تخم نکردن بنظرتون اون باید چیکار کنه و این مورد ممکنه برای عروسای من که بهشون استراحت دادم هم پیش بیاد؟

سلام آقا محسن

همونطور که در ایمیل خدمت شما گفتم...جفت کرجی...جفت هستن ولی جفت خورده نیستن...

جفت خوردنشون نیاز به زمان داره و شیوه ی تغذیه ی درست...که از لینک زیر می تونید دریافت و استفاده کنید.

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629/


و اما در مورد جفت سابق...همونطور که خودتونم متوجه شدین...باید بهشون استراحت بدین.

در مورد تغذیه هم..برنامه ی غذایی پایین پیشنهاد می شه..

http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/29/post-583/

و اما بعد از دوره ی استراحت طبق رژیم زیر پیش برید...قطعا جفتگیری می کنن مگر اینکه جاشونو تغییر داده باشید ..یا اینکه لونه ی جدید تهیه کرده باشید یا اینکه پرنده ی جدید وارد جمع شون کرده باشید

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629/


سمیرا

با سلام
جوجه عروس من 12 روزه است و چشماش باز شدن اما هنوز نه به طور کامل. نمیدونم چرا چشم راستش کمتر از چشم چپش باز شده. آیا این طبیعیه و چشماش به یک اندازه باز میشن یا مشکلی داره؟
لطفا جواب رو حتما به ایمیلم ارسال کنید با تشکر
و در ضمن
مادر این جوجه همه نوع غذا میخوره و به این جوجه میده به نظر شما چکار کنم که هیچ کمبودی برای مادر و جوجه ایجاد نشه؟

سلام دوست عزیز

طبیعیه....چشم در حال رشده و به نور حساسه...و در حال حاضر بینایی وسیعی نداره...عجله نکنید و قضاوت نادرست نکنید.

اگر مادر ،تغذیه ش خوب باشه...اصلا جای نگرانی نیست....موفق باشید.


محمد رضا

سلام،محمدرضا هستم از جنوب کشور.میخوام چند جفت عروس هلندی خیلی خوشکل و خوشرنگ بهترین نژاد بگیرم نمیدونم از کجا باید تهیه کنم!توی منطقه خودمون رفتم پرنده فروشی چند جفت نگاه کردم نخریدم گفتم بهتر از اینا گیرم میاد چون بعضی از پرنده فروش ها صادق نیستن و من چند جفت عروس هلندی جفت خورده میخواستم!حالا منو راهنمایی کنید که کجا برم که همه نوع و همه نژاد عروس هارو داشته؟

سلام آقا محمد

بهترین توصیه ی بنده اینه که به جای اینکه از پرنده فروشی ها خریداری بفرمایید....در سایت های مختلف ایرانی...کاربرانی که قصد فروش جفت مولد دارن خریداری کنید...اکثراوقات صادقانه بوده و نتیجه داده...ولی از قشر پرنده فروش جماعت............مگر به شرط اینکه تضمین کنن...که بعید می دونم.


امیر

سلام استاد, من به ىه مشکل بزرگ برخوردم شما گفته بودید عروسهاووالدین خوبى هستن وجوجه هارو به خوبى بزرگ مىکنن. وهمىنطور هم بود ولى دو مرتبه هست که همشون جوجه هاشونو مىکشن .من 13 جفت عروس دارم البته قبلا به خوبى بزرگ مىکردن. ىه دفعه اىنجورى شدن.

سلام امیرجان

اگر یادتون باشه...یه مبحث در مورد پرنده ی بدجنس داشتیم. که پرنده ی بدجنس از جمع جدا می کردیم ..یا می فروختیم یا اصلا به صورت تک نگهداری می کردیم.

ضمنا شمایی که از بیست و شش عروس هلندی نگهداری می کنید بهتره که عروس ها رو در قفس های جداگانه نگهداری کنید.گرم کردن محیط در دوره های جوجه کشی...باعث تحریک مجددا جفت ها و جفتگیری و تخم گذاری می شه که گاها باعث جوجه کشی یا پرکنی جوجه می شه...


رها

سلام جناب نجفی .من چطور میتونم جوجه عروسم رو رام کنم الان 63روزش  حدود 5روزه ارقفس والدینش جداش کردم تو یک اتاق دیگس اما به زور میگیرمش وحسابی نوک میزنه اصلا رام نیست میشه رامش کرد یا نه از وقتش گذشته؟ تازه بمحض شنیدن صدای اونا شروع به جیغ  کشیدن میکنه به جدا سازیش ادامه بدم یا نه؟ مرسی از راهنماییهای خوبتون

سلام دوست عزیز

پرنده ی شما فقط دوماهشه....قطعا میشه رامش کرد...

در مورد جداسازی ...جوجه زمانی که به اصطلاح رو پای خودش ایستاد...باید جدا بشه و اصلا صحیح نیست که در قفس والدین بمونه ولی در مورد روش جدا کردن امیدوارم که لینک های  زیر از قبل مطالعه کرده باشید...تا پرنده ی شما وحش تربیت نشه...

http://cockatiels.blogsky.com/1391/01/14/post-458/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/03/05/post-513/


و لینک زیر هم جهت رام کردن عروس هلندی

http://cockatiels.blogsky.com/1390/09/08/post-353/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/11/18/post-408/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/06/20/post-53/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/11/26/post-426/


hossein


سلام، عروسهای من حدود ۲۱ روز ه تخم گذاشتن(۴تا) دو روزه یعنی  از روز ۱۹ به بعد نزدیک ظهر دو تایی از لونه میان بیرون حسابی جیغ و داد میکنن دیوونمون کردن امروز عروس نرم حسابی قاطی کرده بود بعد از چند ساعت دوباره یکم آروم میشن دوباره رو تخمها می خوابن بعضی وقتها عروس نر مستی میکنه از در و دیوار قفس بالا میره مرتب دو تایی رو چوب هی اینور و اونور میرن. نمیدونم طبیعیه کارشون یا نه ایا تخماشون جوجه میشه؟چیکار بکنم؟در ضمن قبلا پیش صاحب قبلیشون جوجه داده بودن.لطفا کمکم کنید

سلام آقا حسین

برای جلوگیری سر و صدا...پارچه ی کوتاه فقط روی سقف  و کناره های قفس بکشین...تا آروم بگیرن...(دیوونمون کردن)

ولی احتمالات:

بی نطفه بودن تخم ها

آماده شدن برای جفت گیری مجدد


ضمنا آیا کندلینگ کردین؟اگر انجام ندادین....زمانی که میان بیرون یکی از تخم ها رو با دستکش بردارین مقابل نور لامپ بگیرید و ببینید آیا داخلش جسم تیره دیده میشه که مانع از مورد نور به داخل تخم بشه یا خیر...یا اینه شما رگ هایی مثل تارعنکبوت داخل فضای تخم می بینید یا خیر...اگر نه....تخم ها بی نطفه هستن...و ان شاء الله برای دوره ی آتی آماده شون کنید.


arvin

سلام ، من عاشق وب شما هستم همیشه میشنم مطالبشون رو میخونم.
من میخوام عروس هلندی بگیرم به نظرتون جفت باشه بهتره یا تک؟
اگه تو تبریز مغازه پرنده فروشی میشناسین منو راهنمایی کنین؟

از لطف شما متشکرم دوست عزیز

حتما لینک زیر در مورد خریدن عروس هلندی مطالعه کنید...حتما...

http://cockatiels.blogsky.com/1390/09/01/post-336/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/02/12/post-484/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/06/17/post-31/


متاسفانه...نمی شناسم...

موفق باشین


صدف

سلام
آقای نجفی من سوال فوری دارم ازتون که البته تو ایمیل هم پرسیدم.
ترنج شروع کرده به آواز خوندن. صدای پرنده های بیرون رو که می شنوه هیجان زده تر هم می شه. صداش شبیه نمونه آوازهاییه که شما خودتون تو این سایت برای دانلود گذاشته بودید.
بی تابی هم می کنه اما نه همیشه.

شما می گید ترنج نره؟ و بالغه و آماده جفت گیری؟
با اینکه گونه هاش نارنجی کمرنگه و صورتش زرد نیست و چثه اش به نظر کوچولو میاد!

سلام خانم صدف

متاسفانه بنده یادم نمیاد جوجه ی شما رو دیده باشم...بهتره قبل از قضاوت...یک عکس از پرنده تون به ایمیل وبلاگ ارسال بفرمایید.تا رفع ابهام کنیم و از این دغدغه بیرون بیاید.


هلیا

سلام
من میخوام عروس هلندی بگیرم میشه راهنماییم کنین؟

و. اینکه الان قیمتش چنده؟

اگه واسم ایمیل کنید خیلی ممنون میشم

سلام دوست عزیز

حتما قبل از خرید لینک های زیر را دقیق مطالعه کنید...

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/18/post-148/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/30/post-584/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/07/10/post-642/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/06/13/post-20/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/06/20/post-48/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/03/post-105/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/29/post-202/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/02/post-218/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/09/01/post-336/



نازنین

سلام آقا حامد
ببخشید من چنتا سوال داشتم ازتون
من خیلی خیلی خیلی دوس دارم که یه عروس هلندی داشته باشم. نر باشه و رام باشه یا اینکه خودم رامش کنم. چون حوصله شو دارم.
اما چنتا سوال دارم درموردشون. اول اینکه مثلن چقد احتمال داره پرنده ای که میخری بمیره؟ چون هربار میخام بخرم دور و وریا میگن حالا فک کن انقد هزینه کنی برای خودش و قفسش و بند بساطش بعد بمیره!
و دوم اینکه من الان چاهارتا مرغ عشق دارم که تو پاسیو نگه داریشون میکنم. البته تو قفسن. اگه بخام عروس بگیرم باید جای دیگه ای نگهش دارم؟
بعدش اینکه شما خودتون جوجه عروساتونو میفروشین احیانن؟ یا یه جای مطمئن سراغ دارین که پرنده هاش سلامت باشن؟
بعدش یه چیزه دیگه ! من خیلی با حیوونا ور میرم! ینی نه که اذیتشون کنما کلن دوس دارم که حیوونم آزاد باشه و زیاد باهاشون حرف میزنم و بازی میکنم. آیا عروس ناراحت خواهد شد از این رفتار من؟
و اینکه اگر پرهای عروس رو کوتاه کنم که نتونه در ارتفاع بالا پرواز کنه میشه که آزاد باشه تو خونه؟ البته اول رامش بکنم که فرار نکنه و نترسه!
ببخشید خیلی سوال شد! شرمنده واقعن

سلام دوست عزیز

اگر بار اول شما هست که عروس خریداری می کنید و می ترسید که سرنگی بخرید و بمیره ، عروس هلندی دو ماه سن به بالا خریداری کنید و با تغذیه ی درست و رعایت بهداشت حداقل تا 15 سال پیشتون می مونه

جای مطمئنی سراغ ندارم ولی...توصیه می کنم به سایت های خرید و فروش پرنده سری بزنید...نسبت به مغازه های پرنده فروشی قابل اطمینان ترن.

در مورد جوجه های خودم که پیش فروش شدن...باید زودتر از طریق وبلاگ و ایمیل اطلاع می دادین

ضمنا در مورد سوال بعدی شما...در صورتی که جفت مرغ عشق های شما داخل قفس هستن...وجود عروس هلندی هم در قفس مجزا و در کنارشون اصلا مشکل ساز نیست


در مورد ور رفتن و بازی کردن و سرگرم شدن با پرنده....نظافت رعایت کنید و به طور کل حد متعارف رفتار با پرنده یعنی خسته نکردن پرنده ...خیر اصلا مشکلی نداره


در مورد آزاد کردن پرنده داخل خونه من خودم به شدت مخالفم....(برای حداکثر یک یا دو ساعت اشکالی نداره،حتی اگر دم را چیده باشید) ولی به طور مداوم اکیدا منع می کنم

چون به دو مشکل برمی خوریم که یکیش سلامتی شماست:

پرنده مسلما می پره یا پرواز کوتاه می کنه که ممکنه پرها و کرک هاش در همه جا از فضای خونه حتی آشپزخانه و غذای شما بره...و یا اینکه در نقاط مختلف خونه مدفوع گذاری کنه(البته یک پست می ذارم در مورد آموزش دستشویی کردن به عروس هلندی تا مشکل کاربران حل بشه)


و مورد بعدی هم سلامتی خود پرنده ست:

بارها داخل سوالات همین وبلاگ یا ایمیل وبلاگ دیدم که زمان هایی که کاربران پرنده شون آزاد بوده

1. از غذای اونا خورده و مسموم شده یا سم یا گل وگیاهان زینتی خونه رو خورده و مسموم شده

2. زیر پای اونا رفته و پای پرنده شون آسیب دیده یا به کلی مجروح شدن یا مردن

3. یا اینکه وارد آشپزخونه شده و مشکل آب جوش و سوختگی و....

4. تحریک شدن پرنده و فرار از خونه هر چند که رام باشه یا اینکه سرنگی بزرگ کرده باشید...


نسترن

سلام میخواستم در مورده عروس هلندیم یه سوال بپرسم عروسای من ۲بار تخم گذاشتن فاقد جوجه. الانم ۳روزه رفتن داخل جعبه و لی تخم نزاشتن ایا جعبرو بر دارم یا نه ممنون

سلام دوست عزیز

آقا در دو مرتبه ی قبل اصول تغذیه را رعایت کرده بودین یا خیر؟

حتما لینک های زیر مطالعه بفرمایید.

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/29/post-583/

و مورد بعدی در صورتی که رعایت کرده باشید و جفتگیری انجام شده باشه ،ظرف حداقل دو هفته از گذشتن اولین جفتگیری تخم گذاشته میشه و حداکثر بیست روز...پس لطفا عجله نکنید.



نظرات 12 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 01:18

سلام حامد جان
عروسام بعد 22 روز که روی تخم خوابیدن . دیگه توی لونه نمیرن
تخماشونو تونستم چک کنم
یکیش که کاملآ شکل گرفته
بقیشون هم رگه های خون داره
ولی دیگه رو تخم نمیرن
چیکار کنم لونرو بر دارم
غذای محرک هم بشون ندادم ولی تو این چند روز که از لونه بیرونن چند بار دیدم جفت گیری کردن

غزل شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 04:40

سلام وخسته نباشید استاد عزیز. دکتر جفتهای من که ۲ تا جوجه هم دارن تقریبا نزدیک به ۲ ماهه میشه باهم تو قفس هستن اما عروس ماده همش جوجه خاکستری میزنه.. و عروس نر خیلی بی رحمانه با جوجه لوتنیو برخورد مکیکنه در ضمن بهشون هم غذا نمیدن.. جوجه هامون پرهای سرشون همنوز در نیامده.. کاکلشون درامد اما پر پشت سرذشون خالی مثل بعضی خروسهای لاری که کچل هستن ایا من اگر اینا رو از هم جدا کنم خوبه؟؟ جوجه ها اخه هنوزم درخواست غذا میکنن از والیدنشون.. ایا اگر جدا کنم خودشون غذا میخورن؟؟/ بعد ایا الان اگر ما دوباره جفتهامون بزاریم جفت گیری کنن زمانش مناسبه؟؟؟ ممنون وسپاسگذارم زودتر جوابم بدید اگر مقدور؟

صدف شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 12:10

سلام سلام :-)
آقا حامد من با ایمیل یاهوم چند تا عکس ترنج رو براتون می فرستم. چون جی میل چند روزه باز نمی شه دوباره...

و اینکه...
تو سوال ها خوندم خانمی به اسم نازنین دنبال عروس هلندی نر و کم سن و شاداب می گرده.
این روزها از بزرگترین دغدغه های من ، مامان خوب پیدا کردن واسه ترنجه. چون وقتی جوجه بگیرم ، می خوام جوجه تک باشه.
نمی دونم چطوری با ایشون تماس بگیرم. اگر این نظر من رو خوندند و ساکن تهران هم بودند ، خوشحال می شم مامان ترنج بشن...اگه خودشون بخوان البته.
باز هم می گم ، اگر ساکن تهران هستند و بعد اینکه شما جنسیت ترنج و سنش رو از روی عکسش تشخیص دادید ( همین الان داره چهچهه می زنه برام!)

:-)

نازنین شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 16:54 http://avazedohol.persianblog.ir

سلام مجدد
خیلی خیلی ممنونم به خاطر جوابهای کامل و دقیقی که دادید.
خب من اگه بخام از خود شما جوجه بگیرم میشه؟ اشکال نداره میتونم منتظر بمونم!
ممکنه اگر براتون سخت نیست به من ایمیل بزنید و قیمت جوجه های خودتون که پیش فروش میکنید رو بگید؟ من عجله ندارم. بیشتر سلامت پرنده برام مهمه. اگر شما قصد دارید که بازم جوجه بگیرید از عروساتون من حاضرم که پیش خرید بکنم. فقط من از اونا میخام که لپشون قرمزه! و میخام نر باشه.
من منتظر ایمیلتون هستم. امیدوارم امتحاناتونم با موفقیت بگذرونید

امىر شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 19:47

سلام مجدد
حامد جان منظورم از کشتن جوجه ها توسط پدر و مادر زدن و زخمى کردن جوجه ها نبود بلکه تمام جوجه هاىى که مردن شکمشون مثل سنگ سفت شده بود بعد من جراحىشون کردم تمام غذاىى که خورده بودن ارزن سالم بود با پوست ونتونسته بودن دفع کنن, البته جفتاى من قبلا تجربه بزرگ کردن جوجه رو دارن وهىچ مشکلى نداشتن. ىه دفعه همشون اىنجورى شدن. در ضمن گفته شما غذاى نرم در اختىارشون بوده.
با تشکر.

مصطفی دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 00:53

باسلام وتشکر

دوتا سوال داشتم متشکرمیشم پاسخ بدید


یک جفت عروس هلندی دارم 4ماهی هست اصلا جفت گیری نمیکنن (قبلا در روز چندبار جفت گیری میکردن ولی تخم نگذاشت اصلا 4ماه پیش با وجود جفت گیری ) در واقع الانم نره میخاد جفت گیری کنه ولی ماده فرار میکنه ازش خاستم بدونم علت چیه؟
مطلب دوم:ولی 1هفته ای هست ماده میره تولانه در روز ومیاد بیرون ولی بازم خبری ازت جفت گیری نیستش،به نظر شما جفت های من مشکلی دارن یا طبیعی رفتارشون؟

زیبا سه‌شنبه 2 اسفند 1401 ساعت 14:25

سلام جوجه عروس هلندی من الان 12 روزش هست ولی چشمهاش باز نیست مشکل چیه
ممنون میشم جواب بدید
چون نگرانم شاید تا آخر عمرش کور باشه چون زودتر از این باید باز میشد

امیرعلی جمعه 19 اسفند 1401 ساعت 18:26

با سلام من جوجه های عروس هلندیم در امده است از تخم مادر پدرشان یهششون غذا نمیدن باید خودمون بدیم هروقت غذا میخورن زیر گلوشون باد میکنه بعد از چند ساعت بادش میخوابه میخواستم بدونم دلیل لش چیه

مبینا چهارشنبه 3 خرداد 1402 ساعت 08:50

سلام خسته نباشید
من یک جفت عروس هلندی دارم که تخم گذاری کردن و تخماشون جوجه شده
از ۳ تا تخم الان ۲ تاشون جوجه است
ولی جوجه اول الان ۲۳ روزشه ولی هنوز چشماشو باز نکرده و جوجه دوم ۲۰ روزشه و چشماشو باز نکرده
بعد جوجه دومم نسبت به اولی خیلی بزرگتره
و من دارم برای جوجه اول نگران میشم
جوجه اول که من دیدم چشماش یکم رنگ روشن داشت حالا نمیدونم چون هنوز چشماشو باز نکرده ولی جوجه دومی چشماش تره تر بود و به مشکی میزد
باید برای رشد نکردن جوجه اول و باز نشدن چشم ۲ تا جوجه نگران باشم ؟؟

مبینا چهارشنبه 3 خرداد 1402 ساعت 08:57

سلام خسته نباشید
من یک جفت عروس هلندی دارم که تخم گذاری کردن و تخماشون جوجه شده
از ۳ تا تخم الان ۲ تاشون جوجه است
ولی جوجه اول الان ۲۱روزشه ولی هنوز چشماشو باز نکرده و جوجه دوم ۱۸روزشه و چشماشو باز نکرده
بعد جوجه دومم نسبت به اولی خیلی بزرگتره
و من دارم برای جوجه اول نگران میشم
جوجه اول که من دیدم چشماش یکم رنگ روشن داشت حالا نمیدونم چون هنوز چشماشو باز نکرده ولی جوجه دومی چشماش تیره تر بود و به مشکی میزد
باید برای رشد نکردن جوجه اول و باز نشدن چشم ۲ تا جوجه نگران باشم ؟؟

ساجده دوشنبه 12 تیر 1402 ساعت 23:03

سلام من یه جفت دارم که ماده قبلی بخاطر عفونت مرد و بعد ۵ ماه ماده خریدیم براش و این سری یه بار تخم گذاشتن و کلا جوجه هاشون زود مرد انگار غذا ندادن ی مدت جدا کردیم و دوباره بعد یا ماه کنار هم گذاشتیم یه سری تخماشون پوچ بود این سری هم تخم گذاشتن به جوجه اولی غذا دادن و بزرگ شده ولی دوتا جوجه بعدی ک از تخم در اومدن غذا ندادن و مردن ولی سر جفت قبلیش همه جوجه هاشو بزرگ کردن میخواستم بدونم علتش چیه که به بقیه جوجه ها غذا ندادن د اینکه الان دوباره تخم گذاشتن چیکار کنم که به همه جوجه هاشون برسن و اینکه میتونم خودم جوجه ۱ روزه رو بزرگ کنم ؟؟

فروزان شنبه 6 آبان 1402 ساعت 13:50

سلام جناب روزتون بخیر من یک جفت لوتینو دارم سری اول 10 تا تخم گذاشتن اما درست و حسابی روشون ننشستن بعد از 25 روز بازشون کردم همه نطفه داشتن اما مرده بودن مرحله بعد 13 تا تخم گذاشتن من هم گذاشتم تو دستگاه جوجه کشی شکر خدا همشون نطفه دارن 3 تاشون در اومدن یکی یک روزشه اما مدام غذا میخواد نمیزاره به دو ساعت بکشه که البته اون دوتا هم همینجوری بودن اشکال نداره تند تند غذاشو بدم دوم اینکه اون دوتای دیگه یکیشون امروز 7 روزه شده و از پریروز چشمش باز شده اندازه ارزن و دومی هم امروز پنج روزشه که از دیروز چشمش باز شده سوالم اینه زود نیست برای باز شدن چشم و اینکه تو این چند روز تقریبا قد و وزنشون ده برابر شده سوالم اینه که نکنه کبدشون چرب بشه با این وزنشون غذا هم خییلی میخورن و به دو ساعت نکشیده چینه دونشون خالیه بعضی وقتا خودم بهشون غذا نمیدم که یه کم فاصله پیدا کنه میبینم نوک هم رو گرفتن هی جوجوجو میکنن و بالا و پایین میپرن خییلی نگرانشونم چکار کنم؟ببخشید طولانی شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد